Розробка уроку на тему «Мюзикл.»

Про матеріал
Мета: Ознайомити з особливостями жанру мюзиклу, розглянути історію виникнення мюзиклу, ознайомити з відмінностями мюзиклу від класичних музично-театральних жанрів, ознайомити з сюжетами та композиціями окремих мюзиклів, надати основні знання про відмінності між оперою, оперетою, балетом і мюзиклом. Розвивати вміння учнів уважно слухати музичні номери з мюзиклу та надавати їм характеристику, розвивати вміння співставляти музично-театральні жанри з мюзиклом, розвивати вміння виконувати сольно пісню під фонограму. Виховувати інтерес до жанру мюзиклу, ціннісне ставлення до сучасних театральних жанрів.
Перегляд файлу

Урок 26

Тема: Мюзикл.

Мета: Ознайомити з особливостями жанру мюзиклу, розглянути історію виникнення мюзиклу, ознайомити з відмінностями мюзиклу від класичних музично-театральних жанрів, ознайомити з сюжетами та композиціями окремих мюзиклів, надати основні знання про відмінності між оперою, оперетою, балетом і мюзиклом.

Розвивати вміння учнів уважно слухати музичні номери з мюзиклу та надавати їм характеристику, розвивати вміння співставляти музично-театральні жанри з мюзиклом, розвивати вміння виконувати сольно пісню під фонограму.

Виховувати інтерес до жанру мюзиклу, ціннісне ставлення до сучасних театральних жанрів.

Тип уроку: комбінований, урок поглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичних творів та пісні або мультимедійна презентація, портрети композиторів та головних виконавців мюзиклів.

Основні поняття для засвоєння: історія виникнення мюзиклу, відмінності мюзиклу від класичних музично-театральних жанрів.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • Фрагменти з мюзиклів «Король лев», «Русалонька» (на вибір вчителя), муз. М. Мінкова «Сюрприз»;
  • Фрагменти  з х/ф-мюзиклу «Незнайка з нашого двору»;
  • «Лебеді» муз. Г. Улиуької вірші М. Ярошенко

Хід уроку

1. Вхід під музику  до фрагменту  з мюзикла «Король лев»

2. Актуалізація опорних знань. Фронтальне опитування.

  • Що таке мюзикл?
  • Розкажіть про особливості цього жанру.
  • Чим відрізняється мюзикл від звичайного спектаклю?
  • Які мюзикли сучасних композиторів ви знаєте?
  • Розкажіть про музику цих творів.
  • Розкажіть про українські мюзикли.

3. Новий матеріал для засвоєння. Розповідь про мюзикл  «Король Лев»

 Мюзикл ввібрав в  себе  деякі  ознаки   оперети, водевілю, естрадного  шоу, що  відрізняється  особливим відчуттям сценічного  часу  та  яскравістю  матеріалу. Велика  кількість мюзиклів  отримали  своє  друге  життя  в  кіно. Сьогодні  неабиякої  популярності  набувають  дитячі  мюзикли, мультфільми та  кінофільми – мюзикли.

 У  мюзиклі  «Король  лев», заснованому  на  однойменному  мультфільмі  студії  Волта  Діснея, сюжет  зосереджений  навколо сім’ї  левів, а саме  їхнього  короля  - Мустафи, його  сина  Сімби  та  брата  Мустафи – підступного і лихого Шрама.  Головному  герою  мюзиклу -  левеняті  Сімбі, довелося  упродовж   тривалого  часу   подолати чимало труднощів, щоб  стати  мужнім  ватажком  савани. На  його  долю випало  чимало  випробувань:  втрата  батька, неправдиві  звинувачення  дядька  Шраму  і,  як  наслідок, почуття  глибокої   провини  за  смерть  батька. А  далі – втеча  з  правда і життя  на  незнайомій  землі,  яка  згодом  стала  для  Сімби  рідною. Адже  саме  тут  він  зустрів  нових  друзів, завдяки  яким  він  не  почувався   самотнім   і  згодом  повернувся  до  родини.

 Прем’єра  мюзиклу  відбулася  в  американському  театрі  «Орфей» (Міннеаполіс, США) у  1997  р. Оформлення, декорації, звук  і  світло постановки  вразили  вибагливих  глядачів,  а  сучасні  спец ефекти  у  поєднанні  з  чудовою  музикою  і  текстами  забезпечили  виставі  гучний  гучний  успіх. «Король  лев» має  чимало  нагород, зокрема  Греммі  в  номінації «Найкращий  альбом – запис  мюзиклу».

Слухання фрагментів   з дитячого  мюзиклу «Король  лев» (на вибір  вчителя)

  • Розкажіть про своє враження від пісень мюзиклу.
  • Визначте характер та музичні образи творів.
  • Охарактеризуйте засоби виразності творів.
  • Які особливості жанру мюзиклу було помітно у творах?

Новий матеріал для засвоєння.Розповідь про мюзикл  «Русалонька»

 У 1989 р. кіностудія  Волта  Діснея  презентувала  поціновувачам  анімаційних  фільмів, серед  яких  переважають, звісно, діти, мультфільм у стилі   бродвейських  мюзиклів – «Русалонька». Створений  за  мотивами  однойменної  казки  Ганса  Андерсена, цей  фільм – мюзикл  справив  надзвичайні  враження  на  глядачів. Музику  до  «Русалонька»  написав  композитор  Алан Манкен, а пісенні  тексти – Говард Ешман. Цей  фільм  вважається  мультфільмом – мюзиклом. Серед  численних  нагород   найвидатнішими   є дві  статуетки «Оскара» в номінаціях: за «Найкращу  пісню» - «Під  морем» і «Найкращий саундтрек» .

 У  2007  році  за  мультфільмом  був  створений  театралізований  мюзикл  «Русалонька».

Слухання  фрагменти  з мультфільму «Русалонька»фрагменти  театрального  мюзиклу  «Русалонька»

  • У  чому  полягають відмінності  між  театральною виставою «Русалонька»  і мультфільмом?
  • Пригадайте, які  кінофільми – мюзикли  ви слухали  чи  бачили?
  • У  чому  виявляються  їхні  особливості?

Розповідь про кінофільм - мюзикл  «Незнайко з нашого  двору»

У  дитячому  кінофільмі – мюзиклі «Незнайко з нашого  двору», музику  до  якого   написав  Марк  Мінков, йдеться  про  незвичайного  хлопчика. Усі  його  дражнили  Незнайком  за те,  що  він  багато  фантазував і нічого  не  знав  напевно. Мав  хлопчина  дві  заповітних  мрії – знайти   чарівну  палочку  і зустрітися  з чарівником. І  якось  одного  разу  його  мрії  здійснилися: у  місті  зявилися  чарівники,  які  за  допомогою  магічної  палочки   Незнайка    та  його  друзів  перенесли   у  справжню  казку.

Музику  до  вистави  написав  відомий  композитор  Марк  Мінков.

Слухання музика Марка  Мінкова, вірш  Юрія  Ентіна  «Сюрприз», фрагмент  з  кінофільму (мюзиклу) «Незнайко з нашого  двору»

  • Проаналізуйте  манеру  співу  у мюзиклі.
  • Чим  вона  відрізняється   від  співу  у  лпері?

11. Фізкультхвилинка «Пластична імпровізація».

12. Поспівка. Вправи для розвитку музичною слуху та голосу (за вибором вчителя).

13. Виконання пісні   Г.Улицької «Лебеді»

14. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

15. Домашнє завдання.

Перегляньте  мюзикли «Красуня і чудовисько», «Маленький принц», «Алладін» порівняйте  їх  з  мультиплікаційною  версією.

Підготуйте перелік  запитань до одного  з композиторів, які  створюють  мюзикли, і уявно  «візьміть» у нього  інтерв’ю.

Зробіть  афіші  для  улюблених  мюзиклів.

МУЗИЧНИЙ ПРОЕКТ «СУЧАСНІ МЮЗИКЛИ»

Мета: підготувати та випустити шкільну тематичну газету, присвячену сучасним популярним мюзиклам.

Очікуваний результат: шкільна газета.

Типологія проекту: груповий, короткотривалий, інформаційний, музичний.

ПЛАН СТВОРЕННЯ ПРОЕКТУ:

Об’єднайтеся з друзями у три групи для створення проекту.

1.  «Журналісти» — проведіть опитування серед учнів класу або школи про улюблені сучасні мюзикли, оформіть дані опитування у вигляді діаграми.

2.«Мистецтвознавці» — знайдіть серед інформаційних джерел відомості про улюблені мюзикли учнів, підготуйте статті до шкільної тематичної газети.

3.«Художники» — оформіть газету на ватмані. Розмістіть статті та діаграми з опитуванням, додайте відповідні ілю-страції та фотографії.

Презентуйте свою газету та розмістіть її в інформаційному куточку школи.

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 березня 2020
Переглядів
3025
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку