Тема: Одиниці вимірювання маси. Перетворення одиниць вимірювання маси. Обчислення значень виразів із буквами. Розв’язування задач. ( №412-424).
Мета: сформувати вміння замінювати одиниці вимірювання маси іншими та розв’язувати задачі; систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання маси; розвивати аналітико-синтетичні вміння, обчислювальні навички, уважність, мислення; виховувати інтерес до предмета, наполегливість, відповідальність за виконану роботу.
Обладнання: осінні листочки, Дерево очікувань, малюнки на дошці: яблуко, кошик з яблуками, машина, цукерки, картки із завданнями, музична фізкультхвилинка.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів у навчальній діяльності. Для того, щоб впоратися на уроці із завданням, будьте старанними і слухняними. А завдання наші такі:
Не просто слухати, а чути. Не просто відповідати, а міркувати.
Не просто дивитися, а бачити. Дружно і плідно працювати.
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
2. Перевірка домашнього завдання
- Діти, для початку перевіримо домашнє завдання.
- яка відповідь у прикладах №410?
90*100:10=900
7*(529-483)=7*46=322
-Зверніть увагу на дошку.
Надписи на дошці
САНТИМЕТР, МЕТР, КІЛОМЕТР, КІЛОГРАМ, ДЕЦИМЕТР
Зараз нам необхідно допомогти нашим друзям подолати першу перешкоду.
Робота в групах
200*7-400+600:4-400*12+2000:100-5*10=150
(1400; 1000; 1600; 400, 0, 0, 2 000; 20; 15; 150)
Визначаємо групу переможця.
Молодці, ви чудово впоралися з цим завданням.
А зараз ми з вами подолаємо другу перешкоду – це математичний диктант. Тож будьте уважними, записуйте в зошити лише відповідь.
*Знайдіть: 2м:4= 50 см;
1км:100= 10м,
4м:5=80см.
* Виконайте дію, запишіть відповідь:
7см + 3см 4мм
9 км – 250 м
(50 см, 10 м, 80 см, 10 см 4мм, 8км 750м)
Робота в парах. Обміняйтеся із сусідом по парті зошитом і звірте результати з відповідями на екрані.
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ . МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
5000г = 5кг
Запишіть це перетворення у зошит.
Між іншим, є ще більші одиниці вимірювання маси. Про співвідношення між ними та для чого вони потрібні ви дізнаєтеся сьогодні на уроці.
Діти, ви виконали всі завдання і до нас, нарешті, завітали дівчинка Оленка та професор Котик.
V. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
1. Пояснення нового матеріалу
(На дошці малюнок яблука, кошик з яблуками, машина з яблуками)
Про які нові співвідношення між одиницями маси ви дізналися? Запишіть їх у зошити.
1 т = 1000 кг = 10ц
2. Первинне закріплення нового матеріалу
Дуже часто для визначення маси або для розв’язування задач потрібно перетворювати одні одиниці маси в інші. Потренуємось це робити. Нехай у цьому нам допоможе ось ця задача.
Продавець поставив на терези банку з медом. Терези показали масу 1 кг. Яка маса меду, якщо маса банки 300 г ? (700 г)
Щоб дізнатися масу меду, потрібно від загальної маси відняти масу банки.
1000 – 300 = 700 (г) маса меду.
VI. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
Математичні перетворення тривають далі.
1. Гра «Семибарвна квітка» ( для вирішення завдання 415 пропонується квітка, на пелюстках якої написані завдання з підручника. Діти відривають пелюстки і вирішують кожен свій приклад в зошиті.)
Скільки кг у 8 т, 8ц 5 кг, 6 ц. (8000 кг, 805кг, 600 кг)
Скільки т у 6000 кг, 30000 кг. (6 т, 30 т)
Скільки г у 5 кг, 14 кг, 6 кг 005г. (5000 г, 14000 г, 6005г)
2. Робота над задачею
Працюємо далі. Розв’язати задачу 418. Але для початку пропоную відгадати загадки. Згода?
( Вчитель говорить загадку і показує фото хліба.)
Виріс у полі на добрій землі,
Місце почесне зайняв на столі.
Всі разом читають умову задачі.
- Запишемо коротку умову до задачі.
Задача
Всього – 3 зміни
Пшеничного – 5т за 1 зм. ? т за 1 д. ?т за 10д.
Житнього- ? у 2 р. б. за 1 зм.
Відповідь: за 1 добу випікають 45 т хліба, а за 10 діб – 450 т хліба.
VII. ПІДСУМОК УРОКУ
— Що нового дізналися?
— Яке завдання сподобалося найбільше?
- Що більше 99кг чи 1ц?
- Що менше 11ц чи 11кг?
- Назвіть більшу величину: 7кг чи 800г?
- Назвіть меншу величину: 600 кг чи 2000г?
- Оберіть більшу величину: 80ц, 80кг, 80т.
Молодці! Дівчинка і професор задоволені вашими відповідями і хочуть дізнатися, який настрій у вас залишився після уроку.
Якщо хороший, ви задоволені своєю роботою, підніміть лего зеленого кольору. Якщо настрій сумний – червоного кольору.
Друзі задоволені, що у вас дуже гарний настрій, тому сміливо вирушають додому.
Дякую всім за співпрацю.