"Урок математика в 1 класі"

Про матеріал
Урок подорож з казковими героями; виконання завдань, які підотували герої. Поєднання різних видів роботи. Нестандартний урок.
Перегляд файлу

Математика 1 клас

Тема: Число 10. Одноцифрові та двоцифрові числа. Склад числа 10. Задачі на знаходження остачі (різниці). Геометричні поняття: промінь.

Мета: Ознайомити учнів з поняттям – одноцифрові та двоцифрові числа; геометричним поняттям – промінь, точка. Вчити розв’язувати задачі на знаходження остачі (різниці); закріпити склад числа 10. Виховувати творче мислення та любов до математики.

Обладнання:  Зошит, підручник,  ТНЗ, плакати А1, альбомний аркуш, кольорові олівці, казкові герої Кнопочка, Мудра Сова, Поспішайко, Незнайко,  Знайко.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Добрий день!

Удобрий час радо ми вітаєм вас!

З миром зустрічаємо,

Щастя всім бажаємо.

 

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 

Вправа «Мікрофон».

 

- Чи любите ви предмет «математика»? Які завдання ваші улюблені?

- Для чого людям потрібно знати математику?

- Якими потрібно бути на уроці, щоб все в нас виходило?

- Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо  цікавий,  творчий урок.

- Заспіваємо нашу улюблену пісеньку про математику.

 

III. Фізкультхвилинка (звуч. «Пісня про математику»).

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

Кожного разу коли ми мандруємо Королівством Математики ми стаємо все більш розумними і кмітливими. На сьогоднішньому уроці ми з вами навчимося красиво писати цифру 10, дізнаємося про одноцифрові та двоцифрові числа, прослухаємо цікаву казку та будемо розв’язувати приклади та задачі.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Вправа «Будиночок чисел».

-Діти, попрацюємо в будиночку де живуть цифри. Погляньте, яких цифр не вистачає в ньому (2, 7. 10). Які геометричні фігури «живуть» в цьому будиночку? (трикутники) Скільки трикутників потрібно домалювати біля цифри 1? Виберіть правильний варіант відповіді.

2. Робота над вправою «Правило Мудрої Сови» (8-2).

- Діти, прослухайте правило від Мудрої Сови. Прочитаємо його в зошиті. Спробуємо відтворити з пам’яті.

- То які числа називають одноцифровими? Назвіть наприклад декілька чисел.

- Які числа називають двоцифровими? Назвіть найбільше двоцифрове число.

3. Каліграфічна хвилинка (8-2-1).

Переглянемо презентацію написання чисел 1 і 0. Допоможемо Хвалькові записати красиво в зошити два рядочки числа 10.

-Запишіть числа в пусті клітинки (в. 3 с. 36). Які числа записали?

4. Вправи на засвоєння складу числа 10.

1) Діти, до нас на урок завітав Поспішайко, він сумний, бо ніяк не може долетіти до однієї з планет нашої Сонячної системи. Допоможіть Поспішайкові долетіти до – Сатурна. Заповніть порожні клітинки так, щоб у рядочках були записані варіанти складу числа 10. Працюємо самостійно. (Перевірка на екрані 8-4). Чи змогли ви правильно виконати це завдання? Підніміть руки в кого все правильно.

2)  Наш давній друг Хвалько хвалився, що знає склад числа 10. А ви зможете виконати його завдання? Заповніть порожні клітинки у зошитах (в. 5 с.37 ) (плакат А1на дошці).

3) Презентація знаків «більше», «менше», «дорівнює» - правило Мудрої Сови (8-6). Допоможіть Незнайкові порівняти вирази.

- Які знаки поставили? Чому?

4) Вправа «Маска».

- Діти, числа залюбки їздять на карнавал. Вони одягають маски. Наше завдання відгадати, яке число заховалося під маскою х. Зробіть перевірку, чи правильно ми відгадали число.

VI. Робота над задачами.

  •                   Чи любите ви складати задачі? Давайте спробуємо скласти задачі за малюнками (в. 8, с.38).
  •                   Що ви бачите на першому малюнку? (троянди) Скільки розквітло троянд? (4) Скільки зірвали? (3) Скільки залишилося? (невідомо)    Давайте складемо задачу.

 

  1.               На клумбі розквітло 4 троянди. Дівчинка зірвала 3 троянди. Скільки квіток залишилося? (1) Запишіть результат у зошит.

Що ви бачите на другому малюнку? (морозиво) Скільки порцій морозива купили? (5) Скільки порцій з’їли? (2) Чи відомо скільки порцій  залишилося? (Ні) Як це можна зробити? Якою дією? Давайте сладемо задачу.

  1.               Друзі купили 5 порцій морозива. Дві порції вони з’їли. Скільки порцій морозива залишилося? (3) Запишіть відповідь у зошит.

Висновок: задачі із запитанням «Скільки залишилося?» називають задачами на знаходження остачі (різниці) (8-8, правило Мудрої Сови).

 

  1.               Розв’язок задачі з буквеними даними (в. 9, с.38).

На полиці стояло n книг. Діти взяли 5 книг. Скільки книг залишилося на полиці?

  • Скільки було книг на полиці? (n)
  • Скільки діти взяли книг? (5)
  • Чи відомо скільки книг залишилося? (Ні)
  • Якою дією будемо розв’язувати цю задачу?(відніманням)
  • Який варіант відповіді нам підходить? Чому? Чи потрібно підставляти числа? (Ні)
  1.               Розв’язок задачі з буквеними даними (в.10, с. 38)

Діти, а тепер розв’яжемо подібну задачу до попередньої умова та ж сама, тільки в цій задачі n = 8. Підставимо значення і вирахуємо задачу. Яка буде дія? Скільки вийшло в задачі?

 

VII. Фізкультхвилинка. Пісня «Усмішка».

 

VIII. Робота з геометричним матеріалом.

 

  1.               Слухання казки  «Казка про допитливу точку» (8-11).

-Діти, прослухайте казку про допитливу Точку. Уважно слідкуйте за автором.

- Про кого розповідається в казці? (про Точку)

- По чому вона йшла?(по Прямій)

- Чому вона не хотіла далі йти? (вона втомилася)

- Хто допоміг Точці? (Ножиці)

- Як утворився промінь?(Ножиці розрізали Пряму)

Промінь має початок, але не має кінця. Чи сподобалось Точці на промені?

  1.          Гра «Знайди промінь».

Діти погляньте на малюнок (плакат А1) обведіть на малюнку промені. Порахуйте скільки їх? (2) Запишемо відповідь у зошит.

  1.               Творча робота.
  •                   Поставте на аркуші паперу (у кожного учня альбомний аркуш і кольорові олівці) точку будь – якого кольору. Проведіть через неї пряму. На цій прямій поставте ще дві точки іншого кольору. А тепер уявіть себе художником і домалюйте щось щоб у вас вийшов малюнок. Це може бути будь-що або будь-хто.
  •                   А тепер розкажіть, що ви створили? (Презентація робіт)

 

IX. Узагальнення і систематизація знань/

 

  •                   Які числа називаються одноцифровими?
  •                   Які числа – двоцифрові?
  •                   Що таке промінь?

 

1.Гра «Великі перегони»

Ви учасники великих перегонів. Оберіть автомобіль, на якому ви будете брати участь у авторалі. Обведіть його. Потрібно за 4 хвилини розв’язати приклади і порівняти числа. За кожну правильну відповідь ви отримаєте 1 бал. Включаємо таймер (8-12).

 

X. Підсумок уроку.

 

- Діти, дякую вам за урок. Ви гарно працювали, добре відповідали. Наші казкові герої задоволені вашими творчими роботами. Вивісим їх на дошці.

 

Тема: Нумерація двоцифрових круглих чисел. Сто. Розташування чисел у порядку спадання. Величини та їх вимірювання.

 

Мета: Ознайомити учнів з круглими двоцифровими числами, числом – сто. Закріпити назви круглих чисел і правила позначення їх на письмі цифрами, стародавні міри довжини. Поглибити вміння розв’язувати приклади і задачі. Розвивати творче мислення, уміння аналізувати, математичне мовлення. Виховувати інтерес до вивчення математики, старанність, охайність.

 

Обладнання: Зошит на друкованій основі. 1клас «Математика». Частина 5. – Х. : ТОВ ВБ «Інтелект України», 2015. – 64 с., ТЗН, плакати А1, казкові герої, палички.

 

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Приготуйтеся швиденько,

Станьте біля парт рівненько.

Ми урок розпочинаєм,

Багато нового пізнаєм.

ІІ. Фізкультхвилинка. Фонограма «Пісня про математику».

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •                   Діти, на сьогоднішньому уроці ми поринемо в чарівний світ математики. До нас завітали наші казкові друзі Поспішайко, Незнайко, Знайко, Мудра Сова. Вони пропонують нові для вас завдання. Ми ознайомимось з числом 100; навчимось розташовувати числа в порядку спадання; будемо розв’язувати приклади і задачі.

IV. Робота над темою уроку.

  1.               Презентація двоцифрових круглих чисел (6-1).

 

  1.               Вправа «Будиночок чисел»
  •                   Які круглі числа записані в будиночку? Яких не вистачає? Як запишемо число 100? Зі скількох десятків воно складається?
  •                   Заповніть порожні клітинки. Як правильно записувати круглі числа?
  •                   Чому ці двоцифрові числа ми називаємо круглими?
  •                   Порахуйте десятками до 100. Як записується число 100?

 

  1.               Робота з таблицею (в. 2, с. 28)
  •                   Скільки десятків ви бачите в першій таблиці? (другій)
  •                   Скільки одиниць ви бачите в першій таблиці? (другій)
  •                   Запишіть числа які вийшли.
  •                   Яке  число найбільше в ряду круглих чисел (100); за ним йде 90, 80. Давайте визначимо закономірність за яким записано поданий ряд чисел (числа записані в порядку спадання через десяток). Запишіть наступні три числа (в. 3, с. 28). Перевірте чи правильно (8-3).

Поспішайко пропонує вам виконати його завдання (в.4, с. 29). Знайдіть попереднє число до числа 1. Як це зробити? Якою дією? Пригадайте правило знаходження попереднього числа. Відтворіть з пам’яті.

 

  1.               Розв’язок прикладів на додавання і віднімання числа 5.
  •                   Заповніть порожні клітинки. Попрацюйте в парі. Розкажіть приклади однокласнику з пам’яті.

 

  1.               Робота над правилом.
  •                   Діти, прослухайте правило Мудрої Сови (6-6). Прочитаємо його в зошиті. Відтворіть його з пам’яті.
  •                   Розташуйте числа в порядку спадання. Обведіть найбільше число (в. 6,с.29)

 

  1.               Робота над правилом (6-7).

Прочитайте правило від Мудрої Сови. Повторіть правило. Відтворіть з пам’яті.

Порівняйте числові вирази використовуючи переставний закон додавання (в.7, с. 29)

 

V. Робота над задачами.

Прочитайте правило пригадавши пропущене слово. Відтворіть його з пам’яті. Запишіть пропущене слово (6-8).

 

  1.               Задача 1.

У Бараша була книга з 10 сторінок. Він прочитав 5 сторінок. Скільки сторінок книги залишилося прочитати Барашу?

  • Про кого йдеться мова в задачі? (про Бараша)
  • Зі скількох сторінок складається книга Бараша? (з 10)
  • Скільки сторінок він прочитав? (5с.)
  • Скільки залишилося прочитати? (невідомо)
  • Як можна дізнатися? (розв’язавши задачу)
  • Якою дією ?
  • Як називається така задача, або який це тип задачі? (задача на знаходження різниці)
  • Запишемо скорочений запис задачі.
  • Який буде розв’язок задачі?(10-5=5)
  • Запишіть відповідь задачі.

 

  1.               Задача 2

Бабуся поклала в холодильник t вареників. Потім вона нагодувала онучку п’ятьма варениками. Скільки вареників залишилося?

  • Про кого йдеться мова в задачі? (про бабусю)
  • Що вона робила? (вареники)
  • Скільки бабуся поклала вареників в холодильник?  (t)
  • Скількома варениками нагодувала онучку? (5)
  • Як розв’яжемо цю задачу? (t-5 = t-5 в.)

 

Запишемо задачу в робочому зошиті.

 

VI. Фізкультхвилинка. Пісня «Вчать у школі».

 

VII. Закріплення вивченого матеріалу.

 

1.Робота над прикладами з невідомими доданками.

Прослухайте правило  від Мудрої Сови (6-9). Повторіть його. Спробуйте зробити приклади користуючись правилом. Підставте значення замість х.

 

2. Робота з геометричним матеріалом.

    - Незнайко пропонує нам виконати вправу 10 на с. 31(на дошці плакат А1).

      Порахуйте скільки відрізків на малюнку? (8)

Обведіть правильний варіант відповіді.

3.Творче застосування набутих знань.

      Робота з геометричним матеріалом.

Із семи однакових паличок скласти 3 трикутники.

Спробуйте в себе на парті виконати це завдання.

 

  1.               Стародавні міри довжини (6-11).

Мудра Сова хоче перевірити чи пам’ятаєте ви стародавні міри довжини. Які ви запам’ятали? (лікоть, фут). Молодці. Повторіть що таке лікоть, фут.

Виконайте завдання від нашого друга Незнайка. Чим будемо вимірювати зріст песика? (метром)

 

  1.               Гра «Математичний поїзд» (6-12)

Уявіть, що ви машиніст поїзда й вам потрібно причепити всі вагони. Розв’яжіть приклади за 4 хвилини. За кожний правильно розв’язаний приклад ви маєте право причепити один вагон. Коли всі вагони будуть причеплені ви одержите медаль юного залізничника.

 

VIII. Підсумок уроку.

Ви добре попрацювали на уроці. Поміняйтеся зошитом зі своїм сусідом. Перевірте роботи один в одного. Розфарбуйте медаль юного залізничника в кого всі правильні відповіді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 лютого 2021
Переглядів
515
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку