_____________________ (дата)
Тема. Використовуємо прийом послідовного множення і ділення.
Мета: ознайомити учнів зі сполучним законом дії множення; закріплювати вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати старанність.
Обладнання: мультимедійний комплект
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Ви вже знаєте майже все про числа першої тисячі, вмієте їх читати і записувати, визначати розрядний склад, загальну кількість одиниць певного розряду, подавати числа у вигляді суми розрядних доданків. Навіть знаєте дещо про десяткову систему числення.
2. Гра «Хто швидше?» (поділ на 4 групи)
0 79 50 27
3.Калігафічна хвилинка
370 370 370 ………
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви ознайомитеся ще з одним законом дії множення, продовжите розв’язувати задачі.
IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
Висновок. Для будь-яких чисел а, b, с правильна рівність (а ∙ b) ∙ с = а ∙ (b ∙ с), або сполучний закон множення: щоб добуток двох чисел помножити на третє число, можна перше числопомножити на добуток другого і третього чисел.
Фізкультхвилинка
Первинне закріплення (с. 42 з 6 )
— Досліди, як у ході ділення на кругле число можна замінити застосувати заміну дільника добутком розрядної одиниці та числа. Виконай ділення за зразком.
4. Робота над задачею (с. 42, завдання 8 )
Аналіз умови задачі. Складання короткої умови.
— Чи можемо зразу дати відповідь на питання задачі? Чому?
— Як дізнатися, скільки води викачує насос 1 годину ?
— Яку дію треба виконати, щоб відповісти на головне питання задачі?
— Запишіть розв’язання в зошити.
Сильніші учні складають вираз, усі решта розв’язують задачу по діях.
Розв’язання
Відповідь:
5. Творча робота над задачею
— Складіть задачу, подібну до попередньої, обернену
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Що повторили на уроці?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Картка