Виховна година має на меті сформувати поняття репродуктивне здоров'я підлітка; розкрити негативний вплив наркотичних засобів, алкоголю на здоров’я підростаючого покоління; довести, що продовження роду є одним із основних призначень людини; сприяє розвитку критичного мислення, формує навички рівноправного спілкування, упевненої поведінки; виховує бажання вести здоровий спосіб життя.
Виховна година з елементами тренінгу
Репродуктивне здоров'я підлітків
Класний керівник 9 класу
вчитель вищої категорії
Реут Світлана Олександрівна
Тема: Репродуктивне здоров'я. Фактори впливу та ризики.
Мета: Формувати поняття репродуктивне здоров'я. Розкрити негативний вплив наркотичних засобів, алкоголю на здоров’я підлітка. Довести, що продовження роду є одним із основних призначень людини. Сприяти розвитку критичного мислення, формувати навички рівноправного спілкування, упевненої поведінки. Виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.
Обладнання та матеріали: папір, стікери, мультимедійний проектор, ноутбук, брошури.
Метод проведення -«Акваріум»
Запрошені гості: заступник з НВР, заступник з ВР, психолог, лікар, батьки, вчителі початкових класів.
Хід виховної години
І. Вступна частина.
Привітання учнів.
Два кола учасників (І група учнів – «учасники обговорення», ІІ група учнів – «глядачі»). Метод «Акваріум».
Привітання гостей.
Ми з вами знаходимося в колі. Коло – символ рівності, шляхетності. Бере початок із легенд про короля Артура: саме в колі збиралися герої цих легенд – як рівні. І це було свого роду втілення моральних ідеалів лицарства. Отже я всіх запрошую на рівних взяти участь у розмові, відверто висловлювати свої думки, відстоювати свої погляди.
Знайомство:
Назвати своє ім'я…і продовжити фразу
Вправа «Якби я був (була) квіткою, то…
Оголошення теми і завдань уроку.
Тема, над якою спробуємо попрацювати це - «Репродуктивне здоров'я підлітка, негативний вплив шкідливих звичок на репродуктивне здоров'я підлітка». Разом із вами, діти, а також присутніми гостями спробуємо довести, що продовження роду є одним із основних призначень людини.
Вправа «Очікування».
Для нашої спільної, ефективної роботи ми використовуємо правила роботи в групі.
Правила роботи в класі. (Учні називають)
(Якщо порушуються правила, встановлюється покарання творчого характеру: заспівати, розказати вірш, затанцювати, розказати кумедну історію)
ІІ. Основна частина.
Слово вчителя:
Відомий український поет М. Т. Рильський сказав: ".У щастя людського два рівних є крила: троянди й виноград, красиве і корисне". Якраз у цій глибокозмістовній фразі корисним є здоров"я людини.
Без здоров'я людина не може бути щасливою. Здоров’я не можуть замінити ніякі цінності, його не можна придбати, його можна здобути лише шляхом цілеспрямованої напруженої праці над собою і набуттям знань про здоровий спосіб життя. При цьому слід пам'ятати, що здоров'я - найбільша цінність не лише окремої людини, а й усього суспільства.
Вправа «Монета».
Завдання учню, в якого закриті очі знайти монету. Є помічники, два товариша. 1-ий говорить правдиву інформацію, 2-ий неправдиву, хибну. Кожен має запевнити учня, щоб той пішов саме тим шляхом, який пропонується. Учень із закритими очима повинен знайти правильне рішення і довіритись, щоб знайти монету.
Висновок:
Поради лікаря, психолога, батьків:
До скрині добрих дій…
Слово вчителя: Сформована особистість упевнена в своїх можливостях, знаннях, уміннях і навичках, задоволена своєю індивідуальністю, має адекватну самооцінку, високу вимогливість до себе і, звичайно, скромність. Недарма говорять, що жінку прикрашає скромність, а чоловіка – мужність.
Ситуаційно – рольова гра «Повідомлення».
Об'єднання в групи: «Дівчата», «Хлопці».
Мета: Закріпити знання можливих варіантів поведінки через програвання ситуацій і допомогти зробити усвідомлений вибір власної поведінки.
Завдання №1. «Мама і донька 16-річна».
Донці повідомити маму про підозру на вагітність. Знайти шляхи вирішення проблеми.
Обговорення.
Завдання №2. «Юнак і дівчина».
Ви юнак, вам 16 років. Ви зустрічаєтесь із дівчиною. У вас із нею були статеві стосунки. Дівчина вагітна. Ваші дії.
Обговорення.
Під час підготовки груп, йдуть відеослайди із музичним супроводом –
Тема «Скажи аборту – НІ».(2 хв.)
Учасники готуються під спокійну музику, а глядачі читають самостійно текст.
Питання до ІІ групи учнів – глядачів:
Перегляд відеофільму «Аборт- всі «за» і «проти» «(5.50 хв.)
ІY. Заключний етап.
Зворотній зв'язок, повернення до очікувань.
Гра «Корисні знання»
Y. Рефлексія.
Відео «Монолог ненародженої житини» (1хв.)
Побажання.
Я вам дякую. Оцінку за сьогоднішній урок ви отримаєте не від мене, а від вчителя, ім'я якого ЖИТТЯ…