План уроку
Тема програми: Інформаційні джерела в проектній технології
Тема уроку: Вступ. Методи проектів. Основні ознаки проектної діяльності. Етапи проекту.
Мета уроку:
НАВЧАЛЬНА. Навчити учнів узагальнювати й систематизувати знання про метод проектів;ознайомити з основними видами проектів , ознаками проектної діяльності , її етапами;ознайомити зі змістом і завданнями курсу технології на навчальний рік.
РОЗВИВАЮЧА. Розвивати в учнів вміння аналізувати та порівнювати проекти , вміння планувати та організовувати свою діяльність.
ВИХОВНА Виховувати в учнів почуття відповідальності , бережливе ставлення до навчальних посібників та роздаткового матеріалу.
Тип уроку: комбінований.
Метод викладання уроку: урок – лекція з елементами демонстрації
Форма проведення : Індивідуально - групова
Комплексно – методичне забезпечення уроку.
Дидактичне:
Між предметні зв’язки
Вимоги до знань та вмінь
Учень повинен знати: Методи проектів ; ознаки проектної діяльності ; етапи проектування ; види проектів.
Учень повинен вміти: розрізняти види проектів , презентацій.
Структура уроку
1
Хід уроку.
1. Організаційна частина
1.Перевірка наявності учнів (за журналом)
2. Перевірка готовності учнів до початку уроку.
3. Видати необхідні матеріали , інструмент і документацію.
2. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Бесіда
3.Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні за допомогою наочних матеріалів та навчальних посібників ми дамо відповідь на питання : Що таке проект?Які основні етапи проектування ?
4.Вивчення нового матеріалу
Під методом проектів ( латин. projectus– висунутий уперед ) мають на увазі спосіб розв’язання тієї чи іншої практично або теоретично значущої проблеми , оформленої у вигляді кінцевого продукту. Зовнішній ( матеріальний ) результат роботи над проектом можна бачити , сприймати на дотик , застосовувати на практиці , використовувати в повсякденному житті. Проте набагато важливішим є результат внутрішній ( нематеріальний ) – досвід діяльності , знання , уміння.
Метод проектів виник у другій половині ХІХ ст.. у сільськогосподарських школах США. Цей метод можна охарактеризувати як «навчання через діяння» , коли учень безпосередньо включається в активний пізнавальний процес: самостійно формулює проблему , збирає необхідну інформацію , знаходить і порівнює варіанти рішення проблеми , робить висновки , аналізує свою діяльність , формулюючи щось нове й набуваючи нового навчального й життєвого досвіду.
Проектна діяльність – це особливий вид інтелектуальної діяльності , характерними рисами якої є самостійний пошук необхідної інформації , її творче перетворення в матеріалізований продукт (виріб, сценарій , плакат , реферат
2
, стендову доповідь , мультимедійну презентацію тощо ).
Проект – це особливий вид пізнавальної діяльності та її результат , що характеризуються такими ознаками :
Презентація
Продукт
Пошук інформації
Планування
Проблема
Робота над проектом здійснюється поетапно.
Етапи проекту
Назва етапу |
Зміст роботи |
Обґрунтування проекту |
Формулювання мети й завдання проекту , обґрунтування його соціальної значущості , визначення теми проекту ; організація робочих груп , розподіл завдань між учасниками проекту |
Пошуковий |
Дослідження проблеми й збір інформації ; розроблення плану роботи над проектним завданням ; добір матеріалів та інструментів ; вибір форми презентації результатів проекту |
Технологічний |
Здійснення діяльності кожного учасника проекту згідно з планом роботи над проектним завданням ; підготовка презентації результатів проекту |
Заключний |
Проведення презентації , оцінка результатів |
3
5.Актуалізація набутих знань
Закінчіть речення
Робота за запитаннями
6.Підбиття підсумків уроку
Метод проектів надає величезний простір для реалізації ваших ідей. Існує кілька видів проектів , і ви можете вибрати той , що вам найбільше подобається .З матеріалів , зібраних на кожному етапі проектування , необхідно комплектувати порт фоліо проекту . Вибравши тему свого проекту , необхідно відразу обміркувати вид продукту й вид презентації цього продукту.
7.Домашнє завдання
Продумайте тему проекту , вид продукту й вид його презентації.
4