Розробка уроку математики в 4 класі. Тема. : Множення круглого числа на одноцифрове ( 50 000х5, 3 600х3 ). Задачі на рух.

Про матеріал
Урок- подорож. Мета: ознайомити учнів з множенням круглого числа на одноцифрове, удосконалювати обчислювальні навички додавання й віднімання багатоцифрових чисел; закріпити навички розв’язування задач на рух; розвивати вміння аналізувати, логічне мислення, увагу, пам’ять; виховувати патріотизм, дружелюбність, повагу й любов до України.
Перегляд файлу

Тема. Множення круглого  числа на одноцифрове ( 50 000х5, 3 600х3). Задачі на рух.

Мета: ознайомити учнів з множенням круглого числа на одноцифрове, удосконалювати обчислювальні навички додавання й віднімання багатоцифрових чисел; закріпити навички розв’язування задач на рух;  розвивати вміння аналізувати, логічне мислення, увагу, пам’ять; виховувати патріотизм, дружелюбність, повагу й любов до України.

Тип уроку: комбінований. Урок- подорож

Обладнання: підручник «Математика 4 клас» Любов Оляницька  - 2021 рік, пазли; мікрофон, ноутбук, проектор, кубик для вправи «Кубування», цеглинки Лего.

Перебіг уроку

І. Організація класу

Привітні українці

- Вітання вчителям     

  Вчитель. Діти подивіться скільки гостей до нас завітало. В Україні кажуть: “Гість у дім – радість в нім” . Дякуємо,  що завітали до нас на гостину, в цю світлу та радісну днину. Давайте привітаємось з нашими гостями.

Діти. Добрий день!

 Настрою, радості, сонця і квітів .

Сьогодні вам зичать усміхнені діти!

 Мені приємно бачити сьогодні у колі розумні, усміхнені, кмітливі, допитливі оченята моїх учнів. І впевнена, що ви налаштовані на дуже цікаву і плідну роботу.

Вітання

– Підніміть червону цеглинку ті діти, хто разом зі мною радий вітати усіх нас сьогодні. Помахайте цеглинкою та скажіть: «Привіт!»

– Підніміть жовту цеглинку ті, хто готовий подарувати посмішку один одному. Посміхніться!

  Підніміть помаранчеву цеглинку ті, у кого гарний настрій.

– Підніміть зелену цеглинку ті діти, хто прийшов сьогодні до школи.

- А синю – хто приїхав.

– Підніміть блакитну і тим самим побажайте один одному гарного настрою.

         Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Продовжіть речення.

               Від уроку я очікую….……

              Я вмітиму краще…

              Я пригадаю…

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

Діти, сьогодні наш урок буде  патріотичним, адже кожен з вас є маленькими патріотиками, які люблять свою країну понад усе. Ми будемо мандрувати нашою прекрасною Україною. Під час подорожі на  вас чекає багато цікавих завдань. Сьогодні, кожен українець робить свою справу, працює задля перемоги.

-А що можете робити ви для перемоги?(здобувати знання. Наше головне завдання довести усім, що ми є справжні українці: найкращі, незламні, працьовиті, розумні, кмітливі, мудрі. Тому здобуті вами знання є маленьким кроком до великої перемоги

Отже вправа «Кубування». Вперед!

1) Вправа «Кубування»

(Кожна грань містить завдання. Я кидаю куба до будь-якого учня… Учень ловить і дістає своє завдання. Якщо він сумнівається у правильності відповіді, просить товариша йому допомогти).

  Назви сусідів числа 30000.

  Запропонуй , що треба зробити, щоб помножити число на100?

  Поділись що ти знаєш про круглі числа.

  Придумай шестицифрове кругле число.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

Отже, тема уроку: «Множення круглого  числа на одноцифрове ( 50 000х5, 3 600х3). Задачі на рух».

 

  Ми вже певний час працюємо з багатоцифровими числами. Навчилися виконувати арифметичні дії додавання й віднімання, множення  з такими числами. А сьогодні на уроці ми вивчимо  способи дій у випадках множення круглих чисел на одноцифрове число.

  Запишіть у зошиті дату і тему уроку.

Хвилинка каліграфії 30000

Назвіть з ряду чисел лише круглі:

50, 65, 1, 5, 80, 8, 15, 30, 90, 100, 105, 300, 4005, 20 000.

Розташуйте числа в порядку зростання і прочитаєте яке зашифроване слово. Так називають українців, які за часів козацької доби були вільними, мали свою зброю, щоб захистити свободу

3250         а

     215920       о

   817900         к

       2325         к

     21923         з

      1005          и

IV. Актуалізація опорних знань

Гра «Закінчи речення»

Збільшити число у 1000 разів треба…

Зменшити число у 1000 разів…

Помножити число на 10 треба…

Збільшити число у 100 разів треба…

Виконавши 19 завдання, ви розташуйте числа у порядку спадання та дізнаєтеся, як називають українців, які безкорисливо люблять свою Батьківщину, не цураються рідної мови, віддані своїй державі, захищають від ворогів її територіальну цілісність та недоторканість.(Патріоти)

Робота з підручником с.6№ 20

15*4+30*2=120

100*3+50*2=400

№ 21 Обчисли добуток зручним способом

2*19*5=2*5*19=190

50*7*6*2=50*2*7*6=4200

«Самостійні українці»

№22 Обчисли (Біля дошки працюють 2 учні)

4*10000        12*10000        401*1000

247*1000        381*100           5030*10

 

«Здорові  українці»

Кожен українець має берегти своє здоров’я, тому весела руханка допоможе нам відпочити і підняти настрій.

Хід вправи: стоячи, за інструкціями вчителя виконуємо вправу: «Зараз ми будемо писати цифри у незвичний спосіб:

цифру 1 «пишемо» носом,

цифру 2 – підборіддям,

цифру 3 – правим плечем,

цифру 4 – лівим плечем,

цифру 5 – «пишемо» правим ліктем,

цифру 6 – лівим ліктем,

цифру 7 – правим коліном,

цифру 8 – лівим коліном,

цифру 9 – правою ногою,

цифру 0 – «хвостиком».

V. Вивчення нового матеріалу

«Допитливі українці»

Пояснення вчителем

300 ▪ 2=3 сот.▪2=6 сот.=600

300 ▪2=(3 ▪100) ▪2=600

Учні пояснюють множення круглого числа на одноцифрове

3000 ▪ 2=3 тис.▪2=6 тис.=6000

300 0▪2=(3 ▪1000) ▪2=6000

Робота з підручником с.6 № 24.

Обчисли вирази та склади пазли. Й дізнаєшся: хто ж прихований на малюнку?(Козак)

Учні «ланцюжком» обчислюють по 1 виразу біля дошки та з’єднують частини пазлів.

VІ. Закріплення знань, вмінь та навичок

«Кмітливі українці»

Вправа «Математичний м’яч»

-Як ви вважаєте, чи можна перевищувати швидкість, коли рухаєтесь автомобілем? До чого це може привести?

-Як називається пристрій в автомобілі, що вимірює швидкість?(спідометр).

-Як знайти швидкість? Якою латинською буквою позначаємо швидкість?

В яких одиницях вимірюємо?

-Як знайти відстань? Якою латинською буквою позначаємо відстань?

В яких одиницях вимірюємо?

-Як знайти час? Якою латинською буквою позначаємо час?

В яких одиницях вимірюємо?

Технологія «Навмисна помилка».(На дошці записані формули з помилками)

-Прочитайте формули (діти шукають помилки)

Робота над задачею 25

V. Підсумок

Наша подорож закінчується.

-Діти, ви супер. Я вами пишаюсь. Кожен робить свою справу. Сьогодні ви здобували знання. Це є ваш маленький крок до великої перемоги. Ви є справжні українці. З такими кмітливими, мудрими, допитливими, здоровими, самостійними українцями Україна переможе. Пам’ятайте, що Україна нас єднає, об’єднує, надихає, підкорює, мотивує, підтримує, оберігає, зміцнює.

-Побажання Україні на першу літеру вашого імені. (Давайте кинемо у склянку побажання нашій Україні на першу літеру вашого імені).

Домашнє завдання

Учні отримують сертифікати про звільнення від д/з  з математики за плідну працю на уроці.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 лютого
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку