Урок у 7 класі.
Мета: на основі здобутих текстологічних знань сформувати в учнів відповідні вміння; удоскналити вміння складати діалоги відповідно до ситуації, пов'язаної з характеристикою людей, використовуючи дієприкметники; розвивати вміння аналізувати вчинки людей, наводити приклади з особистого життя та літератури, висловлювати власну аргументовану позицію; розвивати культуру усного мовлення, сприяти збагаченню та уточненню словникового запасу школярів; виховувати любов семикласників до рідної мови, риси порядності, чесності, справедливості, милосердя.
Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.
Предмет _______________________ Клас ___ Урок № ___ Дата___/___/___
Прізвище вчителя __________________
Тема уроку: УРМ № 9. «Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників»
Мета: на основі здобутих текстологічних знань сформувати в учнів відповідні вміння; удоскналити вміння складати діалоги відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, використовуючи дієприкметники; розвивати вміння аналізувати вчинки людей, наводити приклади з особистого життя та літератури, висловлювати власну аргументовану позицію; розвивати культуру усного мовлення, сприяти збагаченню та уточненню словникового запасу школярів; виховувати любов семикласників до рідної мови, риси порядності, чесності, справедливості, милосердя.
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.
Обладнання уроку: підручники, зошити, пам’ятка «Як вести діалог?», відеоролик «Толерантність починається з тебе».
Методика та прийоми проведення уроку: контроль і самоконтроль, самостійна робота, «вільний мікрофон».
Епіграф уроку:
Не бійся правди, хоч яка гірка,
не бійся смутків, хоч вони як ріки.
Людині бійся душу ошукать,
бо в цьому схибиш – то уже навіки.
Ліна Костенко
План уроку:
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Подаруйте посмішку собі,
Один одному, мені.
Я дарую посмішку і вам,
Радість допоможе у роботі нам.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети уроку.
IІІ. Актуалізація опорних знань.
Бесіда за питаннями:
ІV. Робота над діалогом.
4.1. Слово вчителя.
На сьогоднішньому уроці ми попрацюємо з текстами і спробуємо самі перевтілитися у безпосередніх учасників ситуацій. Прошу уважно вникнути в почуте і задуматися: а як би я повівся (повелася) в даних обставинах?
Останнім часом я помітила, що мої однокласники мало звертають увагу на добрі чи погані вчинки наших однолітків. Та стався один випадок, який змусив і мене, і моїх ровесників замислитися над тим, що сталося.
Я відвідую заняття школи карате. Стало відомо, що Ігор із нашої групи дуже сильно вдарив дівчинку – однокласницю. Ми знали, що за Ігорем давно закріпилася слава першого бешкетника в школі. Але щоб ось так... Тренер довго розмовляв із батьками Ігоря й дівчинки, а потім було прийняте рішення.
На одне з тренувань прийшли батьки обох сторін. Ми вишикувалися в дві шеренги. Ігор роздягнувся до пояса й пройшов через наш стрій, а ми, доторкаючись до нього своїми поясами, висловлювали своє обурення. Ігор плакав. Йому не було боляче, він плакав від сорому за свій вчинок. Далі він підійшов і вибачився перед усіма: перед дівчинкою, її батьками, своїми батьками, перед тренером, і перед кожним із нас. Я думаю, що це буде йому уроком на все життя. Ігор після цього дуже змінився, навіть сам став зупиняти бешкетників, які негідно поводили себе в школі.
Вправа для очей. Учні швидко моргають протягом 1-2 хвилин. Ця вправа сприяє поліпшенню кровообігу.
За партою сидить Соломія, раптом до класу вбігає Ірина.
-Знаєш, що трапилось?
- Ні, але з твого виразу обличчя неважко здогадатись…
-Продовжуй!
-Це щось таке, що тебе дуже зацікавило.
-Можливо, але ти навіть не здогадуєшся, що по коридору вже іде до нашого класу “новачок”.
- І що? Мені байдуже… Ех, якби він був гарний як намальований, тоді інша річ.
-Та він викапаний Роберт Томас Паттінсон!
-Невже?
-Справді. Він такий загадковий, оповитий таємницею.
-Ти так розповідаєш, ніби це ідеал хлопця.
-Можна подумати, що ти не зацікавилась ним.
-Якщо чесно, то я ще не бачила його, а вже хочу сидіти з ним за партою. Чому ж він зволікає?
-… Вибач, але це була моя вигадка, що допомогла нам помріяти.
-Нема за що вибачатись, бо це було весело. Ми могли змалювати в своїй уяві ідеального хлопця.
-Ти, напевно, думала, що він спортивної статури, енергійний, розумний і красивий.
-А ти була впевнена, що в нього чудовий голос та миловидне обличчя.
Дівчата не зауважили, як до класу зайшов учитель. Вони швиденько підготувались до уроку. За декілька хвилин уже стояли біля дошки й розв’язували складні задачі.
4.6. Запитання до діалогу:
Пам’ятка
4.10. Оголошення завдання учням.
Завдання: складіть і розіграйте діалог між двома учнями, де розбишака пояснює свій вчинок, а інший дає зрозуміти, що хлопець повівся неправильно і радить, як саме потрібно змінитися; у діалозі охарактеризуйте учасників, використовуючи дієприкметники.
V. Розігрування діалогів.
Мікрофон: «Сьогодні на уроці я … (навчився, запам’ятав, зрозумів)».
Відзначення досягнень учнів в оволодінні темою уроку; аналіз здібностей, що сформувалися під час вивчення теми; окреслення перспектив подальшої навчальної діяльності.
Складіть і запишіть діалог дискусійного характеру за темою «Чи все можна придбати за гроші?» (8-10 реплік).
Пам’ятка «Як вести діалог?»
Пам’ятка «Як вести діалог?»
Пам’ятка «Як вести діалог?»