17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Урок УРМ № 9. «Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників»

Про матеріал

Урок у 7 класі.

Мета: на основі здобутих текстологічних знань сформувати в учнів відповідні вміння; удоскналити вміння складати діалоги відповідно до ситуації, пов'язаної з характеристикою людей, використовуючи дієприкметники; розвивати вміння аналізувати вчинки людей, наводити приклади з особистого життя та літератури, висловлювати власну аргументовану позицію; розвивати культуру усного мовлення, сприяти збагаченню та уточненню словникового запасу школярів; виховувати любов семикласників до рідної мови, риси порядності, чесності, справедливості, милосердя.

Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.

Перегляд файлу

Предмет _______________________ Клас ___ Урок № ___  Дата___/___/___  

 

Прізвище вчителя __________________

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: УРМ № 9. «Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників»

Мета: на основі здобутих текстологічних знань сформувати в учнів відповідні  вміння; удоскналити вміння складати діалоги відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, використовуючи дієприкметники; розвивати вміння аналізувати вчинки людей, наводити приклади з особистого життя та літератури, висловлювати власну аргументовану позицію; розвивати культуру усного мовлення, сприяти збагаченню та уточненню словникового запасу школярів; виховувати любов семикласників до рідної мови, риси порядності, чесності, справедливості, милосердя.

Тип уроку: урок розвитку звязного мовлення.

Обладнання уроку: підручники, зошити, памятка  «Як вести діалог?», відеоролик «Толерантність починається з тебе».

Методика та прийоми проведення уроку: контроль і самоконтроль, самостійна робота, «вільний мікрофон».

Епіграф уроку:

Не бійся правди, хоч яка гірка, 
не бійся смутків, хоч вони як ріки.

Людині бійся душу ошукать, 
бо в цьому схибиш – то уже навіки.

Ліна Костенко

 План уроку:

  1. Організаційний момент.
  2. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети уроку.
  3. Актуалізація опорних знань.
  4. Робота над діалогом.
  5. Розігрування діалогів.
  6. Підбиття підсумків уроку.
  7. Оцінювання навчальних досягнень.
  8. Домашнє завдання.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Подаруйте посмішку собі,

Один одному, мені.

Я дарую посмішку і вам,

Радість допоможе у роботі нам.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети уроку.

  1. Психологічна настанова учнів на написання твору.
  2. Опрацювання епіграфа уроку.

IІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда за питаннями:

  1. Які стилі мовлення вам відомі?Назвіть особливості кожного з них.
  2. Охарактеризуйте розмовний стиль мовлення.
  3. Які типи мовлення вам відомі? Охарактеризуйте їх.
  4.  Що таке діалог?
  5. В якій формі мовлення використовується діалог?
  6. Як називаються висловлювання учасників діалогу?
  7. Як правильно записати діалог?
  8. Яке значення має діалог у мовленні?
  9. З якою метою письменники використовують діалоги  у своїх  творах?
  10. Які правила спілкування вам відомі? (Не перебивати співрозмовника, слухати зацікавлено й доброзичливо; дбати про те, щоб своїми висловлюваннями не образити співрозмовника, дотримуватися етикетних норм і правил поведінки під час діалогу).

ІV.  Робота над діалогом.

4.1. Слово вчителя.

 На сьогоднішньому уроці ми попрацюємо з текстами і спробуємо самі перевтілитися у безпосередніх учасників ситуацій. Прошу уважно вникнути в почуте і задуматися: а як би  я повівся (повелася) в даних обставинах?

  1.        Читання та обговорення запропонованого тексту.

Останнім часом я помітила, що мої однокласники мало звертають увагу на добрі чи погані вчинки наших однолітків. Та стався один випадок, який змусив і мене, і моїх ровесників замислитися над тим, що сталося.

 Я відвідую заняття школи карате. Стало відомо, що Ігор із нашої групи дуже сильно вдарив дівчинку – однокласницю. Ми знали, що за Ігорем давно закріпилася слава першого бешкетника в школі. Але щоб ось так... Тренер довго розмовляв із батьками Ігоря й дівчинки, а потім було прийняте рішення.

 На одне з тренувань прийшли батьки обох сторін. Ми вишикувалися в дві шеренги. Ігор роздягнувся до пояса й пройшов через наш стрій, а ми, доторкаючись до нього своїми поясами, висловлювали своє обурення. Ігор плакав. Йому не було боляче, він плакав від сорому за свій вчинок. Далі він підійшов і вибачився перед усіма: перед дівчинкою, її батьками, своїми батьками, перед тренером, і перед кожним із нас. Я думаю, що це буде йому уроком на все життя. Ігор після цього дуже змінився, навіть сам став зупиняти бешкетників, які негідно поводили себе в школі.

  1.        Бесіда за прочитаним:
  1. Визначте тип та стиль мовлення тексту.
  2. Як можна охарактеризувати вчинок Ігоря?
  3. Чи правильно повели себе однокласники?
  4. Опишіть Ігоря, використовуючи дієприкметники (ображений, упевнений у собі, змінений).
  5. Опишіть тренера, використовуючи дієприкметники (здоровомислячий,  обурений).
    1.        Здоров’язберігаюча хвилинка.

Вправа для очей.  Учні швидко моргають протягом 1-2 хвилин. Ця вправа сприяє поліпшенню кровообігу.

  1.        Прочитайте і проаналізуйте діалог між двома ученицями, які обговорюють прихід до їхнього класу ”новачка”. 

За партою сидить Соломія, раптом до класу вбігає Ірина.

-Знаєш, що трапилось?

- Ні, але з твого виразу обличчя неважко здогадатись…

-Продовжуй!

-Це щось таке, що тебе дуже зацікавило.

-Можливо, але ти навіть не здогадуєшся, що по коридору вже іде до нашого класу “новачок”.

- І що? Мені байдуже… Ех, якби він був гарний як намальований, тоді інша річ.

-Та він викапаний Роберт Томас Паттінсон!

-Невже?

-Справді. Він такий загадковий, оповитий таємницею.

-Ти так розповідаєш, ніби це ідеал хлопця.

-Можна подумати, що ти не зацікавилась ним.

-Якщо чесно, то я ще не бачила його, а вже хочу сидіти з ним за партою. Чому ж він зволікає?

-… Вибач, але це була моя вигадка, що допомогла нам помріяти.

-Нема за що вибачатись, бо це було весело. Ми могли змалювати в своїй уяві ідеального хлопця.

-Ти, напевно, думала, що він спортивної статури, енергійний, розумний і красивий.

-А ти була впевнена, що в нього чудовий голос та миловидне обличчя.
            Дівчата не зауважили, як до класу зайшов учитель. Вони швиденько підготувались до уроку. За декілька хвилин уже стояли біля дошки й розв’язували складні задачі.

4.6. Запитання до діалогу:

  1. Як можна охарактеризувати дівчат-співрозмовниць?
  2. Чи правильно повели себе однокласниці?
  3. Які риси, на їхню думку, має ідеальний хлопець?
  4. Як називаються подані словосполучення, використані у діалозі: гарний як намальований, говорить як по писаному, язик гарно підвішаний, став як укопаний, як у воду опущений, огорнутий таємницею, наставлений на розум, спійманий на слові.
    1.        Перегляд відеоролика «Толерантність починається з тебе».
    2.        Бесіда за питаннями.
  1. Чим вразив вас відеоролик?
  2. Чому однокласники так відреагували на «новачка»?
  3. Що змусило їх змінити думку?
  4. Чого нас навчає ця історія?
  5. Який висновок ви зробили для себе?
    1.        Опрацювання пам’ятки «Як вести діалог?»

Пам’ятка

  1. Дотримуйтеся теми та мети спілкування.
  2. Не перебивайте співрозмовника.
  3. Знайдіть спільну тему для обговорення й заохотьте співрозмовника висловити власну думку.
  4. Говоріть конкретно, без двозначності.
  5. Слухайте зацікавлено й доброзичливо.
  6. Не ображайте співрозмовника словами, діями та вчинками.
  7. Не вживайте просторічних та емоційно забарвлених слів під час офіційної розмови.
  8. Дотримуйтеся норм етикету та правил поведінки.

        4.10. Оголошення завдання учням.

Завдання: складіть і розіграйте діалог між двома учнями, де розбишака пояснює свій вчинок, а інший дає зрозуміти, що хлопець повівся неправильно і радить, як саме потрібно змінитися; у діалозі охарактеризуйте учасників, використовуючи дієприкметники.

     V. Розігрування діалогів.

  1. Підсумок уроку.

Мікрофон: «Сьогодні на уроці я … (навчився, запамятав, зрозумів)».

  1. Оцінювання учнів.

Відзначення досягнень учнів в оволодінні темою уроку; аналіз здібностей, що сформувалися під час вивчення теми; окреслення перспектив подальшої навчальної діяльності.

  1. Домашнє завдання.

Складіть і запишіть діалог дискусійного характеру за темою «Чи все можна придбати за гроші?» (8-10 реплік).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пам’ятка «Як вести діалог?»

  1. Дотримуйтеся теми та мети спілкування.
  2. Не перебивайте співрозмовника.
  3. Знайдіть спільну тему для обговорення й заохотьте співрозмовника висловити власну думку.
  4. Говоріть конкретно, без двозначності.
  5. Слухайте зацікавлено й доброзичливо.
  6. Не ображайте співрозмовника словами, діями та вчинками.
  7. Не вживайте просторічних та емоційно забарвлених слів під час офіційної розмови.
  8. Дотримуйтеся норм етикету та правил поведінки.

 

Пам’ятка «Як вести діалог?»

  1. Дотримуйтеся теми та мети спілкування.
  2. Не перебивайте співрозмовника.
  3. Знайдіть спільну тему для обговорення й заохотьте співрозмовника висловити власну думку.
  4. Говоріть конкретно, без двозначності.
  5. Слухайте зацікавлено й доброзичливо.
  6. Не ображайте співрозмовника словами, діями та вчинками.
  7. Не вживайте просторічних та емоційно забарвлених слів під час офіційної розмови.
  8. Дотримуйтеся норм етикету та правил поведінки.

 

 

Пам’ятка «Як вести діалог?»

  1. Дотримуйтеся теми та мети спілкування.
  2. Не перебивайте співрозмовника.
  3. Знайдіть спільну тему для обговорення й заохотьте співрозмовника висловити власну думку.
  4. Говоріть конкретно, без двозначності.
  5. Слухайте зацікавлено й доброзичливо.
  6. Не ображайте співрозмовника словами, діями та вчинками.
  7. Не вживайте просторічних та емоційно забарвлених слів під час офіційної розмови.
  8. Дотримуйтеся норм етикету та правил поведінки.

 

 

 

docx
Додано
28 червня 2018
Переглядів
1917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку