Розробка уроку: "Початок Другої світової війни (1939-1941 рр.)

Про матеріал
Розробка уроку: "Початок Другої світової війни (1939-1941 рр.) Актуальність теми: Вивчення початкового періоду Другої світової війни має особливе значення для розуміння учнями причин та механізмів розгортання наймасштабнішого військового конфлікту в історії людства. Урок сприяє формуванню критичного мислення та усвідомленню важливості збереження миру. Особливості та інновації розробки: Актуалізація: використовувати метод "мозкового штурму" Вивчення нового: чергувати розповідь з роботою з картою Закріплення: забезпечити активну участь всіх учнів у груповій роботі Компетентнісний підхід: Розвиток хронологічної компетентності Формування просторової компетентності Вдосконалення навичок роботи з історичними джерелами Розвиток критичного мислення Інтерактивні методи навчання: Групова робота з різними ролями Проблемні запитання Аналіз історичних документів Робота з картами Міждисциплінарні зв'язки: Інтеграція з географією через роботу з картами Зв'язок з літературою через аналіз історичних документів Елементи технологічної освіти при вивченні військової техніки Очікувані результати: Знаннєві компетентності: Розуміння хронології подій 1939-1941 рр. Знання ключових битв та операцій Усвідомлення причинно-наслідкових зв'язків Вміння та навички: Аналіз історичних джерел Робота з картами Участь у груповій роботі Презентація результатів дослідження Ціннісні орієнтири: Усвідомлення цінності миру Розуміння важливості міжнародного співробітництва Повага до історичної пам'яті Методичні рекомендації з проведення уроку: Підготовка до уроку: Перевірити технічне обладнання Підготувати роздаткові матеріали Розмістити карти та наочні посібники Особливості проведення етапів: Актуалізація: використовувати метод "мозкового штурму" Вивчення нового: чергувати розповідь з роботою з картою Закріплення: забезпечити активну участь всіх учнів у груповій роботі Диференціація навчання: Завдання різного рівня складності Індивідуальний підхід при груповій роботі Додаткові завдання для обдарованих учнів Необхідні ресурси: Технічні засоби: Комп'ютер Проектор Екран Наочні матеріали: Історичні карти Фотографії Схеми та таблиці Роздаткові матеріали: Картки для групової роботи Історичні документи Контурні карти Можливості для модифікації: Адаптація для дистанційного навчання Розширення часових рамок до двох уроків Включення елементів проектної роботи Додавання відеоматеріалів Критерії оцінювання: Знання фактичного матеріалу: Хронологічна послідовність подій Розуміння причинно-наслідкових зв'язків Знання історичних постатей Робота на уроці: Активність у обговореннях Якість виконання групових завдань Робота з картою та джерелами Творчий підхід: Оригінальність відповідей Здатність до аналізу Вміння робити висновки
Перегляд файлу

Розробка уроку з всесвітньої історії (10 клас)

Тема уроку: "Початок Другої світової війни (1939-1941 рр.)"

Мета уроку:

Навчальна: сформувати в учнів розуміння причин, характеру та основних подій початкового періоду Другої світової війни

Розвивальна: розвивати вміння аналізувати історичні події, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки

Виховна: виховувати повагу до історичної пам'яті, усвідомлення уроків історії

Тип уроку: комбінований

Обладнання: карта Європи 1939-1941 рр., мультимедійна презентація, історичні документи

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ (2 хв.)

Привітання

Перевірка готовності учнів до уроку

Перевірка присутніх

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (5 хв.)

Фронтальне опитування:

Які країни входили до складу військово-політичних блоків напередодні війни?

У чому полягала політика умиротворення?

Основні положення пакту Молотова-Ріббентропа?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (3 хв.)

Проблемне питання: "Чому європейським країнам не вдалося запобігти початку Другої світової війни?"

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (20 хв.)

1. Початок війни

 

Напад Німеччини на Польщу (1 вересня 1939 р.)

Оголошення війни Великобританією та Францією Німеччині (3 вересня 1939 р.)

"Дивна війна" на Західному фронті

2. Розширення масштабів війни

Радянсько-фінська війна (1939-1940 рр.)

Окупація Данії та Норвегії (квітень-травень 1940 р.)

Захоплення Бельгії, Нідерландів, Люксембургу (травень 1940 р.)

Капітуляція Франції (червень 1940 р.)

3. Битва за Британію

Повітряні бої над Англією

Роль RAF у захисті Британії

Провал планів німецького вторгнення

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ (10 хв.)

Робота в групах:

Група "Дипломати" - аналіз міжнародних договорів

Група "Стратеги" - військові операції

Група "Аналітики" - причини поразок європейських країн

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ (3 хв.)

Узагальнення вивченого матеріалу

Відповідь на проблемне питання

Оцінювання роботи учнів

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (2 хв.)

Опрацювати параграф підручника

Скласти хронологічну таблицю подій 1939-1941 рр.

Позначити на контурній карті основні військові операції початкового періоду війни

Додаткове завдання (за бажанням): підготувати повідомлення про долю однієї з окупованих країн

МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ

Історичні дати для запам'ятовування:

1 вересня 1939 р. - початок Другої світової війни

17 вересня 1939 р. - вступ СРСР у війну проти Польщі

30 листопада 1939 р. - початок радянсько-фінської війни

22 червня 1940 р. - капітуляція Франції

липень-жовтень 1940 р. - битва за Британію

Основні поняття:

"Дивна війна"

Бліцкриг

Лінія Мажино

"Битва за Британію"

Рух Опору

Історичні постаті:

Адольф Гітлер

Невілл Чемберлен

Вінстон Черчилль

Філіпп Петен

Шарль де Голль

Міжпредметні зв'язки:

Географія (робота з картами)

Література (твори про війну)

Технології (розвиток військової техніки)

Методи оцінювання:

Усне опитування

Робота з картою

Аналіз історичних джерел

Участь у груповій роботі

docx
Додано
11 листопада
Переглядів
81
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку