Розробка уроку математики в 6 класі на тему: «Дії з дробами. Відомості про перебування Тараса Шевченка у Санкт-Петербурзі»

Про матеріал

Розробка уроку математики в 6 класі на тему: «Дії з дробами. Відомості про перебування Тараса Шевченка у Санкт-Петербурзі»

Тема: Дії з дробами. Відомості про перебування Т.Г. Шевченка в Санкт-Петербурзі.

Мета: навчальна: продовжити формувати вміння і навички учнів виконувати дії з дробами;

розвиваюча: розвивати обчислювальні навички, пізнавальну активність, світогляд учнів, викликати інтерес до вивчення математики;

виховна: на прикладі життя і творчості Т.Г. Шевченка виховувати патріотизм, громадянські почуття, любов до українського народу.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навичок.

Перегляд файлу

Розробка уроку математики в 6 класі на тему: «Дії з дробами. Відомості про перебування Тараса Шевченка у Санкт-Петербурзі»

Тема: Дії з дробами. Відомості про перебування Т.Г. Шевченка в Санкт-Петербурзі.

Мета: навчальна: продовжити формувати вміння і навички учнів виконувати дії з дробами;

розвиваюча: розвивати обчислювальні навички, пізнавальну активність, світогляд учнів, викликати інтерес до вивчення математики;

виховна: на прикладі життя і творчості Т.Г. Шевченка виховувати патріотизм, громадянські почуття, любов до українського народу.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навичок.

Обладнання: портрет Т.Г. Шевченка, український рушник, різноманітний роздатковий матеріал, вислови видатних людей про Кобзаря, математику.

Очікувані результати:

Після уроку учні зможуть:

  • читати, записувати правильні і неправильні дроби;
  • виконувати арифметичні дії з дробами;
  • коригувати свої знання та вміння з розділів теми;
  • поглибити знання про життя та творчість Т.Г. Шевченка.

 

Епіграф: Знання збираються по краплині, як вода в долині.

Прислів’я.

Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності.

1. Організаційний момент. До дзвоника оформити записи на відкидній дошці, вивісити вислови.

2. Перевірити готовність учнів до уроку.

3. Учитель. Я вас вітаю на нашому уроці математики. Бажаю плідно працювати. Ви всі приготувалися до уроку. Хто мені скаже, що ми вчили на попередньому уроці? Як ви думаєте, треба ще попрацювати з поняттями цієї теми?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Кілька уроків тому ми розпочали вивчати тему «Звичайні дроби» і познайомилися з багатьма новими поняттями: «правильний дріб», «неправильний дріб», «порівняння дробів», «спільний знаменник», «знаходження числа за його дробом» та «дробу від числа».

Сьогодні нам випала нагода зібрати по краплині все, що ми знаємо про звичайні дроби і вчитися застосовувати ці знання при розв’язуванні різних задач і вправ, пов’язаних із життям і творчістю видатного сина українського народу Т.Г. Шевченка.

http://s44.radikal.ru/i106/0903/ba/6128b7166321.jpg

«Він був сином мужика – і став володарем в царстві духа.

Він був кріпаком – і став велетнем у царстві людської культури.

Він був самоуком – і вказав нові, світлі і вільні шляхи професорам і книжним ученим.

… Отакий був і є для нас, українців, Тарас Шевченко»

Іван Франко

Ми живемо у вільній, незалежній державі, яку Т.Г. Шевченко вимріяв, заради якої «карався, мучився», трудився не тільки за життя, а й після смерті.

Всім добре відома роль Т.Г. Шевченка в розвитку духовної культури українського народу. Що стосується науки, то тут слід відзначити, що перше наукове товариство в Україні, засноване у Львові в 1982 році, носило його ім’я. членами цього Товариства були В. Вернадський, М. Кравчук, В. Левицький та ін. Його іменем названо Київський національний університет.

Ми вже знаємо що, звичайні дроби – це числа, що записуються за допомогою риски дробу, яку ввів італійський математик Леонардо Пізанський (народився в місті Піза, де розташована знаменита пізанська башта). Риска дробу означає дію ділення, що вперше застосував німецький математик Лейбніц. Він помітив, що «числа не керують світом, але вони показують як ним керувати», тобто наше з вами завдання – повторити те, що ми знаємо про звичайні дроби, щоб навчитися керувати світом.

Отже, тема нашого уроку «Дії з дробами. Відомості про перебування Т.Г. Шевченка в Санкт-Петербурзі».

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення».

Продовжити моє речення, відповідаючи по черзі.

  1. Чисельник дробу показує… (Скільки частин взяли).
  2. Знаменник дробу показує… (На скільки частин поділили щось ціле).
  3. Чисельник дробу 19/47 є число… (11. В одинадцять років маленький Тарас залишився сиротою).
  4. Знаменником дробу 10/47 є число… (47. 47 років прожив Шевченко).
  5. Дріб 17/47 називається… (Правильним. В 17 років Тарас Григорович прибув до Санкт-Петербургу).
  6. Дріб 47/32 називається… (Неправильним. У 32 роки Т.Г. Шевченко написав «Заповіт»).
  7. З двох дробів з однаковими знаменниками більший той, у якого чисельник… (Більший).
  8. З двох дробів з однаковими чисельниками більший той, у якого знаменник… (Правильними).
  9. Дроби менші від одиниці називаються… (Правильними).
  10. Усі неправильні дроби… (Більше або дорівнюють одиниці).
  11. Щоб знайти дріб від числа, треба число… (помножити на даний дріб).
  12. Щоб знайти число за його дробом, треба… (число поділити на даний дріб).
  13. Дроби можна… (Додавати, віднімати, множити, ділити).
  14. Скоротити дріб означає… (Поділити чисельник і знаменник дробу на одне й те саме число, відмінне від 1).
  15. Число 3 називається… (Мішаним числом).

ІV. Формування навиків колективної і самостійної роботи.

Розв’язування вправ.

Перше завдання: приклад на всі дії із звичайними та десятковими дробами.

.

Розв’язок:

  1. ;
  2. ;
  3. =1,25;
  4. .

Відповідь: 47.

Про що свідчить це число? (Це кількість років, що прожив великий поет).

Учитель. Перші три учні, які правильно розв’яжуть наступну задачу, одержать оцінку.

Задача 2. Скільки років було Т.Г. Шевченку, коли вийшла його збірка поезій, що поклала початок новому періоду в історії української літератури, якщо 3/13 цього числа дорівнює 6?

Розв’язок: .

Відповідь: 26 років.

Учитель. Назва цієї збірки поезій закодована в таких вправах, які ви розв’яжете, працюючи в парах.

  1. Вік батька дорівнює віку сина. Батькові 38 років. Скільки років сину?

Розв’язок: .

Відповідь: 10 років.

  1. Розв’яжіть рівняння: .

Відповідь: х=1.

  1. Знайдіть число, якщо його дорівнює 14?

Розв’язок: .

Відповідь: 21.

  1. У книжці 76 сторінок. Хлопчик прочитав 0,25 частини книги. Скільки сторінок він прочитав?

Розв’язок: 76х0,25=19.

Відповідь: 19 сторінок.

  1. Яке число обернене до числа ?

Відповідь: 2.

  1. Обчислити 1/3 від числа 45.

Відповідь: 15.

Для перевірки правильності виконання завдань учні одержують алфавіт і відгадують назву «КОБЗАР».

1 А 2 Б 3 В 4 Г 5 Ґ 6 Д 7 Е 8 Є 9 Ж 10 З 11 И 12 I 13 Ї 14 Й 15 К 16 Л 17 М 18 Н 19 О 20 П 21 Р 22 С 23 Т 24 У 25 Ф 26 Х 27 Ц 28 Ч 29 Ш 30 Щ 31 Ь 32 Ю 33 Я

V. Фізкультхвилинка«Математична зарядка».

За допомогою кодоскопа на екран проектуються розв’язані вправи, але в деяких з них є помилки. Учні дивляться на екран. За командою вчителя піднімають руки вперед, якщо відповідь правильна, і, руки вгору, якщо відповідь неправильна.

  1. ½ від 1 год. 30 хв. (+).
  2. 2/3 прямого кута дорівнюють 900 (-).
  3. 1/21/3 (-).
  4. 5/8, 7/8, 9/8 записані у порядку зростання (+).
  5. Дріб 3/7 правильний (+).
  6. (+).
  7. (-).
  8. (-).
  9. Дріб 15/15 – неправильний (+).
  10. 200 м – це 1/5 від 1 км (+).

VІ. Розв’язування вправ з наступною перевіркою.

Цікаво знати: Тарас Шевченко із 47 років життя _ років був на засланні, _ років – кріпаком, і лише _ років на волі.

Учитель. У кожного з вас на парті таблиця «Цікаво знати». Вам треба заповнити пропущені місця цифрами. Але це можливо, коли ви розв’яжете деякі вправи. (Троє учнів працюють на відкидних дошках для подальшої перевірки правильності виконання завдань).

  1. Виконайте дії:

.

Розв’язок:

1). ;

2). ;

3). ;

4). 40.

Відповідь: 10.

  1. Знайдіть значення виразу , якщо х=20,5.

Розв’язок: Якщо х=20,5, то =20,5+0,5х7=20,5+3,5=24.

Відповідь: 24.

  1. Розв’яжіть рівняння: .

Розв’язок:

;

;

;

;

.

Відповідь: х=13.

Зразок заповненої таблиці:

Тарас Шевченко із 47 років життя 10 років був на засланні, 24 роки – кріпаком, і лише 13років на волі.

Учитель. А зараз я вам пропоную розв’язати задачу.

Потяг проходить відстань між двома містами за 6 год зі швидкістю 48 км/год. Скільки часу треба велосипедисту, щоб проїхати 1/8 цієї відстані зі швидкістю 12 км/год?

Розв’язок:

  1. 48х6=288 (км) відстань, що пройшов потяг;
  2. (км) відстань, що подолав велосипедист;
  3. (год) час, що витрачає велосипедист.

Відповідь: 3 год.

Учитель. Але це була не просто задача, у відповіді ви одержали число три, що відповідає кількості букв у назві вірша, який ви вивчали. Що це за вірш. («Сон»).

VІІ. Підсумок уроку.

Підсумок уроку проводимо у вигляді математично-літературної вікторини, де вам необхідно показати знання не тільки з математики, а й з української літератури.

  1. Хто був порадницею у дитинстві для Тараса? (Катря).
  2. Знайти 2/5 від числа 10. (4).
  3. Кого з батьків Тарас Григорович втратив першим? (Матір).
  4. Знайти число обернене до 10. (0,1).
  5. Чому хотів навчитись Тарас у дитинстві? (Малювати).
  6. Поділи 200 на половину. (400).
  7. У якому вірші Т.Г. Шевченко рахує свої роки? («Мені 13 минало»).
  8. Знайди значення виразу 84 поділити на 21/3. (12).
  9. Як треба сказати: 2/3+3/5 дорівнює 17/15, чи дорівнює 12/5? (Не дорівнює).
  10. Про що мріяв Т. Шевченко? (Про вільну Україну).

VІІІ. Домашнє завдання.

Янченко Г. Математика: [підручник для 6 класу] / Г. Янченко, В. Кравчук. – Тернопіль : Вид-во «Підручники і посібники», 2006. – 278 с.

№ 551, 562, 567.

 

 

docx
Додано
11 січня 2018
Переглядів
1119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку