Розробка уроку "Посягати світ іншими,не розсудливими шляхами".

Про матеріал
Урок за проектом "Література як мистецтво слова в системі інших мистецтв." Тому напрями поезії розглядаються не як суто літературний процес,а як ціла мистецька доба.
Перегляд файлу

         «Посягати світ іншими,

не розсудливими шляхами»

 

 

(підсумковий урок з теми:Срібне століття російської поезії.)

                                                         урок вчителя зарубіжної

 літератури СЗШ № 224

Матюхіної Тетяни Петрівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019-2020н.р.


 

Тема: «Срібне  століття» російської поезії

(заключний урок)

 

Ціль уроку:

  1. узагальнення та систематизація матеріалу з теми;
  2. формування предметних компетенцій :монологічного вислову власного судження щодо подій і образів, підтвердження своєї думки цитатами з тексту;
  3.  формування ключових компетентностей. Математична компетентність:

-розвивати абстрактне мислення;

-перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (текст.

 образотворче мистецтво,мистецтво музики).

 

 

Тип уроку: урок – узагальнення знань.

 

Обладнання: репродукції з картин К. Моне, П. Пікассо, С. Далі, К.О. Коровина, І. Е. Грабаря та інших. Музика І. Стравінського, М. Равеля, К. Дебюссі.

 

Хід уроку:

 

І. Вступне слово вчителя.

 

     Початок 20 століття - цікавий період історії, суспільства, і, природно, за всіма законами філософії, він наклав певний відбиток і на літературу. Література ж, як мистецтво слова, живе в системі мистецтв. І тому сьогодні ми з вами спробуємо розглянути твори символістів, акмеїстів, імажиністів і футуристів в зв’язку: поет - художник - композитор. І посперечаємось з питання: чому початок століття в поезії визначили як епохальне явище, назвавши його «срібним століттям».

 

ІІ. Бесіда з читанням віршів.

 

а) перевертаємо першу сторінку і поговоримо про символізм.

- що таке символізм?

- де він виник?

-основні засади напряму?

- представники?

- які художні принципи напряму?

(відповіді учнів з читанням віршів).

- бесіда по репродукції з картини П. Гогена «Кафе в Арле», «Брід», М.О. Врубеля «Пан».

- прослуховування сюїти № 2 І. Стравінського. (учитель коротко розповідає про творче кредо композитора).

- як ви вважаєте, який музичний символ в сюїті?

 

б) поговоримо про імажиністів.

Вчитель пропонує творчу роботу: на стенді репродукція картини І.Е. Грабаря «Лютнева блакить». 

  1. Композиційна побудова картини?
  2. Центральний образ. Яким ви його бачите?
  3. Знайдіть цей образ у раннього Єсеніна?
  4. Який висновок робите?

(учні роблять висновок про рух образу-символу у Єсеніна).

  1. У нас з’явився термін «образ-символ». Де раніше ви його зустрічали?
  2. В чому різниця образу-символу у символістів і імажиністів?

( у символістів він відвернений («друге пришестя Христа», «вічна жіночність») і статичний, у імажиністів – конкретний і динамічний»).

 

г)  перейдемо до футуризму.

- надати коротку характеристику трьох направлень футуризму з цитатами із програмних статей.

- прослухати музичні уривки К. Дебюссі, роздивитися репродукції У. Боччоні, Дж. Северини.

- які художні принципи футуризму відобразились в творах?

(мова йде о нашаруванні образів, фарб і звуків, про ламані лініії).

-прослухати уривок із «Болеро» М. Равеля.

     - до якого напрямку ви віднесете цей музичний твір?

(Це імажинізм. Єдиний, що розвивається, образ танцю. Музика розвивається в єдиній тональності до-мажор і тільки в кінці звучить мі-мажор).

  1. Лексична  робота. Знайти у В. Хлєбнікова чи І. Сіверянина незвичні слова і

довести, що вони побудовані за законами словотворення мови.

 

ІІІ. Висновки.

 

Яке враження справила на вас ця поезія?

Чи можна сказати про нову епоху в поезії?

Чому назвали «срібний вік»?

 

(Тематику поезії визначив «золотий вік». 20 століття подивився по своєму).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 листопада
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку