Розробка уроку розрахована на 90 хвилин.Учнів цікавить урок тим, що містить творчі завдання, робота групами, а також індивідуальна творча робота. На протязі уроку учні знайомляться з професією дизайнера одягу.
Тема уроку. Створення ескізного малюнка виробу. 6 клас
Мета уроку.
Дидактична: дати уявлення про види робочого одягу та вимоги до нього, про базову форму виробу, ознайомити з історичними відомостями про розвиток одягу, навчити розпізнавати моделі – аналоги з однаковою базовою формою, створювати ескізи моделей - аналогів.
Розвиваюча: розвивати творчі здібності, навички колективної роботи, уміння аналізувати, робити висновки, окомір.
Виховна: виховувати товариську взаємодопомогу, естетичний смак, інтерес до історії розвитку одягу.
Тип уроку. Формування нових знань, умінь.
Методи. Вивчення нового матеріалу наперед, пояснення, міні – практикум, творча робота по групам, практична робота, використання наочності, інтерактивних засобів навчання, демонстрація розроблених ескізів та їх обговорення
Обладнання. Проектор, екран, манекен
Наочність. Слайди з малюнками. Ілюстрації робочого одягу (додаток №1). Ілюстрації одягу різних епох та нашого часу (додаток №2). Таблиця класифікації робочого одягу (додаток №3). Ілюстрації фартухів
(додаток № 4)
Інструменти і матеріали: кольорові олівці, аркуш паперу (формат А4), лінійка, шаблони, оздоблювальні матеріали, газети, булавки.
Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, історія.
Профорієнтація: ознайомлення з роботою дизайнера одягу.
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
- перевірка готовності учнів до уроку.
- відмітка відсутніх в журналі.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Бесіда.
Мотивація навчальної діяльності учнів. (слайд № 1)
Дизайнери одягу в своїй роботі використовують метод комбінування, який дає можливість створювати нові моделі, використовуючи певні ознаки моделей – аналогів, а також додаючи нові. При цьому можна виявити свої творчі та художні здібності. Тому тема сьогоднішнього уроку. «Створення ескізного малюнка виробу».
Учні повинні знати: класифікація робочого одягу та вимоги до нього.
Учні повинні вміти: створювати ескізи фартухів, аналізувати їх, робити висновки
ІІІ. Формування нових знань.
Матеріал викладається по нижче викладеному плану з опорою на наочність – слайди з малюнками, схеми, ескізи. шаблони.
Повідомлення учнів.
Розповідь
Більшість предметів, що нас оточують, люди використовують у своєму повсякденному житті здавна. Але їх форма постійно вдосконалюється й змінюється. Це відбувається внаслідок розвитку технічних можливостей, застосування більш досконалої техніки, технології, використання нових матеріалів, зміни вимог до виробів.
Міні – практикум. ( слайд № 3)
Розгляньте зразки одягу різних історичних епох та нашого часу.
При створені нових моделей виробу слід звертати увагу на те, щоб виріб не був перевантажений великою кількістю додаткових деталей, аксесуарів, оздоблення. Створювана модель має бути функціональною, економічною, технологічною.
Розповідь.
Показую ілюстрації робочого одягу
Міні – практикум.
Демонструю учням ілюстрації одягу, пропоную вибрати серед них моделі – аналоги фартухів .
ІV. Робота в групах (слайд № 16)
Завдання для І групи.
Створити комплект робочого одягу з газет для чергування в шкільній їдальні.
Завдання для ІІ групи.
Підберіть оздоблення для фартуха із запропонованих матеріалів. Опишіть модель.
Завдання для ІІІ групи.
Із запропонованих шаблонів створіть модель фартуха для дітей молодшої школи, який вони можуть одягати на уроках трудового навчання.
Завдання для IV групи.
З лоскотів джинсової тканини зношеного одягу створити модель фартуха використовуючи малюнки моделей - аналогів
V. Практична робота. Створення ескізів моделей – аналогів.
Послідовність виконання. (слайд № 17)
VІ. Закріплення нових знань і вмінь учнів. (слайд № 18)
Демонстрація розроблених ескізів моделей – аналогів та їх обговорення.
VІІ. Підсумок уроку.
Об’єкти технологічної діяльності постійно вдосконалюються. Створюючи моделі – аналоги на основі базової форми, не слід забувати про вимоги до якості виробу: технологічність, функціональність, економічність, естетичність.
VІІ. Домашнє завдання. (слайд № 19)
Підготувати інструменти і матеріали для практичної роботи (сантиметрова стрічка, тасьма, міліметровий папір).
Додаток № 1
Робочий одяг
Загального призначення Спеціальний
Домашній Санітарний
Додаток №2
Одяг різних епох та нашого часу
Додаток №3
Додаток № 4
Зразки фартухів
1