Розробка уроку в 7-му класі на тему: "Активні й пасивні дієприкметники"

Про матеріал
поглибити знання учнів про дієприкметники, пояснити відмінність між активними й пасивними дієприкметниками, формувати вміння розрізняти активні й пасивні дієприкметники, утворювати активні дієприкметники теперішнього і минулого часу; розвивати творчі вміння використовувати активні й пасивні дієприкметники у власних висловлюваннях; виховувати позитивне ставлення до української мови та народної культури, викликати інтерес до їх вивчення, стимулювати бажання досліджувати мовні явища; виховувати любов до України, почуття патріотизму.
Перегляд файлу

06.12.23                                                                                                    7 клас

Тема уроку: Активні й пасивні дієприкметники

Мета уроку:

поглибити знання учнів про дієприкметники, пояснити відмінність між активними й пасивними дієприкметниками, формувати вміння розрізняти активні й пасивні дієприкметники, утворювати активні дієприкметники теперішнього і минулого часу; розвивати творчі вміння використовувати активні й пасивні дієприкметники у власних висловлюваннях; виховувати позитивне ставлення до української мови та народної культури, викликати інтерес до їх вивчення, стимулювати бажання досліджувати мовні явища; виховувати любов до України, почуття патріотизму.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація «Активні й пасивні дієприкметники», дидактичний матеріал, ноутбук, роздатковий матеріал,  опорні схеми, таблиці, ілюстрації.

Епіграф:

Мова – душа кожної національності,

її святощі,

її національний скарб.

І.Огієнко

 

Перебіг уроку:

 

І. Організаційний момент. Привітання

  • Слово вчителя

Доброго здоров’я, діти, доброго дня!

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дивує світ,

А земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров’я, любі діти, в світі – головне,

А здорових і веселих – щастя не мине!

  1. Вправа «Подаруй сердечко та посмішку». Учні по черзі передають один одному усміхнене сердеко і роблять комплімент.
  2. Запитання:
  • А чи приємно було отримувати сердечко та почути комплімент на свою адресу?

 

 Психологічний настрій на урок

Гра «Обери смайлик».

  • Перевірка домашнього завдання.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Оголошення теми і мети уроку

  • «Піраміда успіху».
  • Оголошення епіграфу уроку

Учитель. Сьогодні ми знову вирушимо в пізнавальну мандрівку у дивовижну країну Дієприметниковію. Українці, вирушаючи в далеку дорогу, на згадку про дім беруть із собою обереги-символи, талісмани, які допомагають у тяжку хвилину.

   Серед цих оберегів – калина, тополя, хліб, лелека, барвінок, сорочка, пісня, рушник … Тож нехай ці обереги допоможуть нам у нашій подорожі.

А працюватимемо ми з вами протягом уроку за

«Формулою успіху»

 Кожному з вас я хочу побажати, щоб на уроці ви були:

                              Уусміхненими;

                              Сспокійними;

                              Ппрогресивними;

                               Іініціативними;

                               Ххоробрими.

Іншими словами, я бажаю вам успіху, гарного настрою і радості.

     Отож, друзі, до роботи!

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

– Перед тим, як подорожувати, збирають багаж. А нашим багажем будуть знання. Пригадаймо все, що знаємо про дієприкметник.

 

1. – Яка частина мови називається дієприкметником?

– Які граматичні ознаки у дієприкметника від дієслова?

– Що спільного у дієприкметника і прикметника?

– Що таке дієприкметниковий зворот? Які розділові знаки ставляться при дієприкметникових зворотах?

– Синтаксична роль дієприкметників?

2. Робота з епіграфом

– Як ви вважаєте, що автор хотів передати цими рядками?

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Гра «Упізнай мене» (визначте третє зайве).
  2. Робота з підручником (опрацювати теоретичний матеріал с. 107, впр. 223, 225 с. 108).
  3. Розподільний диктант (запишіть слова у три стовпчики:   дієслова,  прикметники, дієприкметники).

     Народознавча пауза.

  1. «Чарівна скринька» (Відгадайте загадки. Знайти у них дієприкметники. Визначити, які з них – активні, а які – пасивні).
  2. Творче конструювання (Перепишіть речення, від поданих у дужках дієслів утворіть активні дієприкметники . Утворені дієприкметники поставте в потрібній формі, визначте їх  рід, число, відмінок, вид та час).

10. Фізкультхвилинка «Обійми метелика».

V. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Цифровий диктант (Запишіть слова, позначаючи їх числами          (1 – активні дієприкметники, 2 – пасивні дієприкметники).
  2. Вправа «Будь пильним і активним».
  3. Скласти сенкан «Скарб».

    V. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

  • «Мікрофон»

Уважно прочитайте речення і дайте відповідь на одне із них:

 

  • Тепер я можу:
    - утворювати…;
    - пояснювати…;
    - знаходити…;
    - складати…
  • Рефлексія
  • Що вдалося на уроці (було найлегшим)?
  • Що виявилося складнішим?
  • Що було цікавим?
  • Чи досягли ми очікуваних результатів (мети уроку)?
  • Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?
  • Чи сподобався урок?

Саморефлексія учнів

Заключне слово вчителя.

Давайте звернемося до епіграфу нашого уроку.

VІ. Оцінювання. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

  • «Піраміда успіху»

VІІ. Домашнє завдання (диференційоване)

II рівень – опрацювати конспект.

III рівень – §20, вправа 235 с. 112 (письмово); вивчити правила с. 107, 110, 111.

IV рівень – Скласти твір-мініатюру «Яка ж вона мозаїка української душі?», використовуючи активні й пасивні дієприкметники.

 

 

 

docx
Додано
8 грудня 2023
Переглядів
326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку