Розробка уроку математики у 6 класі по темі: «Діаграми. Стовпчасті діаграми».

Про матеріал
Впровадження сучасних педагогічних технологій з метою підпищення якості освіти
Перегляд файлу

Конспект уроку математики у 6 класі

 по темі: «Діаграми. Стовпчасті діаграми».

Мета: продовжити формування уявлення про поняття діаграми і спосіб відтворення співвідношення величин за допомогою стовпчастих діаграм; «читати» та будувати діаграми, що відповідають умовам задачі; описувати стовпчасті  діаграми, будувати їх; розв’язувати завдання, що передбачають побудову та аналіз стовпчастих діаграм; вчити використовувати здобуті знання у нестандартних ситуаціях; формувати життєву компетенцію учнів у глобальному інформаційному просторі; розвивати пам'ять, логічне мислення, вміння пояснювати дії, розвивати пізнавальний інтерес; виховувати наполегливість, увагу, зосередженість, економічне та екологічне мислення.

Обладнання: ПК, підручник, ПЗ: MS Power Point, шкала «Кольоропису», лист із тестовим завданням.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Хід уроку.

Організаційний етап.

Перевірка готовності до уроку. Налаштування учнів на роботу.

Методика «Кольоропису» (на початку уроку).

Визначення психоемоційного стану за кольорами. Кожний колір – умовний знак емоційного стану (настрою) учня. Учні обирають колір, що відповідає їх настрою, та підносять його вгору, демонструючи вчителю й однокласникам. Психоемоційний стан визначається на початку і наприкінці уроку.

Шкала «Кольоропису»:

  • Червоний – радісний, захоплений;
  • Оранжевий – радісний, теплий;
  • Жовтий – світлий, приємний;
  • Зелений – спокійний, врівноважений;
  • Синій – незадовільний, сумний;
  • Фіолетовий – тривожний, напружений;
  • Чорний – повний занепад і зневіра;
  • Білий – невизначений.

Девіз уроку:

Вчитись нелегко буває,

Та наука завжди хороша.

Кожна в світі людина знає,

З математики знання –

Найцінніша ноша.

Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вчитель. Щодня нам доводиться працювати з великою кількістю інформації. Всю інформацію, яка до нас надходить, запам'ятати неможливо. Тому найнеобхіднішу для нас ми записуємо. Причому намагаємося записувати таким чином, щоб згодом нам цією інформацією було легко скористатися - вибрати потрібні дані, що порівняти.

Таблиця - найпростіший спосіб упорядкувати дані. З деякими таблицями ми вже знайомі (таблиця множення, розклад уроків, сторінка щоденника).

 

Таблиці зручні для впорядкування та пошуку даних (полегшують пошук необхідних відомостей, не змушують вивчати всю наявну інформацію, а відразу знайти те, що потрібно, дозволяють легко порівнювати однотипні відомості і робити необхідний вибір). Однак вони не дають наочного представлення. Тому сьогодні ми познайомимося з ще одним способом подачі інформації, який багато в чому зручніше і наочніше, ніж таблиця.

Щоб дізнатися тему нашого уроку, вам потрібно виконати слідуюче завдання.  Перед вами є лист із завданнями .  Установіть відповідність. Правильно підбирайте  до кожного завдання варіанти відповідей. Якщо ви все вірно виконали у вас утворилося слово. Так, це слово  діаграми.

  1.  

Радіусом кола називається…

С

81π

  1.  

Формула площі круга…

Д

Відрізок, який сполучає центр кола з будь якою точкою кола

  1.  

Діаметром називається…

А

Відрізок, що сполучає дві точки кола через центр

  1.  

Формула довжини кола

 Г

2πR

  1.  

Як знайти площу сектора, що вимірюється кутом 180 градусів

М

  1.  

Площа круга 36π. Чому дорівнює площа сектора 1/4 круга?

А

  1.  

Круг має радіус 6 см. Чому дорівнює площа сектора, що вимірюється кутом 60 градусів

И

27π

  1.  

Круг має радіус 6 см. Чому дорівнює площа сектора, що вимірюється кутом 60 градусів

І

πR2

 

 

К

 

 

Р

Поділити площу на два

 

Повідомлення теми і завдань уроку.

Вчитель. Тема нашого уроку «Діаграми. Стовпчасті  діаграми»

Сьогодні на уроці ми дізнаємося: що таке діаграма, стовпчаста діаграма, як правильно читати та будувати  стовчасті діаграми.

Вивчення нового матеріалу.

Класний керівник  6  класу надала мені таблицю про учнів  «Якої пори  року народилися учні 6 класу». Я ж склала діаграму по цій таблиці.

Пора року

Кількість учнів

Зима

2

Весна

3

Літо

4

Осінь

7

 

Порівняйте таблицю і діаграму.

 1. Як  на ваш погляд, з допомогою чого - таблиці або діаграми порівнювати дані зручніше?

 2. Який спосіб надання інформації найбільш яскравий наочний - у формі таблиці або формі діаграми?

Отже, діаграми використовують тоді, коли яку-небудь інформацію хочуть представити наочно. Діаграми часто використовуються в газетах, журналах і книгах для ілюстрації різних даних. З допомогою діаграм порівнювати дані зручніше, ніж за допомогою таблиць.

Давайте запишемо визначення діаграми.

Діаграма ( в перекладі з грецької diagramma - зображення, малюнок, креслення)- графічне зображення, наочно показує співвідношення яких-небудь величин.

Вигляд діаграми залежить від того, якою геометричною фігурою представлена інформація.

Для побудови стовпчастої діаграми  величини, що порівнюють, зображують  у вигляді стовпчиків, висота яких дорівнює даним величинам, або пропорційна до них.

Задача.

Серед учнів 6-А класу провели опитування, у результаті якого виявилося, що 20 шестикласників більш за все полюбляють морозивом, 6 учнів класу – цукерки, а решта, 4 учні, - віддають перевагу тістечкам. Побудуйте стовпчасту діаграму розподілу улюблених ласощів учнів 6-А класу.

Розв’язання (учні роблять запис в зошит).

Ми порівнюємо 3 величини – тістечка, морозиво і цукерки. Нам потрібно зобразити 3 стовпчики, висота яких пропорційна до кількості учнів, що надають перевагу морозиву, цукеркам і тістечкам. Ліворуч проведемо пряму для позначення кількості учнів.

  

Інтерактивна вправа.

А тепер будемо вчитися читати діаграми. Для цього я пропоную вам пограти в гру «Інтерв'ю».

Ви будете виконувати ролі журналістів, тобто задавати мені питання, а я буду статистом - на ваші запитання відповідати. (Учням пропонуються готові запитання на картках, учитель відповідає на поставлені питання, показуючи, як читати по діаграму)

 

 

Питання до діаграмі:

 У яку пору року найкраще продаються парасольки? (влітку)

 В який час року парасольки продаються найгірше? (взимку)

 В який час року не продаються рукавиці? (влітку)

 В який час року рукавиці продаються найкраще? (взимку)

Що краще продається навесні – перчатки або рукавиці? (рукавички)

 У скільки разів рукавиці взимку продаються краще, ніж парасолі? (в 3 рази)

 У скільки разів парасольки продаються влітку краще, ніж рукавички? ( у 9 разів)

 Який товар однаково продається навесні і влітку? (сумки)

Фізкультхвилинка. Вправа для очей.

Хребет прямий, дивитися прямо перед собою, відвернувшись від комп’ютера.

Вправи:

Швидко кліпати очима протягом 15с.

Не відкриваючи очей, ніби подивитися вліво, потім вправо, вгору і вниз (з рази)

Заплющити очі і спокійно сидіти, розслабившись протягом 5 с.

Вчитель. Продовжуємо працювати далі.

Виконання вправ.

Учні поділені на групи « Лікарі», «Продавці», «Екологи», «Журналісти».

Задача групи «Лікарі».

Лікарі рекомендують денну норму їжі розподілити на чотири прийоми: ранковий сніданок – 25%; другий сніданок – 15%; обід – 45% і вечеря – 15%. Коли найбільший прийом їжі? Коли найбільший прийом їжі? Коли найменший прийом їжі Побудуйте стовпчасту діаграму розподілу денної норми їжі.

Задача групи «Продавці».

До магазину завезли 30 ящиків цукерок, печива і фавель у віношенні 8:4:3. Скільки ящиків цукерок, печива і фавель завезли до магазину? За цими даними побудуйте стовпчасту діаграму.

Задача групи «Екологи».

У листопаді кількість сонячних, хмарних, дощових днів відносяться як, як 6:5:4 відповідно. Скільки було сонячних, хмарних і дощових днів у листопаді? За цими даними побудуйте стовпчасту діаграму.

Задача групи «Журналісти».

На зимових канікулах кожен учень сьомого класу планує відвідати який-небудь культурний заклад. Відвідати в театр планують 7 учнів, виставку – 2 учня, цирк – 5 учнів, сходити в кіно – 10 учнів, на концерт рок-групи – 3 учня. Побудуйте за цими даними стовпчасту діаграму. Дайте відповіді на запитання: скільки учнів навчається в сьомому класі? Який заклад планує відвідати найбільша кількість учнів?

Аналіз виконаних задач.

Підсумок уроку. Дайте  відповідь на питання:

 Що таке діаграма?

 Які бувають діаграми? Для чого використовують діаграми?

 Що спільного у таблиць і діаграм, в чому відмінність?

 Поясність, як будують  стовпчасту діаграму?

Оцінювання. Самооцінка.

 Постарайтеся оцінити свою роботу і роботу своєї групи в кількох словах.

 Що вдалося? Над чим ще треба попрацювати?

Методика «Кольоропису» (наприкінці уроку).

Домашнє завдання:  параграф 17, №727, 729, 730, 740.

Вчитель:   «З тобою математико, невпинно ми ростемо.

З тобою підкоряємо природу.

Свої досягнення усі ми віддаємо

На благо українського народу».

                   Я бажаю вам успіху! Урок закінчено!

 

 

doc
Додано
6 листопада
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку