Розробка уроку на тему «Хорова музика: Хор.»

Про матеріал
Мета: Навчати учнів виявляти спільне й відмінне між музикою та літературою у відображенні навколишнього світу, характеризувати особливості вираження життєвого змісту вокальними жанрами; ознайомити учнів із поняттями «хор», «хормейстер», «а капела», «унісон»; Розвивальна: формувати художньо – естетичну культуру учнів, естетичні критерії у ставленні до різних проявів світового мистецтва; формувати вміння виражати власну точку зору, виразно виконувати народні та композиторські пісні, дотримувати правил фразування і дихання під час виконання музики; Виховна: прищеплювати толерантність, зацікавленість питаннями культури.
Перегляд файлу

Урок 19

Тема: Хорова музика: Хор.

Мета: Навчати учнів виявляти спільне й відмінне між музикою та літературою у відображенні навколишнього світу, характеризувати особливості  вираження  життєвого  змісту вокальними  жанрами; ознайомити  учнів  із  поняттями «хор», «хормейстер», «а капела», «унісон»;

Розвивальна: формувати  художньо – естетичну  культуру  учнів, естетичні критерії  у  ставленні  до  різних  проявів  світового  мистецтва;  формувати  вміння  виражати  власну  точку  зору, виразно виконувати  народні  та  композиторські  пісні, дотримувати  правил  фразування  і  дихання  під  час  виконання  музики;

Виховна: прищеплювати толерантність, зацікавленість питаннями  культури.

Музичний матеріал: С.Рахманінов «Вокаліз» (у виконанні дитячого хору); Дж. Гершвін «Clapyourhands» (у виконанні  дитячого  хору); Б.Гірський «Рідна  мова».

Наочні  посібники: нотна  хрестоматія; портрети  С.Рахманінова, Дж.Гершвіна.

Обладнання: ТЗН; фонохрестоматія.

Тип  уроку: комбінований урок.

Хід  уроку

         Учнівходять до класу  під  музичний  супровід Дж. Гершвін «Clapyourhands».

1.     Організаційний момент.

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання.

2.     Мотивація навчальної діяльності.

На  попередньому  уроці ми слухали  сольний  спів – вокальну музику у виконанні співаків – солістів. У  концертних  залах, у філармонії  можна  почути  хоровий  спів. Яка  гармонія, яке  забарвлення, яка  чарівність  звучання! Як  зародилося  хорове  мистецтво – поговоримо  про це на уроці.

3.     Актуалізація  опорних  знань

-         Що таке  тембр, діапазон?

-         Які  ви  знаєте   дитячі, жіночі та чоловічі  голоси?

4.     Основна частина

Робота з поняттями

Хор (у перекладі з грецької «толпа») – великий  колектив  співаків, які   разом  виконують  який – небудь  вокальний  твір. Мелодія  кожного  голосу – кожна  хорова  партія – обов’язково  виконується  групою  співаків. Хорові колективи  виконують  твори  як  із  інструментальним  супроводом, так  і  без  нього.  Найдосконаліша  форма  хорового  виконавства – хоровий  спів  без  супроводу, а капела (acapella).

         Хори  бувають  двох  типів: однорідні  та  змішані. До  однорідних  належать  хори  чоловічі, жіночі й дитячі. Жіночий  хор  складається  з  сопрано та альтів, чоловічий  хор – з тенорів та басів. Змішаним називається  хор, у якому  чоловічі  голоси  об’єднані  з  жіночими  або  дитячими.

Вокальна  музика  та  хоровий спів – найдавніші  форми музичного  виконавства  в  історії  мистецтва.

Професійні  співаки  та  хори  у  Єгипті  в  давню  епоху  брали  участь  у культових  дійствах, що були  пов’язані  з  релігійними  ритуалами  та  обрядами. Про  це  свідчить  історія.

У  Давній  Греції  хор  був  однією  з  головних  дійових осіб  вистави. Він  коментував  усе, що відбувається  на  сцені. Музика  у  виконанні  хорів  звучала  під  час  Олімпійських  та  Піфійських ігор. Олімпійські  ігри – це  спортивно – військові  змагання, а Піфійські – змагання  потів, співаків, музикантів  на  честь  бога  Аполлона. Саме  тоді  виникає  хейрономія – спосіб  управління  співаками  за  допомогою  умовних  рухів  рук, пальців, міміки, рухів  голови.

Робота з поняттями

Так  виник  керівник і диригент  хору, якого  зараз  ми  називаємо  хормейстером – хоровим  майстром.

У  давню  епоху  хорову  музику  виконували  переважно  одноголосо. Такий  одноголосний  спів називають  унісон.

Поступово  хоровий  спів  набув  великого  значення, тому  що  він  сприяв  об’єднанню  людей, їх примиренню.

Слухання  музики

         На  попередніх  уроках  ви  слухали  «Вокаліз» Сергія  Рахманінова.

        Закінчіть  речення, обравши  один  варіант  відповіді. Вокаліз - :

    а) одноголосний вокальний  твір з інструментальним  супроводом;

    б) музичний  твір  для виконання  голосом (солістом або  хором) без  слів у супроводі  музичного  інструмента  або  оркестру.

        Яким  є  характер  цього  твору? У чому  полягає  його  особливість?

        Послухайте  цей  твір у виконанні  дитячого  хору  та  скажіть: що  в  ньому  змінилося?

Слухання «Вокалізу» С.Рахманінова у виконанні дитячого  хору

-         Яким  є характер  цього  твору і у чому  його  особливість?

-         Послухайте також  пісню  Дж.Гершвіна  «Clapyourhаnds»

-         Хто  виконує  твір? (дитячий  хор)

Слухання  пісні  Дж.Гершвіна «Clapyourhаnds» у виконанні  дитячого  хору

-         Які  голоси  ви  почули?

-         Як  хористи  прикрасили  свій  твір?

-         Перекладіть  назву цього  твору («Плескайте  в  долоні»)

Вокально – хорова робота

         У сучасному світі людина  має  вивчати  та  знати  іноземні  мови. Але  для  кожної  людини  найдорожча  рідна  мова. Саме  про  це  йдеться  в  пісні  Б.Гірського  «Рідна  мова».

-         З чим  порівнюється  рідна  мова у цій  пісні?

Розспівування

Розучування  пісні Б.Гірського  «Рідна  мова»

5.     Підбиття  підсумків  уроку

Бесіда

-         Поясніть  значення  понять «унісон», «а капела».

-         Де  можна  почути  хорову  музику?

-         Які  види  хорів  ви  знаєте?

-         Чому  хорове  мистецтво набуло  такого  значення?

6.     Домашнє  завдання

З’ясувати, які  дитячі  хори  існують  в  Україні?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 березня 2020
Переглядів
1274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку