План-конспект уроку
з музичного мистецтва
«Народні інструменти» 5 клас
Підготувала вчитель музичного мистецтва Прилуцької спеціалізованої школи l-lll ст.№6
з поглибленим вивченням
інформаційних технологій Романенко О.О.
м. Прилуки
Мета: Ознайомити учнів з українськими народними інструментами та особливостями їхнього звучання, поглибити знання про творчість народного інструментального ансамблю «Троїсті музики»;
Музичний матеріал: звучання бандури, цимбалів, сопілки, трембіти,музика троїстих музик, українська народна пісня «Їхав козак за Дунай». Тип уроку: комбінований урок
Обладнання: мультимедійна дошка,проектор, магнітофон, аудіо-платівки, ілюстрації до музичних творів, тексти пісень, дитячі музичні інструменти.
Хід уроку 1.Організаційний етап Музичне вітання на текст: «Добрий день, 5 клас!» Музична поспівка на текст: «Грай, грай, грай Сопілочко, грай» (вивчення по фразах) 2.Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів. – Які почуття викликала у вас поспівка? (радість, гордість, рішучість) - Який її зміст? - Що ви можете розповісти про сопілку? - До якої групи музичних інструментів належить сопілка? (народні) 3. Оголошення теми уроку Отже, тема уроку: «Народні інструменти». Сьогодні на уроці ми пригадаємо музичні інструменти, виділимо з-поміж них народні, визначимо їх тембр та особливості звучання. А також знайдемо відповіді на такі проблемні питання: - Чому народні інструменти мають таку назву? - Яку роль народні інструменти відіграють у житті українського народу? 4. Повторення вивченого матеріалу – Які музичні інструменти ви знаєте? - Які групи музичних інструментів існують? - Чому інструментам дали назву «народні»? Робота в групах ( 1 ряд – духова, 2 ряд – струнно-щипкова, 3 ряд – ударна) із підручником (автор Л.Г.Кондратова) Завдання 1 - Які музичні інструменти виникли першими:духові,ударні чи струнні?Чому? Історія виникнення кожної групи музичних інструментів(доповіді груп учнів) Завдання 2 Вибрати з-поміж назв музичних інструментів народні. Завдання 3 За тембром розрізнити народні інструменти ( сопілка, бандура, трембіта, бубон, цимбали, волинка) Звернення до словничка Тембр – це забарвлення звучання музичних інструментів або голосу. 5. Слухання та аналіз музики троїстих музик. - Чи сподобалась музика? - Які українські народні інструменти тобі вдалося розпізнати на слух? - Звучання якого інструмента тобі подобається? Чому? - Опиши зовнішній вигляд свого улюбленого інструмента та особливості звучання. 6. Інсценування пісні «Ой заграйте дударики». 7. Музична розспівка на склади –мі, -ме, -ма, -мо, -му. 8. Вокально-хорова робота над українською народною піснею «Їхав козак за Дунай». а) слухання пісні в записі; б) розповідь про історію створення; в) розучування пісні у двоголосному викладі; г) дидактична гра «Диригент»; д) інтерактивний метод «Мікрофон»; е) інсценування пісні; є) дидактична гра «Оркестр». 9. Підведення підсумку. Інтерактивний метод «Дерево знань» та метод «Прес» Отож, повернемось до наших проблемних питань: - Чому народні інструменти мають таку назву? - Яку роль народні інструменти відіграють у житті українського народу? Свої відповіді учні записують на зелені листочки, використовуючи метод «Прес» і вішають на дерево. 10.Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.
11. Домашнє завдання. Уявіть себе в музичній студії та запишіть свій спів на диктофон. Спробуйте порівняти власне виконання пісні у запису з виконанням своїх однолітків. У кого вийшло найкраще?
1