Вчить дітей правил культурної поведінки в магазині, дотримуватися черги, бути ввічливими з іншими покупцями, з продавцями, вміти ввічливо подякувати продавцеві за покупку; формує правила поведінки в приміщенні магазину.
Тема. Ти ідеш до магазину.
Мета: вчити дітей правил культурної поведінки в магазині, дотримуватися черги, бути ввічливими з іншими покупцями, з продавцями, вміти ввічливо подякувати продавцеві за покупку; формувати правила поведінки в приміщенні магазину.
Обладнання: свічка, сюжетні малюнки, назви крамниць.
Хід уроку
I.Організація класу
II. Повідомлення теми і мети уроку
-Для чого людині потрібен вогонь?
-Де може горіти вогонь?
-Чи може горіти такий вогонь у серці людини?
-Щоб дати відповідь на це питання послухайте такі рядки і скажіть, про який вогник йдеться у вірші?
Якщо чесний ти з людьми й собою
І вогник палає у серці.
Якщо ти живеш із добром і любов'ю.
То вогник той совістю зветься.
Щодня людина говорить різні слова, виконує певні дії, відвідує різні громадські місця, переживає почуття, але, на жаль, вони не завжди достойні поваги чи захоплення. Часто словом і ділом можна когось образити. Одразу цього можна й не помітити, але згодом наш внутрішній голос докоряє нам за цей вчинок. І цей внутрішній голос люди називають совістю.
-Чи чули ви його в своєму серці?
-Коли це трапилося?
Дуже часто, дивлячись на негативну поведінку тої чи іншої людини, можна почути такі слова: „ Ні сорому, ні совісті”, „Безсоромні очі”, ,Де сором загубив там і серце шукай.”
-Як ви їх розумієте?
На цьому уроці ми будемо обговорювати поведінку людей в громадських місцях, а саме в магазині.
III. Актуалізація опорних знань
-Спробуємо визначити, які ви знавці правил культурної поведінки.
Гра «Чемно – нечемно»
Якщо чемно - плескайте в долоні двічі, нечемно - один раз. Помагати слабким, маленьким, хворим?
Голосно розмовляти в бібліотеці?
Штовхнути і не вибачитися?
Поступитися місцем у транспорті?
Пройти без черги?
Вживати „чарівні слова” т.д.
Запитання і завдання для учнів.
-Пригадайте і назвіть ще основні правила поведінки на вулиці, в театрі, бібліотеці.
IV.Робота над новим матеріалом.
-А якими з цих правил ми можемо скористатися під час відвідування магазину?
-Які магазини ви знаєте?
-Які речі можна придбати в магазині?
-Які слова ви найчастіше чуєте в магазині?
-Як ви гадаєте, що можна, а чого не треба робити в магазині? Чому?
-Хто з вас знає, як треба поводити себе в магазині?
-Чи завжди ви дотримуєтеся черги?
-Як попросити продавця показати іграшку, яка найбільше вам сподобалася?
-Що треба сказати після того, як ви отримали покупку?
Засвоєння правил поведінки в магазині.
Гра-змагання „ Що можна придбати у крамниці?”
Перед вами назви крамниць . Коли я назву одну з них, спробуйте
перечислити якомога більше товарів, що їх там
продають.
Сюжетно-рольова фа „ У магазині”.
Діти розподіляють ролі продавців, покупців залежно від завдання, шо його вони виконують.
Н-д: ви шукаєте подарунок на день народження друга; ви прийшли за продуктами тощо. Решта - глядачі. Вони аналізують поведінку учнів - героїв рольової гри.
Обігрування рольових ситуацій.
Ситуація 1
Ти - продавець у продуктовому магазині. Порадьте покупцеві, які продукти найкраще придбати для приготування смачного торту.
Ситуація 2.
Ти - продавець в іграшковому магазині. Порадьте, який подарунок иайкраще придбати маленькій дівчинці на день народження.
Ситуація 3.
Ти - продавець у книгарні. Порадьте, яку книгу подарувати хлопчикові, який навчається у 1 класі.
V. Підсумок уроку.
-Що нового дізналися на уроці?
-Давайте ще раз повторимо і узагальнимо правила поведінки в магазині. (Вчитель зачитує правила з дошки.)
Заходячи у магазин, подивися, чи є в ньому потрібні тобі товари.
Умій правильно запитати про наявність у продажу тих чи інших товарів.
Будь чемним з продавцем. Не забувай подякувати йому за продане тобі.
Стоячи у черзі, не втручайся у розмову старших.
Не привертай до себе увагу пустими запитаннями.
Коли ж тебе про щось запитують, відповідай чітко, люб’язно,
У магазині не можна бігати, кричати.