16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Розробка уроку з англійської мови 7 клас Аудіювання. Task . "Quiz: Where Were the Children in Summer?

Про матеріал
Текст та завдання до тексту для перевірки навичок аудіювання з англійської мови серед учнів 7 класу 7th FORM Listening comprehension Розробка уроку з англійської мови 7 клас Аудіювання.
Перегляд файлу

_________                                                                                                            ______________       

 

Тема : Аудіювання. Task 5.    Quiz: Where Were the Children in    

                         Summer?

Мета: тренувати учнів в аудіюванні, вдосконалювати навички писемного мовлення,     

             розвивати увагу, мовну здогадку, тренувати пам’ять, розвивати навички

             самостійної роботи, реалізовувати аспекти трудового та естетичного виховання.

 

Обладнання: збірник тестів для аудіювання, завдання для самостійної роботи учнів,

                         словник.

 

 Хід уроку

 

I.    Організація класу.

Привітання

Т. Good morning, everybody! I'm glad to see you. How are you today?

Cl. Good morning! We are glad to see you, too. We are fine, thank you.

 

II.   Підготовка до іншомовного мовлення

1.Повідомлення теми та мети уроку

  Т: Today we have a test to check your skill in listening .

 

2. Мовленнєва зарядка

Повторюється лексика з теми _____________________

 

III.Основна частина уроку

1. Підготовка до аудіювання.

2. Ознайомлення учнів з новими словами.

3. Опрацювання завдань до аудіювання.

4. Інструкція щодо виконання роботи та її оцінювання за 12-бальною шкалою.

5. Аудіювання тексту Task 5.    Quiz: Where Were the Children in  Summer?

6. Самостійна робота учнів.

 

Task 5.    Quiz: Where Were the Children in Summer?

1.I went there with my parents and we stayed there for fifteen days. It was in July. The weather was very hot, the sun shone brightly every day. We lay in the sun and swam a lot. My little sister learnt to swim. I was very happy to be there.

2.  I went neither to the village nor to the seaside. I didn't go to the rest camp either. I stayed at home, but I had a very good time. I went to the cinema and to the stadium, played with my friends in the yard. I had a lot of time to watch TV and read interesting books. I also helped my mother about the house.

3. I didn't stay at home in July. I had a rest together with my friends. We were there for three weeks. We played interesting games, danced and sang songs round the fire in the forest. We went boating and swam in the lake that was in the forest. We had some duties too. We cleaned our tents ourselves.

4. I didn't stay at home in summer. I went to my grandmother. I swam in the river, walked in the forest and gathered berries, nuts and mushrooms there with other children. I also helped my grandmother about the house and in the garden.

5. We went there with my father and stayed there only for a week. We saw a lot of interesting places: museums, parks, monunents, theatres and church­es. We walked along the main street Khreschatic. I was there for the first time and I was happy.

 

 

1) at the seaside; 2) in town; 3) at a rest camp; 4) in the village; 5) in Kyiv.

 

 

IV. Заключна частина уроку

      1.Домашнє завдання

      2.Підсумки уроку

Вчитель підбиває підсумки уроку .

Thank you for your hard work today. The lesson is over. Good-bye.

 

doc
Додано
5 квітня
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку