РОЗРОБКА УРОКУ-ТРЕНІНГУ З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я
Клас учнів 9
Тема: Принципи здорового харчування.
Педагогічне завдання: ( З-9) розвиток життєвих навичок учнів, спрямованих на заохочення вести здоровий спосіб життя.
№№ |
НАЗВА СТРУКТУРНОГО КОМПОНЕНТУ ТРЕНІНГУ |
Стислий опис |
Наскрізна змістова лінія |
Компетентність |
Тривалість |
|
ВСТУПНА ЧАСТИНА |
|
|
|
|
1.1. |
ЗВОРОТНІЙ ЗВ’ЯЗОК |
У формі опитування: Що ви запам’ятали з теми минулого уроку ? |
|
|
2-хв |
1.2. |
ЗНАЙОМСТВО |
Для створення позитивної атмосфери провести у вигляді вправи «Продовжити фразу». « Мене звати… моя улюблена страва… .» Мета — відпрацювання навичок рефлексії |
|
|
3 хв |
1.3. |
ОЧІКУВАННЯ |
Вправа „ДЕРЕВО»” Учням запропонувати записати своє ім’я і 1-2 очікування який настрій вони очікують на кінець уроку (малюють смайлик)на клеєвих стікерах. Озвучити, прикріпити у верхній частині дерева.
|
(Т-4) націлена на розвиток лідерських ініціатив
|
(КК-6) здійснювати самооцінювання та самоконтроль
|
2-3 хв |
1.4. |
ПРАВИЛА ТРЕНІНГУ |
Нагадати вже знайомі правила. Бути доброзичливим Толерантним Активним Тактовним Уважним Ввічливим Лаконічним Щирим Не перебивати Налаштуватися на позитив Критикувати ідею, а не особу, яка її висловила. Дотримуватися правила «піднятої» руки. Поважати всі висловленні думки.
|
|
|
2 хв |
|
ОСНОВНА ЧАСТИНА |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. |
Мозковий штурм «Використовуючи правило піднесеної руки,скажіть: а) для чого потрібно їсти; в)що впливає на формування ваших харчових навичок »
|
1.Всі відповіді коротко записують на дошці.
|
(Т-3) здатний дотримуватися здорового способу життя |
(КК-8) висловлювати різні погляди; |
3 хв |
2.3. |
Робота в групах. |
Які 3 основні складових буль якого продукту? Об’єднаємося в 3 групи. Запитання до груп: 1 група - призначення білків для організму людини 2 група - призначення жирів для організму людини 3 група - призначення вуглеводів для організму людини На листах А4 учні записують відповіді, можливо з зображеннями.
Які складові ще містять продукти? (наочність після відповіді на дошку) |
(Т-3) здатний дотримуватися здорового способу життя |
(КК-8) висловлювати різні погляди; уміння працювати в команді |
7 хв |
2.4. |
Математична задача
Фейк чи ні?
Сканування QR-код
|
Усе,що людина робить потребує різних витрат енергії. Тому і їжа ,яку споживаєте має бути енергетично цінною-калорійною. У середньому дівчата мають споживати 2500 ккал,хлопці 3000 ккал. Розрахувати енергетичну цінність продуктів і зробити висновки 1 група . 2 група . 3 група .
На дошці запропановані міфи (підтвердити чи спростувати)
Прочитати вислів з распечатать QR-код у ,пояснити його. 1 Лікарі безперервно працюють над збереженням нашого здоров’я, а кухарі – над його руйнуванням.Дідро
2 Їсти і пити потрібно стільки, щоб наші сили цим відновлювались, а не пригнічувались. Ціцерон
3 Треба їсти, щоб жити, а не жити, щоб їсти. Сократ
|
(Т-3) здатний дотримуватися здорового способу життя
(Т-3) здатний дотримуватися здорового способу життя |
(КК-3) застосовувати знання з математики (КК-10) дотримуватись збалансованого харчування
(КК-5) отримувати інформацію з використанням ІКТ |
5 хв
2хв |
2.5. |
Динамічна пауза |
По закінченні завдання 1.Вправи «Вухо — ніс» Лівою рукою взятися за кінчик носа, а правою рукою через ліве вухо. Одночасно відпустити вухо і ніс, плеснути в долоні, потім поміняти положення рук «з точністю до навпаки».
Вправа “Святоша” Ця поза підійде для розслаблення після роботи. З’єднати попарно кінчики пальців обох рук, немов обхоплюючи невелику кулю, і розташувати кисті перед грудьми. Погляд спрямований вниз, кінчик язика затиснутий між зубми. Перебувати в цьому положенні 1 хвилини
|
|
|
|
2.6. |
Виконання проекту |
Виконання короткотривалого проекту «Пропаганда здорового харчування- принципи здорового харчування». Для 3 груп (На листах А4 текст, вірш, малюнок, слоган)
|
(Т-2) формує громадянську відповідальність за особистий і суспільне здоров’я; (Т-3) здатний дотримуватися здорового способу життя |
(КК-8) висловлювати різні погляди; уміння працювати в команді. (КК-10) відповідальне ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших людей |
7 хв |
|
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА |
|
|
|
|
3.1. |
ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ |
Ми сьогодні ще раз переконалися, що здоров’я значною мірою залежить від самої людини. Тільки ми самі маємо регулювати своє харчування. Це допоможе нам зберегти власне здоров’я на довгі роки. Вправа “Дерево” +”Кошик” – на дошці плакат з малюнком кошика. Візьміть ваші папірці,якшо очікування від уроку виправдалися, складіть їх на дно кошика.
|
|
|
2-3 хв |
3.2. |
ЗВОРОТНІЙ ЗВ’ЯЗОК |
Наш тренінг підійшов до кінця. Поділіться враженнями,що запам'яталося найбільше? Вправа «Хто як їсть» |
|
|
2-3 хв |
3.3. |
РЕЛАКСАЦІЯ |
Вправа «Кисті рук». Перейдемо до рук. Спочатку я вас попрошу одночасно обидві руки стиснути в кулаки. Стисніть їх настільки сильно, наскільки це можливо. Готові ? Почали ! Стисніть кулаки дуже міцно. Затримайте ! І розслабте. (Це прекрасна вправа для тих,чиї руки втомилися від писання протягом дня.) Тепер давайте повторимо. Стисніть кулак дуже міцно. Затримайте і розслабте… Для того щоб розслабити протилежну групу м`язів, треба просто розчепірити пальці настільки широко, наскільки це можливо. Розчепірте ваші пальці широко ! Затримайте їх у цьому стані. Розслабте… Повторимо ще раз. Розчепірте ваші пальці широко ! Максимально широко ! І розслабте… Зверніть увагу на відчуття теплоти чи поколювання у кистях рук та передпліччі. Запам’ятайте ці відчуття. |
|
|
2-3 хв |
3.4. |
ПРОЦЕДУРИ ЗАВЕРШЕННЯ ТРЕНІНГУ |
А на закінчення давайте передамо по колу свої потиски рук, які скажуть нам про те,що ми готові допомогти один одному.(вправа виконується у колі)
|
|
|
2 хв |
Вправа «Хто як їсть»
За тим, як ви їсте, можна сказати, яка ви людина.