Урок 25
Тема: Весняні мелодії.
Мета: формувати уявлення про веснянки як вид обрядових пісень, продемонструвати інші зразки весняних картин у музиці, викликати інтерес до традицій українського народу, розвивати музичний слух, виховувати шанобливе ставлення до народних звичаїв.
Обладнання: малюнки весни, сонечка, репродукції картин про весну, музичний матеріал: українська народна пісня «Сонечко». П’єса В.Барвінського «Сонечко», пісня В.Верменича «Повертайся, ластівко», вальс Й.Штрауса «Весняні голоси».
Хід уроку
І. Організаційний момент. Музичне вітання.
Добрий день, весняний день.
Знов чекаємо пісень.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Тане сніжок, квітне лужок,
День прибуває. Коли це буває? (Навесні)
Гра «Подарунок від весни».
Дощик Сонечко
Усмішка ВЕСНА Тепло
Пташка Квіти
ІІІ. Оголошення теми уроку.
З давніх-давен люди зустрічали весну піснями, які поєднували з іграми і танцями.
Слово «веснянка» українського походження. Найдавніші веснянки – гаївки, назва їх походить від слова «гай». Як тільки починали танути сніги, дівчатка і хлопчики вибігали у гайок, співали пісні, прохаючи весну швидше повернутися.
Знов музика до нас прийшла,
А з нею – чарівна весна.
Щоб настрій був чудовий зранку,
Розучимо і ми веснянку.
IV. Розучування української веснянки «Вийди, вийди, сонечко».
V. Фізкультхвилинка (виконання веснянки із танцювальними рухами).
VI. Слухання музики (В.Барвінський «Сонечко»)
Теплому, ласкавому сонечку присвятив музичну п’єсу український композитор Василь Барвінський.
VII. Розучування пісні «Повертайся, ластівко» муз. В.Верменича, сл.М.Сингаївського.
Привітали нас піснями із весною
Та живуть з нами під стріхою одною. (Ластівки)
VIII. Слухання музики (вальс австрійського композитора Й.Штрауса «Весняні голоси»).
IX. Підсумок уроку.