Розробка уроку з використання медіа-методів навчання математики та стратегії технології "Розвиток критичного мислення"
Математика. 6 клас.
Тема: Види кутів. Вимірювання кутів
Мета:
- навчити дітей розрізняти види кутів, сформулювати їх властивості, продовжувати вдосконалювати навики побудови даних кутів за допомогою транспортирів (реального і електронного); навчити учнів застосовувати вивчене при розв’язуванні вправ;
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Оцінюється: рівень навчальних досягнень учнів.
Обладнання: смарт презентація у програмі notebook, демонстраційний транспортир, прості олівці, лінійки, транспортири, підручник 5 класу А.Г.Мерзляк 2018
Перевірити готовність до уроку. На слайді висвітлені предмети, які потрібно мати дітям на уроці (зошит, підручник, щоденник, ручка, олівець, лінійка, гумка, транспортир)
Ігровий момент
Слово вчителя: Любі діти. Хочу запропонувати вам побути вчителями, перевірте домашнє завдання самостійно. Візьміть олівці і за правильними відповідями на екрані проставте біля кожної вправи + або -. А тепер проставте оцінки. Якщо немає жодної помилки поставте 12, якщо 1 помилка -11, 2 -10.
Слово вчителя: Вміння гарно рахувати знадобиться вам у житті: швидко рахувати гроші в магазинах, транспорті, гарно орієнтуватися в часі, тому нам постійно необхідно розвивати це вміння.
На екрані з’являється сонечко, яке перестрибує з листочка на листочок якщо дитина обчислює правильно приклад.
Перевірка знань учнів з минулої теми у вигляді бесіди:
Слово вчителя: Одиницею вимірювання кутів є градус. Нам відомо, що для кутів, як для геометричних фігур, можна з'ясувати, чи рівні вони. Тому виникають запитання: «А які види кутів існують? Як їх можна порівняти і виміряти?». На них ми сьогодні знайдемо відповіді.
Вчитель пояснює, що сьогодні на уроці будемо користуватися опорним конспектом, який вони будуть заповнювати разом з вчителем, а в зошиті будемо розв’язувати вправи.
В опорному конспекті є дата та тема, записати дату, тему в зошиті
Побудувати кути:580, 350, 1350, 1600, 1800
Слово вчителя: Діти, який дивний кут у нас вийшов, як розгорнута книжка, він має особливу назву «Розгорнутий». Давайте спробуємо дати йому визначення.
Діти заповнюють опорний конспект
Кут, сторони якого утворюють пряму називається розгорнутим.
Завдання: намалюйте кут 900.
Визначення. Кут який має 90° називається прямим.
Слово вчителя: У мене є помічник – «Кут контролер» (заготовка), який допоможе нам сьогодні на уроці встановлювати види кутів. Який це кут? (діти відповідають прямий).
Учні знаходять в предметах, які їх оточують, прямі кути (наприклад кути зошита, книжки, вікна, картинки,).
Звернути увагу на хустку на плечах у вчителя, яка також має прямі кути.
Кут, який має менше за 90° називається гострим.
Кут, який має більше за 90° називається тупим.
VI Усні вправи.
VІI. Фізкультхвилинка
Діти за вказівками вчителя руками показують різні види кутів, повертають їх в різні напрямки
VІІІ Засвоєння нових знань, вмінь і навичок учнів.
Виконання письмових вправ в робочому зошиті.
Записати який кут утворюють стрілки годинника, якщо вони показують:
Накресліть кут, градусна міра якого дорівнює:
а) 1/2 прямого кута
б) 1/3 прямого кута
в) 1/4 розгорнутого кута
ІХ Домашнє завдання
Параграф 2 п. 12 (читати), № 303, 307, 310 - додатково
Х Підсумок уроку.
Отже, підсумуємо. Які ви знаєте види кутів? Чим вони відрізняються один від одного?
Доки один учень виконує цю вправу, інші повертаються до завдань уроку і перевіряють чи досягли ми поставленої мети уроку.
2.Визнач на око, який кут гострий, тупий, розгорнутий (правило піднесеної руки) без кута – контролера.