Розробка уроку "Велика Британія"

Про матеріал

Тема. Велика Британія

Мета:сформувати уявлення про Велику Британію після Першої світової війни; створити умови для розуміння причин та наслідків втрати Великою Британією своєї світової ролі; проаналізувати передумови світової економічної кризи, ірландське питання, проаналізувати політику консервативних і лейбористських урядів у Великі Британії; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом, вміння працювати в парах та малих групах; виховувати інтерес до вивчення теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • -називати дати, пов'язані з темою уроку;
  • -аналізувати передумови світової економічної кризи, ірландське питання;
  • -характеризувати роль Великої Британії у впровадженні політики «умиротворення»;
  • -показувати на карті трансформацію Британської колоніальної імперії.
Перегляд файлу

 

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Велика Британія

Мета:сформувати уявлення про Велику Британію після Першої світової війни; створити умови для розуміння причин та наслідків втрати Великою Британією своєї світової ролі; проаналізувати передумови світової економічної кризи, ірландське питання, проаналізувати політику консервативних і лейбористських урядів у Великі Британії; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом, вміння працювати в парах та малих групах; виховувати інтерес до вивчення теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                називати дати, пов’язані з темою уроку;
  •                аналізувати передумови світової економічної кризи, ірландське питання;
  •                характеризувати роль Великої Британії у впровадженні політики «умиротворення»;
  •                показувати на карті трансформацію Британської колоніальної імперії.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, портрети історичних діячів,

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Історичний диктант.
  1. Демократична партія та В. Вільсон у 1917 р. оголосили курс на здобуття… («світового лідерства»)
  2. Економічна криза у США тривала протягом… (1920 – 1922 рр.)
  3. Правління республіканців у США розпочалося у… (1921 році)
  4. Період 1922 – 1929 рр. в історії США отримав назву… («проспериті»)
  5. Спосіб організації виробництва, що ґрунтувався на поділі праці й раціональній системі рухів… (тейлоризм)
  6. У 1924 р. президентом США став … (Кельвін Кулідж)
  7. Протягом 1929 – 1933 рр. президентом США був… (Герберт Гувер)
  8. «Чорний вівторок» відбувся… (29 жовтня 1929 р.)
  9. «Велика депресія» у США тривала протягом… (1922 – 1933 рр.)
  10.                      Поселення безробітних осіб, що втратили жито в період «великої депресії»… («гувервілі»)
  11.                      Політика Франкліна Рузвельта отримала назву… («новий курс»).
  12.                      Національний акт про трудові відносини, прийнятий у 1935 р. (закон Вагнера)
  1. Вправа «Хто я?»

Учень чи учениця виходить до дошки та повертається до класу спиною. Йому до спини кріпиться портрет історичного діяча, пов’язаного з темою минулого уроку. Його завдання: задаючи запитання, на які клас може відповість «Так» або «Ні», відгадати, ким він є в даний момент.

Картинки по запросу уоррен гардінг Картинки по запросу Кельвін Кулідж    Картинки по запросу Герберт Гувер   Картинки по запросу Франклін Рузвельт

Воррен Гардінг   Кельвін Кулідж   Герберг Гувер   Франклін Рузвельт

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Оберіть події та організації, у яких приймала участь Велика Британія у ході Першої світової війни та післявоєнного облаштування світу.

«Рада чотирьох»

«Рада десяти»

«велика трійка»

«14 пунктів»

Ліга Націй

Договір десяти держав

Рапалльський договір

Рейнський гарантійний пакт

Брусиловський прорив

«тріумф танків»


  • Які з цих подій запам’яталися вам найбільше? Коротко прокоментуйте його.
  • Сьогодні ми з вами довідаємося про становище Великої Британії в період між світовими війнами. З’ясуємо, яких втрат зазнала держава у Першій світовій війні та як вона розвивалася у міжвоєнний період.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 42.
  • Визначте та запишіть у зошити наслідки Першої світової війни для Великої Британії.

Втрати:

  • 743 тис. осіб убито, 1,7 млн  поранено.
  • Скорочення промислового виробництва на 20%.
  • Борг – 1,2 млрд фунтів стерлінгів.
  • Кого у своїх негараздах звинувачувало населення Великої Британії? (лібералів)
  • Хто в той момент очолював лібералів? (Девід Ллойд Джордж)
  • Що передбачала парламентська реформа?
  • Хто виграв у виборах 1918 р.?
  1. Робота з таблицею.
  • Користуючись текстом підручника, заповніть таблицю.

Реформи Д. Ллойд Джорджа (1918 – 1922)

Сфера

Заходи

Мета: переведення економіки на мирні рейки

  1.  

Промисловість і фінанси

  • кількість державних підприємств залишалася в 4 рази більше, ніж до війни.
  • частково відновлений урядовий контроль над залізницями.
  • уряд відмовився від золотого стандарту фунта стерлінга.
  1.  

Сільське господарство

  • узято курс на виробництво власних продуктів харчування і сировини.
  • фермерам гарантовані ціни на пшеницю й овес не нижче їх собівартості.
  1.  

Виборча реформа

  • виборчі права отримали жінки віком понад 30 років та чоловіки, що досягли 21 року й мали місце проживання та задовольняли умови майнового цензу.
  1.  

Соціальна сфера

  • Допомога безробітним.
  • Житлове будівництво.
  • 1918 р. запроваджувалося обов’язкове навчання дітей до 14 років, початкова освіта була безкоштовною
  1. Робота в парах.
  • Сформулюйте зв’язну розповідь про ірландське питання, доповнюючи речення.
  • У відповідь на проголошення Ірландії… («суверенною і незалежною нацією», британський уряд запровадив там воєнний стан)
  • Д. Ллойд Джордж був змушений… (в грудні 1921 р. підписати угоду про створення незалежної ірландської держави)
  • Такі дії призвели до… (погіршення ситуації та невдоволення більшості представників суспільства обох сторін та громадянської війни)
  1. Вибіркове читання.
  • Зачитайте речення, які містять відповіді на запитання.
  • Що призвело до падіння уряду Д. Ллойда Джорджа?
  • Хто очолив уряд консерваторів у 1922 р.? (Стенлі Болдуїн)
  • Хто та завдяки чому сформував перший в історії країни лейбористський уряд? (Джеймс Рамсей Макдональд тому, що консерватори і ліберали відмовилися разом сформувати уряд)
  • Чого вдалося досягти лейбористам?
  • Чого домігся уряд С. Болдуїна протягом 1924 – 1929 р.?
  • Яка подія відбулася 4 травня 1926 р.? (загальний страйк)
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 44.
  • Сформулюйте кілька тез, що характеризують становище країни в передвоєнному десятилітті.

Орієнтовний вигляд тез:

  • З 1929 р. уряд лейбористів очолює Дж. Р. Макдональд.
  • До 25 % зросло безробіття.
  • Створено «національний уряд».
  • З 1937 р. уряд очолює Невілл Чемберлен.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Бесіда за запитаннями підручника.
  • Укажіть дату підписання урядом Д. Ллойд Джорджа угоди про створення незалежної ірландської держави. (грудень 1921 р.)
  • Хто очолював британський уряд, що існував у 1924 – 1929 рр.? (С. Болдуїн)
  • Визначте, у чому полягали «здобутки і втрати» післявоєнного становища Великої Британії.
  • Проаналізуйте соціально-економічний і політичний розвиток країни в 1918 – 1929 рр.
  • Охарактеризуйте розвиток Великої Британії в передвоєнне десятиліття.
  1. Робота з історичною картою.
  • Простежте за картою та прокоментуйте трансформацію Британської колоніальної імперії.
  1. Підсумки уроку.
  2. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 9 підручника.

 

docx
Додано
3 січня 2019
Переглядів
5454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку