Контрольна робота. Дієслово

Про матеріал
Різнорівневі завдання контрольної роботи з теми " Дієслово" для учнів 7 класу в одному варіанті
Перегляд файлу

                               МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

                                                ДІЄСЛОВО

                            (Синтаксична роль. Морфологічні ознаки)

І варіант

Початковий рівень

1. Розділ науки про мову, що вивчає слово як чистину мови, називається:

□   А фразеологією;     □  В морфологією;

□   Б орфографією;      □   Г синтаксисом.

 

2. Самостійна частина мови, що означає дію або стан і відповідає на питання що робити? що зробити?, називається:

□  А дієсловом;

□   Б дієприкметником;

□  В дієприслівником; 

□  Г прикметником.

 

3. Дієприслівник і дієприкметник є: 

□  А неозначеною формою дієслова;

□   Б особливою формою дієслова;

□  В безособовою формою дієслова;

□  Г вони не є частинами мови.

 

Середній рівень

4. У якому рядку всі дієслова тільки минулого часу?

□   А Стоїш, прочитали, надійшла, радітимемо;

□   Б стеріг, мерзнули, віз, писала;

□   В відповім, працюватимемо, ходив, везли;

□   Г знають, допоможеш, пішли, перекладуть.

 

5. У якому рядку всі дієслова тільки доконаного виду?

 □  А Ходити, думати, стукнути, працювати; 

 □  Б збудувати, подумати, заспівати, написати;

 □  В заряджати, непокоїти, привезти, витекти; 

 □  Г змайструвати, пити, недобачати, принести.

 

6. У котрому рядку всі дієслова є інфінітивами?

□   А Робити, летіти, стукнути, майструвати;

□   Б підписати, днювати, казатимуть, клеять;

□   В читають, відходити, вчитися, вимагають;

□   Г уявили, користуватися, засвоїти, стануть.

 

Достатній рівень

7. Установіть відповідність між підкресленим дієсловом і тим, яку синтаксичну роль він виконує в реченні.

1. Любить людей мене навчила мати.

2. Агітбригада приїхала до міста виступати.

3. Нарешті лунає команда рушати.

4. Як парость виноградної лози плекайте мову.

□  А Присудок;            □   В обставина;

□   Б додаток;               □   Г означення.

 

8. Установіть відповідність між наведеними при­кладами слів та їхньою формою.

1. Вичерпано, розкрито, проголошено, задощило.

2. Розбитий, вкриті, напоєні, привезений.

3. Посміхаючись, підготувавши, перевіряючи.

4. Забрати, почути, впіймати, зберегти.

□   А Дієприкметник;

□   Б інфінітив;

□   В безособова форма;

□   Г дієприслівник.

9. Установіть відповідність між дієсловами та їх­німи видо-часовими формами.

1. Хочуть.                      3. Казатиму.

2. Прослухаю.               4. Буду копати.

□   А Проста форма майбутнього часу, доконаний вид;

□   Б складна форма майбутнього часу, недоконаний вид;

□   В складена форма майбутнього часу,недоконаний вид;

□   Г теперішній час, недоконаний вид.

 

Високий рівень

10. Складіть текст — пораду для учнів школи щодо правил поведінки у громадських місцях, використовуючи   дієслова   наказового   способу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II варіант

Початковий рівень

1. Початкова форма дієслова, що означає дію, але не вказує на час, особу, спосіб, число та рід, називається:

□   А неозначеною формою дієслова;

□   Б особливою формою дієслова;

□   В безособовою формою дієслова;

□   Г такої форми дієслова немає.

 

2. За особами і числами дієслова змінюються:

□   А у теперішньому і майбутньому часах;

□   Б у теперішньому і минулому часах;

□  В у майбутньому і минулому часах;

□   Г у теперішньому, минулому і майбутньо­му часах.

 

3. У реченні Під твоїм високочолим небом гартував я душу молоду присудок стоїть у формі:

□   А минулого часу;

□   Б складній формі майбутнього часу;

□   В складеній формі майбутнього часу ,

□  Г теперішнього часу.

 

Середній рівень

4. У якому рядку всі дієслова тільки майбутньо­го часу?

□   А Яснішає, хвилюється, відкрили, чорні­тимуть;

□   Б працюватимеш, буде радіти, крикнемо, вистоїш;

□   В робите, їмо, дасте, виїжджатимеш;

□   Г заробили, стукнуть, впіймаєш, почув.

 

5. У якому рядку всі дієслова тільки недоконаного виду?

□   А Лити, креслити, важити, стояти;

□   Б казати, пливти, навчити, відпрацювати;

□   В дивитися, вітати, завершити, скоротити;

□   Г написати, вирішувати, повторювати, обирати.

 

6. У якому рядку всі дієслова наказового способу?

□  А Станьмо, робіть, виконуй, кличте;

□   Б змагайтеся, відповідав би, допоможеш, заграємо:

□  В накреслю, знайдуть, клеїте, вистою;

□   Г прослухав би. говори, пам'ятаймо, виконають.

 

Достатній рівень

7. Установіть відповідність між підкресленим ді­єсловом і тим, яку синтаксичну роль він вико­нує в реченні.

1. Лиш боротись — значить жить.

2. Прилітає зозуленька над ними кувати.

3. Батьки навчили мене жити чесно, трудитись для людей.

4. Важка сива хмара нависла над степом.

□   А Присудок;            □  В обставина;

□   Б додаток;               □  Г підмет.

 

8. Установіть відповідність між наведеними при­кладами слів та їхньою формою.

1. Вирвано, загарбано, підбито, покрито.

2. Замерзлий, зів'ялі, оповитий, зрубана.

3. Погулявши, наївшись, посміхнувшись, співаючи.

4. Стояти, німіти, сміятися, опрацьовувати.

□   А Дієприкметник; 

□   В безособова форма;

□   Б інфінітив;           

□   Г дієприслівник.

 

9. Установіть відповідність між дієсловами та їх­німи видо-часовими формами.

1. Пишуть.                     3. Допомагатиму.

2. Намалюю.                  4. Буду знати.

□   А Проста форма майбутнього часу, доко­наний вид;

□   Б складна форма майбутнього часу, недоконаний вид;

□   В складена форма майбутнього часу, недоконаний вид;

□   Г теперішній час, недоконаний вид.

 

Високий рівень

10. Складіть текст — застереження для учнів шко­ли щодо поводження з вогнем, використовуючи дієслова наказового способу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       Відповіді 

 

                                                 ДІЄСЛОВО

                            (Синтаксична роль. Морфологічні ознаки)

 

 

 

І варіант

 

 

II варіант

1

в

4

б

1

а

4

б

2

а

5

б

2

а

5

а

3

б

6

а

 3

а

6

а

7

1—б,    2 3— г, 4 -

- в,

а

7

1 — г, 2 — в, 3 — б, 4 —а

8

1 — в, 2 -3 — г, 4 -

а,

б

8

1 — в, 2 — а, 3 —г, 4 —б

9

1-г,      2- 3— б,   4

 а,

-  в

9

1 — г, 2 — а, 3 — б, 4 — в

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

ДІЄСЛОВО

(Дієслова І та II дієвідмін. Безособові дієслова. Творення дієслів. Букви Е, И в особових закінченнях дієслів. НЕ з дієсловами)

І варіант

Початковий рівень

1. У якому реченні вжито безособове дієслово?

□  А З моря повіває прохолодою.

□   Б Пахнуть трави у лузі.

□   В Чи не скажете, котра зараз година?

□   Г Жити — Вітчизні служити.

 

2. У якому рядку всі дієслова належать тільки до І дієвідміни?

□   А Читати, грати, клеїти;

□   Б вітати, нести, садити;

□   В казати, минати, допомагати;

□   Г бачити, летіти, кричати.

 

3.  У дієсловах на -ться сміються, вертається, пі­клуються вимовляють звук:

□   А[т'с':а];

□   Б [с':а];

□   В [ц':а];

□   Г [с'а].

Середній рівень

4. У якому рядку в усіх дієсловах на місці про­пущених букв треба писати букву Е або Є?

□   А Каж..те, сад..те, рад..шся; 

□   Б грі..шся, ПИШ..Ш, бажа..те;

□   В кле..те, зароб..ш, нес.ш;           

□   Г заспіва..ш, писат..ме, учит..му.

 

5. Які дієслова творяться поєднанням інфінітива та особових закінчень стягненої форми йняти?

□  А Дієслова минулого часу;

□  Б дієслова доконаного виду майбутнього часу;

□   В дієслова недоконаного виду майбутнього часу;

□   Г дієслова теперішнього часу.

 

6. Від якої частини мови і яким способом утвори­лися дієслова вчителювати, товаришувати?

□   А Від прикметників — суфіксальним;

□   Б від дієслів — префіксальним;

□   В від іменників — суфіксальним;

□   Г від прикметників — безафіксним.

 

Достатній рівень

7. Установіть відповідність між дієсловом та його видо-часовою формою.

1. Працюватимете.

2. Їдять.

3. Освітити.

4. Стеріг.

□  А Минулий час, недоконаний вид;

□   Б майбутній час, недоконаний вид;

□   В теперішній час, недоконаний вид;

□   Г інфінітив, доконаний вид.

8. Установіть відповідність між дієсловом і пра­вилом його написання.

1. Незчутися —

2. Пишемо —

3. Недовантажити —

4. Побачиш —

□   А У дієсловах II дієвідміни в особових за­кінченнях 2-ї особи однини пишемо И.

□   Б Дієслово без НЕ не вживають.

□   В У дієсловах І дієвідміни в особових за­кінченнях 1-ї особи множини пишемо Е.

□   Г Префікс недо- з дієсловами пишемо разом.

 

9. Установіть   відповідність   між   підкресленим дієсловом і його синтаксичною роллю у тексті.

1. Вибиватися в люди — справа зовсім не про­ста.

2. Я отримав завдання спостерігати за роди­ною їжаків.

3. Любити   українську   пісню   мене   навчила мати.

4. Ввечері прийшли діти щедрувати.

□  А Обставина;

□   Б означення;

□   В додаток;

□   Г підмет. .

 

Високий рівень

10. Перепишіть   текст,    вставляючи   пропущені букви і розкриваючи дужки. Зробіть морфоло­гічний розбір підкреслених дієслів. Вітер (не)вгавав усю ніч. Баба Ганна (не)навиділа

таку погоду. Вранці вона (не)впізнала свого саду. Листя . на деревах вже (не)було. Маленька яблунька опустила

свої віти і журиться, що скоро прийдуть холоди.

 

 

 

II варіант

Початковий рівень

1. Яким  способом   утворені   дієслова   віднести, освітити, надписати?

□   А Суфіксальним;

□   Б префіксальним;

□   В префіксально-суфіксальним;

□   Г шляхом переходу однієї частини мови в іншу.

 

2. У якому рядку всі дієслова тільки II дієвід­міни?

□   А Жаліти, вечеряти, розбивати;

□   Б темніти, купити, знати;

□   В бачити, держати, летіти;

□   Г казати, будувати, говорити.

 

3. У дієсловах на -шся смієшся, піклуєшся вимовляють звук:

□   А [т'с':а];

□   Б [с':а];

□   В[ц':а];

□   Г [с'а].

 

Середній рівень

4. У якому рядку в усіх дієсловах на місці про­пущених букв треба писати букву И або Ї ?

□   А Лет..ш, співа..ш, буду..те;

□   Б мов..те, крич..ш, бач..те;

□   В пиш..те, співа..ш, держ..те;

□   Г заговорите, побач..мо, оточу..те.

 

5. Дієслова якого часу змінюються в однині за родами?

□   А Теперішнього;

□   Б минулого;

□   В майбутнього;

□   Г усіх трьох часів.

 

6. Який спосіб дієслів твориться від основи нео­значеної форми дієслова за допомогою суфік­сів -б-, -л- та додавання частки би (б)?

□   А Дійсний спосіб;

□   Б умовний спосіб;

□   В наказовий спосіб;

□   Г ніякий.

 

Достатній рівень

7. Установіть відповідність між дієсловом та його видо-часовою формою:

1. Вистоїте.

2. Будують.

3. Допомагати.

4. Зрадів.

□   А Минулий час, доконаний вид;

□   Б майбутній час, доконаний вид;

□   В теперішній час, недоконаний вид;

□   Г інфінітив, недоконаний вид.

 

8. Установіть відповідність між дієсловом і пра­вилом його написання

1. Незлюбити —

2. Кажеш —

3. Недослухати —

4. Створимо —

А У дієсловах II дієвідміни в особових за­кінченнях 1-ї особи множини пишемо И.

Б Дієслово без НЕ не вживають.

В У дієсловах І дієвідміни в особових за­кінченнях 2-ї особи однини пишемо Е.

□   Г Префікс недо- з дієсловами пишемо разом.

 

9. Установіть відповідність між підкресленим дієсловом і його синтаксичною роллю у тексті.

1. Вночі загуло з гір.

2. Хто наложив на мене обов'язок веселити юрбу?

3. Розпізнавати їстівні гриби мене навчив ді-дусь.

4. Прилітає зозуленька ввечері кувати.

□   А Обставина;

□  Б присудок;

□  В означення;

□  Г додаток.

 

Високий рівень

10. Перепишіть    текст,    вставляючи   пропущені букви і розкриваючи дужки. Зробіть морфоло­гічний розбір підкреслених дієслів. Старого Тараса (не)покоїла доля його синів. Вони самі обрали свій шлях, і він (не)міг їх (не)волити. Батько завжди казав їм, щоб шанували старших за себе, (не)во-дилися з лихими людьми, ніколи (не)забували про рідну домівку. Завтра хлопці виїжджатимуть на Січ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№З/П

І Варіант

ІІ Варіант

 

1

а

б

 

2

в

в

 

3

в

б

 

4

б

б

 

5

в

б

 

6

в

б

 

7

1 — б

1 —б

 

 

2 —в

2 —в

 

 

3 —г

3 —г

 

 

4 — а

4 — а

 

8

1 —б

1 —б

 

 

2-а

2 —в

 

 

3 —г

3 —г

 

 

4 —в

4-а

 

9

1 —г

1 —б

 

 

2 — 6

2 —в

 

 

3 —в

3 —г

 

 

4 — а

4 — а

 

10

Впізнала — ді-

єсл., що зробити?,

и. ф. — впізнати;

док. в., перех.,

Д1ИСН. СП., МИН.

час, одн., ж. р.,

І дієв.; присудок.

Обрали — дієсл.,

що зробити?,

н. ф. — обрати;

док. в., перех.,

діисн. сп., мин.

час, множ., І дієв.;

присуд.

 

 

 

 

 

 

 

 

Прийдуть — дієсл.,

що зробити?.

н. ф. — прийти;

док. в., неперех.,

дійсн. сп., майб.

час, множ., 3-я ос,

І дієв.; присудок

Виїжджатимуть

дієсл,, що робити?,

н. ф.  — виїжджа-

ти; док. в., не-

перех., дійсн. сп.,

майб. час, 3 ос,

множ., І дієв.; присудок

 

 

 

 

 

 

ВІДПОВІДІ
 

ДІЄПРИКМЕТНИК

ЯК ОСОБЛИВА ФОРМА ДІЄСЛОВА

І варіант

Початковий рівень

1. Розділ науки про мову, що вивчає слово як частину мови, називається:

□ А фразеологією; □ Б морфологією; □ В орфографією; □ Г синтаксисом.

2. У котрому словосполученні залежне слово ви­ражене пасивним дієприкметником?

□   А Лежачий на траві;

□   Б достигле яблуко;

□   В освітлена кімната;

□   Г палаючі серпанки.

3. У реченні Згаяного часу і конем не доженеш діє­прикметник виконує синтаксичну роль:

□   А додатка;

□   Б означення;

□   В обставини;

□   Г присудка.

Середній рівень

4. У якому реченні дієприкметниковий зворот не треба відокремлювати комами (розділові зна­ки пропущено)?

□   А Степ оповитий тишею дихав пахощами росяних трав.

□   Б Замурзаний медом онучок вигойдувався на міцних дідових руках.

□   В Непорушно стоять дерева рясно вкриті краплистою росою.

□   Г Хліба змиті дощем яскраво зеленіли..

5. У якому рядку всі дієприкметники з НЕ пи­шуть окремо?

  А (Не)зачинені двері; (не)вивчений братом вірш;

□   Б (не)чуваний  спокій;   (не)посаджена  тополя;

□   В (не)зорані восени поля; ще (не)прочитана книга;

□   Г (не)политі   мною  квіти;   (не)перевірена робота.

6. У якому рядку всі дієприкметники доконано­го виду?

□  А Зеленіючий побілений, лежачий, ожива­ючий;

□  Б зрубаний, оповитий, позичений, прочи­таний;

□ В працюючий, граючий, скошений, поба­чений;

□ Г виконуючий, наклеєний, потемнілий, схований.

Достатній рівень

7. Установіть  відповідність  між дієприкметни­ком та його морфологічними ознаками.

1. Пожовклий.

2. Палаючий. 3..Зроблений. 4. Виконаний.

□   А Минулий час, пасивний стан;

□ Б минулий час, активний стан;

□   В теперішній час, активний стан;

□   Г доконаний вид, пасивний стан.

8.  Установіть відповідність  між  дієприкметни­ком та способом його творення:

1. Писаний —

2. Стертий —

3. Згорілий —

4. Читаючий —

□   А Від основи дієслова теперішнього часу за допомогою суфіксів -уч-, -юч-

□   Б Від основи інфінітива неперехідних дієслів за допомогою суфікса -л-(рідше -ш-).

□ В Від основи інфінітива односкладових ді­єслів за допомогою суфікса -т-.

□ Г Від основи інфінітива перехідних дієслів за допомогою суфіксів -н-; -Ен-.

9.  Установіть відповідність  між дієприкметни­ком з НЕ та правилом його написання.

1. Я  ніби   приїхав   у  давно  не  бачені  рідні місця.

2. Вчений здійснив нечуваний подвиг в ім'я науки.

3. Толока не орана, вівці не лічені, пастух ро­гатий.

4. Над Дніпром знявся нестихаючий шум.

□   А Дієприкметник без НЕ не вживають.

□   Б Дієприкметник виступає в ролі присудка.

□   В При дієприкметнику є пояснювальне слово,

□   Г При дієприкметнику немає пояснюваль­ного слова.

Високий рівень

10. Знайдіть у реченні дієприкметник і зробіть його розбір як особливої форми дієслова: Жу­риться прибита пилом нива.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II варіант

Початковий рівень

1. Дієприкметник — це особлива форма дієслова, що...:

□   А означає назву ознаки предмета або його приналежність;

□    Б виражає ознаку предмета за дією;

□    В є початковою формою дієслова;

□   Г означає дію або стан.

2. Від дієслова написати можна утворити:

□   А активний дієприкметник теперішнього часу;

□   Б активний дієприкметник минулого часу;

□   В пасивний дієприкметник минулого часу;

□   Г дієприкметник утворити не можна.

3. У реченні А вже сьогодні картина нарешті нама­льована дієприкметник виконує синтаксичну роль:

□   А підмета;

□   Б присудка;

□   В означення;

□   Г додатка.

Середній рівень

4. У якому реченні дієприкметниковий зворот треба відокремлювати комами (розділові зна­ки пропущено)?

□    А Підхоплена хвилями шлюпка вилетіла в море.

□    Б Море  мовчало  зовсім  приспане  тихою ласкою ночі.

□    В Окутані садками та левадами біленькі хатки розбіглись по пагорбку.

□    Г Тремтячими від хвилювання руками Та­рас розгорнув папір.

5. У якому рядку всі дієприкметники з НЕ пи­шуть разом?

□   А (Не)посаджена батьком тополя; (не)зачинені двері;

□   Б (не)позичений, а власний талант; (не)зроблєні уроки;

□   В (не)знані дороги; (не)спиляне дерево;

□   Г (не)достиглі овочі; (не)оповитий туманом степ.

6. У якому рядку всі дієприкметники доконано­го виду?

□   А Люблячий, намальований, вишитий, зроблений;

□   Б сидячий, палаючий, ревучий, блимаючий;

□   В тремтячий, замерзлий, міцніючий, вкритий;

□   Г блукаючий, вимитий, в'янучий, напоєний.

Достатній рівень

7. Установіть відповідність між дієприкметни­ком та його морфологічними ознаками:

1. Замерзлий.

2. Згасаючий.

3.Вкритий.

4. Загублений.

□  А Минулий час, пасивний стан;

□  Б минулий час, активний стан;

□   В теперішній час, активний стан;

□  Г доконаний вид, пасивний стан.

8. Установіть відповідність між дієприкметни­ком та способом його творення:

1. Загорнений —

2. Змитий —

3. Посивілий —

4. Лежачий—

□   А Від основи дієслова теперішнього часу за допомогою суфіксів -уч-, -юч-□   Б Від основи інфінітива неперехідних дієслів за допомогою суфікса -л- (рідше -ш-).

□   В Від основи інфінітива односкладових дієслів за допомогою суфікса -т-.

□   Г Від основи інфінітива перехідних дієслів за допомогою суфіксів -н-; -ен-

9. Установіть відповідність між дієприкметни­ком з НЕ та правилом його написання.

1. Я побачив на столі не завершений письмен­ником твір.

2. Нас чекають дороги незнані.

3. Підлога не вимита, в хаті не прибрано.

4.І кликав день в неміряні світи.

□   А Дієприкметник без НЕ не вживають.

□   Б Дієприкметник виступає в ролі присудка.

□  В При дієприкметнику є пояснювальне слово.

□   Г При дієприкметнику немає пояснювального слова.

Високий рівень

10. Знайдіть у реченні дієприкметник і зробіть його розбір як особливої форми дієслова: Засія­не озиминою поле вкрилося зеленими сходами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді

 

 

1

б

4

б

2

в

5

в

3

б

6

в

7

1 — б, 2 — в, 3 — а, 4 — г

8

1— г, 2 — в, 3 — б, 4 — а

9

1— в, 2 — а, 3 — б, 4 — г

10

(І варіант) прибита — дієприкм., поч. ф. — прибитий, докон. в., мин. ч., пас, одн., ж. р., Н. в., означ., дієприкм. зворот. (II варіант) засіяне — дієприкм., поч. ф. — засіяний, докон. в., мин. ч., пас, одн., с. р., Н. в., означ., дієприкм. зворот.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДІЄПРИСЛІВНИК

ЯК ОСОБЛИВА ФОРМА ДІЄСЛОВА

І варіант             Початковий рівень

1. Дієприслівник як особливу форму дієслова вивчає розділ науки про мову, що назива­ється...:

□   А фонетика;

□   Б орфографія;

□   В морфологія;

□  Г фразеологія.

2. Дієприслівник — це...:

□   А самостійна змінна частина мови;

□   Б особлива форма прислівника;

□   В особлива форма дієслова;

□   Г особлива форма дієприкметника.

3. Дієприслівники доконаного виду утворюють за допомогою суфіксів:

□   А -учи (-ючи), -ачи (-ячи);

□   Б -вши, -ши;

□. В -анн(ий), -янн(ий);

□   Г -ен-, -н-, -ан-.

Середній рівень

4. У якому рядку всі дієприслівники недоконаного виду?

□   А Уміючи, питаючи, зустрівшись; □   Б побачивши, бажаючи, відкидаючи; □   В кажучи, пливучи, сміючись;       □   Г беручи, принісши, співаючи.

5. Не виділяють комами одиничний дієприслів­ник у реченні (розділові знаки пропущено):

□   А Біля багаття обнявшись сиділи друзі.

□   Б Пряме дерево і вмирає стоячи.

□   В Пташині хори втомившись поволі затихають.

□   Г Посміхнувшись дівчина підійшла  до Остапа.

6. У якому рядку всі дієприслівники з НЕ пишуть разом?

□   А (Не)шануючи, (не)зриваючи, (не)прикріпивши;

□   Б (не)вгаваючи, (не)дооцінюючи, (не)хтуючи;

□   В (не)проводячи, (не)знайшовши, (не)слухаючи;

□   Г (не) прочитавши, (не)подумавши, (не)вмившись.

Достатній рівень

7.  Утворіть дієприслівники від поданих дієслів: перевіряти, згадувати, зрадіти, почути.

8. Доберіть до кожного фразеологізму дієприслівник-синонім: плутаючись під ногами, намо­тавши на вус, розбивши глека, накиваючи п'ятами.

9. Зробіть морфологічний розбір дієприслівни­ків, що вжито в реченнях завдання № 5.

Високий рівень

10. Складіть невеликий твір-розповідь з елемен­тами опису процесу праці, використовуючи ді­єприслівники

II варіант

Початковий рівень

1. Дієприслівник означає:

□   А ознаку предмета за дією;

□   Б ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета;

□. В додаткову дію або стан;

□   Г вказує на предмет, ознаку кількість, але не називає їх.

2.  У реченні дієприслівник виконує синтаксичну роль:

□   А означення;

□   Б додатка;

□   В обставини;

□   Г підмета.

3. Дієприслівники недоконаного виду утворюють за допомогою суфіксів:

□   А -учи(-ючи), -ачи(-ячи);

□   Б -вши, -ній;

□   В -анн(ий), -янн(ий);

□   Г -ен-, -н-, -ан-.

Середній рівень

4. У якому рядку всі дієприслівники доконаного виду?

□   А Пишучи, сидячи, згадавши;

□   Б тремтячи, піднімаючись, віддзерка­люючи;

□   В почепивши, пізнавши, глянувши;

□   Г погулявши, відпочиваючи, стоячи.

5. Не виділяється комами одиничний дієприслів­ник у реченні (розділові знаки пропущено):

□   А Не зрозумівши дівчинка запитала ще раз.

□   Б Старі верби стоять похнюпившись.

□   В Я радіючи дивлюсь на сади в цвіту.

□   Г Умившись, дядько надівав чисту сороч­ку й сідав до столу.

6.  У якому рядку всі дієприслівники з НЕ пишуть разом?

□   А (Не)прочитавши, (не)встигаючи, (не)переймаючись;

□   Б (не)добачаючи, (не)навидячи, (не)волячи;

□   В (не)зрозумівши, (не)прийшовши, (не)знаючи;

□   Г (не)зупинившись, (не)заходячи, (не)думаючи.

Достатній рівень

7.  Утворіть дієприслівники від поданих дієслів: перевірити, згадати, радіти, будувати.

8. Доберіть до кожного фразеологізму прислівник-синонім: не покладаючи рук, прикусивши язика, склавши руки, не переводячи духу.

9. Зробіть морфологічний розбір дієприслівни­ків, що вжито в реченнях завдання № 5.

Високий рівень

10. Складіть невеликий твір-розповідь з елемента­ми опису зовнішності людини, використовую­чи ДІЄПРИСЛІВНИКИ.        

 

 

 

                    

 

Відповіді

 

 

 

 

І варіант

ІІ варіант

 

 

1

в

в

 

 

2

в

в

 

 

3

б

а

 

 

4

в

в

 

 

5

б

б

 

 

6

б

б

 

 

7

Перевіряючи, згадуючи, зрадівши, почувши

Перевіривши, згадавши, радіючи, будуючи

 

 

8

Заважаючи, запам'ятавши, посварившись, швидко

Невтомно,

мовчки,

бездіяльно, втікаючи

 

 

9

•  Обнявшись — діє­присл., док. в., мин. ч., обстав.

•  Стоячи — діє­присл., недок. в., теп. ч., обстав.

•  Втомившись — діє­присл., док. в., мин. ч., обстав.

•  Зрозумівши — діє­присл ., док. в., мин. ч., обстав.

•  Похнюпившись — . дієприсл., док. в., мин. ч., обстав.

•  Радіючи — діє­присл., недок. в., теп. ч., обстав.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  :

doc
Додано
9 грудня 2023
Переглядів
1220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку