23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Розробка уроку української мови у 4-му класі на тему: «Повторення і узагальнення вивченого про Займенник»

Про матеріал

Цей урок проводиться під час узагальнення знань з теми "Займенник". Урок побудований з використанням інноваційних технологій, в тому числі інформаційно-комунікаційних.

Перегляд файлу

Розробка уроку української мови у 4-му класі

на тему: «Повторення і узагальнення вивченого про Займенник»

Мета: Повторити і узагальнити знання про займенник як частину мови, сприяти розвитку творчих здібностей учнів та логічного мислення, розвивати зв'язне мовлення та сприяти естетичному та екологічному вихованню особистості учня

Тип уроку: Узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок учнів

Обладнання: комп’ютер, мультимедійних проектор

Програмне забезпечення: динамічні слайди, підготовлені за допомогою програми MS PowerPoint.

Хід уроку:

І. Організація класу до уроку

1)Доброго ранку! Доброго дня!

Рушаємо в казку мовну щодня!

Ось і сьогодні товариш дзвінок

Лунко покликав нас на урок

 

2)Епіграф до уроку. Я, ти, він, вона – разом дружна сім’я,

                                В слові «ми» - сто тисяч «я».

Мова. Метод «Прес»

«Я вважаю, що…»

«…тому, що…»

«…наприклад…»

«Таким чином…»

 

Які ви знаєте особові займенники? Прочитайте епіграф. Назвіть особи займенників.

3)Девіз: Знання за плечима не носити! Навчуся! Знатиму! ( ігровий момент-вітер залетів і розкидав слова, зберіть їх у речення).

4)Очікування « Мікрофон»

  • Я хочу, щоб наш урок був продуктивним
  • А яким ви хочете його бачити?

(казковим,цікавим,повчальним)

ІІ. Створення емоційного фону уроку

(звучить музика А. Вівальді «Пори року. Зима»)

1.Читання вірша вчителем         

Зимонько-снігуронько, 
Наша білогрудонько, 
Не верти хвостом,
А труси тихесенько, 
Рівненько, гладесенько
Срібненьким сніжком.

Ми повибігаємо, 
Снігу накачаємо
Купу за садком.
Бабу здоровенную, 
Уночі страшенную, 
Зліпимо гуртом.

  • Бесіда за змістом вірша
  • Про яку пору року говориться у вірші?Доведіть методом «Пресу», що це зима
  • Якою її зобразив поет? (веселою, жартівливою)
  • А ви хочете, щоб зима залишилась веселушкою?

Для цього потрібно гарно попрацювати

А види робіт нам на уроці підкаже Снігуронька та її подружки сніжинки

*Дешифрувальник

*Очікування «Мікрофон»

* Каліграфічна  хвилинка

*Стратегія «Кубування»

* Я-кореспондент

* Творча робота в парах

*Зоровий диктант

*Робота з деформованим текстом

*Хвилинка-веселинка

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми , мети, завдань уроку

  1. Вправа «Дешифрувальник»
  • Отже розпочинаємо роботу. Перше завдання «де шифрувальник» за допомогою якого ми розшифруємо тему нашого уроку. Будьте уважні!
  • Сніжинки впали на мобільний телефон Снігуроньки і запорошили букви, а вона пам'ятає лише циферки.Кожній цифрі відповідає декілька літер. Щоб відгадати зашифроване слово, треба вибрати лише одну літеру. Увага! Номер, який пам'ятає Снігуронька

314-526-635    та 661-7072-660

Займенник. Повторення ( записую на дошці)

 

  • Отже, сьогодні на уроці ми закріпимо знання про займенник як частину мови, здобуті на попередніх уроках

ІУ. Основна частина уроку

1.Стратегія «Кубування»

Снігу білого чимало

Випало сьогодні

З нього зліпимо фортецю

Ми тут на осонні

Тільки кубик чарівний

Нам тут допоможе

Попитає хутко нас –

Хто на що спроможний

  • Аналізуємо завдання «Чарівного кубика»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Як відмінюються займенники, що належать до :

А) першої особи

Б) другої особи

В)третьої особи

5.Яким членом речення бувають займенники?

6.Які займенники належать до особових?

 

  1. Каліграфічна хвилинка
  • А зараз розкриємо зошити і запишемо число, класна робота
  • І записи у зошиті розпочнемо з каліграфічної хвилинки

Вд     ємо        ми

Ми відповідаємо за тих, кого приручили

                          (А. де Сен – Екзюпері)

- До чого закликає автор?

3. Робота з реченням

- Підкресліть займенники

- Яким членом речення вони виступають?

- Визначте  особу та число займенника «Ми»

4. Робота з текстом . Прийом « Я кореспондент» ( за матеріалом вправи 67)

  • Словникова робота

-Як називаються ті люди, які допомагають тваринам перезимувати в лісі?

- А що таке пуд?

* В'ячеслав Севастьянович пропонує вам довідатись більше про роботу таких людей у вправі 67.

Прочитайте текст. Що нового довідалися про єгеря? Який ми можемо дібрати заголовок до тексту вправи?

  • Уявіть, що ви кореспонденти газети . Перебудуйте текст так, щоб розповідь велась від 3-ої особи. Перебудований текст запишіть. Почніть так : В'ячеслав Севастьянович – єгер. Він охороняє заповідник від браконьєрів, стежить за порядком…»
  • Зачитування декількох доповідей учнів

4.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

До годівничок прилітають не тільки синички, а й зайчики навідуються до годівниць оленів. Давайте трохи порухаємось, як зайчики в зимову пору

  • Раз , два, три, чотири, п'ять

Зайчик вирішив стрибать

Скік угору, скік убік,

Знову вгору швидко скік.

Шість , і сім, і вісім

Підстрибнув на місці.

Вушками десь звук почув –

И прожогом в ліс майнув

 

5.Зоровий диктант

Увага! Потренуємо увагу та пам'ять.

Прочитайте прислів'я. Як ви їх розумієте?

Робота диференційовано: 1 ряд записує з пам'яті 1 речення

                                              2 ряд – 2 речення

                                              3 ряд – 3 речення

                                              4 ряд – 4 речення

Підкресліть особові займенники. Визначте особу, число, відмінок.

6. Творча робота в групах

Складіть найбільше особових займенників у різних формах із слів

Насмішкуватий, яйцезаготівельний, повітряно-морський

7. Вправи для очей

Діти. Ми довго працювали, наші очі втомились. Зараз вони відпочинуть.

Вся увага тільки на сніжинку. ( на мультимедійній дошці з'являється сніжинка, слідкуємо за її рухом)

8. Робота над загадками

 Народна мудрість-це прислів'я, приказки, загадки. Снігуронька їх знає багато.Але заметіль бушує. Вітер завива і крізь хурделицю нам чутно слова…

  1. Іде лісом –не тріщить, іде водою –не хлющить, іде до хати –на неї пси не гавкають.(Тінь)
  2. Що коло тебе біжить, а не наздоженеш? (тінь)
  3. Хто малюнок на вікні уночі зробив мені? (Мороз)
  4. «Вона червона?»- «Ні,чорна»- «Чому ж вона біла?»-«Тому що зелена» (Чорна смородина)
  5. Водою їхали пани, на них срібні жупани, хоч жупани –лата на латі, панам раді в кожній хаті. (Риба)
  6. У хатах прозорих всі вони живуть, можеш ти їх бачить, та не можеш чуть ( Риба)

Спишіть загадки. Підкресліть особові займенники. Визначте особу, число, відмінок.

9.  Робота з пропущеними даними

Кружляли сніжинки, втомились і посідали куди забажали. А тут У Снігуроньки лист нагодився, який сніжинками закрився. Як ви думаєте, які особові займенники вони нам закрили?

                  …малюю    ….читаєш…….відпочиває…..їдемо…..слухаєте                       музику….повертаються додому….

Майнула дівчинка рукавом и закружляли знов сніжинки. Давайте перевіримо чи правильно ми підібрали займенники

10. Диктант – мовчанка

Я буду показувати вам картки, а ви записуйте займенники.( Один учень працює біля дошки)

ІІ особа однини

ІІІ особа однина ж.р.

І особа мн.

Прийшов до ( він)

Згадувати (я )

Спілкуватися  з ( ми)

 

Перевірка диктанту:

Ти, вона, ми, прийшов до нього, згадувати мене, спілкуватися з нами

11. Звучить зимова мелодія (картинки із тваринами взимку змінюють одна одну на мультимедійній дошці)

 Під її супровід учні виконують  роботу з деформованим текстом в групах (кожний ряд отримує чотири рядки вірша, які потрібно записати у правильному порядку)

1ряд  Я зима..сніжком лапатим…

            (натрусила навкруги…

             Вмить поснули зайченята.

             Поховались до нори)

2 ряд А ми білочки-пустунки

(Не страшний нам Дід Мороз!

Носимо ми пишні шубки,

Одягаємось всерйоз)

 

3ряд Спить довкола ліс дрімучий

         ( Казка твориться сама…

          Лиш тріщить сніжок сліпучий…

          Заметіль творить дива)

 

Зачитування утвореного вірша.

 

12.Мозковий штурм

 

Займенник – це дуже цікава частина мови, Жарти – загадки зможе той розгадати, хто добре знає особові займенники.

 

Які два займенники псують дороги? ( ями)

 

Що треба зробити з руками, щоб утворилися три особові займенники? ( ви-ми- ти)

 

Додавши до займенника І особи одну букву, перетворіть його на антонім до слова « війна». ( Мир)

 

Я – спереду, я – вкінці, а посередині назва породи коня ( маленького). Разом буде назва країни. ( Я – поні –я)

 

Хто швидше назве займенники з двома буквами е ? ( Мене, тебе)

 

Хто швидше здогадається , у яких займенниках є буквосполучення ьо, йо? ( у нього, у ньому, його, йому)

 

Яке жіноче ім’я складається з тридцяти займенників? ( Зоя)

 У. Підсумок уроку. Домашнє завдання

Наш урок добігає кінця. Чи справдились ваші очікування? Що сподобалось?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
28 червня 2018
Переглядів
330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку