Розробка уроку виробничого навчання "Створення буклетів в MS Publisher

Про матеріал
Методична розробка уроку виробничого навчання з професії 4112 Оператор комп’ютерного набору "Створення буклетів в MS Publisher"
Перегляд файлу



 

Розглянуто і схвалено 

на засіданні методичної комісії  загальних професій для всіх галузей промисловості

Голова методичної комісії ___________

А.Ф. Каплун 

Протокол № _7_ від

«15» квітня   2013 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор 

 

ПОГОДЖЕНО

Заступник директора ЦПТО № 1 з НВР ___________  О.В. Чопова «____»______ 2013 р.     

 

ПОГОДЖЕНО

Старший майстер ЦПТО № 1 ___________ В.М  Воробйов 

«____»__________ 2013

Паршина Ольга Леонідівна, майстер виробничого навчання

Центру професійно-технічної освіти № 1 м. Харкова 

 

 

 

Методична розробка уроку виробничого навчання  з професії «Оператор комп’ютерного набору» 

«Створення оригінал-макету буклету» - Харків, 2013. – 37 с. 

 

 

Дана методична розробка призначена майстрам виробничого навчання при організації та проведенні уроків виробничого навчання за професією «Оператор комп’ютерного набору» (код 4112) при вивченні та набутті практичних навичок роботи в програмі Microsoft Publisher на основі діяльнісного та компетентностного підходів до навчання при опануванні теми «Створення оригінал-макету буклету». 

ЗМІСТ 

 

АНОТАЦІЯ .............................................................................................................................................................. 4

1.         ХАРАКТЕРИСТИКУ ТА НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНІ ЗАДАЧІ ТЕМИ ....................................................... 5

2.         ПЛАНУВАННЯ ВИВЧЕННЯ ТЕМИ ............................................................................................................ 7

ПЛАН УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ 3.7 .......................................................................................... 9

3.         ОБЛАДНАННЯ ТА ОСНАЩЕННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ УЧНІВ ............................................................. 10

Структура уроку............................................................................................................................................... 11

4.         МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ВСТУПНОГО ІНСТРУКТАЖУ .................. 13

5.         МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ УЧНІВ ТА

ПОТОЧНОГО ІНСТРУКТАЖУ МАЙСТРА ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ ................................................. 22

6.         МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ЗАКЛЮЧНОГО ІНСТРУКТАЖУ............... 23

7.         МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОНАННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ ...................... 25

Додаток 1........................................................................................................................................................... 26

Додаток 2........................................................................................................................................................... 27

Додаток 4........................................................................................................................................................... 30

Додаток 5........................................................................................................................................................... 31

Додаток 6........................................................................................................................................................... 32

Додаток 7.1........................................................................................................................................................ 33

Додаток 7.2........................................................................................................................................................ 35

ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ ..................................................................................................................................... 36

          

АНОТАЦІЯ 

В сучасному світі неможливо навчатися та працювати без знань та навичок роботи на комп’ютері. Одним з найважливіших стратегічних завдань сучасного навчання є формування професійної компетентності майбутніх фахівців. Кваліфікаційні характеристики по всіх спеціальностях містять такі вимоги: уміння здійснювати пошук, аналіз і оцінку інформації, необхідної для постановки і вирішення професійних завдань, професійного і особового розвитку; використовування інформаційно-комунікативних технологій для вдосконалення професійної діяльності; самоосвіта. Позначені вимоги до підготовки учнів роблять їх конкурентоздатними на сучасному ринку праці.

Для створення рекламних листівок, оформлення журналів і книжок є видавничі системи. Вони дають змогу підготувати і якісно видрукувати на лазерних принтерах або вивести на фотонабірні автомати складні документи.

Видавнича система Microsoft Publisher дає змогу швидко створювати на базі заготовок-шаблонів типові публікації. Для опанування теми програми 3 «Основи технічного редагування та оформлення тексту» (48 годин) пропонується використовувати програмний продукт Microsoft під назвою Publisher. Остання версія програми входить до складу розширеного варіанту MS Office XP для роботи в середовищі Windows. 

Урок «Створення оригінал-макету буклету» - це сьомий урок по темі 3 «Основи технічного редагування та оформлення тексту». Урок побудований таким чином, що кожному етапу уроку відповідає окрема презентація,  де є посилання на необхідні додатки до уроку: інтерактивний тест для перевірки готовності учнів до уроку, тест-допуск з охорони праці та організації робочого місця оператора комп’ютерного набору, інструкційні картки по виконанню роботи, папки з підготовленими творчою командою текстовими та фото матеріалами для виконання буклету, критерії оцінювання робіт, таблиця накопичення балів, домашнє завдання. 

1.      ХАРАКТЕРИСТИКА ТА НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНІ ЗАДАЧІ ТЕМИ

«Основи технічного редагування та оформлення тексту» виробничого навчання з професії «Оператор комп’ютерного набору» 

(І категорія)

Microsoft Publisher - це редактор, призначений для створення всілякого роду паперових виробів, необхідних для комерційної діяльності, таких як буклети, оголошення, бланки, візитні картки, газети, календарі, що, поза сумнівом, допоможе операторам комп’ютерного набору максимально ефективно використовувати всі доступні інформаційні засоби з користю для бізнесу.

До переваг Microsoft Publisher можна також віднести:  зручне меню, велику кількість вбудованих шаблонів, зручну систему форматування секторів документу, вбудовану систему малювання, враховані стандарти усіх форм документів, що застосовуються сьогодні в комерційних умовах, сумісність з іншими додатками.

Видавнича система Microsoft Publisher дає змогу швидко створювати на базі заготовок-шаблонів типові публікації: газети, брошури, календарі, каталоги, буклети, конверти, візитки, запрошення, вітальні листи, меню, резюме, наклейки на товари, а також веб-сайти. 

Для засвоєння основних понять та набуття навичок роботи в Microsoft Office Publisher  розроблені: інструкційна картка, презентація, відеофрагменти, тести та картки-завдання для виконання самостійних робіт учнями, які дозволяють засвоїти матеріал на високому рівні відповідно до вимог кваліфікаційної характеристики «Оператора комп’ютерного набору». 

Метою опанування теми «Основи технічного редагування та оформлення тексту»  є:

Освітня: активізація, систематизація і актуалізація знань.  Навчити складати «крилаті вирази» для оформлення рекламних брошур.  Копіювати, вставляти малюнки, змінювати вид малюнка.  Робити рамки до тексту.  Створювати листівки (вітальні, запрошення, жартівливі, дитячі). Створювати плакати, грамоти, дипломи, буклети, газети. Робити посилання до інших ресурсів. 

Розвиваюча: розвивати уміння аналізувати, порівнювати, робити власні висновки, розміщувати логічно правильно інформацію, коротко висловлювати свої думки.

Виховна: виховання шанобливого, толерантного відношення до  точок зору своїх товаришів, до авторського права.

ЗАВДАННЯ: 

Загальноосвітні: сформувати в учнів базове уявлення про програму Publisher, навчити і показати, як і  для яких публікацій використовується той або інший макет, навчити вибирати і систематизувати матеріал для створення публікацій,  коротко висловлювати об'ємний матеріал; навчити представляти готові публікацій.

Розвиваючі:   розвинути уміння  відстоювати свої ідеї,  свої публікації, правильно висловлювати свою думку при захисті робіт. Виробити в учнів навички самостійної роботи з комп'ютером.

Очікуваний результат: «готовий продукт» -  буклети, оголошення, бланки, візитні картки, бюлетені,  газети, календарі та інше.

2.      ПЛАНУВАННЯ ВИВЧЕННЯ ТЕМИ

«Основи технічного редагування та оформлення тексту»

(розбивка теми програми на уроки)

"При вивченні наук приклади корисніше за правила"  (Ісак Ньютон)

теми

Назва теми

Кількість годин

3

 Основи технічного редагування та оформлення тексту

48

уроку

Тема уроку

Кількість годин

1.  

Робота з головним меню, вікном та панелями інструментів  

6

2.  

Робота з графічними примітивами. Завантаження і макетування тексту

6

3.  

Використання стилів сторінок та публікацій. Взаємне розташування об'єктів на сторінці

6

4.  

Створення фреймів

6

5.  

Робота з таблицями. Верстка бланку ділового листа. 

6

6.  

Макетування візитної картки. 

6

7.  

Створення оригінал-макету буклету

6

8.  

Макетування місцевої газети 

6

Кожен урок теми  «Основи технічного редагування та оформлення тексту» присвячується вивченню створення конкретної публікації. В кінці уроку учні повинні створити свої публікації (листівка, візитка, буклет, місцева газета і т. і.) і отримати оцінку за цю роботу. Роботи оцінюються за критеріями до кожного виду публікації.

Учні повинні мати уявлення, що вони робитимуть на уроці. Тому на початку уроку їм буде продемонстрований готовий екземпляр публікації.

Дана  методична розробка розглядає  7 урок  теми  «Основи технічного редагування та оформлення тексту». Результат уроку - створення закінченої публікації: буклет на основі стандартного шаблону, модифікованого  параметрами на панелі майстра, авторозміщення тексту та використання іншого макету і кольорової схеми.

Учні повинні уміти:

вибирати макети публікацій, колір дизайну, розміщувати інформацію, малюнки, друкувати через принтер, сканувати малюнки, грамотно писати, змінювати шрифти тексту, копіювати, переміщати інформацію, вставляти межі сторінок.

Учні повинні знати: функції інструментів, розміщених на панелі; які публікації можна створювати, для яких цілей вони використовуватимуться, алгоритм початку роботи, алгоритм створення будь-якої переліченої вище публікації, правила складання пропозицій, вірша. 


Навчальна: Узагальнити, систематизувати знання з теми і створити буклет для профорієнтації.  

Розвиваюча: Сприяти розвитку творчого, логічного мислення учнів, здатності

самостійно аналізувати, інтересу до предмету; формувати уміння співпрацювати в малих групах.

Виховна: Сприяти вихованню працьовитості, наполегливості в досягненні високої

якості роботи, навичок взаємоконтролю і взаємодопомоги, умінню раціонально планувати робочий час.

Тип уроку : комплексний урок.

Методи проведення:

вступного інструктажу: бесіда, пояснення, показ нових трудових прийомів; по рівню навчально-пізнавальної діяльності учнів: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, проблемний.

поточного інструктажу: пояснення, роз'яснення, самостійна практична

робота учнів; по рівню навчально-пізнавальної діяльності учнів: репродуктивний,  дослідницький.

заключного інструктажу: проблемний, аналітичний, ділова гра «Виграй

тендер», технологія «Чорний та білий опонент». 

Форма роботи: індивідуальна, диференційовано-групова

Міжпредметні зв'язки: основи технічного редагування та оформлення тексту,

технологія комп’ютерної обробки інформації, комп’ютерні системи та мережі, охорона праці.

Завдання : Створення рекламного буклету «Центр професійно-технічної освіти № 1 м. Харкова»

Ключові слова: майстер публікацій, автозміст, шаблони, об’єкти, ліфлет

3.      ОБЛАДНАННЯ ТА ОСНАЩЕННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ УЧНІВ

Матеріально-технічне оснащення уроку:

       персональний комп'ютер;

       операційна система Windows XP  ;

       програма PowerPoint

       електронна таблиця Microsoft Excel ;

       програма  видавнича система Microsoft Publisher ;

       програма електронних тестів  Test++;

       проектор;

       письмове приладдя;

       можливості локальної мережі.


Учбово-технічна документація і дидактичні матеріали:

       учбовий елемент  по створенню буклету;

       карта інструкції по створенню буклету;

       відеоролик по створенню буклету;

       електронний пакет з матеріалами (інформація про професії, фотоматеріали, емблема ЦПТО № 1);

       презентації інструктажів по техніці безпеки;

       презентації учнів про призначення, історію і дизайн буклету ;

       критерії оцінювання буклетів; підсумкова таблиця балів за урок ;  демонстраційні зразки  буклетів.

Робоче місце учня – оператора комп’ютерного набору – це певна ділянка лабораторії ІКТ. Робоче місце ОКН оснащується робочим столом, стільцем. Основним обладнанням, що застосовується на робочому місці ОКН, є системний блок, монітор, клавіатура, миша.

Робоче місце відповідає сучасним вимогам виробничої культури, ергономіки і технічної естетики.

Наукова організація праці на робочому місці передбачає перш за все раціональний виробничий процес, зниження втоми при роботі учнів, виключення безцільних рухів, забезпечення високої продуктивності праці і якості роботи.

Структура уроку

з/п

Структура уроку

Трива лість

I. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

2хв.

1.1

Вітання з учнями

 

1.2

Перевірка наявності учнів на уроці (звіт чергового про присутність учнів)

1.3

Перевірка зовнішнього вигляду учнів та їх розміщення за персональними комп’ютерами.

1.4

Зосередження уваги та готовності учнів до уроку

II. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ

43 хв.

2.1

Повідомлення теми і мети уроку, мотивація

 

2.2

Актуалізація опорних знань учнів:  перевірка знань, умінь і навичок за матеріалами уроків,  взаємопов'язаних з   метою уроку і необхідних для його проведення (тест);

2.3

Пояснення характеру і призначення запланованої на уроці роботи

2.4

Пояснення нової  навчальної інформації з навчального елементу (Додаток 2)

2.5

Демонстрація нових операцій і прийомів діяльності згідно інструкційній картці (Додаток 3)

2.6

Ознайомлення учнів з матеріалами, вимогами до буклетів (Додаток 4)

2.7

Картка-завдання (Додаток 5)

2.8

Демонстрація готових буклетів інших підприємств та ПТНЗ

2.9

Пояснення вимог т/б та організації робочих місць учнів    при виконанні завдань, презентація на цю тему учнів групи № 1 (Додаток 7)

2.10

Повідомлення про критерії оцінювання  буклетів

 

Опитування учнів та пробне виконання ними нових прийомів роботи з метою перевірки засвоєння матеріалу вступного

2.11


з/п

Структура уроку

Трива лість

 

інструктажу. Відповіді на запитання учнів.

 

III. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ

180 хв.

3.1

Самостійне виконання учнями завдання зі створення, оригіналмакетів буклетів.

 

3.2

Перевірка правильності організації робочих місць.

3.3

Перевірка дотримання правил з охорони праці.

3.4

Перевірка вмінь користуватися інструкційними картками.

3.5

Перевірка правильності виконання учнями операцій по карткамзавданням.

3.6

Проведення фізкультхвилинок (Додаток 6)

3.7.

Перевірка ходу виконання робіт (контроль за виконанням операцій).

3.8

Надання допомоги учням.

3.9

Проведення індивідуальних, групових інструктажів.

3.10

Збереження буклетів учнів у папці «Роботи учнів гр.. Об-31»

IV ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ

45хв.

4.1

Підбиття підсумків уроку:

 

 

Аналіз робіт учнів

 

Повідомлення та обґрунтування оцінок

 

Аналіз причин помилок учнів та способи їх усунення

 

Розгляд випадків нераціонального використання навчального часу

4.2

Оголосити оцінки учнів за урок. Назвати кращу творчу групу на уроці

4.3

Рефлексія. Складання сінквейну

4.4

Оголосити тему наступного уроку «Макетування місцевої газети».  

4.5

Видача домашніх завдань

4.6

Вимкнення комп’ютера, прибирання робочих місць

 

                Майстер виробничого навчання     __________     О.Л. Паршина  

4.      МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ВСТУПНОГО ІНСТРУКТАЖУ

Метод виробничого навчання – інструктаж - належить до комбінованих методів і, крім сукупності словесних, включає групу наочних методів, зокрема демонстрацію буклетів інших ПТНЗ, підприємств; демонстрацію виконання прийомів роботи зі вставкою об'єктів, текстів, схем;  алгоритм виконання роботи за інструкційною карткою; використання можливостей Інтернету; фото та текстових матеріалів для буклету;  доповіді та презентації для уроку, які підготували 3творчі  групи. Для активізації процесу навчання проводиться перевірка теоретичних знань, яка здійснюється у вигляді тесту за темами попередніх уроків. Великим плюсом є самостійний розподіл часу і індивідуальне сприйняття питань тесту учнями, а також об'єктивність результатів тесту.  (Додаток 1) 

На цьому уроці особливе місце посідає ділова гра, яка моделює виробничу ситуацію, відображає стиль майбутньої професії і є своєрідним полігоном, на якому учні відпрацьовують професійні навички в умовах наближених до реальних. Цінність цього методу в тому, що він сприяє успішному формуванню позитивних ділових якостей. В учнів формується здатність швидко адаптуватися в групі, уміння встановлювати особисті контакти, обмінюватися інформацією і формувати необхідну точку зору, готовність приймати на себе відповідальність за діяльність групи, правильно розподіляти і організовувати роботу. Використання навчального елементу (Додаток 2), допомагає  поясненню нової  теми. Послідовність виконання дій для створення буклету  - за інструкційною карткою. Саме таке навчання впливає на розвиток потреби у самонавчанні і самоврядуванні, допомагає людині оволодіти ситуацією, виключити виникнення некерованих явищ на виробництві та в житті.

На вступному інструктажі йде докладне пояснення технологічного процесу, який супроводжується показом певних дій, операцій, прийомів. Майстер демонструє прийоми виконання дій, згідно  інструкційної картки в уповільненому темпі, з паузами, і лише потім переходить до показу в нормальному темпі. На вступному інструктажі методи поєднуються:  показ + інструктування; пояснення + демонстрація (відеоролик).

Показ майстром прийомів трудової дії допомагає сформувати у свідомості учнів точний, живий і конкретний образ трудових дій. Щоб усім було добре видно, майстер використовує проектор.  

 

 

Таблиця 3. Рекомендації щодо проведення показу трудових дій

п/п

Діяльність майстра

Діяльність учнів

1

Пояснити призначення сформованих умінь.

Засвоєння значущості трудового процесу професійній діяльності.

2

Показати весь трудовий процес у нормальному темпі.

Спостереження, цілісне сприймання трудового процесу.

3

Виділити операції, прийоми та основні дії в трудовому процесі.

Аналіз складу та структури трудової діяльності

4

Показати окремі операції, прийоми та пояснити способи їх виконання за інструкційною картою.

Засвоєння способів виконання кожної операції, прийомів роботи згідно з інструкційною картою.

5

Сформувати питання, для аналізу інструкційної карти.

Відповіді на питання

6

Показати весь трудовий процес в сповільненому темпі

Сприйняття трудового процесу

7

Запропонувати декільком учням  відтворити показані операції

Спостереження, усвідомлення, аналіз, відтворення

8

Проаналізувати помилки учнів

Аналіз прийомів роботи

9

Повторити весь трудовий процес в нормальному темпі

Уявне відтворення всього трудового процесу 

Перевірку дотримання правил техніки безпеки, пожежної безпеки, електробезпеки та організації робочого місця оператора комп’ютерного набору, виробничій санітарії  учні  виконують у вигляді творчих домашніх робіт - презентацій. Підготовку і захист цих робіт учні здійснюють по черзі - з уроку в урок. На цьому уроці запропонована до виступу 1 робота. Після закінчення виступи учні озвучують питання, побажання, зауваження до цієї групи (Додаток 7).

 

Ця форма перевірки дотримання правил ТБ активізує розумову діяльність учнів і дозволяє швидко перевірити правильність відповідей, у тому числі за допомогою самих учнів.

Фронтальна бесіда з виділенням етапів створення буклету. Рекомендується у формі фронтальної бесіди обговорити технологію створення буклету, виділяючи при цьому основні операції виконання роботи та вимоги до буклету. Виконання окремих трудових прийомів демонструється 1 учнем з кожної творчої групи. Для демонстрації робіт використовується проектор.

Мета вступного інструктажу - підготувати учнів до активного і свідомого виконання вправ.

Результатом проведення цього етапу уроку стає систематизація знань учнів і їх практичне застосування, що сприяє розкриття творчого потенціалу учнів. 

 

 

 

 

 

 

 

 



ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА ВСТУПНОГО ІНСТРУКТАЖУ

Етап уроку

Час хв.

Зміст етапу

 

 

I. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

 

2.

Діяльність майстра в/н

Діяльність учня

1.1

Вітання з учнями

 

1.2

Перевірка наявності учнів на уроці (звіт чергового про присутність учнів)

 

1.3

Перевірка зовнішнього вигляду учнів та їх розміщення за персональними комп’ютерами.

 

1.4

Зосередження уваги та готовності учнів до уроку

 

 

 

II. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ

2

 

Мета

Компетенції

Методи

Форми

Використовувані ресурси  

Знання

Уміння

Повідомлення теми і мети уроку, мотивація 

 

 

Пояснювально - ілюстративний

Розповідь, бесіда

 

Діяльність майстра в/н

Діяльність учня

Постановка мети уроку

Добридень! Сьогодні нам адміністрацією ЦПТО № 1 запропоновано створити інформаційний рекламний буклет «Центр професійно-технічної освіти № 1 м. Харкова» до Дня відкритий дверей 15.04.13 р. Кожна творча група буде використовувати свій заздалегідь підготовлений фото і текстовий матеріал. За результатами комплексної оцінки визначимо переможця і групу, яка виграла тендер на створення буклету, і сам буклет.

Відзначу: 

Ваша робота на уроці може вважатися успішною, якщо по його закінченню Ви:

-                     умієте визначати  і описувати переваги і недоліки створених буклетів;

-                     створите рекламний буклет, використовуючи всі додатки до уроку та Інтернет – ресурси. 

Всі етапи Вашої роботи на уроці знаходяться в інтерактивній презентації уроку.

 

 

 

 

 

 

Слухають пояснення.

Формування установки мотиваційно-цільового підґрунтя

 

 

 

Виявлення потреби у вивченні матеріалу

 

Роблять записи в зошиті.

 

7 хв.

Мета

Компетенції

Методи

Форми

Використовувані ресурси  

Знання

Уміння

 

 

Перевірка знань, умінь і навичок за попередніми матеріалами теми «Основи технічного редагування та

оформлення тексту»

Отримані на попередніх уроках теоретичного і виробничого навчання

Користування тестовою програмою

 

Дослідницький 

Тестування  

Електронний тест Test++        ;

Діяльність майстра в/н

 

Діяльність

учня

Слідкує за виконанням тестового завдання и правильністю переносу отриманої оцінки в підсумкову таблицю балів  

 

 

 

Відповідає на питання тесту

Переносить отриману оцінку в п

ідсумкову таблицю балів 

3 хв.

Мета

Компетенції

 

Методи

Форми

 

Використовувані ресурси  

Знання

Уміння

 

Познайомити учнів з планом роботи на уроці

 

 

 

Пояснювально - ілюстративний

Розповідь, бесіда

 

 

Діяльність майстра в/н

 

Діяльність

учня

Інструкція учнів 

  1)    Отримайте оцінку за вхідний контроль знань за темою

(Тест1) й перенесіть її в підсумкову таблицю балів; 2)           Перейдіть на теми, кликнувши по кнопці «Презентація теми уроку» Знайдіть необхідні додатки (2);

3)               Познайомтеся із змістом теми «Створення оригінал макету буклету» (додаток 4);

4)               Зафіксуйте необхідну інформацію;

5)               Створіть рекламний буклет на тему «Центр професійнотехнічної освіти № 1 м. Харкова»;

6)               Перешліть Ваш буклет по локальній мережі в загальну папку вашої групи «Роботи учнів гр. Об-32»;

7)               Оцініть роботи інших учнів (додаток 6)

8)               Захистіть свою роботу;

9)               Складіть сінквейн. Зробіть висновки.  Всі ці етапи Вашої роботи на уроці знаходяться в інтерактивній презентації уроку.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слухає пояснення та робить зап

иси у зошиті

8

Мета

Компетенції

 

Методи

Форми

Використовувані ресурси  

Знання

Уміння

 



 

 

 

Познайомити учнів з новою формою інформаційної публікації –  буклетом;

 

Знати вимоги, що пред'являються до рекламного буклету, інформаційного

Розрізняти інформаційний і рекламний буклети, обирати необхідні шаблони

Пояснювально – ілюстративний,

проблемний 

 

Розповідь,

бесіда

 

Презентація «Буклет», навчальний елемент

Діяльність майстра в/н

Діяльність учня

Виводить на екран вміст презентації «Буклет»:

1 слайд: Тема нашого уроку «Створення оригінал макету буклету»

Слухають пояснення, роблять необхідні записи в зошиті.

 

2 слайд: Перед початком роботи, вирішите - який буде макет вашого буклету?

Програма Microsoft Office Publisher  надає широкий перелік готових шаблонів. 

Слухають пояснення, роблять необхідні записи в зошиті.

 

3 слайд: Оскільки «тактика рекламної кампанії не має на увазі економії засобів в збиток зовнішньому вигляду» і Ваш буклет може бути використаний на виставках, рекламних акціях і так далі, то він повинен привертати увагу потенційних абітурієнтів. А значить – бути барвистим, але і в теж час не відштовхувати своєю строкатістю. 

 

Слухають пояснення, роблять необхідні записи в зошиті.

 

4  і 5 слайдів: 

При створенні буклету Ви повинні пам'ятати про авторське право. Тому, всі  використані інформаційні ресурси, повинні бути відбиті в списку використаної літератури. При створенні буклету рекомендується враховувати:

ü  Зміст заголовка, логотипу.

ü  Формат колонок.

ü  Стиль заголовків і тексту.

ü  Розташування малюнків і фотографій.

ü  Розташування елементів буклету. 

 

 

Слухають пояснення, роблять необхідні записи в зошиті.

7 хв.

Мета

Компетенції

Методи

Форми

Використовувані ресурси  

Знання

Уміння

Придбання навиків виконання  нових операцій і приймів по створенню буклетів  

 

-

Демостраційно- ілюстративний, відтворювання

Демонстр ація, пояснення

Відеоролик, інструкційна картка, навчальний елемент 

Діяльність майстра в/н

Діяльність учня

Пояснити призначення сформованих умінь.

Засвоєння значущості трудового процесу професійній діяльності. 

Показати весь трудовий процес у нормальному темпі.

Спостереження, цілісне сприймання трудового процесу.

Виділити операції, прийоми та основні дії в трудовому процесі.

Аналіз складу та структури трудової діяльності

Показати окремі операції, прийоми та пояснити способи їх виконання за  інструкційною картою.

Засвоєння способів виконання кожної операції, прийомів роботи згідно з інструкційною картою.

Сформувати питання, для аналізу інструкційної карти.

Відповіді на питання

Показати весь трудовий процес в сповільненому темпі

Сприйняття трудового процесу

Запропонувати декільком учням  відтворити показані операції

Спостереження, усвідомлення, аналіз, відтворення

Проаналізувати помилки учнів

Аналіз прийомів роботи

Повторити весь трудовий процес в нормальному темпі

Уявне відтворення всього трудового процесу 

Показати відеоролик «Створювання буклету в МS Publisher 

Усвідомлення, аналіз  прийомів роботи

2

Мета

Компетенції

Методи

Форми

Використовувані ресурси  

Знання

Уміння

Познайомити учнів з вимогами до буклетів  

 

 

Ілюстративноаналітичний 

Розповідь, показ

Презентація,

Діяльність майстра в/н

Діяльність учня

Знайомить учнів із загальними вимогами до буклету, до тексту, ілюстрацій, загального дизайну і джерел інформації (див. презентація «Буклет», 4 і 5 слайдів).

 

Визначає свої уподобання до дизайну  буклету, до колірної схеми буклету.

 

3

Мета

Компетенції

Методи

Форми

Використовувані ресурси  

Знання

Уміння

Дати уявлення про широкий спектр можливостей програми Publisher? 

 

 

Пояснювальноілюстративний

Групова 

Буклети ПТНЗ

Харківської області,які були створені до Свята профтехосвіти.

Діяльність майстра в/н

                                 Діяльність учня



 

 

 

Демонструє буклети  

 

Порівнює свої уподобання з вимогами до буклету 

5

Мета

Компе

тенції

Методи

Форми

Використовувані ресурси  

Знання

Уміння

Створення безпечних умов праці та результативної роботи на уроці

Вимог техніки безпеки, організації робочого місця

Правильно застосовувати знання з т/б перед початком уроку, під час роботи і після закінчення

роботи

Демонстраційн о-

пояснювальний

Інтерактивн а групова

Тест «Так» чи «Ні» Презентація по техніки безпеки та організації робочого місця 

Діяльність майстра в/н

 

Діяльність учня

Перевіряє знання учнів з охорони праці та організації робочого місця оператора комп’ютерного набору

 

Коментують презентацію з охорони праці. Дають відповіді на питання. Отримують допуск до виконання практичної роботи

1

Мета

Компе

тенції

Методи

Форми

Використовувані ресурси  

Знання

Уміння

Концентрація уваги учнів на основних якісних характеристиках буклету

Вимог до буклету

Уміння обирати потрібний текстових і графічний матеріал

Проблемний, роз’яснення 

Пояснення 

Критерії оцінювання буклетів 

Дія майстра 

 

Дія учня

Зосередження уваги на вимогах до текстової та графічної інфо

рмації

Усвідомлює причини співвідношення текстової та графічної інформації у буклеті

5

Мета

Компе

тенції

Методи

Форми

Використовувані ресурси  

Знання

Уміння

Перевірки засвоєння матеріалу  вступного інструктажу

1. Форматування, структуризація тексту 2. Проста обробка цифрових зображень;

ü   Створення

текстових документів;

ü   Робота із зображеннями;

Індивідуальна робота

Практична, тест 

Програма  Publisher 

Дія майстра 

Дія учня

 

 

Перевіряє правильність засвоєння нового матеріалу

Демонструє засвоєння нового матеріалу


5.      МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ УЧНІВ ТА ПОТОЧНОГО ІНСТРУКТАЖУ МАЙСТРА ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ 

Поточний інструктаж - це метод в/н, де чітко визначена система вказівок, рекомендацій, які стосуються способів виконання трудових дій. Увагу учнів зосереджують на виконанні трудових операцій, прийомів.

Метою поточного інструктажу є комплексне застосування практичних умінь і навичок для виконання завдання. На цьому етапі уроку майстрові виробничого навчання рекомендується акцентувати увагу учнів на виділенні найбільш суттєвих ознак при виконанні завдання, що сприяє раціональному використанню прийомів мислення, аналізу, синтезу, порівняння, абстрагування, узагальнення, конкретизації.

Для більшого поля діяльності учнів рекомендується застосувати результати підготовчої роботи, яка поєднує в собі роботу попередніх уроків виробничого навчання і домашні завдання :

збір і обробка текстової інформації;

підготовка фотоматеріалу;

макетування документу;

Інформація про ЦПТО № 1 була зібрана творчими групами учнів (історія Центру,  його музейна робота, бібліотека). 

Створення буклету припускає 3 основні напрями роботи: текст, створення об'єктів, робота в кольорі. Отже, для успішнішого виконання роботи рекомендується ці напрями розподілити між членами малих груп. Однозначні завдання різним групам сприяють розвитку креативного мислення учнів.

Результатом роботи учнів передбачається готовий буклет.

6.                                                      МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ЗАКЛЮЧНОГО ІНСТРУКТАЖУ

Заключний інструктаж - підбиття підсумків виконання учнями трудових завдань з використанням сукупності методів виробничого навчання, які застосовувались на уроці; об'єктивне оцінювання підсумків їх практичної діяльності.

Основна мета цього інструктажу - на основі фіксації досягнень і недоліків показати учням, чому вони навчилися на уроці, оцінити рівень їх досягнень і творчої активності.

Заключний інструктаж проводиться у формі активної бесіди, яка ґрунтується на аналізі буклетів, створених творчими групами  на  уроці. Оскільки цей урок виробничого навчання припускає готовий продукт, перегляд і оцінювання результатів здійснюється не лише майстром виробничого навчання, але і учнями. Створені буклети демонструються усім учням. Ілюстрацією доцільності методу ділової гри є отримання балів по критеріям оцінювання за готовий буклет. Кожна творча група обирає по 1 кращому буклету і отримує у підсумковій таблиці ще бали за захист буклету. Оцінка за захист враховує чіткість, логічність висловлення, аналіз доцільності застосування того чи іншого матеріалу, деталі чи макети. 

До розгляду слід вибрати також завдання, виконані із зауваженнями. На базі цих матеріалів проводиться завершальний інструктаж. При підбитті підсумків уроку майстер в/н аналізує, як пройшло зайняття, яких успіхів досягла кожна творча група і окремі учні; які були помічені помилки в роботі того або іншого учня, які заходи потрібно вжити, щоб уникнути недоліків надалі.

Система контролю якості знань допомагає активізувати пізнавальну діяльність учнів, перетворити репродуктивне навчання у продуктивну освіту.  Тому для оцінювання роботи учня на уроці застосоване комплексне оцінювання, яке складається з балів отриманих:

 

 

 

Назва завдання

Максимум балів

Оцінювання учнями

Оцінювання вчителем

1

 за знання питань теорії і раніше вивченого матеріалу (Тест);

11

 

 

2

правильність виконання прийомів роботи;

10

 

 

3

дотримання техніки безпеки;

10

 

 

4

 підтримання на робочому місці встановленого порядку;

10

 

 

5

 вміння, самостійність у виконанні завдань;

10

 

 

6

  дотримання норм часу на виконання завдання;

10

 

 

7

якість виконаної роботи за критеріями оцінки буклету; 

20

0

0

8

  виконання випереджального завдання;

10

 

 

9

 участь у обговоренні буклетів.

12

0

0

 

Комплексна оцінка за урок 

11

 

 

Сума отриманих балів в підсумковій таблиці переводиться за шкалою на оцінку по 12 бальній системі і кожен учень отримує комплексну оцінку за урок.

 Для підбиття підсумків уроку і розвитку креативного мислення учнів використовуємо на заключному інструктажі інноваційну технологію «Сінквейн». Учням пропонується скласти сінквейн. Сінквейн - прийом, що дозволяє в декількох словах викласти навчальний матеріал на певну тему. Це специфічне вірш (без рими), що складається з п'яти рядків, в яких узагальнено інформацію з вивченої теми.

Буклет

Рекламний, інформаційний Повідомляти, вибирати, планувати Створення буклету - це творчість.

Реклама


7.      МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОНАННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 

Систематичне самостійне опрацювання навчального матеріалу та своєчасне написання домашнього завдання є важливим і обов'язковим етапом вивчення будь-якої навчальної дисципліни та набуття професійних знань, умінь і навичок. 

За дидактичним цілям виділяють наступні види домашніх завдань:

 що готують до сприйняття нового матеріалу, вивченню нової теми;  спрямовані на закріплення й застосування знань, отриманих на уроках,

вироблення вмінь і навичок;

                                такі, що сприяють розширенню й поглибленню навчального матеріалу,

вивченого раніш;

 спрямовані на формування й розвиток умінь самостійного виконання вправ;  такі, що сприяють розвитку самостійності мислення шляхом виконання індивідуальних завдань в обсязі, що виходить за рамки програмного матеріалу, але відповідає можливостям учнів.

Учням пропонується: повторити тему «Створення оригінал-макету буклету»:

дати відповіді на  кросворд (по темі «Створення буклету»); 

Творчій групі № 2 підготувати презентацію на тему «Техніка безпеки та організація робочого місця оператора комп’ютерного набору».

Використовуючи ресурси Інтернету проведіть пошукову роботу з метою збору інформації для випуску газети. Підсумки пошукової роботи збережіть в окремій теці. Придумайте заголовки до статей. Створіть презентацію «Історія газет».             

    

             

9. ДОДАТКИ

 Додаток 1.

ТЕСТ  ВХІДНОГО  КОНТРОЛЮ  ЗНАНЬ 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2 

 

 

 

Додаток 3


Додаток 4

 

Ø    Необхідно продумати тематику і дизайн роботи.

Ø    Вміст буклету можна  розкласти на 3 основних складової: фон, ілюстрації, текст.

Ø    На папері намалювати макет буклету для кращого зорового сприйняття.

Ø    Для зручності розміщення тексту, ілюстрацій використати допоміжні елементи програми(що направляють, лінійки).

Ø    Підібрати графічний матеріал по тематичних полях на буклеті.

Ø    При створенні простого  і фігурного тексту переслідувати мету - матеріал  має бути легко читаний. 

Ø    При оформленні роботи застосовувати текстові  ефекти там, де це доречно.

Ø    В якості смислового елементу на буклеті необхідно розмістити емблему ЦПТО№ 1.

Ø    При необхідності групувати окремі текстові і графічні  елементи.

Ø    Буклет має бути витриманий в  колірній гаммі з декількох відтінків, сумісних  по стилю.

Ø    Усі окремі елементи і групи елементів розміщують на фоні, при необхідності коригуючи взаємне положення і змінюючи порядок накладення об'єктів.

Ø    Буклет може містити текстову інформацію:  повна назва навчального закладу  назва професій  кваліфікація  термін навчання  документи для вступу

 адреса ЦПТО № 1, контактні телефони   коротка інформація про професії  спортивні секції і культурно - масові організації   Додаток 5

 

    

Додаток 6 

 

Додаток 7.1

 

 


35

 


ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ

1.     Борозна М.Г., А.Е.Шифрін. Співвідношення понять «Комп'ютерне мистецтво» і «комп'ютерний  дизайн». Комп'ютерний  дизайн  мультимедійних видань // Журнал наукових публікацій аспірантів і докторантів. № 11, 2007. http://www.jurnal.org/articles/2007/iskus3.html

2.     Останін А. А. Дизайн, комп'ютерний дизайн: культурологічна інтерпретація: Діс. канд. культурологічних наук: Москва, 2004.

3.     Микуляк О.П., Сілаєва І.Є. Підготовка викладача до уроку загальнотехнічних і спеціальних дисциплін./ Методичні рекомендації.

Донецьк – 2002.

4.     Микуляк О.П., Сілаєва І.Є. Підготовка викладача до уроку

5.     загальнотехнічних і спеціальних дисциплін./ Методичні рекомендації.

Донецьк – 2002.

6.     4. Інформатика: Навч. посібн. для 10-11 кл. середн. загально-освітн. шкіл /

7.     І.Т. Зарецька, Б.Г. Колодяжний, А.М. Гуржій, О.Ю. Соколов. - К.: Форум, 2001. - 496 с.: іл.

8.     http://pimno.elsu.ru/stud.htm

36

 

pdf
Додав(-ла)
Паршина Ольга
Додано
11 квітня 2020
Переглядів
1822
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку