Тема: Перетворення іменованих чисел. Розв'язування проблемних ситуацій зі свого життя на розуміння змісту арифметичних дій.
Очікувані результати:
- встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями /4 МАО 2-4.3-2;
- перетворює одні одиниці величин в інші/ 4 МАО 3-4.7-3;
- використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації/ 4 МАО 2-2.2-2;
- обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації/ 4 МАО 2-2.2-3;
- порівнює іменовані числа, подані в одиницях маси, вартості /4 МАО 3-1.2-6;
- перетворює іменовані числа, виражені в одиницях двох найменувань /4 МАО 3-1.2-7;
- читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах /4 МАО 5-1.2-1;
- виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях /4 МАО 2-4.3-1;
- планує розв’язування проблемної ситуації /4 МАО 2-2.2-1;
- розпізнає і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури /4 МАО 4-4.5-1;
- моделює геометричні фігури із підручного матеріалу /4 МАО 4- 4.6-1.
Хід заняття
Розставивши числа в порядку зростання ви дізнаєтеся чим зустрічають найбажаніших гостей на Україні.
800 120 550 510 450 670 100
Й О В О Р А К
Як ми з вами вже з’ясували найбажаніших гостей раніше зустрічали короваєм. Ось і ми сьогодні також вирішили не відходити від традицій та зустріти наших гостей як годиться.
Наш щедрий край, багатий край
Старі прикмети має:
На рушникові коровай
Гостей своїх вітає.
Словникова робота ( коровай – скільки букв, скільки звуків, скільки складів ) ?
( порівняйте яких звуків більше голосних чи приголосних і на скільки ) ?
II. Оголошення теми уроку
Сьогодні у нас з вами не звичайний урок, а урок – подорож. А подорожувати ми будемо разом з зерниною і з’ясуємо, як вона перетворюється на хлібину. Будемо розв’язувати задачі пов’язані із життям, порівнюватимемо та перетворюватимемо іменовані числа.
III. Робота в зошиті.
Зупинка 1 ( пусте поле + зернина ): Розгорніть зошит, та запишіть число коли ми посадимо нашу зернину ( діти записують сьогоднішнє число та класну роботу. )
Зупинка 2 ( дощик + сонечко + сніг ): Що потрібно для того, щоб наші зернинки проросли?
( відповіді дітей )
Щоб дізнатися скільки часу буде тривати подорож зернини від того як її посіяли в землю, до моменту як поле заколоситься потрібно розглянути календар.
- Коли сіють озимину ? (відповіді дітей українською та англійською мовами )
- Коли збирають врожай ? (відповіді дітей українською та англійською мовами )
- Скільки пройде місяців? ( 10 )
Каліграфічна хвилинка ( 10 ) + характеристика числа ( записуємо число під звуки дощу )
Зупинка 3 ( поле з колосками ): Усний рахунок
Зупинка 4 ( техніка )
- Люди якої професії збирають врожай? ( комбайнер )
- Яку техніку вони для цього використовують? ( комбайн )
- Що спільного у цих словах? ( це спільнокореневі слова )
- Визначте корінь? ( комбайн )
Задача
На поле для збору врожаю вийшло 3 комбайна. Перший комбайн змолотив 300 кг пшениці, другий на 100 кг більше, ніж перший. А третій комбайн у 2 рази менше, ніж 2 комбайн. Скільки всього зерна змолотили комбайни.
Задача
1 комбайн – 300 кг
2 комбайн - ?, на 100 кг більше
3 комбайн - ?, у 2 рази менше
Розв’язання
Відповідь: 900 кг зерна всього змолотили комбайни.
IV. Фізкультхвилинка Зупинка 5 (елеватор )
Зібраний врожай везуть на елеватор для того, щоб просушити та просіяти. Поки наше зерно відпочиває. Відпочинимо і ми.
Робота зі словниковим словом ( поділити на склади + поділити на склади для переносу + поставити наголос )
Зупинка 6 ( млин + завод )
Зупинка 7 ( магазин ) Завдання - змагання ( порівняння )
|
3 |
5 |
0 |
грн |
≤ |
8 |
4 |
2 |
грн |
|
|
|
2 |
кг |
≤ |
5 |
кг |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
4 |
7 |
грн |
≥ |
5 |
1 |
|
грн |
|
|
|
1 |
кг |
= |
1 |
0 |
0 |
0 |
г |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
3 |
|
грн |
≤ |
4 |
5 |
|
грн |
|
|
|
2 |
5 |
кг |
+ |
3 |
кг |
≤ |
5 |
0 |
кг |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Зупинка 8 ( вінницяхліб + дім ) Відео
- Що можна приготувати з борошна? ( відповіді дітей )
Діаграма ( Лего )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Бублики |
Хліб |
Булочки |
Пироги |
Пончики |
Печиво |
V. Робота з геометричним матеріалом.
Проведи 4 прямі лінії так, щоб кожний шматочок торта мав одну квіточку.
VI. Підсумок заняття
VII. Оцініть свою роботу на уроці
VIII. Домашнє завдання
Напишіть рецепт вашого улюбленого хлібобулочного виробу, та порахуйте скільки на це піде коштів.