Тема. Задачі на побудову
Мета: закріпити знання схеми розв'язання задач на побудову; повторити і систематизувати вивчений матеріал з теми «Коло. Геометричні побудови». Повторити, систематизувати і узагальнити вміння учнів використовувати набуті знання для розв'язання задач на обчислення, доведення і побудову.
Тип уроку: повторення, узагальнення та систематизація знань і вмінь.
Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таблиці № 18 -23.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Оскільки розв'язання задачі № 619 (3, 4) було проаналізовано в класі, ретельно перевіряємо розв'язання задачі № 620.
Для більшої продуктивності роботи з перевірки домашнього завдання роздаємо всім учням копії або повного розв'язання задач, і вони коментують кожний його етап, або неповного розв'язання (наприклад, тільки рисунки), і учні роблять до них письмові доповнення. В такому разі вчитель зможе перевірити роботу кожного учня, зібравши заповненні учнями копії.
III. Формулювання мети і завдань уроку
Саме те, що урок в темі є заключним, створює певну мотивацію діяльності учнів і визначає головну мету уроку: після повторення, систематизування і узагальнення знань учнів про властивості кола, його елементів і пов'язаних з колом ситуацій, повторити, узагальнити і систематизувати способи дій, які мають застосовувати учні при розв'язуванні задач на обчислення, доведення і побудову.
IV. Систематизація знань учнів
Цей етап уроку можна провести у формі теоретичної самостійної роботи учнів.
Самостійна робота № 9
Варіант 1
Варіант 2
V. Систематизація вмінь учнів
А. Практичні вправи з реалізації вмінь у стандартних ситуаціях.
Усні вправи
а) радіус, якщо AD = 7 см;
б) кути OBD і ODB, якщо кут BOD дорівнює 80°;
в) кути трикутника OBD, якщо зовнішній кут при вершині О трикутника OBD дорівнює 140°;
г) кут АМС, якщо СМ = МЕ.
|
|
Рис. 142 |
Рис. 143 |
а) кути трикутника ОАВ, якщо кут ВАМ дорівнює 20°;
б) DE, якщо DA = 10 см;
в) кут EDA, якщо кут ЕОА дорівнює 120°;
г) ЕО, якщо DO = 10 см і кут ЕОА дорівнює 120°.
Б. Практичні вправи з реалізації вмінь у нестандартних ситуаціях.
На даному етапі уроку учні мають перейти до розв'язання більш складних задач за такою тематикою:
1) означення кола та його елементів, дотичної до кола та їх властивості;
2) уписані кути та їх властивості;
3) геометричні побудови, ГМТ; уписані та описані трикутники;
4) задачі на побудову.
Письмові вправи
Рис. 144
VI. Підсумки уроку
На цьому етапі уроку бажано, щоб учні самі оцінили рівень своїх попередніх досягнень і виокремили питання, над якими їм слід попрацювати самостійно, щоб якнайкраще підготуватися до тематичної контрольної роботи.
VII. Домашнє завдання
Домашня контрольна робота
Рис. 145