Розробка уроку "Правила вживання апострофа" (5 клас)

Про матеріал
Шановні колеги! Пропоную Вашій увазі розробку уроку з використанням інтерактивної дошки за темою: «Правила вживання апострофа» для учнів 5 класу. Мета уроку: удосконалити знання про правила вживання апострофа, розвинути практичні навички застосовувати теоретичні знання про правопис слів із апострофом чи без нього. Усі тренувальні вправи стосуються теми "Птахи нашого краю".
Перегляд файлу

 

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ХЕРСОНСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 27 З ПОГЛИБЛЕНИМ

ВИВЧЕННЯМ ІНФОРМАТИКИ ТА ІНОЗЕМНИХ МОВ ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

73000, м. Херсон, вул. Будьонного 8а, телефон (0552) 33-72-50, 33-77-72, e-mail:school_27kh@mail.ru

 

 

 

 

 

Урок з української мови

«Правила вживання апострофа»

 

з використанням інтерактивної дошки

 

5 клас

 

 

Учитель : Бойко Вікторія Іванівна, учитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категогії

 


Мета уроку: поглибити знання учнів про правила вживання апострофа, розвивати навички застосування на практиці теоретичних знань, формувати вміння правильно вимовляти й писати слова з апострофом,  знаходити помилки у вживанні апострофа, виправляти їх; за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу виховувати дбайливе ставлення до природи (зокрема птахів), відповідальність за її майбутнє.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Обладнання: епіграф до уроку, схеми «Правила вживання апострофа», міні-підручник з теми, ілюстрації «Птахи України».

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Мотивація навчальної діяльності

Діти,  чи любите ви відгадувати загадки? А чим вони вам найбільше подобаються?

Відгадайте ж одну з них:

Що ж це за «гості»?

Отже, сьогодні на уроці нашими поважними гостями будуть якраз птахи. Назвіть тих із них, які проживають на Херсонщині (на екрані з`являються їхні зображення). Птахи ж допоможуть нам визначити тему нашого уроку. Прочитайте епіграф (рядки висвітлюються на екрані). Які орфограми, вивчені протягом попереднього уроку, ви помітили в окремих словах епіграфа?

  1. Оголошення теми, мети уроку

Отже, сьогодні на уроці ми будемо працювати за темою: «Правила вживання апострофа». Наше завдання – удосконалити знання про правила вживання апострофа, розвинути навички застосовувати на практиці теоретичні знання  про правопис слів із апострофом чи без нього, ми спробуємо себе в ролі вчителя й не тільки…  А допоможуть нам у цьому (бодай трохи! ) саме птахи! (звучать у записі голоси птахів).

  1. Актуалізація опорних знань

«Мозковий штурм»

  • З якою метою в словах  уживається апостроф?
  • Згадайте основні правила вживання апострофа. Наведіть приклади.
  • Коли апостроф не вживається?
  1. Тренувальні вправи
  1. Мовна розминка. Робота в парах(письмово)

Знайдіть третє «зайве» слово у групах слів.

Поясніть свій вибір.

Відповідь: «зайвими» є слова «рум`яний, мавпячий, бур`ян».

 

2.Коментоване письмо

   Спишіть, уставляючи пропущені літери та апостроф; поясніть написання слів, спираючись на відомі вам правила.

(Після роботи з кожним реченням на екрані з`являється зображення згаданої в ньому пташки.)

 

3.Ситуативне завдання «Знайди й виправ помилку!» (голуб у дзьобі приніс завдання):

«Уявіть себе в ролі вчителя. Виправте помилки у словах, які, на вашу думку, написані неправильно.  Доберіть правила, згідно з якими слова пишуться саме так».

Відповідь: Святослав, фотозйомка, подвір`я, В`ячеслав, торф`яний, роз`ятрити.

 

4. Лексична хвилинка

Що означає слово «роз`ятрити» ?

Відповідь:

ятрити – 1) торкаючись рани, діючи  яким-небудь чином, спричиняти біль;

                 2)перен. – мучити, викликати страждання.

5. Творча робота

Складіть речення про птахів, уживаючи слово «ятрити» у прямому й переносному значенні (усно).

 

6. Розподільний диктант

        Самоперевірка.

У кожному слові (зліва направо) підкресліть останню букву і прочитайте «захований» вислів.

Відповідь:«Шануй птахів!»

 

7. «Мікрофон»

   Поясніть, у чому виявляється шанобливе ставлення людей до птахів?

 

  1. Домашнє завдання

  1. Підсумок.

    Перечитайте рядки епіграфа до уроку. Як, на вашу думку, учинила б людина з пташенятами, аби здобути «добре ім`я» ? Про це ви й напишете у творчих роботах.

     А наостанок хочеться вам порадити:

docx
Додано
23 травня 2021
Переглядів
624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку