Множення одноцифрового числа на двоцифрове ( 3 * 15 ). Правило множення числа на суму.

Про матеріал

Урок математики, 3 клас

Тема уроку. Множення одноцифрового числа на двоцифрове (3 *15). Правило множення числа на суму. Задачі з даними , які перебувають у пропорційній залежності : вартість, ціна, кількість.

Перегляд файлу

 

Відділ освіти виконавчого комітету

Решетилівської міської ради

Опорний заклад « Решетилівський ліцей імені І.Л. Олійника

Решетилівської міської ради»

Решетилівська філія 1ступеня

 

 

 

 

  Множення одноцифрового числа на двоцифрове

( 3 * 15 ).   Правило множення числа на суму.

      Задачі з даними , які перебувають у  пропорційній

      залежності  величин: вартість, ціна, кількість

 

 

 

 

 

                                                       Бодня Л. М.,

  учитель початкових класів,

   учитель - методист 

 

Решетилівка

 

Урок математики, 3 клас

Тема уроку. Множення одноцифрового числа на двоцифрове (3 *15). Правило множення числа на суму. Задачі з даними , які перебувають у пропорційній залежності :  вартість, ціна, кількість.

Мета уроку :

*** формування предметних  компетентностей :

познайомити учнів з прийомом множення одноцифрового   числа на двоцифрове на основі множення числа на суму;  закріпити  вміння       розв ‘ язувати   задачі з даними, які перебувають   у пропорційній залежності величин: вартість, ціна, кількість; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

*** формування  ключових   компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати  власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної :  розвивати  математичне мовлення,  вміння  доводити власну думку, правильно формулювати  висловлювання з використанням математичних термінів; вчити дітей  спілкуватися та формувати вміння  підтримувати дружні стосунки;                                                            

соціальної :розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної:  розширити інформованість учнів про діячів культури  та мистецтва;

громадянської: прищеплювати повагу до історії України, славетних українців.

Тип уроку : комбінований.

Основні терміни і поняття: множення одноцифрового числа на двоцифрове.

Міжпредметні  зв язки: літературне читання, «Я у світі».

Обладнання : картки для самостійної роботи, таблиці, картки контролю,мультимедійне обладнання, портрети письменників.

Хід  уроку

1.Організація  класу.

Психологічна настанова

 Шануйте тих, хто зберігав культуру

 І мову солов їну в тяжкий час,

 Та пісню нашу, та літературу.

  • Чим прославили Україну ці видатні люди?

( Звертаю увагу на портрети  Тараса Шевченка, Лесі Українки,  Івана Франка. Учні читають  повідомлення про  цих видатних людей).

Три  великі світила сяють у небі України . Три генії українського народу уславили Україну на весь світ : Тарас Шевченко,  Іван Франко, Леся Українка.

Т.Г. Шевченко -« Він був сином мужика і став князем у царстві духа. Він  був кріпаком- і став велетнем у царстві людської культури.

    Доля переслідувала його в житті, скільки лиш могла, та вона не зуміла перетворити золото його душі в ржу, ані його любові до людей у ненависть і погорду.

    Доля не шкодувала йому страждань, але й не пожаліла втіх , що били із здорового джерела життя.

     Найкращий і найцінніший скарб доля дала йому лише по смерті – невмирущу славу і всерозквітаючу радість, яку в мільйонів людських сердець усе наново збуджуватимуть його твори…»

І. Франко

Учні читають вірші Т. Шевченка « Тарасова ніч «, « Реве та стогне Дніпр широкий «, « Садок вишневий коло хати « .

І. Я. Франко  - « Є люди, одне існування яких робить життя радісним і щасливим. До таких людей я не можу не віднести Івана Яковича Франка. Коли зараз намагаєшся намалювати собі духовний обрис геніального письменника, то перед тобою у всій красі встає людина рідкісного благородства, що справді по-рицарськи ставилась до людей.

Свої твори він писав кров’ю серця. Все , що написав Іван Якович Франко за все своє життя, було створено для трудового народу…»

А. Кримський

Учениця читає вірш І. Франка « Спомин « .

Леся Українка ( Перегляд відео )

- Ті , хто досяг найбільших висот  у житті , як правило ,  досягли всього цього своїми зусиллями, своєю власною важкою працею.

2. Актуалізація опорних знань

     а) Каліграфічна хвилинка. ( Число 19 ; виконують такі завдання:

- збільшити ( зменшити) число на кілька одиниць;

- записати число у вигляді суми розрядних доданків;

- записати « сусідів « числа) .

      б) Математична розминка

  *        Числа 4, 5, 6, 7, 2 помножити на 10.   

  *         Числа 400, 900, 200, 800,100 поділити на 100.

  *        Гра « Квітка рівнянь « (усно розв’язують  рівняння  4 дівчинки та                      

            4 хлопчики. Виграє той, хто правильно знайде невідоме число.

  *          Гра « Чарівний ланцюжок « . Самооцінка знань

  *           Бліцтурнір.

  • Один півник коштує 12 грн .  Яка вартість  двох таких півників ?
  • Корівка коштує 25 грн  . Яка вартість трьох іграшок ?
  • Іграшка козенятко коштує 22 грн . Яка вартість 4 іграшок ?

3. Вивчення  нового матеріалу

 

 А ) Повідомлення теми та мети уроку ( з використанням прийому             «Мозковий штурм « ).

  • Поясніть, як помножили  одноцифрове число  на двоцифрове.

3 * 15 =  3 * 10 + 3 * 5 =30 + 15 =45

Висновок. При множенні одноцифрового числа на  двоцифрове можна спочатку  двоцифрове число розкласти на розрядні доданки, а потім одноцифрове число помножити окремо на доданки і результати додати.

 Пам’ятка

 Множення одноцифрового числа  на двоцифрове число

  (Прийом  на підставі  правила множення  числа на суму )    

1.  Подаю двоцифровий множник у вигляді суми розрядних           

 доданків.

  2. Множу число на кожний доданок.

   3. Додаю отримані добутки.

Б) Опрацювання навчального матеріалу

     1.  Робота за підручником  ( с. 110 )

а ) Самостійна робота. ( № 690 )

 3 * 1 5 = 3 * ( 10 +5 )= 3 * 10  +  3 * 5 = 30 +  15 =45

 5 * 15 = 5 * ( 10 + 5 ) =5 * 10 + 5 * 5 = 50 + 25=75

 3 * 32 = 3 * ( 30 + 2 ) = 3 * 30 + 3 * 2 = 90 + 6 =96

 2 * 27 =2 * ( 20 + 7 ) = 2 * 20 + 2 * 7 = 40 + 14 =54

 4 * 24 = 4 * ( 20 + 4 ) = 4 * 20 + 4 * 4 = 80 + 16 = 96

 3 * 28 = 3 * ( 20 + 8 ) = 3 * 20 + 3 * 8 =60 + 24 = 84

б ) Фізкультхвилинка

в ) Обчислення прикладів № 691 ( із використанням  прийому

 « Коментування»)

              г) Колективна робота ( Розв’язування задач  № 692, 693 )

 Задача №692

 1) 45 : 5 = 9 ( грн. )

 Відповідь : 9 гривень коштує 1 кг таких яблук.

 Задача № 693

 1) 18 * 3 = 54 ( грн. )  -  вартість 3 шаф.

 2) 20 * 3 =60 ( грн. )  -  вартість 3 шапочок.

 3) 54 + 60 = 114 ( грн. )

 Відповідь : 114 гривень вартість усієї покупки.

       д ) Робота в групах

  • Знаходження  ціни, кількості, вартості на картках.

е ) Геометрична хвилинка

4) Літературна хвилинка

 У кожного народу є свої великі поети.  Наша українська земля

дала світу  Тараса Шевченка,  Івана Франка,  Лесю Українку.

                Тарас Шевченко ще змалку  гарно малював. Він залишив нам    

багато  чудових картин, малюнків. Великого українського поета

називають  Кобзарем. Його знають і шанують у всьому світі.

 Леся Українка  . « Лесина доля була незвичайна.  Щедро обдарована талантом ,  наділена ніжним чутливим серцем, сповнена палкої любові до людей, поетеса зазнала і великого горя. Протягом усього життя її переслідувала хронічна невигойна тоді хвороба.

 Але ніщо не могло зламати Лесю Українку. Її життя  - це сонячний промінь, що благовістом нового дня пробивається з темряви і кличе, і вабить до світла.

 Іншої такої жінки-письменниці, борця немає у світі.»

 М. Олійник 

Учениця читає вірш Лесі Українки « Хотіла б я піснею стати»

 Іван Франко – український геній здобув  визнання не лише на  батьківщині, а й далеко за її межами. Діяльність цього митця була надзвичайно різноманітною. Він писав вірші й прозу, перекладав з багатьох мов світу, був ученим, громадським і політичним діячем.

Саме тому його називали « академією в одній особі».

 

 Шануйте  видатних письменників України,  бо без нашої поваги  залишимось без пам ’ яті в ніде. Це спогади нам нададуть наснаги та й в забуття народ наш не піде.

5. Підсумок уроку

 -  Яке завдання вас найбільше зацікавило?

 -  Як засвоїли новий матеріал? ( Учні створюють у групах                                                                      

    « Квітку  засвоєння знань « )

               -    Як помножити  одноцифрове число на двоцифрове число?

             -      Чим зацікавила вас інформація про видатних діячів культури                            

      та мистецтва?

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бодня Любов
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
1357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку