Розробка уроку " Мандруючи сторінками історії"

Про матеріал

Розробка уроку " Мандруючи сторінками історії" містить конспект уроку, мультимедійну презентацію, відеоролік.Урок проведений в рамках семінару "Принцип наступності та рекомендації щодо забезпечення адаптації п'ятикласників при вивченні історії"

Перегляд файлу

 

Тема уроку : Мандруючи сторінками історії  5 клас

Бінарний , узагальнюючий  урок за  темою.

Мета уроку: узагальнити знання дітей за темою « Люди та події в історії», вчити аналізувати текст та виділяти основе ,  встановлювати хронологічну послідовність подій ,спів- ставляти рік і століття ;

розвивати  критичнее  мислення ,  кругозір учнів , вміння знаходити  в  прочитаному тексті  необхідну  інформацію та застосовувати  її  для характеристики головного героя;сприяти формуванню зацікавленності учнів у вивченні історії; виховувати повагу до минулого свого народу, патріотичні почуття.

Тип уроку: узагальнення знань по темі; інтегрований урок (українська література –  історія – англійська мовамузика).

Унаочнення : підручник, репродукції портретів Ярослава Мудрого, відеофільм «Великі українці», презентація до уроку.

Форми  роботи : індивідуальна, фронтальна, групова, в парах.

Методи та прийоми: слово вчителя, бесіда, творча робота,  вибіркове читання, сюжетно-рольова вправа «Князі Київської Русі», метод «Прес», метод « Мікрофон», асоціативний кущ , інтерактивна технологія « Знаю , хочу знати , дізнався».

 

Перебіг уроку

 

І. Вступне слово вчителя(історії).

В цьому році ми почали з вами вивчати новий предмет.

- Який?

- Що таке «історія»?

- Хто творить історію?

Так, кожен з нас творить історію. Історія кожної людини є частинкою великої історії кожного народу.

А зараз ми з вами на машині часу перенесемось в недалеке ваше минуле , в січень 2014 року.

Вступне слово вчителя початкових класів.

        17 травня 2008 року наприкінці фінального шоу проекту «Великі Українці» телеканал  «Інтер» оголосив результати загальнонародного голосування за найвеличнішого українця усіх часів. Ним став князь київський Ярослав Мудрий.

           Проект тривав вісім місяців. За весь цей період було отримано близько двох з половиною мільйонів голосів телеглядачів. Це світовий рекорд.

ІІ. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація.

1 СТОРІНКА

        Тож згадаймо сьогодні ім‘я славного князя, з'ясуємо, за що українці вдячні Ярославу Мудрому. Прочитавши твір Олександра Олеся «Ярослав Мудрий» з книги «Княжа Україна», визначимо, який заповіт залишив київський князь своїм дітям і нам, його нащадкам.

ІV. Сприйняття й осмислення матеріалу.

1.     Вправа «Ключове слово»

Учням пропонується відтворити повністю вислови, у яких пропущено слово «мудрість» .

2.  Коротка  згадка про  Олександра Олеся.

2. Словникова робота

Окаянний – який порушує моральні настанови.

Небавом – незабаром, невдовзі, скоро.

Берл – символ князівської влади; палиця, оздоблена коштовним камінням і різьбою.

Бандура, гуслі, сопілка – музичні інструменти.

Скоморохи, штукарі – митці, які розважали гостей при дворі князя.

Метушитися – поспішно рухатися, щось роблячи.

Редедя – князь племені касогів.

Боян – відомий співець Київської Русі.

3. Метод «Прес»

Доведемо, посилаючись на текст, чому Ярослава вважають мудрим князем.

Позиція 1. Я вважаю, що держава, коли на престол зійшов князь Ярослав Мудрий була зруйнована, а люди бідували.

Обґрунтування і приклади.

«…Святополком окаянним

Все зруйноване було.

Бідувало бідне місто,

Бідувало і село…»

Висновок. Отже, що держава, коли на престол зійшов князь Ярослав Мудрий була зруйнована, а люди бідували.

Позиція 2. Я вважаю, що всі справи Ярослава Мудрого сприяли розквіту Київської Русі.

Обґрунтування і приклади.

«…І усю свою увагу

Ярослав звернув на лад.

І небавом Україна

Зацвіла, як пишний сад.»

«Оточив його валами,

Ровом, мурами обвів.

Укріпив його, оздобив

І препишний двір завів…»

Висновок. Отже, всі справи Ярослава Мудрого сприяли розквіту Київської Русі.

Позиція 3. Я вважаю, що Ярослав укладав шлюби для своїх дітей, які були вигідні для Київської Русі .

Обґрунтування і приклади.

«…І в Європі честю мали

Королі, князі, царі

Поріднитись з Ярославом,

Побувати у дворі…»

 

Висновок. Отже, Ярослав укладав шлюби для своїх дітей, які були вигідні для Київської Русі . Його називали «тестем Європи».

Заповіт Ярослава

- То ж який заповіт дав Ярослав своїм нащадкам?

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

1.     Сюжетно-рольова вправа «Князі Київської Русі»

-  Уявімо, що ми з вами опинилися у славному граді Києві за часів Київської Русі.

- З якими князями ми сьогодні зустрінемося?

- Давайте дізнаємось про це за допомогою «Дерева пізнання».

Князь Олег.

Князь відомий на Русі.

Хоч варяг неруський я,

А помер тому.що укусила

Так гласить легенда,

Хто б ви думамли ...змія

 

Князь Ігор.

А я собі смерть знайшов,

Коли на деревлян пішов.

Вони мене до вершин дерев привязали,

Пустили дерева і мене розірвали.

 

Княгиня Ольга.    Дружина князя Ігоря , київська княгиня, Перша з руських князів прийняла християнство ще до хрещення Русі.

 

Святослав . «Я – князь-воїн, все життя провів в походах. Розгромив хозарів.

 

 

Володимир Великий.    988-го року охрестив Русь. Першим з руських князів розпочав карбувати власну монету.

 Ярослав Мудрий.  Уклав збірник законів – Руську правду, дбав про освіту і культуру свого народу, побудував Софіївський собор і бібліотеку, мене називали «тестем Європи».

 

 2 СТОРІНКА

Встановлення відповідності (століття - роки)

 

Славетні українські козаки ( малюнок козака) – асоціативний кущ.

 

Мікрофон « знаємо, хочемо знати, дізналися»

- Що ви знали про козаків і на які запитання хотіли отримати відповіді?

- Що ми дізналися на цьому уроці?

Фізкультхвилинка (про козаків).

Козаки голосували

Шапки догори кидали

Кошового обирали

 Мудрого і сильного

Козаченька вільного

Шапки високо летять

Хлопці голосно кричать

Но а ми кричать не будем
Все що знаем не забудем

 

Вікторина по запитаннях

Наука яка вивчає монети

Археологія –це
Установа де зберігаються писемні джерела

Стан –

Його називають батьком української історії

Наука яка вивчає печатки

Головна частина міста

Топонім –це
Наука про час
Власники фабрик і заводів

Якій стан зявився  на українських землях в Х ст

Наука яка вивчає народи

 

3 сторінка «Незалежність»

 

Today were living in a sovering and independent country. But Ukraine has passed a long way to it.

Ukraine became independent in the year 1991 on the 24 of August. Since that time we celebrate this day as the Day as the of  Independans.

On the 1 of December the first elections were held presedent and L. Kravchuk became the first President of Ukraine. Every state has its own constitution. The first constitution of independent Ukraine was accepted on the 28 of June, 1996.

 

Ukrainians have glorified their country by glorious deeds and names.

Now let”s check up  your under standing.

1.What country is Ukraine today?

2.When did it become independans?

3. Who was the  first President?

4.Who is the President today?

5. When was the constitution of independent Ukraine accepted ?

6. What famous Ukrainians do you know?

Підсумок уроку.

Оцінювання відповідей дітей.

 

   Знання історії, аналіз подій, що відбулися і відбуваються повинен відгукнутися в серцях українців пламенем любові до рідного краю, до рідної землі. Вогник цього полумя ми можемо відшукати у вірші,  який народився в стінах нашої школи.

 

ВІРШ Г.Я Пастерук «Ярослав Мудрий».

 

Пісня «Моя Україна».

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Княжа доба

Номер слайду 3

Проект “Великі Українці” телеканал “Інтер” Князь Київський Ярослав Мудрий

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Народна _____ говорить: “Навчання велика праця” Не хвалися мудрий___, ні сильний силою. _______ у голові, а не в бороді. _____ -то досвід, розум - то знання. Прислів’я – це____ народу. МУДРІСТЬ

Номер слайду 6

Митець високої поезії, красоти і гармонії. Олександр Олесь писав чудові, ніжні і ліричні поезії. А для дітей – казки, вірші, інсценізації.

Номер слайду 7

Олександр Олесь. “Ярослав Мудрий” (Із книги “Княжа Україна”)

Номер слайду 8

СЛОВНИКОВА РОБОТА Окаянний – який порушує моральні настанови. Небавом – незабаром, невдовзі, скоро. Берл – символ князівської влади; палиця, оздоблена коштовним камінням і різьбою. Бандура, гуслі, сопілка – музичні інструменти. Скоморохи, штукарі – митці, які розважали гостей при дворі князя. Метушитися – поспішно рухатися, щось роблячи. Редедя – князь племені касогів. Боян – відомий співець Київської Русі.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Позиція 1. Я вважаю, що держава, коли на престол зійшов князь Ярослав Мудрий була зруйнована, а люди бідували.

Номер слайду 11

«…Святополком окаянним Все зруйноване було. Бідувало бідне місто, Бідувало і село…»

Номер слайду 12

Позиція 2. Я вважаю, що всі справи Ярослава Мудрого сприяли розквіту Київської Русі.

Номер слайду 13

«…І усю свою увагу Ярослав звернув на лад. І небавом Україна Зацвіла, як пишний сад.» «Оточив його валами, Ровом, мурами обвів. Укріпив його, оздобив І препишний двір завів…»

Номер слайду 14

Позиція 3. Я вважаю, що Ярослав укладав шлюби для своїх дітей, які були вигідні для Київської Русі .

Номер слайду 15

«…І в Європі честю мали Королі, князі, царі Поріднитись з Ярославом, Побувати у дворі…»

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Князі Київської Русі Князь Олег Почав об’єднання східнослов’ян-ських племен. Похід на Візантію.

Номер слайду 19

Князі Київської Русі Князь Ігор Загинув від рук деревлян.

Номер слайду 20

Князі Київської Русі Княгиня Ольга Перша з руських князів приняла християнство ще до хрещення Русі.

Номер слайду 21

Князі Київської Русі Князь Святослав Я – князь - воїн, розгромив хазарів !

Номер слайду 22

Князі Київської Русі Князь Володимир 988 – го року охрестив Русь!

Номер слайду 23

Князі Київської Русі Князь Ярослав Мудрий Дбав про освіту і культуру свого народу. Видав першу збірку законів.

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

“Знаємо, хочемо знати, дізналися.”

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Незалежність

Номер слайду 29

zip
Додано
6 липня 2018
Переглядів
1487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку