Розробка уроку "Нова українська література і театр".

Про матеріал
Розробка уроку з історії України для 9 класу на тему: "Нова українська література і театр як відображення тенденцій суспільного розвитку".
Перегляд файлу

Тема: Нова література і театр як відображення тенденцій суспільного розвитку.

Мета:

- розглянути стан розвитку української літератури і театру в кінці ХVІІІ – першій половині ХІХ ст. як відображення тенденцій суспільного розвитку, ознайомити дітей з найвідомішими діячами української літератури і театру та їх творчістю.

- продовжувати формування умінь і навичок складання таблиць, формувати вміння і навички аналізу історичних джерел, на основі чого робити певні висновки та узагальнення, розвивати навички індивідуальної та групової роботи.

- виховувати в учнів почуття патріотизму на прикладах життя і діяльності діячів української літератури та театру.

Основні терміни і поняття: нова українська література, кобзарі, лірники, бандуристи, асиміляція, «хлопський діалект».

Обладнання: підручник, комп’ютерна презентація, мультимедійний проектор.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь.

Евристична бесіда.

1. Чи мала Україна державність на початку ХІХ ст.?

2. Які держави володіли українськими землями?

3. Які династії очолювали ці держави?

4. Чи підтримувала влада Російської та Австрійської імперій розвиток української культури?

5. Які 3 етапи національно-визвольного руху ви знаєте?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 1. Нова українська література.

Проблемне питання: Як розвиток української літератури і театру вплинув на процес формування української нації?

 

Вчитель читає цитату І.Франка. Діти намагаються впізнати діяча.

Розповідь вчителя  про життя та творчість І. Котляревського.

Учні записують матеріал до таблиці.

Клас ділиться на дві групи. Одна група працює над творчістю Г. Квітки-Основ’яненко, іншаЄ. Гребінка.

Данні записують до таблиці.

Вчитель розповідає про творчість П.Гулака-Артемовського, П.Куліша та М. Гоголя.

Данні записують до таблиці.

Учні дивляться фільм про життя та творчість Т. Шевченка.

Проходить обговорення фільму. Заповнюється таблиця.

Читання листів російських критиків М. Добролюбова та В. Бєлінського.

Аналіз документів.

Учні по портретам повинні впізнати представників « Руської трійці».

Обговорюється діяльність «Руської трійці».

Висновок: поява нової української  літератури довела що українська мова є, український народ існує і він буде боротися за свої національні права.

2. Театр.

Нова українська література дала сильний поштовх розвитку театрального мистецтва. Центрами театрального життя стали Харків та Полтава.

Розповідь вчителя про діяльність Харківського та Полтавського театрів.

Вчитель зазначає, що більшість театрів на Україні були аматорські. Там переважно грали  селяни-кріпаки.

Розповідь вчителя про життя та діяльність М. Щепкіна.

Розповідь вчителя про театральне мистецтво на Західній  Україні.

Висновок: Всупереч реакційній політиці російського самодержавства і Австрійській імперії  розвиток культури в Україні не припинився. Український народ найшов в собі сили протистояти асиміляторській політиці.

Відповідь на проблемне питання.

3. Народна творчість.

У народних піснях, легендах,переказах українці оспівували героїчне минуле. З піснями і думами мандрували Україною кобзарі, лірники, бандуристи.

Розповідь вчителя про життя О.Вересая.

Розповідь вчителя  про українську хату та український одяг.

ІV. Рефлексія.

Учні намагаються вгадати особистість по портрету.

V. Домашне завдання.

Опрацювати § 17, для бажаючих підготувати проект на тему: «Український національний одяг ХІХ ст.» чи « Українська писанка».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка уроку

з історії України

(9 клас)

 

Нова література і театр як відображення тенденцій суспільного розвитку

 

 

 

 

Виконала:

вчитель історії

гімназії № 39 імені гетьмана

Богдана Хмельницького

м. Києва

Жарікова Т. В.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Історія України 9 клас (Власов В.С.)
Додано
10 серпня 2020
Переглядів
615
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку