Розробка уроку "Весняні мелодії" для 1 класу (НУШ)

Про матеріал
Тема: Весняні мелодії. Мета: формувати уявлення про веснянки як вид обрядових пісень, продемонструвати інші зразки весняних картин у музиці, викликати інтерес до традицій українського народу, розвивати музичний слух, виховувати шанобливе ставлення до народних звичаїв.
Перегляд файлу

 

Урок  25

Тема: Весняні мелодії.

Мета: формувати уявлення про веснянки як вид обрядових пісень, продемонструвати інші зразки  весняних  картин  у музиці, викликати  інтерес до  традицій  українського народу, розвивати музичний слух, виховувати  шанобливе ставлення  до народних звичаїв.

Обладнання: малюнки  весни, сонечка, репродукції картин  про  весну, музичний матеріал: українська народна пісня «Сонечко». П’єса В.Барвінського «Сонечко», пісня В.Верменича «Повертайся, ластівко», вальс Й.Штрауса «Весняні голоси».

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент. Музичне вітання.

Добрий день, весняний день.

Знов чекаємо пісень.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  •      Сьогодні до  нас  у  гості завітала незвичайна красуня. Хто це?

Тане  сніжок, квітне лужок,

День прибуває. Коли це буває? (Навесні)

  •      Який настрій у вас викликає  весна? (Веселий, бадьорий, радісний, піднесений.)
  •      Що ви уявляєте, коли ми говоримо про весну?

Гра «Подарунок від весни».

             Дощик                                         Сонечко

 

Усмішка                             ВЕСНА                   Тепло

 

              Пташка                                      Квіти

 

ІІІ. Оголошення теми уроку.

  •    Ми з вами  багато вивчаємо і співаємо народних пісень.
  •    Які пісні називаються народними?
  •    Коли виконуються колядки чи щедрівки?

З давніх-давен люди зустрічали весну піснями, які поєднували з іграми і танцями.

  1. Робота в зошиті (с.48).
  •      Розташуйте букви в порядку зростання цифр і складіть з них  слово.
  •      То як називалися пісні, пов’язані  з настанням весни? (Веснянки)

Слово «веснянка» українського походження. Найдавніші веснянки – гаївки, назва їх походить від слова «гай». Як тільки починали танути сніги, дівчатка і хлопчики вибігали у гайок, співали пісні, прохаючи весну швидше повернутися.

  1. Гра «Композитор».
  • Уявіть, що ви композитори – автори веснянки.
  • Який би був настрій, характер веснянки? Створіть свою веснянку.
  • У дівчини-весни є найкращий помічник – сонечко.
  1. Розспівування.

Знов музика до нас прийшла,

А з нею – чарівна весна.

Щоб настрій був чудовий зранку,

Розучимо і ми веснянку.

IV. Розучування української веснянки «Вийди, вийди, сонечко».

  1. Спів за строфами.
  2. Хорове виконання.
  3. Спів із супроводом на дитячих або народних шумових інструментах.
  4. Робота в зошиті (с.49).

V. Фізкультхвилинка (виконання веснянки із танцювальними рухами).

VI. Слухання музики (В.Барвінський «Сонечко»)

  •      Сонечко дарує радість і життя всьому на Землі. Тому люди з давнини ставляться   до сонця з шаною і вдячністю. А Дітвора залюбки співає  йому пісні.

Теплому, ласкавому сонечку присвятив музичну п’єсу  український композитор Василь Барвінський.

  • Послухайте музику. Опишіть її характер.
  • Яке враження справив на вас твір?
  • Який настрій він викликав?
  • Яку знайому  мелодію ви почули у творі?
  • Як вона змінюється  впродовж звучання?

VII. Розучування пісні «Повертайся, ластівко» муз. В.Верменича, сл.М.Сингаївського.

  •      Із настанням весни люди з нетерпінням чекали  повернення птахів – вісників птахів, які на  своїх крилах приносили надію  на тепло, сонце, краще життя.
  •      Відгадайте загадку і скажіть,  що це за птахи:

Привітали нас піснями із весною

Та живуть з нами під стріхою  одною. (Ластівки)

  •      Сьогодні на уроці ми ознайомимось з піснею про ластівку.
  1. Виконання вчителем.
  2. Аналіз змісту пісні.
  3. Розучування за музичними фразами.
  4. Хорове виконання.

 

VIII. Слухання музики (вальс австрійського композитора Й.Штрауса «Весняні голоси»).

 

  • Послухайте вальс «Весняні голоси».
  • Який настрій передає і створює музика?
  • Що ви собі уявили?
  •      Розгляньте репродукцію картини С.Жуковського «Весна».
  • Порівняйте характер музичного та живописного творів.

 

IX. Підсумок уроку.

 

  •      З якими  народними піснями ви ознайомилися? Що слухали? Бажаю вам бути спостережливими, милуватись весняною красою, слухати пісні пташок. Успіхів у спілкуванні з матінкою-природою!

 

 

docx
Додано
14 березня 2022
Переглядів
761
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку