Розробка уроку на тему. "Створення ескізного малюнка виробу"

Про матеріал

Розробка уроку розрахована на 90 хвилин.Учнів цікавить урок тим, що містить творчі завдання, робота групами, а також індивідуальна творча робота. На протязі уроку учні знайомляться з професією дизайнера одягу.

Перегляд файлу

Тема уроку. Створення ескізного малюнка виробу.                             6 клас

Мета уроку.

Дидактична: дати уявлення про види робочого одягу та вимоги до нього, про базову форму виробу, ознайомити з історичними відомостями про розвиток одягу, навчити розпізнавати моделі – аналоги з однаковою базовою формою, створювати ескізи моделей -  аналогів.

Розвиваюча: розвивати творчі здібності, навички колективної роботи, уміння аналізувати, робити висновки, окомір.

Виховна: виховувати товариську взаємодопомогу, естетичний смак, інтерес до історії розвитку одягу.

Тип уроку. Формування нових знань, умінь.

Методи. Вивчення нового матеріалу наперед, пояснення, міні – практикум, творча робота по групам, практична робота, використання наочності, інтерактивних засобів навчання, демонстрація розроблених ескізів та їх обговорення

Обладнання. Проектор, екран, манекен

Наочність. Слайди з малюнками. Ілюстрації робочого одягу (додаток №1). Ілюстрації одягу різних епох та нашого часу (додаток №2). Таблиця класифікації робочого одягу (додаток №3). Ілюстрації фартухів

(додаток № 4)

Інструменти і матеріали: кольорові олівці, аркуш паперу (формат А4), лінійка, шаблони, оздоблювальні матеріали, газети, булавки.

Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, історія.

Профорієнтація: ознайомлення з роботою дизайнера одягу.

Хід уроку.

І. Організаційна частина.

     - перевірка готовності  учнів до уроку.

     - відмітка відсутніх в журналі.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

    Бесіда.

  1. Що ми називаємо ескізом, яке його призначення?
  2. Що означає стилізація малюнка?.
  3. Які моделі ми називаємо моделями - аналогами?
  4. Назвіть види робочого одягу.

Мотивація навчальної діяльності учнів. (слайд № 1)

     Дизайнери одягу в своїй роботі використовують метод комбінування, який  дає можливість створювати нові моделі, використовуючи певні ознаки моделей – аналогів, а також додаючи нові. При цьому можна виявити свої творчі та художні здібності. Тому тема сьогоднішнього уроку. «Створення ескізного малюнка виробу».

    Учні повинні знати: класифікація  робочого одягу та вимоги до нього.

    Учні  повинні вміти: створювати ескізи фартухів, аналізувати їх, робити висновки

ІІІ. Формування нових знань.

 Матеріал викладається по нижче викладеному плану з опорою на наочність – слайди з малюнками,  схеми, ескізи. шаблони.

  1. Історичні відомості про розвиток одягу, інструментів. (слайд № 2)

Повідомлення учнів.

Розповідь

     Більшість предметів, що нас оточують, люди використовують у своєму повсякденному житті здавна. Але їх форма постійно вдосконалюється й змінюється. Це відбувається внаслідок розвитку технічних можливостей, застосування більш досконалої техніки, технології, використання нових матеріалів, зміни вимог до виробів.

Міні – практикум.  ( слайд № 3)

     Розгляньте зразки одягу різних історичних епох та нашого часу.

  1. Як ви думаєте наскільки змінився зовнішній вигляд одягу в результаті технічного прогресу?
  2. Які зміни пов’язані з удосконаленням техніки і технології із появою нових матеріалів?
  3. Які виявлені зміни є раціональними і необхідними, а які – надмірними і непотрібними?

    При створені нових моделей виробу  слід звертати увагу на те, щоб виріб не був перевантажений великою кількістю додаткових деталей, аксесуарів, оздоблення. Створювана модель має бути функціональною, економічною, технологічною.

  1. Види робочого одягу. ( слайд № 4)

Розповідь.

  1. Класифікація робочого одягу

   Показую ілюстрації робочого одягу

  1. Історія фартуха (слайд № 5 – 15)

    Міні – практикум.

    Демонструю учням ілюстрації  одягу, пропоную вибрати серед них моделі – аналоги  фартухів .

  1. Чим відрізняються моделі – аналоги?
  2. Що в них спільного? Що вам подобається в цих моделях?
  3. Які зміни ви б запропонували?
  4. Виберіть моделі з однаковою базовою формою

ІV. Робота в групах (слайд № 16)

Завдання для І групи.

Створити комплект робочого одягу з газет для чергування в шкільній їдальні.

Завдання для ІІ групи.

Підберіть оздоблення для фартуха із запропонованих матеріалів. Опишіть модель.

Завдання для ІІІ групи.

Із запропонованих шаблонів створіть модель фартуха для дітей молодшої школи, який вони можуть одягати на уроках трудового навчання.

Завдання для IV групи.

З лоскотів джинсової тканини зношеного одягу створити модель фартуха використовуючи малюнки моделей - аналогів

V.  Практична робота. Створення ескізів моделей – аналогів.

Послідовність виконання. (слайд № 17)

  1. Виберіть моделі з однаковою базовою формою
  2. Створіть ескізи моделей – аналогів
  3. Намалюйте ці ескізи.
  4. Виконайте опис розроблених моделей

VІ. Закріплення нових знань і вмінь учнів. (слайд № 18)

       Демонстрація розроблених ескізів моделей – аналогів та їх обговорення.

VІІ. Підсумок уроку.

 

    Об’єкти технологічної діяльності постійно вдосконалюються. Створюючи моделі – аналоги на основі базової форми, не слід забувати про вимоги до якості виробу: технологічність, функціональність, економічність, естетичність.

VІІ. Домашнє завдання. (слайд № 19)

     Підготувати інструменти і матеріали для практичної роботи (сантиметрова стрічка, тасьма, міліметровий папір).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Додаток № 1

Робочий одяг

 

49http://kolyma.vostok.ru/uploads/global/images/promoblock/original/9f510116a56a9f809bed012acedaa0732ec173cc.pngFIREMAN

 

 

 

                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загального призначення                                                   Спеціальний                                                               

 

 

 

 

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTTfTHoh549vuV_A3W1dzPyyUbVboslM3hvmjh6wWcOhysF3ACZ

 

PE02673_

 

 

 

 

                                                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

     Домашній                                                       Санітарний

 

 

Додаток №2                                                                                            

Одяг різних епох та нашого часу

 

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkYKVdRFIIxbzkb8nCwyIOS5A2L1jsUnTncSmlB_WrMjEbRvWMhttp://www.etoya.ru/files/images/pub/part_1/20012/src/rfw-bash.jpg?668_480IMG_0005

 

 

IMG_0005https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS79s8CTaliyOqCnwGg9OsgMZXMenOKBL5TRHxIV4ZVmKhtsaD0DQIMG_0004

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTcKKgk6vMIo0emCnOxy1Ap42pdnSdukrvnEVYV-CGfc417TgO_IMG_0004IMG_0005

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 4

Зразки фартухів

 

 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSeRkawzW4Y0rGFKwcwMqwAQOz8HiEImaMLkc1y6xyBrzbmS95Ghttp://cs2.livemaster.ru/foto/large/fe110256341-dlya-doma-interera-fartuk-yablochki-rumyanye.jpghttp://babytoys.ua/products_pictures/melissa-and-doug-fartuk-hudozhnika-11685-S.jpg                                                            

 

Для дома и интерьера ручной работы. Ярмарка Мастеров - ручная работа Набор для кухни "Сладкая печенька". Handmade.                                                                                

Для дома и интерьера ручной работы. Ярмарка Мастеров - ручная работа Джинсовый фартук. Handmade.http://stranamasterov.ru/img4/i2012/08/14/fartuk.jpg

 

 

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSRN5fFsbK6j7He7zZgdyaH5DdR71JaqVLix98CN6k6Ysnm0xmDДля дома и интерьера ручной работы. Ярмарка Мастеров - ручная работа Джинсовый фартук. Handmade.https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQM3BHP-yUVpNj6vwjvH4VcvV-YliteGbRQr6v_xn6BcXpk8yJ3               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для дома и интерьера ручной работы. Ярмарка Мастеров - ручная работа Комплект фартуков "Дочки-матери". Handmade.

Для дома и интерьера ручной работы. Ярмарка Мастеров - ручная работа Детский фартук "Горошек". Handmade.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шафорост Віталій Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
17 березня 2018
Переглядів
4902
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку