Розробка уроку з теми "Кути, види кутів" з використання медіа-методів навчання математики та стратегії технології "Розвиток критичного мислення"

Про матеріал
Даний урок спрямований на закріплення поняття «кут», «елементи кута»; формування в учнів вміння розрізняти кути на готових рисунках, позначати кути різни¬ми способами, формулювати їх властивості, продовжувати вдосконалювати навики побудови даних кутів за допомогою транспортирів (реального і електронного); навчання учнів застосовувати вивчене при розв’язуванні вправ. Для досягнення поставленої мети використовуються наступні методи: - словесні: розповідь, бесіда, використання ключових слів, метод "встановлення аналогій" для показання практичної значимості теми уроку, коментар до виконання вправ, самооцінка, взаємонавчання, методи мотивації, збудження інтересу; - наочні: робота з роздавальним матеріалом – опорними конспектами, кутом контролером, ; - практичні: розв'язування вправ, самостійна робота, реалізація наскрізної лінії «Безпека і здоров’я», метод повторення, поступового ускладнення завдань, використання інтерактивних вправ на платформі LearningApps та смарт notebook. У результаті вдалось показати зв'язок теми уроку з життям, показати де діти зустрічають кути у побуті, практичну значимість отриманих знань, формувати пізнавальний інтерес до предмету у дітей, які навчаються у гуманітарному закладі.
Перегляд файлу

Розробка уроку з використання медіа-методів навчання математики та стратегії технології "Розвиток критичного мислення"

Математика. 6 клас.

Тема: Види кутів. Вимірювання кутів

Мета:

- навчити дітей розрізняти види кутів, сформулювати їх властивості, продовжувати вдосконалювати навики побудови даних кутів за допомогою транспортирів (реального і електронного); навчити учнів застосовувати вивчене при розв’язуванні вправ;

  •              розвивати логічне мислення, вміння аналізувати ситуацію;
  •              продовжувати розвивати загальнонавчальні навички ( ведення зошита, організація роботи, робота з роздавальним матеріалом, застосування теоретичних знань для виконання завдань тощо ) ;
  •              сприяти розвитку комунікативної, інформаційної, соціальної, полікультурної компетентностей, а також самоосвіти і саморозвитку, продуктивної творчої діяльності;
  •              виховувати самостійність.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Оцінюється: рівень навчальних досягнень учнів.

Обладнання: смарт презентація у програмі notebook, демонстраційний транспортир, прості олівці, лінійки, транспортири, підручник 5 класу А.Г.Мерзляк 2018

Хід уроку

  1.           Організаційний етап

Перевірити готовність до уроку. На слайді висвітлені предмети, які потрібно мати дітям на уроці (зошит, підручник, щоденник, ручка, олівець, лінійка, гумка, транспортир)

  1.        Перевірка домашнього завдання.

Ігровий момент

Слово вчителя: Любі діти. Хочу запропонувати вам побути вчителями, перевірте домашнє завдання самостійно. Візьміть олівці і за правильними відповідями на екрані проставте біля кожної вправи + або -. А тепер проставте оцінки. Якщо немає жодної помилки поставте 12, якщо 1 помилка -11, 2 -10.

  1.     Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок учнів.

Слово вчителя: Вміння гарно рахувати знадобиться вам у житті: швидко рахувати гроші в магазинах, транспорті, гарно орієнтуватися в часі, тому нам постійно необхідно розвивати це вміння.

  1.          Розвиток усного рахунку (правило піднесеної руки).

На екрані з’являється сонечко, яке перестрибує з листочка на листочок якщо дитина обчислює правильно приклад.

  1. Слово вчителя: Діти, ми з вами знаємо, що, коли народжується дитина, їй дають ім’я, а також її вимірюють. Так і в нас на минулому уроці народилась нова фігура – кут, ми вже знаємо як її називають і вчились за допомогою транспортиру її вимірювати.
  2.          Повторення матеріалу про кути

Перевірка знань учнів з минулої теми у вигляді бесіди:

  1.          Покажіть серед предметів, які вас оточують кути. Які предмети не мають кутів.
  2.          Дайте означення кута.
  3.          Як можна позначити кут?
  4.          Назвіть його елементи.
  5.          Як називається промінь який ділить кут на два рівні кути?
  1.     Повідомлення теми і завдань уроку, очікуваних результатів.

Слово вчителя: Одиницею вимірювання кутів є градус. Нам відомо, що для кутів, як для геометричних фігур, можна з'ясувати, чи рівні вони. Тому виникають запитання: «А які види кутів існують? Як їх можна порівняти і виміряти?». На них ми сьогодні знайдемо відповіді.

Вчитель пояснює, що сьогодні на уроці будемо користуватися опорним конспектом, який вони будуть заповнювати разом з вчителем, а в зошиті будемо розв’язувати вправи.

В опорному конспекті є дата та тема, записати дату, тему в зошиті

  1.         Здобуття й усвідомлення нового матеріалу
  1.          Вправа на побудову кутів 

Побудувати кути:580, 350, 1350, 1600, 1800

  1.          Слово вчителя.

Слово вчителя: Діти, який дивний кут у нас вийшов, як розгорнута книжка, він має особливу назву «Розгорнутий». Давайте спробуємо дати йому визначення.

Діти заповнюють опорний конспект

Кут, сторони якого утворюють пряму називається розгорнутим.

  1.          Формування означення прямого, гострого і тупого кутів.

Завдання: намалюйте кут 900.

Визначення. Кут який має 90° називається прямим.

Слово вчителя: У мене є помічник – «Кут контролер» (заготовка), який допоможе нам сьогодні на уроці встановлювати види кутів. Який це кут? (діти відповідають прямий).

Учні знаходять в предметах, які їх оточують, прямі кути (наприклад кути зошита, книжки, вікна, картинки,).

Звернути увагу на хустку на плечах у вчителя, яка також має прямі кути.

Кут, який має менше за 90° називається гострим.

Кут, який має більше за 90° називається тупим.

VI Усні вправи.

  1.          Приклади різних видів кутів у побуті застосовуючи слайди на екрані.

VІI. Фізкультхвилинка

Діти за вказівками вчителя руками показують різні види кутів, повертають їх в різні напрямки

VІІІ Засвоєння нових знань, вмінь і навичок учнів.

Виконання письмових вправ в робочому зошиті.

  1.          Задача 1 (прикладного характеру)

Записати який кут утворюють стрілки годинника, якщо вони показують:

  •              3 година (прямий);
  •              5 година (тупий );
  •              6 година (розгорнутий);
  •              за 15 хвилин третя (тупий);
  •              10 хвилин на 11 (тупий).
  1. Робота з підручником: №300(а), 302, 308, 309.
  2. Реалізація наскрізної лінії «Безпека і здоров’я». Задача «Перехрестя». Де в житті ви всі бачили таке перехрестя? (на Адміральській, коли виходите з маршрутки і йдете до нашої гімназії). Як Петрику перейти з одного кінця дороги на інший: по розгорнутому або тупому куту?
  3. Вправа на побудову

Накресліть кут, градусна міра якого дорівнює:

а)  1/2 прямого кута

б)  1/3 прямого кута

в)  1/4 розгорнутого кута

ІХ Домашнє завдання

Параграф 2 п. 12 (читати), № 303, 307, 310 - додатково

Х Підсумок уроку.

Отже, підсумуємо. Які ви знаєте види кутів? Чим вони відрізняються один від одного?

  1. Вправи на види кутів в LearningApps  (https://learningapps.org/1702697)

Доки один учень виконує цю вправу, інші повертаються до завдань уроку і перевіряють чи досягли ми поставленої мети  уроку.

2.Визнач на око, який кут гострий, тупий, розгорнутий (правило піднесеної руки) без кута – контролера.

  1.              Ви всі молодці, але я хочу відмітити найкращих і поставити оцінки.

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Петренко Ірина
Додано
6 листопада
Переглядів
24
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку