Тема. Масштаб.
Мета: доповнити знання учнів про алгоритм розв'язування задач на знаходження масштабу карти; відпрацьовувати навички розв'язування задач на використання (застосування) масштабу; провести діагностику рівня навчальних досягнень учнів.
Тип уроку: засвоєння навичок і вмінь.
Хід уроку
І. Розминка
Усні вправи
1) 0,25 · 2, |
2) 57 · 0,1, |
3) 0,82 – 0,4, |
4) 2,8 + 6,2, |
· 0,6, |
: 3, |
: 0,6, |
: 0,1, |
+ 3,7, |
+ 4,4, |
·5, |
: 60, |
: 10; |
: 0,9; |
- 2,5; |
· 2. |
II. Перевірка домашнього завдання і актуалізація опорних знань
Розв'язання (з однією помилкою) записані на дошці. Учням дано завдання: знайти помилку у розв'язанні. Під час перевірки розв'язків учні повторюють зміст поняття масштаб і алгоритми розв'язування задач на масштаб, розібраних на попередньому уроці.
III. Засвоєння знань
Бесіда. Друзі! Ви вже знаєте, що масштаб записується як частка вигляду 1:п, де п — число, яке показує, в скільки разів відстань на місцевості більша за відстань на карті (або у скільки разів відстань на карті менша за відповідну відстань на місцевості). Минулого уроку ми дізналися, як з допомогою масштабу, знайти відстань на місцевості, знаючи відстань на карті, і навпаки. А як знайти масштаб?
Як відповісти на таке запитання?
В якому масштабі треба виконати план кімнати, щоб він умістився на аркуші зошита?
Якщо згадати зміст поняття масштабу, стає зрозумілим, що треба поділити відстань на місцевості на відповідну відстань на карті (виразивши в одних одиницях вимірювання) — отримаємо число п, тоді запис 1:п і буде масштабом карти.
Приклад. Відстань на місцевості 20 м зображено на плані відрізком 2 см. Визначити масштаб плану.
Розв'язання. 20 м : 2 см = 2000 см : 2 см = 1000, отже, масштаб плану 1 : 1000.
Відповідь. 1: 1000.
IV. Відпрацювання навичок
Розв'язування вправ
На уроці учні розв'язують задачі на знаходження масштабу та на застосування поняття масштаб підвищеного рівня складності. №№ 1090,1092, 1093, 1094.
V. Діагностика засвоєння
Тестові завдання
Варіант 1
1) у 25 разів; 2) у 250 разів; 3) у 250 000 разів; 4) у 0,25 разів;
5) інша відповідь.
1) 3,5 км; 2) 35 км; 3) 35 000 000 км; 4) 3 500 000 км; 5) інша відповідь.
Варіант 2
1) У 50 разів; 2) у 500 разів; 3) у 5 разів; 4) у 50 000 разів;
5) інша відповідь.
1) 14см; 2) 140 см; 3) 14км; 4) 0,00014 см; 5) інша відповідь.,
1) 1 : 1 000 000; 2) 1 : 100 000; 3) 1: 10 000; 4) 1 : 1000.
VI. Підсумок уроку
Перевірка та аналіз результатів тестової роботи
Коди відповідей: |
№ завдання |
1 |
2 |
3 |
|
В. 1 |
3 |
2 |
3 |
|
В. 2 |
4 |
1 |
1 |
VII. Домашнє завдання
п. 36, №№ 1091; 1095, на повторення п. 33, 34, № 365°; 372°; 384° - у робочих зошитах.