5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Розробка уроку "Російський живопис"

Про матеріал

Розробка уроку художньої культури на тему "Російський живопис" (11 клас) з використанням різних методів роботи на уроці та диференційованим домашнім завданням. Також у документі міститься індивідуальний робочий лист до вивчення теми.

Перегляд файлу

Художня культура

Клас ______11____

Дата ____________

Урок № 7

Тема: Російський живопис

Мета:

  • сформувати уявлення учнів про особливості розвитку російського живопису ХІХ ст..;
  • ознайомити учнів із жанровим живописом художників-передвижників;
  • розвивати вміння працювати з інформацією, аналізувати її;
  • продовжувати формувати вміння характеризувати особливості художньо-образної мови митців;
  • сприяти формуванню полі культурної, громадянської та аксіологічної компетентностей учнів;
  • виховувати естетичні смаки учнів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

 

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Дочка гончара з острова Хіоса, побачивши на дверях своєї оселі відбиту яскравим сонцем тінь від постаті нареченого, грудочкою глини окреслила контур цієї тіні, щоб мати перед очима дорогий її серцю силует коханого. Саме цей день, якщо вірити легенді, складеній стародавніми греками, і став днем народження живопису.

 

Група 1. «Асоціативний кущ»

Завдання учням: пригадайте, що таке живопис, складіть асоціативний кущ до цього поняття.

 

Група 2. Схема «Мистецькі напрямки»

Завдання учням: складіть схему «Мистецькі напрямки».

 

Група 3. Схема «Жанри живопису»

Завдання учням: складіть схему «Жанри живопису».

 

Слайд-шоу

Завдання учням: визначте жанр живопису за запропонованою картиною.

 

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

«Цей божевільний, божевільний світ», — так сприймали XIX століття мешканці Європи. «Індустріалізація», — казали вчені. Дійсно, техніка та промисловість стрімко увірвалися в життя людей, і, здавалося б, не залишилося місця для щирих почуттів, лірики, романтики.

Особливо складним видалось ХІХ ст.. для Російської імперії: Вітчизняна війна 1812 року, повстання декабристів, скасування кріпацтва тощо.

Але людина завжди знаходить час і місце для почуттів, для мистецтва. Спробуємо з’ясувати, що принесло XIX століття в російський живопис, якими були головні теми образотворчого мистецтва, естетичні та моральні ідеали.

 

  1. ПРЕДСТАВЛЕННЯ ТЕМИ ТА ОЧІКУВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ

Очікувані результати

Після уроку учні зможуть:

  • закріпити свої знання про жанри живопису;
  • називати імена і твори видатних російських живописців ХІХ століття;
  • розпізнавати картини за жанрами, порівнювати їх, наводити приклади;
  • висловлювати власний погляд на творчість;
  • оцінювати внесок російських живописців у світову культурну спадщину;
  • описувати власні відчуття від сприйнятого;
  • використовувати особистий емоційний досвід у самостійній творчій діяльності.

 

 

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Робота в групах

Метод «Пошук інформації»

Завдання учням: використовуючи текст підручника та додаткову інформацію визначте:

  • хто такі «передвижники»;
  • коли було засновано ТПХВ;
  • з чиєї ініціативи;
  • яким було основне завдання членів ТПХВ.

Відповіді занесіть в індивідуальний робочий лист до уроку.

 

Метод «Спільний проект»

Група 1. Історичний жанр

Завдання:

  1. Дайте визначення поняттю «історичний живопис».
  2. Ознайомтесь із творчістю І.Рєпіна, В.Сурикова, В Васнецова та визначте її особливості. Який мистецький стиль, притаманний їх творчості?
  3. Проаналізуйте один із творів (на власний вибір) кожного художника за запропонованою схемою. Дайте йому оцінку з точки зору загальнолюдських цінностей.

 

Група 2. Пейзаж

Завдання:

  1. Дайте визначення поняттю «пейзаж».
  2. Ознайомтесь із творчістю І. Шишкіна, І. Левітана та визначте її особливості.
  3. Проаналізуйте один із творів (на власний вибір) кожного художника за запропонованою схемою. Дайте йому оцінку з точки зору загальнолюдських цінностей.

 

Група 3. Портретний живопис

Завдання:

  1. Дайте визначення поняттю «портрет».
  2. Ознайомтесь із творчістю М. Врубеля, В. Сєрова та визначте її особливості.

Проаналізуйте один із творів (на власний вибір) кожного художника за запропонованою схемою. Дайте йому оцінку з точки зору загальнолюдських цінностей.

 

Експертна група

Підведення підсумків, доповнення, створення спільного проекту «Особливості російського живопису ХІХ ст..».

 

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

Вправа «Реставрація»

Завдання: відновіть зміст зашифрованого тексту.

А ) Історичний жанр образотворчого мистецтва присвячений відтворенню подій ________________ і ________________, які мають історичне значення. Історичний живопис посідає важливе місце у творчості ____________, _____________, ______________. Найвідоміші серед картин цих художників - __________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

Б) _________________ увійшов в історію російського мистецтва як основоположник художніх пошуків початку ХХ ст.. Головна особливість його творчості – поєднання ___________________ і ____________________. Велике місце у його творчості займала ____________.

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Картинна галерея»

Завдання: визначте автора, назву і жанр картини.

 

Автор картини, назва

Жанр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. ПІДСУМКИ УРОКУ

Слово вчителя

Якщо в економічному та соціально-політичному розвитку Росія відставала від передових європейських держав, то в культурних досягненнях вона не тільки йшла врівень з ними, але й часто випереджала.

Під впливом передового російського живопису ХІХ ст.. сформувалась школа реалістичного живопису в Україні, засновником якої був Т. Шевченко.

 

Рефлексія

Самооцінювання учнів за допомогою прийому «Мішень»

 

 

 

           Атмосфера в групі                                                                     Робота групи

 

 

 

 

 

                  Моя праця на занятті                                                         Загальний бал

 

 

 

 

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  • Середній рівень:

- опрацювати відповідний параграф підручника;

  • Достатній рівень:

- скласти таблицю за зразком:

Художник /

Характеристика творчості

І. Крамськой

В. Венеціанов

В. Поленов

В. Верещагін

О. Саврасов

Який напрям мистецтва відбився у творчості художника?

 

 

 

 

 

Жанровий діапазон мистецтва

 

 

 

 

 

Особливості створення художнього образу

 

 

 

 

 

Відомі картини художника

 

 

 

 

 

 

  • Високий рівень:

- створити презентацію «Жанрова різноманітність російського живопису»

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальний робочий лист до уроку

Тема: «Російський живопис»

 

Прізвище, ім’я ________________________________________                                      Дата _________                                                         

 

1. Запишіть визначення поняття.

Передвижники _________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Вкажіть рік заснування ТПХВ _________________________________________________________

3. З чиєї ініціативи його було засновано? __________________________________________________

4. Визначте, яким було основне завдання членів ТПХВ. ______________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

5. Дайте визначення поняттю «історичний живопис»

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6. Запишіть прізвища художників – представників даного жанру живопису.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

7. Проаналізуйте один із творів (на власний вибір) кожного художника.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

8. Відновіть зміст зашифрованого тексту.

А ) Історичний жанр образотворчого мистецтва присвячений відтворенню подій ________________ і ________________, які мають історичне значення. Історичний живопис посідає важливе місце у творчості ____________, _____________, ______________. Найвідоміші серед картин цих художників - __________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

Б) _________________ увійшов в історію російського мистецтва як основоположник художніх пошуків початку ХХ ст.. Головна особливість його творчості – поєднання ___________________ і ____________________. Велике місце у його творчості займала ____________.

 

 

 

9. Визначте автора, назву і жанр картини

 

Автор картини, назва

Жанр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самооцінювання

 

           Атмосфера в групі                                                                     Робота групи

 

 

 

 

 

                  Моя праця на занятті                                                         Загальний бал

 

 

 

Оцінка ______

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 29
Оцінки та відгуки
  1. Біляєв Антон
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Томас Виктория
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Дячук Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Іващенко Олександра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Сітко Петро
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Поліщук Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Вахницька Софія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Голяєв Нікіта
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. селеткова алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Laptiev Artem
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Tarasov Makar
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Паламарчук Настя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Гордєєв Артем
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Селеткова Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Semenyk Diana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Івасенко Максим
    Дуже цікава і інформативно !!!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Онофрійчук Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Абрамова Ліза
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Рачинський Денис
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Мізько Яна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Степашенко Сергей
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Полюга Михаил
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Степова Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  24. Малишева Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  25. Малишева Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  26. Кравчук Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  27. Гордійчук Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  28. Полюга Наталія Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  29. Крилова Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 26 відгуків
doc
Додано
6 лютого 2018
Переглядів
2658
Оцінка розробки
5.0 (29 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку