УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ХЕРСОНСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 27 З ПОГЛИБЛЕНИМ
ВИВЧЕННЯМ ІНФОРМАТИКИ ТА ІНОЗЕМНИХ МОВ ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
73000, м. Херсон, вул. Будьонного 8а, телефон (0552) 33-72-50, 33-77-72, e-mail:school_27kh@mail.ru
|
Урок з української мови
«Правила вживання апострофа»
з використанням інтерактивної дошки
5 клас
Учитель : Бойко Вікторія Іванівна, учитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категогії
Мета уроку: поглибити знання учнів про правила вживання апострофа, розвивати навички застосування на практиці теоретичних знань, формувати вміння правильно вимовляти й писати слова з апострофом, знаходити помилки у вживанні апострофа, виправляти їх; за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу виховувати дбайливе ставлення до природи (зокрема птахів), відповідальність за її майбутнє.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.
Обладнання: епіграф до уроку, схеми «Правила вживання апострофа», міні-підручник з теми, ілюстрації «Птахи України».
Хід уроку
Діти, чи любите ви відгадувати загадки? А чим вони вам найбільше подобаються?
Відгадайте ж одну з них:
Що ж це за «гості»?
Отже, сьогодні на уроці нашими поважними гостями будуть якраз птахи. Назвіть тих із них, які проживають на Херсонщині (на екрані з`являються їхні зображення). Птахи ж допоможуть нам визначити тему нашого уроку. Прочитайте епіграф (рядки висвітлюються на екрані). Які орфограми, вивчені протягом попереднього уроку, ви помітили в окремих словах епіграфа?
Отже, сьогодні на уроці ми будемо працювати за темою: «Правила вживання апострофа». Наше завдання – удосконалити знання про правила вживання апострофа, розвинути навички застосовувати на практиці теоретичні знання про правопис слів із апострофом чи без нього, ми спробуємо себе в ролі вчителя й не тільки… А допоможуть нам у цьому (бодай трохи! ) саме птахи! (звучать у записі голоси птахів).
«Мозковий штурм»
Знайдіть третє «зайве» слово у групах слів.
Поясніть свій вибір.
Відповідь: «зайвими» є слова «рум`яний, мавпячий, бур`ян».
2.Коментоване письмо
Спишіть, уставляючи пропущені літери та апостроф; поясніть написання слів, спираючись на відомі вам правила.
(Після роботи з кожним реченням на екрані з`являється зображення згаданої в ньому пташки.)
3.Ситуативне завдання «Знайди й виправ помилку!» (голуб у дзьобі приніс завдання):
«Уявіть себе в ролі вчителя. Виправте помилки у словах, які, на вашу думку, написані неправильно. Доберіть правила, згідно з якими слова пишуться саме так».
Відповідь: Святослав, фотозйомка, подвір`я, В`ячеслав, торф`яний, роз`ятрити.
4. Лексична хвилинка
Що означає слово «роз`ятрити» ?
Відповідь:
ятрити – 1) торкаючись рани, діючи яким-небудь чином, спричиняти біль;
2)перен. – мучити, викликати страждання.
5. Творча робота
Складіть речення про птахів, уживаючи слово «ятрити» у прямому й переносному значенні (усно).
6. Розподільний диктант
Самоперевірка.
У кожному слові (зліва направо) підкресліть останню букву і прочитайте «захований» вислів.
Відповідь:«Шануй птахів!»
7. «Мікрофон»
Поясніть, у чому виявляється шанобливе ставлення людей до птахів?
Перечитайте рядки епіграфа до уроку. Як, на вашу думку, учинила б людина з пташенятами, аби здобути «добре ім`я» ? Про це ви й напишете у творчих роботах.
А наостанок хочеться вам порадити: