Розробка уроку "Степенева функція. Підсумковий урок"

Про матеріал
Матеріал містить конспект підсумкового уроку з теми "Степенева функція" ( Алгебра 10 клас) та презентацію до уроку.
Перегляд файлу

Алгебра 10 клас

Конспект уроку з теми: « Степенева функція. Підсумковий урок»

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про степеневу функцію, корені, степені із раціональним показником, ірраціональні рівняння, закріпити навички тотожних перетворень ірраціональних виразів та виразів, що містять степені з раціональним показником;

розвивати логічне та критичне мислення, увагу, пам'ять, культуру математичних записів;

виховувати взаємоповагу, дисциплінованість, самостійність, працьовитість та позитивне ставлення до навчання.

Тип уроку: корекція  компетентностей.

Обладнання: комп'ютер, інтерактивна дошка, проектор.

Хід уроку

I. Організаційна частина

II. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми, мети та очікуваних результатів.  Цілевизначення.

Вступне слово вчителя: Історично склалось так, що для впевненості в своєму майбутньому люди завжди стараються створити певний капітал, який для  збереження і примноження зберігають у банку. Вашим найбільшим набутим капіталом є знання. Майже 10 років тому ви відкрили свій інтелектуальний рахунок у банку ліцею. З того часу ви наполегливо і систематично працювали над його збереженням і поповненням. І вже зовсім скоро будете робити інвестицію своїх знань в обраний вами ВУЗ.

Сьогодні на уроці ми проведемо своєрідний аудит, або перевірку ваших знань  з теми «Степенева функція»

Разом з учнями визначаємо цілі уроку.

ІІІ. Актуалізація знань.

Інтерактивна вправа на перевірку знань властивостей і графіків степеневої функції. Самостійна робота, робота в парах.

З’єднайте функцію, задану аналітично з її графіком. Результати подайте у вигляді таблиці.

Учні виконують завдання самостійно, а пізніше, працюючи в парах, перевіряють правильність виконання завдань.

ІV. Застосування набутих знань, умінь і навиків, узагальнення знань.

Розв'язування усних та письмових вправ на застосування  знань властивостей кореня n-го степеня.

Математичний квест. Робота в групах.

 Клас організовую в три групи. Представник від кожної групи відкриває конверт із загадкою, у якій зашифроване місце, де заховане завдання на перетворення коренів n-го степеня. Перемагає група, яка знайшла і розв'язала більшу кількість завдань.

Властивості степеня з дробовим показником повторюємо за допомогою інтерактивної гри в програмі Kahoot

Фізкультхвилинка «Лови помилку»

 

Вправи на застосування знань , умінь і навиків розв’язання ірраціональних рівнянь. Виконання вправи на вибір учня.

1)

2)

3)

4)

Усні вправи. Розв’язуємо усно цікаві та  нестандартні рівняння.

V. Виконання завдань прикладного змісту та творчого характеру.

Рівняння є результативними моделями багатьох природничих, економічних і технічних процесів. Існує навіть рівняння вина. Його вивів математик-економіст з Прінстона Еменфельтер і назвав «рівняння Бордо». За допомогою цього рівняння з великою точністю можна передбачити якість вина певного врожаю. Це рівняння з кількома параметрами. Вводяться величини, які відповідають кількості опадів, сонячних і хмарних днів, середньомісячній температурі під час дозрівання винограду. За цими даними, залежно від сорту ягід, рівняння оцінює якість вина за шкалою від 3 до 100 балів. Ця оцінка співпадає з оцінкою дегустаторів.

Рівняння має і свою практичну користь. Не треба утримувати велику кількість дегустаторів. Вина ще немає, а ми вже знаємо його якість. Отже, зможемо розрахувати ціну і знайти відповідних споживачів.

Але чим складніше явище, тим складнішим рівнянням воно описується. Тому дуже важливо вміти знаходити нестандартні способи розв’язування складних рівнянь.

Задача прикладного змісту: При оздобленні торговельного центру використовують декорацію довжиною 9м. Відстань від основи опори до точок закріплення- 2м і 5м.Якої висоти необхідно виготовити опору, щоб декорація висіла без провисання?                                                                                  

 

Дидактична ціль: учні повинні  побудувати математичну модель прикладної задачі, уміти розв’язати отримане ірраціональне рівняння; використовувати отримані знання в нестандартній ситуації.

Задача творчого рівня:

Дидактична ціль: учні повинні навчитись використовувати отримані знання в нових, нестандартних умовах, проявити творчість і винахідливість.

VI. Підсумок уроку. Рефлексія.

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fdocs.google.com%2Fforms%2Fd%2F1_p97K8l5eln_1QYdE2qxKp0vHte_y-EZYUX2GMicPdk%2Fprefill&4&0Учні заповнюють листок самоконтролю, в якому вказують відсоток своєї успішності на уроці, а також вказують два фактори, які, на їх думку, найбільше сприяють мотивації навчальної діяльності.

VII. Домашнє завдання за посиланням: 

VIII.  Аналіз емоційного стану.

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Степенева функція Підготувала Онишкевич Л.П. вчитель математики Червоноградського ліцею Х У 0 1 2

Номер слайду 2

Узагальнити і систематизувати знання з теми «Степенева функція» Мета уроку

Номер слайду 3

1 4 7 2 5 3 6 Якому графіку відповідає рівняння? 1 2 3 4 5 6 7 g d f c e a b Правильні відповіді

Номер слайду 4

Особливі випадки

Номер слайду 5

КВЕСТ

Номер слайду 6

Розв'яжіть рівняння

Номер слайду 7

Лови помилку

Номер слайду 8

Задача У трикутнику ABC BD┴AC, AD=2 м; DC=5 м AB+BC=9 м Знайти BD

Номер слайду 9

Розв'яжіть рівняння

Номер слайду 10

Підсумок уроку

Номер слайду 11

Домашнє завдання

Номер слайду 12

Дякую за увагу

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пасько Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
25 вересня 2021
Переглядів
2234
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку