Розробка уроку на тему "Рівняння руху."

Про матеріал
Мета: Освітня . Удосконалити знання учнів про прямолінійний рівномірний рух; сформулювати основну задачу механіки для прямолінійного рівномірного руху; підкреслити, що рух тіла – це обов’язково зміна його положення в просторі і навчити учнів знаходити координату тіла в будь-який момент часу. Розвиваюча. Розвивати логічне мислення. Виховна . Виховувати зацікавленість у вивченні предмету.
Перегляд файлу

Урок 16/5. Рівняння руху.

Мета:

              Освітня . Удосконалити знання учнів про прямолінійний рівномірний рух;

сформулювати основну задачу механіки для прямолінійного рівномірного руху;

підкреслити, що рух тіла – це обов’язково зміна його положення в просторі і

навчити учнів знаходити координату тіла в будь-який момент часу.

              Розвиваюча. Розвивати логічне мислення.

           Виховна .  Виховувати зацікавленість у вивченні предмету.

Тип уроку. Урок вивчення нового навчального матеріалу .

Прилади  та матеріали: універсальний прилад з механіки, кулька, картки з завданнями,       картинки з зображенням прямолінійного рівномірного руху.

Презентація  Урок 16.5

Відео  Прямолінійний рівномірний рух  

Не тільки сама істина дає впевненість, а й пошук її.

                                                                                                                                             Блез Паскаль

                                                                      Хід уроку

1.Організаційний момент.

2.Перевірка домашнього завдання.

  Фізичний диктант із взаємоперевіркою  (учні записують лише відповіді):

                                                         Варіант 1

  1. Зміна положення тіла в просторі з плином часу називається…
  2. Лінія, вздовж якої рухається тіло, називається…
  3. Тіло, відносно якого визначається положення даного тіла, називається..
  4. Якщо траєкторією, є пряма лінія, того рух називається…
  5. Якщо за однакові проміжки часу тіло проходить однаковий шлях, то рух називається…
  6. Одиницями  вимірювання шляху  є…

                                                    Варіант  2

  1. Довжина траєкторії називається…
  2. Тіло, розмірами якого за даних умов можна знехтувати, називається…
  3. Рух, при якому тіло за однакові проміжки часу проходить різні відрізки шляху, називається….
  4. Тіло відліку, пов’язана з ним система координат та прилад для вимірювання часу називається…
  5. Час визначається в …
  6. Рух при якому траєкторія не є прямою лінією, називається …

 3.Актуалізація опорних знань.

      Метод «Мозговий штурм»:

  • Який рух називають механічним?
  • Назвіть види механічного руху.
  • Наведіть приклади механічного руху.
  • Який рух називається рівномірним?
  • Що таке  швидкість тіла?
  • Як обчислити  швидкість?

      Учитель  аналізує відповіді учнів.

4.Мотивація навчальної діяльності.

    Новий матеріал слід розглядати з позицій розв’язання основної задачі механіки (ОЗМ) – навчити  знаходити координату тіла в будь-який момент часу, шлях і переміщення.    Вважаючи рух літака рейсом Львів – Київ прямолінійним і рівномірним, чи можна знайти його положення через півгодини після вильоту з Львова?

  Проблемне запитання:  як ви думаєте,  що для цього потрібно знати?

Учні відповідають, вчитель  аналізує  їх відповіді  і

оголошує тему та мету уроку.

                                             Тема: Рівняння руху.

5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

    1. Проблемний дослід:

    Демонструємо рух кульки  по похилій площині вниз з  малим кутом нахилу.

2.Питання до учнів класу:

      - Чи можна вважати такий рух кульки рівномірним?

      - Як знайти координату кульки в будь-який момент часу від  початку її руху ?     

     3.Пояснення вчителя з використанням елементів евристичної бесіди.

Як ми знаємо з визначення, швидкість є векторною величиною і напрям швидкості збігається з напрямом переміщення. У випадку прямолінійного рівномірного руху модуль переміщення  S збігається з шляхом  l, тому в цьому випадку можна записати, що       v = S/t   :

 

      Оскільки  ОЗМ - це визначення положення тіла в будь-який момент часу за    відомими початковими умовами, то рівняння

                                            

   і є розв’язком основної задачі механіки.

Якщо початкова координата тіла дорівнює нулю  (Хо=0), то рівняння для         координати матиме вигляд

                                                  http://subject.com.ua/lesson/physics/10klas_2/10klas_2.files/image036.jpg

     Якщо тіло рухається в напрямку вибраної осі ОХ то рівняння руху має вигляд                                   Х=Хо+ vt;

а якщо в протилежному то                 X=Xo- vt.

6.Осмислення  об’єктивних  зв’язків.

     1.Вчимося розв’язувати задачі.

     Задача 2.  Запишіть рівняння руху для тіла, що рухається проти осі координат

     зі швидкістю 2 м/с. Початкова координата рівна 3 км. Знайдіть момент часу

     коли тіло буде знаходитись в початку координат

    Задача 3. Собака біжить за велосипедистом прямолінійною ділянкою шосе. Рух                  велосипедиста описується рівнянням x1 = 25 + 7t , а рух собаки — рівнянням

    Х2 = -35 + 12t . Опишіть обидва рухи (укажіть тип кожного руху і значення

    величин, що його характеризують, побудуйте графіки рухів.  Чи наздожене

    собака велосипедиста? Якщо наздожене, то коли і де це відбудеться?

 2.Створити проект:

Описати роль математики в розвязанні ОЗМ.

7.Підсумок уроку.

   Метод «Незакінчене речення».

   Учні підсумовують урок  одним реченням, починаючи словами:

   «Я зрозумів, що …»

   «Мене зацікавило те,що…»

    «Я дізнався про…»

    Оцінювання учнів.

8.Домашнє завдання.

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
16 березня 2020
Переглядів
2317
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку