Розробка уроку "Народні інструменти"

Про матеріал
Розробка уроку "Народні інструменти" виховує в дітях шанобливе ставлення до української культури та музики А також любов до народної музики
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку

з музичного мистецтва                                                                                                                                                                                

«Народні інструменти»                                                                                        5 клас                                                                                                                                                                                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                             Підготувала                                           вчитель музичного мистецтва                                                                                                             Прилуцької спеціалізованої школи l-lll ст.№6

                                             з поглибленим вивченням 

інформаційних технологій                                                                                    Романенко О.О.                                                                                                                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                 м. Прилуки

Мета: Ознайомити учнів з українськими народними інструмен­тами та особливостями їхнього звучання, поглибити знання про творчість народного інструментального ансамблю «Троїсті музики»;

розвивати вокально -хорові навички, мислення, уяву, естетичний смак; виховувати любов до української народної музики. 

Музичний матеріал: звучання бандури, цимбалів, сопілки, трембіти,музика троїстих музик, українська народна пісня «Їхав козак за Дунай».                                                                                           Тип уроку: комбінований урок

Обладнання: мультимедійна дошка,проектор, магнітофон, аудіо-платівки, ілюстрації до музичних творів, тексти пісень, дитячі музичні інструменти.

                                                    Хід уроку                                                                                        1.Організаційний етап                                                                                            Музичне вітання на текст: «Добрий день, 5 клас!»                                             Музична поспівка на текст:                                                                                                «Грай, грай, грай                                                                                                           Сопілочко, грай» (вивчення по фразах)                                                                            2.Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.                                      – Які почуття викликала у вас поспівка? (радість, гордість, рішучість)                            - Який її зміст?                                                                                                                          - Що ви можете розповісти про сопілку?                                                                              - До якої групи музичних інструментів належить сопілка? (народні)                        3. Оголошення теми уроку                                                                                                   Отже, тема уроку: «Народні інструменти». Сьогодні на уроці ми пригадаємо музичні інструменти, виділимо з-поміж них народні, визначимо їх тембр та особливості звучання. А також знайдемо відповіді на такі проблемні питання: - Чому народні інструменти мають таку назву?                                                                              - Яку роль народні інструменти відіграють у житті українського народу?                                                                                                                                                             4. Повторення вивченого матеріалу                                                                                    – Які музичні інструменти ви знаєте?                                                                                - Які групи музичних інструментів існують?                                                                   - Чому інструментам дали назву «народні»?                                                             Робота в групах ( 1 ряд – духова, 2 ряд – струнно-щипкова, 3 ряд – ударна) із  підручником (автор Л.Г.Кондратова)                                                                           Завдання 1                                                                                                                             - Які музичні інструменти виникли першими:духові,ударні чи струнні?Чому?                                                                                                                                                   Історія виникнення кожної групи музичних інструментів(доповіді груп учнів)    Завдання 2                                                                                                                 Вибрати з-поміж назв музичних інструментів народні.                                      Завдання 3                                                                                                                         За тембром розрізнити народні інструменти ( сопілка, бандура, трембіта, бубон, цимбали, волинка)                                                                                        Звернення до словничка                                                                                                    Тембр – це забарвлення звучання музичних інструментів або голосу.                       5. Слухання та аналіз музики троїстих музик.                                                                     - Чи сподобалась музика?                                                                                                       - Які українські народні інструменти тобі вдалося розпізнати на слух?                                  - Звучання якого інструмента тобі подобається? Чому?                                                   - Опиши зовнішній вигляд свого улюбленого інструмента та особливості звучання.                                                                                                                            6. Інсценування пісні «Ой заграйте дударики».                                                                    7. Музична розспівка на склади –мі, -ме, -ма, -мо, -му.                                                            8. Вокально-хорова робота над українською народною піснею «Їхав козак за Дунай».                                                                                                                       а) слухання пісні в записі;                                                                                                 б) розповідь про історію створення;                                                                               в) розучування пісні у двоголосному викладі;                                                              г) дидактична гра «Диригент»;                                                                                        д) інтерактивний метод «Мікрофон»;                                                                                е) інсценування пісні;                                                                                                              є) дидактична гра «Оркестр».                                                                                           9. Підведення підсумку.                                                                                                  Інтерактивний метод «Дерево знань» та метод «Прес»                                                                   Отож, повернемось до наших проблемних питань:                                                        - Чому народні інструменти мають таку назву?                                                                              - Яку роль народні інструменти відіграють у житті українського народу?  Свої відповіді учні записують на зелені листочки, використовуючи метод «Прес» і вішають на дерево.                                                                             10.Оцінювання музично-творчої  діяльності учнів на уроці.                                                                                                                                                                             

11. Домашнє завдання.                                                                                                                    Уявіть себе в музичній студії та запишіть свій спів на диктофон. Спробуйте порівняти власне виконання пісні у запису з виконанням своїх однолітків. У кого вийшло найкраще?

1

 

docx
Додано
4 жовтня 2023
Переглядів
1720
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку