Розробка уроку на тему "Одиниці вимірювання маси. Перетворення одиниць вимірювання маси. Обчислення значень виразів із буквами. Розв’язування задач. "

Про матеріал
сформувати вміння замінювати одиниці вимірювання маси іншими та розв’язувати задачі; систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання маси; розвивати аналітико-синтетичні вміння, обчислювальні навички, уважність, мислення; виховувати інтерес до предмета, наполегливість, відповідальність за виконану роботу.
Перегляд файлу

Тема:  Одиниці вимірювання маси. Перетворення одиниць вимірювання маси. Обчислення значень виразів із буквами. Розв’язування задач. ( №412-424).

Мета: сформувати вміння замінювати одиниці вимірювання маси іншими та розв’язувати задачі; систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання маси; розвивати аналітико-синтетичні вміння, обчислювальні навички, уважність, мислення; виховувати інтерес до предмета, наполегливість, відповідальність за виконану роботу.

Обладнання:  осінні листочки, Дерево очікувань, малюнки на дошці: яблуко, кошик з яблуками, машина, цукерки, картки із завданнями, музична фізкультхвилинка.

                                                           ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів у навчальній діяльності. Для того, щоб впоратися на уроці із завданням, будьте старанними і слухняними. А завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.  Не просто відповідати, а міркувати.

Не просто дивитися, а бачити.  Дружно і плідно працювати.

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

  1. Використання Дерева очікувань
  •             Діти у кожного з вас на парті є кленовий листочок. Напишіть на ньому що ви чекаєте від уроку, та прикріпіть на наше  Дерево  очікувань. В кінці уроку ми побачимо, як ваші очікування здійснилися.

2. Перевірка домашнього завдання

 - Діти, для  початку перевіримо домашнє завдання.

 - яка відповідь у прикладах №410?

90*100:10=900

7*(529-483)=7*46=322

  •                   яка відповідь у завданні №411?
  •                   2м2см= 202см
  •                   2м2см= 2020мм

-Зверніть увагу на дошку.

Надписи на дошці

САНТИМЕТР, МЕТР, КІЛОМЕТР,  КІЛОГРАМ, ДЕЦИМЕТР

  •                   Яке із цих слів на Вашу думку є зайвим? Чому?
  •                   Які ще одиниці вимірювання маси ви знаєте? (г, ц, т)
  •                   То про яку величину ми з вами сьогодні поговоримо? (Масу)
  •                   Відкрийте зошити та запишіть сьогоднішню дату.
  1. Каліграфічна хвилинка.
  •                   Діти, ви щойно згадали одиниці вимірювання маси. А зараз я пропоную вам цікаве завдання. Я буду читати вам ланцюжок іменованих чисел та називати дії, які ви повинні виконати. Ваше завдання обчислювати усно.
  •                   10кг + 700г – 5кг + 100г = 5кг 800г
  •                   Яке число у вас вийшло? Написання цього числа і буде нашою каліграфічною хвилинкою.
  •                   Зверніть увагу на те, що одиниця міри маси пишеться висотою на ¾ клітинки

 

  • До нас на урок вирішили завітати дівчинка Оленка та професор Котик. Вони живуть у далекому казковому лісі, але щоб вийти з нього, їм треба подолати кілька перешкод. Тож давайте їм зараз допоможемо.

 

  1.  Усні обчислення. Гра «Ланцюжок» (в групах)

       Зараз нам необхідно допомогти нашим друзям подолати першу перешкоду.

Робота в  групах

      200*7-400+600:4-400*12+2000:100-5*10=150

(1400; 1000; 1600; 400, 0, 0,  2 000; 20; 15; 150)

Визначаємо групу переможця.

 Молодці, ви чудово впоралися з цим завданням.

  1.  Математичний диктант. Метод «Мозковий штурм»

 А зараз ми з вами подолаємо другу перешкоду – це математичний диктант. Тож будьте уважними, записуйте в зошити лише відповідь.

*Знайдіть: 2м:4= 50 см;

1км:100= 10м,

4м:5=80см.

* Виконайте дію, запишіть відповідь:

7см + 3см 4мм

9 км – 250 м

(50 см, 10 м, 80 см, 10 см 4мм, 8км 750м)

Робота в парах. Обміняйтеся із сусідом по парті зошитом і звірте результати з відповідями на екрані.

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ . МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1.  Мотивація начальної діяльності
  •                   Скажіть, хто з вас любить солодощі?
  •                   А хто найбільше любить цукерки?
  •                   А чи знаєте ви, яка вага однієї цукерки?
  •                   Приблизна вага однієї цукерки однієї цукерки 5г.
  •                   Яка вага 10 таких цукерок? (50г) 100 цукерок? (500г), 1000 таких цукерок (5000г)
  •                   Діти, скажіть, чи можемо ми останню названу величину перетворити в іншу, більшу величину? (так)

5000г = 5кг

Запишіть це перетворення у зошит.

 

Між іншим, є ще більші одиниці вимірювання маси. Про співвідношення між ними та для чого вони потрібні ви дізнаєтеся сьогодні на уроці.

  1.               Повідомлення теми і мети уроку

Діти, ви виконали всі завдання і до нас, нарешті, завітали дівчинка Оленка та професор Котик.

 

V. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1.  Пояснення нового матеріалу

  1.               Робота з малюнками.
  •                   Щойно ви всі мені сказали, що дуже любите цукерки. А чи дуже вони корисні для здоров’я? (ні)
  •                   А що є і солодке і корисне? (фрукти)

(На дошці малюнок яблука, кошик з яблуками, машина з яблуками)

  •                   Погляньте на дошку. Якщо потрібно дізнатися масу яблука, якою одиницею вимірювання маси ви скористаєтеся? (грам)
  •                   Якщо треба дізнатися масу кошика таких яблук? (кілограм)
  •                   А масу цілої машини з яблуками? (тонна або центнер)
  •                   Ваші відповіді вірні. А чи добре ви знаєте як перетворити одні величини вимірювання маси в інші?
  1.               Робота з підручником.
  •                   Для того, щоб повторити як це можна зробити, відкрийте підручники та розгляньте   на с.76, №414

Про які нові співвідношення між одиницями маси ви дізналися? Запишіть їх у зошити.

  1 т = 1000 кг = 10ц

 2. Первинне закріплення нового матеріалу

 Дуже часто для визначення маси або для розв’язування задач потрібно перетворювати одні одиниці маси в інші. Потренуємось це робити. Нехай у цьому нам допоможе  ось ця задача.

 Продавець поставив на терези банку з медом. Терези показали масу 1 кг. Яка маса меду, якщо маса банки 300 г ? (700 г)

        Щоб дізнатися масу меду, потрібно від загальної маси відняти масу банки.

1 кг = 1000 г, отже:

1000 – 300 = 700 (г) маса меду. 

3. Фізкультхвилинка

 VI. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

 Математичні перетворення тривають далі.

     1. Гра «Семибарвна квітка» (  для вирішення завдання 415  пропонується квітка, на пелюстках якої написані завдання з підручника. Діти відривають пелюстки і вирішують кожен свій приклад в зошиті.)

Скільки кг у 8 т,  8ц 5 кг, 6 ц.  (8000 кг, 805кг, 600 кг)

Скільки т у 6000 кг, 30000 кг.   (6 т, 30 т)

Скільки г у 5 кг, 14 кг, 6 кг 005г.   (5000 г, 14000 г, 6005г)

2. Робота над задачею

 Працюємо далі. Розв’язати задачу  418. Але для початку пропоную відгадати загадки. Згода?

( Вчитель говорить загадку і показує фото хліба.)

Виріс у полі на добрій землі,

Місце почесне зайняв на столі.

  •                   Як ви гадаєте, про що буде задача ? Давайте ознайомимося  з її змістом.

Всі разом читають умову задачі.

  •                   Скільки хлібзавод випікає щодоби пшеничного хліба? (5т)
  •                   Що сказано про житній хліб? (у 2 рази більше, ніж пшеничного)
  •                   Що питається в задачі?
  •                   Чи зможемо ми відразу починати розв’язувати задачу?  Чому?

-    Запишемо коротку умову до задачі. 

      Задача

Всього – 3 зміни

Пшеничного – 5т за 1 зм.              ? т за 1 д.      ?т за 10д.

Житнього- ? у 2 р. б. за 1 зм.   

  1.               5*2=10(т)- житнього хліба
  2.               10+5=15(т)- всього за 1 зміну
  3.               15*3= 45(т)- за 3 зміни за 1 добу
  4.               45*10=450(т)-    за 10 діб.

Відповідь: за 1 добу випікають 45 т хліба, а за 10 діб – 450 т хліба.

VII. ПІДСУМОК УРОКУ

  1.               Самооцінювання
  •                   Оцініть будь ласка свою роботу на уроці лайками-дизлайками.
    1.               Очікувані результати
  •                   Чи здійснилися ваші очікування?
  •                   Діти, наші друзі хочуть дізнатися, які ваші враження від уроку. Тому хочуть взяти у вас невеличке інтерв’ю.

— Що нового дізналися?

— Яке завдання сподобалося найбільше?

 

-         Що більше 99кг чи 1ц?

-         Що менше 11ц чи 11кг?

-         Назвіть більшу величину: 7кг чи 800г?

-         Назвіть меншу величину: 600 кг чи 2000г?

-         Оберіть більшу величину: 80ц, 80кг, 80т.

Молодці! Дівчинка і професор задоволені вашими відповідями і хочуть дізнатися, який  настрій у вас залишився після уроку.

 Якщо хороший, ви задоволені своєю роботою, підніміть лего зеленого кольору. Якщо настрій сумний – червоного кольору.

 Друзі задоволені, що у вас дуже гарний настрій, тому сміливо вирушають додому.

  1.               Домашнє завдання  ст. 78, № 423,424

Дякую всім за співпрацю.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 грудня 2021
Переглядів
971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку