Алгебра 10 клас
Конспект уроку з теми: « Степенева функція. Підсумковий урок»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про степеневу функцію, корені, степені із раціональним показником, ірраціональні рівняння, закріпити навички тотожних перетворень ірраціональних виразів та виразів, що містять степені з раціональним показником;
розвивати логічне та критичне мислення, увагу, пам'ять, культуру математичних записів;
виховувати взаємоповагу, дисциплінованість, самостійність, працьовитість та позитивне ставлення до навчання.
Тип уроку: корекція компетентностей.
Обладнання: комп'ютер, інтерактивна дошка, проектор.
Хід уроку
I. Організаційна частина
II. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми, мети та очікуваних результатів. Цілевизначення.
Вступне слово вчителя: Історично склалось так, що для впевненості в своєму майбутньому люди завжди стараються створити певний капітал, який для збереження і примноження зберігають у банку. Вашим найбільшим набутим капіталом є знання. Майже 10 років тому ви відкрили свій інтелектуальний рахунок у банку ліцею. З того часу ви наполегливо і систематично працювали над його збереженням і поповненням. І вже зовсім скоро будете робити інвестицію своїх знань в обраний вами ВУЗ.
Сьогодні на уроці ми проведемо своєрідний аудит, або перевірку ваших знань з теми «Степенева функція»
Разом з учнями визначаємо цілі уроку.
ІІІ. Актуалізація знань.
Інтерактивна вправа на перевірку знань властивостей і графіків степеневої функції. Самостійна робота, робота в парах.
З’єднайте функцію, задану аналітично з її графіком. Результати подайте у вигляді таблиці.
Учні виконують завдання самостійно, а пізніше, працюючи в парах, перевіряють правильність виконання завдань.
ІV. Застосування набутих знань, умінь і навиків, узагальнення знань.
Розв'язування усних та письмових вправ на застосування знань властивостей кореня n-го степеня.
Математичний квест. Робота в групах.
Клас організовую в три групи. Представник від кожної групи відкриває конверт із загадкою, у якій зашифроване місце, де заховане завдання на перетворення коренів n-го степеня. Перемагає група, яка знайшла і розв'язала більшу кількість завдань.
Властивості степеня з дробовим показником повторюємо за допомогою інтерактивної гри в програмі Kahoot
Фізкультхвилинка «Лови помилку»
Вправи на застосування знань , умінь і навиків розв’язання ірраціональних рівнянь. Виконання вправи на вибір учня.
1)
2)
3)
4)
Усні вправи. Розв’язуємо усно цікаві та нестандартні рівняння.
V. Виконання завдань прикладного змісту та творчого характеру.
Рівняння є результативними моделями багатьох природничих, економічних і технічних процесів. Існує навіть рівняння вина. Його вивів математик-економіст з Прінстона Еменфельтер і назвав «рівняння Бордо». За допомогою цього рівняння з великою точністю можна передбачити якість вина певного врожаю. Це рівняння з кількома параметрами. Вводяться величини, які відповідають кількості опадів, сонячних і хмарних днів, середньомісячній температурі під час дозрівання винограду. За цими даними, залежно від сорту ягід, рівняння оцінює якість вина за шкалою від 3 до 100 балів. Ця оцінка співпадає з оцінкою дегустаторів.
Рівняння має і свою практичну користь. Не треба утримувати велику кількість дегустаторів. Вина ще немає, а ми вже знаємо його якість. Отже, зможемо розрахувати ціну і знайти відповідних споживачів.
Але чим складніше явище, тим складнішим рівнянням воно описується. Тому дуже важливо вміти знаходити нестандартні способи розв’язування складних рівнянь.
Задача прикладного змісту: При оздобленні торговельного центру використовують декорацію довжиною 9м. Відстань від основи опори до точок закріплення- 2м і 5м.Якої висоти необхідно виготовити опору, щоб декорація висіла без провисання?
Дидактична ціль: учні повинні побудувати математичну модель прикладної задачі, уміти розв’язати отримане ірраціональне рівняння; використовувати отримані знання в нестандартній ситуації.
Задача творчого рівня:
Дидактична ціль: учні повинні навчитись використовувати отримані знання в нових, нестандартних умовах, проявити творчість і винахідливість.
VI. Підсумок уроку. Рефлексія.
Учні заповнюють листок самоконтролю, в якому вказують відсоток своєї успішності на уроці, а також вказують два фактори, які, на їх думку, найбільше сприяють мотивації навчальної діяльності.
VII. Домашнє завдання за посиланням:
VIII. Аналіз емоційного стану.