Розробка уроку протипожежної безпеки "Хай вогонь в серцях палає, а пожеж хай не буває""

Про матеріал
У матеріалі вміщено розробку уроку з вміщеними слайдами презентації з предмета "Я досліджую світ" або "Основи здоров'я" на тему "Хай вогонь в серцях палає, а пожеж хай не буває".
Перегляд файлу

 

                                                  Я досліджую світ

                                       Урок протипожежної безпеки

              «Хай вогонь в серцях палає, а пожеж хай не буває.»

Мета: сприяти ознайомленню з причинами виникнення пожеж та правилами протипожежної безпеки, порядком дій у надзвичайних ситуаціях, розвитку мотивації до безпечного способу життя, потреби в повсякденному дотриманні правил пожежної безпеки, вихованні поваги до праці пожежників.

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація по темі, виставка дитячих робіт, «Тематичний словник школяра», пам’ятки по темі, картки для індивідуальної, парної  та роботи в групах, заготовка книжки – пам’ятки, демонстраційний матеріал, сувеніри- вогники для гостей.

Тип уроку: творчий урок - казка

 

                                               Хід уроку

І. Організаційний  момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

      Діти, сьогодні у нас незвичайний, дуже цікавий  і дуже відповідальний  день. До нас прийшло відеозвернення від  Домовичка :

  •              Добрий день, діти ! Я знаю, що ви розумні, бо вчитеся у школі, допоможіть мені, будь ласка. У мене проблеми з  Петриком. Він заважає мені жити, і я, навіть, боюся інколи. Допоможете? От погляньте самі…

 

                                       ( Сценка )

Петрик: Я – слухняний, я – чемний, я – хороший, я – суперхороший…

Домовик: Ой - ой – ой! Чемний! Хороший! А хто Домовика образив?

Петрик: Круто,а у нас гуманоїд живе, ще й розмовляє!

Домовик: Ніякий я не гуманоїд… гуманоїди з космосу прилітають, а я свій,  український. Чуєте, як мене обзиває це хлопчисько?

Вихований,  а хто мені мало бороду не спалив? Добре, що я зміг дощ викликати і загасити вогонь.

Петрик: Та то я хотів сало підсмажити і запалив маленьке вогнище…

Домовик: Ага, а сіно загорілося!!! Страшно було?

Петрик: Ще й як страшно! Я утік і сховався під ліжко.

Домовик: А ти запитай он у дітей, чи можна таке чинити, коли пожежа почалась?

Петрик: А як? Треба ховатися, щоб не вхопити різкою понижче спини.

Домовик: Діти, учителько, я вас дуже прошу, допоможіть мені, сил моїх немає.

        Вчителька: Домовичку, Петрику, ви дуже вчасно до нас звернулися. Саме на цьому  уроці ми будемо повторяти правила поводження з вогнем.

І для вас виготовимо  книжку – пам’ятку про правила безпеки, коли книга буде готова ми вам її передамо, згода?

Петрик і Домовичок: Згода.

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.


На уроці ми дізнаємось про види пожеж, причини їх виникнення, вивчимо правила протипожежної безпеки, переконаємось в небезпечності гри з вогнем. І як результат наших знань – буде готова книжечка – пам’ятка для Петрика і Домовичка.

 

ІV. Робота по темі .

  1.          Що ж таке «Пожежа»? Давайте знайдемо тлумачення цього слова в «Тематичному словнику школяра»

Отже, Пожежа – це полум’я, яке охоплює і знищує все, що горить.

 

2. Які ж причини виникнення пожеж? ( Вправа «Мікрофон», відповіді школярів.)


Причин багато. Але найчастіше пожежі виникають з участю людини:

 



  Інколи  пожежі виникають без участі людини. Це пожежі:


( Перегляд відеоматеріалів на мультимедійній дошці )

  1. Пожежі бувають таких видів:

 

 

 

 

 


 

 ( З фрагментами відеозображення )

4. Робота над виготовленням книжки-пам’ятки.

- Діти, ви ще маленькі, але повинні добре знати правила поводження з вогнем,  ми пообіцяли Домовичку допомогти, і зараз розпочнем виготовляти для нього, Петрика і для вас  книжечку - пам’ятку. Вона буде називатися «Хай вогонь в серцях палає, а пожеж хай не буває».

   а )  Для подальшої роботи вам потрібно об’єднатися в групи.

Отже, 1 сторінка нашої книги. Її назва «Правила пожежної безпеки в побуті»

Нехай представник кожної групи підійде  до конвертиків, і отримає своє завдання.

( В трьох конвертах сюжетні малюнки, на яких зображені побутові ситуації під час пожеж. Діти повинні змоделювати свою ситуацію, і прикріпити правило на сторінку книги.)

1 група: Ти побачив пожежу, необхідно зателефонувати в пожежну службу за номером 101.

2 група: Ти знаходишся в задимленій кімнаті, твої дії.

3 група: Твій одяг загорівся, що необхідно робити?

Далі учні розглядають малюнок побутової ситуації, виправляють недоліки, прикріплюють  правила на сусідню сторінку.

б) Сторінка №2. «Правила пожежної безпеки у лісі».

Для роботи над цією сторінкою нам потрібно попрацювати в парах.

Ви отримаєте завдання, на яких написані правила безпечної поведінки у лісі.

Але щоб їх прочитати, необхідно виконати певні завдання.

1. Закінчити речення.

Вогонь можна запалювати тільки з:  дорослими,

                                                                      самому,

                                                                      з дітьми.           

2. Роз’єднай на окремі слова.

Незалишайтебездоглядувідкритийвогонь.

3. Склади речення зі слів.

Не , під , розпалюй , деревами , багаття.

4. Закресли зайві букви.

Нечрозпалюйчбагаттячучвітрянучпогоду.

5. Заміни прикметник на протилежне значення.

Не розпалюй вогонь біля мокрої трави.

 6. Виправ грубу помилку.

Залишай вогнище незагашеним.

Далі виправлення помилок на малюнку.

                   Ф і з к у л ь т х в и л и н к а

                            На галявині вогнище

                            Полум’я стелиться низько-низько (присідають)

                            Далі багаття розгоряється (піднімаються)

                            І полум’я коливається (показують руками)

                            Ми взяли водичку прямо із кринички (нахиляються)

                            Полили, загребли (імітація рухів)

                            І з галявини пішли (крокують).

в) Сторінка № 3. «Правила безпечної поведінки біля новорічної ялинки».

Відповіді на питання тестів, використання екранів для малювання.

1. Чим не можна прикрашати ялинку?

               а) ватою,

               б) іграшками,

               в) цукерками.

2. Чи можна прикрашати ялинку свічками?

              а) так,

              б) ні.

3. Електричні гірлянди повинні бути:

               а) несправні,

               б) зіпсовані,

               в) справні.

4. Хлопавки, бенгальські вогні, феєрверки повинні бути:

                 а) подалі від ялинки,

                 б) під ялинкою,

                 в) на ялинці.

5. Ялинку ставлять на відстані:

                      а) 10 м від стіни,

                       б) 1 м від стіни,

                       в) 20 м від стіни.

Виправлення помилок на ілюстрації, прикріплення правил.

6. Розповідь про професію пожежника.

      Пожежники  -  захисники життя і здоров’я людей. Це мужні, безстрашні, спритні люди. Пожежники готові до героїчного вчинку кожен день. Їх називають рятівниками, бо вони рятують людей, бійцями «вогняного  фронту», тому що їм, як і на війні, щоразу загрожує смертельна небезпека. Це безстрашні люди.

V. Підсумок уроку.

 На уроці ми говорили про те, що вогонь може завдавати багато шкоди, навіть біди, але це найчастіше буває з вини самої людини. Якщо ми будемо дотримуватись правил, які записані у цій пам’ятці, то й вогонь для нас буде лише другом.

VІ. Рефлексія.

  1.          От і виготовили ми з вами останню сторінку нашої книжки. Вона буде гарним помічником  Домовичку, Петрику і вам, діти. Але, як ви пам’ятаєте, на палітурці у нас лише заголовок. Давайте разом прикрасимо її. Своїми долоньками створимо вогнище добра, затишку. Нехай вогонь в серцях палає, а пожеж хай не буває.

( Діти долоньками з червоною фарбою створюють вогнище на палітурці.) 

2. І для наших гостей сувеніри - вогники, на згадку про наш урок.

1

 

docx
Додано
23 жовтня 2021
Переглядів
440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку