Розробка уроку "Правила вживання апострофа" , 5 клас

Про матеріал

Розробка уроку для 5 класу "Правила вживання апострофа".

Мета: повторити й систематизувати знання, здобуті в початко­вих класах, та засвоїти нові правила вживання апострофа, удосконалити навички правильної вимови й написання слів з апострофом; формувати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, визначати головне, робити висновки; розвивати навички самостійної та групової роботи; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови.

Перегляд файлу

 

 

Українська мова

5 клас

Тема.   Правила вживання апострофа.

Мета:  повторити й систематизувати знання, здобуті в початко­вих класах, та засвоїти нові правила вживання апострофа, удосконалити навички правильної вимови й написання слів з апострофом; формувати  вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, визначати  головне, робити  висновки; розвивати навички самостійної та  групової  роботи; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови.

Тип уроку: урок формування і вдосконалення умінь і навичок

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

1. Робота з картками.

Картка 1

     Знайдіть слова з йо і запишіть їх.

Ма...нез, прац...витий, ранн...ою, баталь...н, сер...зний, дз...бик, міль...н, га...к,    кра...вий.

     Складіть речення із словосполученнями.

     Прийшов до н...го; кол...орові нитки; у сусідн...му будинку.

 

 Картка 2

     Запишіть слова з йо та ьо у два стовпчики.

Кл...ш, дз...бати, зна...митися, просл…зитись, багат...х, кол...ри, міль...н, бо...вий.

 

  1. Бесіда

Над яким розділом мовознавства ми зараз працюємо?

Що вивчає фонетика?

Що вивчає орфоепія?

Що називається орфографією?

З якою орфограмою ми познайомилися на минулому уроці?

Розповісти правило вживання буквосполучення йо

Коли ми пишемо буквосполучення ьо?

Чи виникли труднощі під час виконання д/з?

 ІІІ. Актуалізація опорних знань

На які групи поділяються приголосні звуки?

Які звуки не мають парних м’яких?

Назвіть губні приголосні

ІV. Мотивація, повідомлення теми, мети й завдань уроку

Вступне  слово  вчителя.

  А я такий же, як знак розділовий

   Простий і відомий шкільній дітворі.

   Оце лиш в словах української мови

   Сумлінно пишусь не внизу, а вгорі.

   Твердість вимови вчу позначати,

    Роздільно навчаю також читати.

    Ось спробуй писати слово «імя» –

    Факт, що зразу потрібним стану і я!

  1. Бесіда з учнями
  • Дорогі  діти. Сьогодні  на  уроці  ми  з  вами  працюватимемо  над  темою «Правила вживання   апострофа». Тема  ця  для  вас  не  нова.

Спробуйте сформулювати мету сьогоднішнього уроку. Чого  ви  очікуєте від  уроку?

  •  Сподіваюся, всі  ви  отримаєте  величезне  задоволення  від  уроку, вкотре  переконаєтеся, що   ви  багато  знаєте  і  вмієте. Тож  бажаю  всім  гарного  настрою  і  успіхів.

 

 

V. Вивчення нового матеріалу

  1. Мовознавче дослідження. На черзі – правила. Розгляньте слова, записані у дві колонки. Спро­буйте самостійно сформулювати правила вживання апострофа:
  • б’є, п’ють, солов’ї, м’ята,                

              жираф’ячий,

черв’як, арф’яр, зв’язок                      свято, духмяний

  • пір’я, матір’ю, подвір’я                           рясно, рядок
  • від’їзд, роз’ятрити, з’єднати  
  • пів’яблука, дит’ясла, двох’ярусний
  • Лук’ян, Лук’яненко, Лук’янець
  • миш’як, комп’ютер, кар’єра                  пюре, бюджет, кювет

Звірте свої міркування з матеріалом підручника   «Правила вживан­ня апострофа»(за підручником).

  1.  Словниковий диктант. Записати слова, пояснити написання.

     Буряк, багрянець, здоров’я, Лук’янович, врятувати, реп’­ях, кар’єрист, прислів’я, зекономити, гравюра, мільярд, комп’ютер, кар’єра, Мюнхен, Святослав. 

Записати фонетичною транскрипцією: буряк, здоров’я,  кар’єра.

  1. Виконання вправи (усно) Прочитайте пари слів, правильно їх вимовляючи. Поясніть уживання  та невживання апострофа

Подвір’я – повітря,  міжгір’я – порядок,  м’ята – тьмяний, 

вялити – цвях, зв’язати – свято.

  1. Пояснювальний диктант

Мова - душа кожної національності, її святощі, її найцінніший скарб.

Птицю пізнати по пір'ю, а людину по мові.

Кожне слово пахне, мов листочок м’яти.

Хто не любить своєї рідної мови, не заслуговує на ім’я людини.

Я дуже люблю народну українську мову, звучну, барвисту й таку м’яку.

Фізкультхвилинка

 

  1. Гра «Третє зайве»

Св..ятослав, В..ячеслав, П..єр.

Міжгір..я, р..яд, повітр..я.

Зв..язок, цв..яшок, тьм..яний.

Риб..ячий, черв..як, мавп..ячий.

Р..ябка, р..ядно, бур..ян.

VІ. Осмислення, узагальнення і систематизація знань

  1. Робота в групах «Лінгвістичний аукціон» Дібрати якомога більше слів з апострофом.
  2. Записати слова, подані у звуковому записі, буквами.

[вйун] - в'юн; [вийізд] - виїзд; [сімйа] - сім'я; [т'м'аний] - тьмяний; [хомйак] - хом'як.

  1. Творче завдання. Написати твір-мініатюру на тему «Квіти – очі природи»
  2. VІІ. Підсумок уроку

           Метод «Незакінчене речення»

VІІІ. Домашнє завдання

 

 

 



 

 

 

doc
Додано
1 листопада 2018
Переглядів
944
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку