Розробка уроку художньої культури на тему "Російський живопис" (11 клас) з використанням різних методів роботи на уроці та диференційованим домашнім завданням. Також у документі міститься індивідуальний робочий лист до вивчення теми.
Художня культура
Клас ______11____
Дата ____________
Урок № 7
Тема: Російський живопис
Мета:
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
ХІД УРОКУ
Дочка гончара з острова Хіоса, побачивши на дверях своєї оселі відбиту яскравим сонцем тінь від постаті нареченого, грудочкою глини окреслила контур цієї тіні, щоб мати перед очима дорогий її серцю силует коханого. Саме цей день, якщо вірити легенді, складеній стародавніми греками, і став днем народження живопису.
Група 1. «Асоціативний кущ»
Завдання учням: пригадайте, що таке живопис, складіть асоціативний кущ до цього поняття.
Група 2. Схема «Мистецькі напрямки»
Завдання учням: складіть схему «Мистецькі напрямки».
Група 3. Схема «Жанри живопису»
Завдання учням: складіть схему «Жанри живопису».
Слайд-шоу
Завдання учням: визначте жанр живопису за запропонованою картиною.
«Цей божевільний, божевільний світ», — так сприймали XIX століття мешканці Європи. «Індустріалізація», — казали вчені. Дійсно, техніка та промисловість стрімко увірвалися в життя людей, і, здавалося б, не залишилося місця для щирих почуттів, лірики, романтики.
Особливо складним видалось ХІХ ст.. для Російської імперії: Вітчизняна війна 1812 року, повстання декабристів, скасування кріпацтва тощо.
Але людина завжди знаходить час і місце для почуттів, для мистецтва. Спробуємо з’ясувати, що принесло XIX століття в російський живопис, якими були головні теми образотворчого мистецтва, естетичні та моральні ідеали.
Очікувані результати
Після уроку учні зможуть:
Робота в групах
Метод «Пошук інформації»
Завдання учням: використовуючи текст підручника та додаткову інформацію визначте:
Відповіді занесіть в індивідуальний робочий лист до уроку.
Метод «Спільний проект»
Група 1. Історичний жанр
Завдання:
Група 2. Пейзаж
Завдання:
Група 3. Портретний живопис
Завдання:
Проаналізуйте один із творів (на власний вибір) кожного художника за запропонованою схемою. Дайте йому оцінку з точки зору загальнолюдських цінностей.
Експертна група
Підведення підсумків, доповнення, створення спільного проекту «Особливості російського живопису ХІХ ст..».
Вправа «Реставрація»
Завдання: відновіть зміст зашифрованого тексту.
А ) Історичний жанр образотворчого мистецтва присвячений відтворенню подій ________________ і ________________, які мають історичне значення. Історичний живопис посідає важливе місце у творчості ____________, _____________, ______________. Найвідоміші серед картин цих художників - __________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
Б) _________________ увійшов в історію російського мистецтва як основоположник художніх пошуків початку ХХ ст.. Головна особливість його творчості – поєднання ___________________ і ____________________. Велике місце у його творчості займала ____________.
Гра «Картинна галерея»
Завдання: визначте автора, назву і жанр картини.
|
Автор картини, назва |
Жанр |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Слово вчителя
Якщо в економічному та соціально-політичному розвитку Росія відставала від передових європейських держав, то в культурних досягненнях вона не тільки йшла врівень з ними, але й часто випереджала.
Під впливом передового російського живопису ХІХ ст.. сформувалась школа реалістичного живопису в Україні, засновником якої був Т. Шевченко.
Рефлексія
Самооцінювання учнів за допомогою прийому «Мішень»
Атмосфера в групі Робота групи
Моя праця на занятті Загальний бал
- опрацювати відповідний параграф підручника;
- скласти таблицю за зразком:
Художник / Характеристика творчості |
І. Крамськой |
В. Венеціанов |
В. Поленов |
В. Верещагін |
О. Саврасов |
Який напрям мистецтва відбився у творчості художника? |
|
|
|
|
|
Жанровий діапазон мистецтва |
|
|
|
|
|
Особливості створення художнього образу |
|
|
|
|
|
Відомі картини художника |
|
|
|
|
|
- створити презентацію «Жанрова різноманітність російського живопису»
Індивідуальний робочий лист до уроку
Тема: «Російський живопис»
Прізвище, ім’я ________________________________________ Дата _________
1. Запишіть визначення поняття.
Передвижники _________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Вкажіть рік заснування ТПХВ _________________________________________________________
3. З чиєї ініціативи його було засновано? __________________________________________________
4. Визначте, яким було основне завдання членів ТПХВ. ______________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Дайте визначення поняттю «історичний живопис»
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Запишіть прізвища художників – представників даного жанру живопису.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Проаналізуйте один із творів (на власний вибір) кожного художника.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Відновіть зміст зашифрованого тексту.
А ) Історичний жанр образотворчого мистецтва присвячений відтворенню подій ________________ і ________________, які мають історичне значення. Історичний живопис посідає важливе місце у творчості ____________, _____________, ______________. Найвідоміші серед картин цих художників - __________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
Б) _________________ увійшов в історію російського мистецтва як основоположник художніх пошуків початку ХХ ст.. Головна особливість його творчості – поєднання ___________________ і ____________________. Велике місце у його творчості займала ____________.
9. Визначте автора, назву і жанр картини
|
Автор картини, назва |
Жанр |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Самооцінювання
Атмосфера в групі Робота групи
Моя праця на занятті Загальний бал
Оцінка ______