Репродуктивне здоров'я підлітків

Про матеріал

Виховна година має на меті сформувати поняття репродуктивне здоров'я підлітка; розкрити негативний вплив наркотичних засобів, алкоголю на здоров’я підростаючого покоління; довести, що продовження роду є одним із основних призначень людини; сприяє розвитку критичного мислення, формує навички рівноправного спілкування, упевненої поведінки; виховує бажання вести здоровий спосіб життя.

Перегляд файлу

Виховна година з елементами тренінгу

Репродуктивне здоров'я підлітків

Класний керівник 9 класу

вчитель вищої категорії

Реут Світлана Олександрівна

 

Тема: Репродуктивне здоров'я. Фактори впливу та ризики.

Мета: Формувати поняття репродуктивне здоров'я. Розкрити  негативний вплив наркотичних засобів, алкоголю на здоров’я підлітка. Довести, що продовження роду є одним із основних призначень людини. Сприяти розвитку критичного мислення, формувати навички рівноправного спілкування, упевненої поведінки. Виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.

Обладнання та матеріали: папір, стікери, мультимедійний проектор, ноутбук, брошури.

Метод проведення -«Акваріум»

Запрошені гості: заступник з НВР, заступник з ВР, психолог, лікар, батьки, вчителі початкових класів.

Хід виховної години

І. Вступна частина.

Привітання учнів.

Два кола учасників  (І група учнів – «учасники  обговорення», ІІ група учнів – «глядачі»).  Метод «Акваріум».

Привітання гостей.

Ми з вами знаходимося в колі. Коло – символ рівності, шляхетності. Бере початок із легенд про короля Артура: саме в колі збиралися герої цих легенд – як рівні. І це було свого роду втілення моральних ідеалів лицарства. Отже я всіх запрошую на рівних взяти участь у розмові, відверто висловлювати свої думки, відстоювати свої погляди.

Знайомство:

Назвати своє ім'я…і продовжити фразу

Вправа «Якби я був (була) квіткою, то…

Оголошення теми і завдань  уроку.

Тема, над якою спробуємо попрацювати це - «Репродуктивне здоров'я підлітка, негативний вплив шкідливих звичок на репродуктивне здоров'я підлітка». Разом із вами, діти, а також присутніми гостями спробуємо довести, що продовження роду є одним із основних призначень людини.

Вправа «Очікування».

  • Що ви очікуєте від нашої зустрічі?

Для нашої спільної, ефективної роботи ми використовуємо правила роботи в  групі.

Правила роботи в класі. (Учні називають)

(Якщо порушуються правила, встановлюється покарання творчого характеру: заспівати, розказати вірш, затанцювати, розказати кумедну історію)

ІІ. Основна частина.

Слово вчителя:

Відомий український поет М. Т. Рильський сказав: ".У щастя людського два рівних є крила: троянди й виноград, красиве і корисне". Якраз у цій глибокозмістовній фразі корисним є здоров"я людини.

Без здоров'я людина не може бути щасливою. Здоров’я не можуть замінити ніякі цінності, його не можна придбати, його можна здобути лише шляхом цілеспрямованої напруженої праці над собою і набуттям знань про здоровий спосіб життя. При цьому слід пам'ятати, що здоров'я - найбільша цінність не лише окремої людини, а й усього суспільства.

  • Чому ми згадуємо про здоров'я і окремої людини, і всього суспільства?
  • До чого нас може підштовхнути суспільство?( Наркотики, алкоголь, куріння).
  • Який вплив на організм підростаючого покоління?
  • Що впливає на ваш вибір? (Обізнанність в данній проблемі).

Вправа «Монета».

Завдання учню, в якого закриті очі знайти монету. Є помічники, два товариша. 1-ий говорить правдиву інформацію, 2-ий неправдиву, хибну. Кожен має запевнити учня, щоб той пішов саме тим шляхом,  який пропонується. Учень із закритими очима повинен  знайти правильне рішення і довіритись, щоб знайти монету.

  • Чи комфортно було із закритими очима шукати монету?
  • Чому не зручно?
  • Що заважало?
  • Що вплинуло на вибір?

Висновок:

  • Який можна зробити висновок? (вислови дітей)
  • А що порадять фахівці?

Поради лікаря, психолога, батьків:

До скрині добрих дій…

 

Слово вчителя: Сформована особистість упевнена в своїх можливостях, знаннях, уміннях і навичках, задоволена своєю індивідуальністю, має адекватну самооцінку, високу вимогливість до себе і, звичайно, скромність. Недарма говорять, що жінку прикрашає скромність, а чоловіка – мужність.

  • В чому може проявлятися чоловіча мужність? (відмова від негативних чинників, які можуть впливати на репродуктивну систему).
  • А жіноча скромність? (від небезпечних ранніх сексуальних стосунків)

Ситуаційно – рольова  гра  «Повідомлення».

Об'єднання в групи: «Дівчата», «Хлопці».

Мета: Закріпити знання можливих  варіантів поведінки через програвання ситуацій і допомогти  зробити усвідомлений вибір власної поведінки.

Завдання №1. «Мама і донька 16-річна».

Донці повідомити маму про підозру на вагітність. Знайти шляхи вирішення проблеми.

Обговорення.

  • Що відчувала донька?
  • Чи важко було прийти до спільної думки?

Завдання №2. «Юнак і дівчина».

Ви юнак, вам 16 років. Ви зустрічаєтесь із дівчиною. У вас із нею були статеві стосунки. Дівчина вагітна. Ваші дії.

Обговорення.

  • Чи була виправдана ризикована поведінка?
  • До яких висновків приводять такі ситуації?

Під час підготовки груп, йдуть відеослайди із музичним супроводом –

Тема «Скажи аборту – НІ».(2 хв.)

Учасники готуються під спокійну музику, а глядачі читають самостійно текст.

Питання до ІІ групи учнів – глядачів:

  • Ваше враження від прочитаного? Чому?

 

Перегляд відеофільму «Аборт- всі «за» і «проти» «(5.50 хв.)

 

ІY. Заключний етап.

Зворотній зв'язок, повернення до очікувань.

Гра «Корисні знання»

  • Для мене корисним було…

Y. Рефлексія.

Відео «Монолог ненародженої житини» (1хв.)

Побажання.

  • Я бажаю вам, щоб ви пам'ятали, що продовження роду є одним із основних призначень людини і перш ніж ступити в  ранні сексуальні стосунки пам'ятайте про своє здоров'я і здоров'я  своєї майбутньої дитини, яка народиться в той час, коли ви будете впевнені в собі та своєму майбутньому, бо діти це – квіти життя!

Я вам дякую. Оцінку за сьогоднішній урок ви отримаєте не від мене, а від вчителя, ім'я якого ЖИТТЯ…

 

 

 

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку