Розробка уроку.Тема "Що таке права і свободи людини"

Про матеріал

Тема "Що таке права і свободи людини"

Мета : ознайомити учнів з їх правами та обов'язками , навчити працювати з нормативними документами ;
сприяти розвитку вміння аналізувати та систематизувати , самостійно працювати з документами, розв'язувати юридичні ситуації ;
сприяти вихованню поваги до прав оточуючих.

Перегляд файлу

Тема "Що таке права і свободи людини"
Мета : ознайомити учнів з їх правами та обов’язками , навчити працювати з нормативними документами ;
сприяти розвитку вміння аналізувати та систематизувати , самостійно працювати з документами, розв’язувати юридичні ситуації ;
сприяти вихованню поваги до прав оточуючих. 
Тип уроку :урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання : Конвенція про права дитини , Загальна Декларація прав людини і громадянина ,дидактичний матеріал.
Очікувані результати 
Після вивчення цієї теми учні зможуть :
- пояснювати поняття «права і свободи людини» ;
- характеризувати види прав людини і наводити приклади ;
- називати міжнародні документи з прав людини і прав дітей та аналізувати зміст статей Загальної Декларації прав людини , Конвенції ООН про права дитини ;
- висловлювати власні судження про значення прав людини і дитини.
Хід уроку
І Повідомлення теми і мети уроку.
І І Вивчення нового матеріалу.
1 Метод «Криголам»
Підберіть одне слово , яке б характеризувало Вас
2. План уроку
1.Декларація прав людини і громадянина. Конвенція ООН про права дитини.
2. Як захищаються права і свободи в Україні і світі
1.1 Розповідь вчителя (1 питання )
 Захист прав людини є одним із головних завдань міжнародної спільноти,  в галузі прав людини існує близько 300 декларацій, конвенцій, хартій, у різний час створених і визнаних світовим товариством. Цей процес набув особливої інтенсивності після розгрому фашизму, закінчення другої світової війни, створення Організації Об'єднаних Націй (ООН), інших демократичних міжнародних інституцій.
Першим міжнародним актом із прав людини універсального характеру була Загальна декларація прав людини, прийнята 10 грудня 1948 року Генеральною асамблеєю ООН. За цей документ проголосували 48 держав — членів ООН. На сьогодні декларація ратифікована більшістю держав світу, у тому числі й Україною. Декларація складається з преамбули і 30-ти статей.
1.2 Вправа мікрофон  Запитання: Чому для захисту прав дитини було прийнято окремий законодавчий акт, який називають «Світовою конституцією прав дитини», Конвенцію про права дитини?  (Тому, що дитину ані в чому не можна порівнювати з дорослими Права дитини  - певні специфічні можливості, які необхідні дітям для існування й досягнення зрілості.)
1.3 Розповідь вчителя
 Конвенція про права дитини була прийнята одноголосно Генеральною Асамблеєю Організації Об'єднаних Націй 20 листопада 1959 року.
Цей особливий документ готувався, обговорювався та узгоджувався більше десяти років і був ратифікований 193 країнами світу. Верховна Рада України ратифікувала (затвердила) Конвенцію ООН про права людини 27 вересня 1991 року Конвенція набула чинності в Україні і з цього часу є частиною національного законодавства. Конвенція ООН про права дитини містить 54 статті, в яких визначено 40 прав дітей.
.
За Конвенцією дитиною є кожна особа віком до 18 років, якщо тільки національним законодавством не встановлено більш ранній вік досягнення повноліття.
1.4 Робота з документами
Опрацювання прав дитини закріплених  в Конвенції
Права «Піклуйся про мене» Права «Не знущайся наді мною» Права «Я маю власну думку» Права «Спеціальних потреб»
1.5 Тренінг
Зараз я розповім вам історію, складену на підставі фактів, що мали місце в дійсності. 
1) Отже, жила-була дівчинка. Вона росла дуже щасливою дитиною. У неї були мама й батько, бабуся й дідусь і навіть старший брат. У дівчинки була РОДИНА. (Тренер виводить учасника, якому була віддана картка «РОДИНА», і з'єднує його ниткою з «ДИТИНОЮ».)
2) Усі члени родини дівчинку дуже любили та піклувались про неї, вона знала тоді, що таке дійсна ЛЮБОВ. (Виводиться учасник із карткою «ЛЮБОВ». Протягується друга ниточка.)
3) Родина дівчинки була досить забезпеченою й жила у великому та світлому будинку. (Виходить учасник із карткою «ДІМ»; протягується ниточка.)
4) Дівчинка училась у школі-гімназії, одній із кращих у їхньому місті, вона одержувала ОСВІТУ. (Вихід наступного учасника з карткою «ОСВІТА», протягується ниточка.)
5) У такий спосіб дотримувались ПРАВА маленької людини. (Вихід учасника з карткою «ПРАВА»; протягується ниточка.)
6) Але так уже сталось, що майже в один рік батько та старший брат дівчинки загинули в автокатастрофі. Мама, не справившись із таким горем, почала сильно пити, а бабуся й дідусь, не перенісши лиха, що прийшло, вмерли один за одним. Так у дівчинки не стало РОДИНИ. (Тренер входить у коло й перерізає ножицями ниточку «ДИТИНА»-«РОДИНА».)
7) А разом з рідними пішла й ЛЮБОВ. (Тренер розрізає нитку «ДИТИНА»-«ЛЮБОВ».)
8) У дівчинки не стало й ДОМУ. (Тренер ріже нитку «ДИТИНА»-«ДІМ»), тому що мама продала його за борги.
9) Дівчинка разом з мамою опинилась на вулиці. Вона перестала ходити до школи. (Тренер обриває нитку «ДИТИНА»-«ОСВІТА».) 
10) Права дівчинки не дотримувались, тому що з нею поруч не було дорослих, які би про неї піклувались. (Тренер розрізає нитку «ДИТИНА»-«ПРАВА».)
Висновок: Це дуже сумна історія однієї дівчинки. Але вона напевно допомогла кожному відшукати відповідь на запитання: які ж умови необхідні кожній дитині для повноцінного життя та розвитку. Давайте обміняємось думками.
3.6 Колективна робота А зараз ми з вами будемо в ролі суддів.
Перегляд відео матеріалів та встановлення, які права порушено
1. Яке право Колобка порушено у казці? (право на життя).
2. Згадаймо казку «Бридке каченя» . Яке право бридкого каченяти було порушено? (всі рівні у правах).
3. Які права Попелюшки порушувала мачуха? (право на відпочинок).
2.1 Розповідь вчителя (2 питання)
Якщо ваші права порушені, існують органи й установи, які мають вам допомогти. Передусім, ви можете звернутися до прокуратури — спеціального державного органу, до повноважень якого належить, зокрема, нагляд за додержанням прав і свобод людини й громадянина органами державної влади і місцевого самоврядування іншими посадовими и службовими особами. Можна також звернутися до суду, який має право розглядати будь-які  правовідносини в нашій державі.
Проте іноді людині не вдається знайти розв'язання своєї проблеми в Україні. У цьому випадку після того, як вичерпано всі національні засоби захисту, людина має право звернутися за захистом своїх прав до міжнародних органів, організацій, зокрема до Європейського Суду з прав людини, який знаходиться в Страсбурзі (Франція). При цьому необхідно звернути увагу, що звернення до Суду можливе лише для захисту прав, які гарантовані європейськими конвенціями, міжнародними актами і якщо права було порушено державою, її органами, а не окремими особами, неурядовими організаціями тощо. 

Звернення може бути прийняте до розгляду Судом лише у випадку, коли воно направлено до Суду не пізніше як за шість місяців після прийняття остаточного рішення в Україні. 

Звернення має бути підписаним (анонімні заяви не розглядаються, до заяви додаються копії рішень та інших документів, необхідних для розгляду справи.

2.2 Знайди свою половинку. 
Класу розданий матеріал в одних назва установи в інших визначання чим ця установа займається. Діти мають співставити.

Органи та установи, які діють у системі соціально – правового захисту дітей в Україні
--- Центри соціальних служб для сім'ї дітей та молоді
--- Служби у справах неповнолітніх
--- Прокуратура
--- Органи охорони здоров’я
--- Органи управління освітою
--- Державна служба зайнятості
2.3 Метод Займи позицію
Як ви вважаєте Чи повністю захищені права дитини в Україні
Так                  Не визначився                   Ні

 ІІІ Підсумки уроку
. – Яка тема нашого сьогоднішнього уроку?
- В яких документах зазначені наші права і обов’язки. 
        
IVДомашнє завдання
  Вивчити параграф
Написати есе «Як ви розумієте вислів «Мої права закінчуються там де починається ніс мого сусіда»

- Діти самі себе оцінюють(на шкалі оцінювання дитина має прикріпити оцінку на яку вона вважає, що заслуговує на уроці).Вчитель коректує оцінки.

doc
Додано
19 липня 2018
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку