Розробка уроку з читання для учнів 2 класу "Казки маленькі, а розуму в них багато"

Про матеріал
Розробка підсумкового уроку з читання для учнів 2 класу за розділом: "Казки маленькі, а розуму в них багато". Урок - сценарій у вигляді подорожі по телешоу. Учні об'єднуються у 4 групи і отримують завдання на кожній телестудії. Після виконання завдань проводяться підсумки. В кінці уроку підводиться загальний підсумок та обмін враженнями. Доречним буде використання презентації (Я її надала окремо) чи відео. За їх відсутності можна скористатися підручними предметами. Урок можна вести удвох, якщо є така можливість(помічник вчителя чи сумісник). Інтегруйте.
Перегляд файлу

 

Криворізька спеціалізована школа №9

з поглибленим вивченням економіки, права та іноземних мов

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                         Підготувала

                                                                        вчителька початкових класів

                                                                         Ткачик Світлана Ярославівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

2022

 

Мета: узагальнити знання учнів з теми ,, Казки  маленькі, а розуму в них багато»”; підтримувати інтерес дітей до казки; розвивати зв’язне мовлення, мислення, увагу, кмітливість, пам’ять, вміння відтворювати зміст прочитаного; розвивати вміння працювати  в групах,  парах; виховувати інтерес до читання казок.

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії; зосереджуватися на виконанні завдань, контролювати й оцінювати свої результати;

комунікативної: володіти позитивними навичками спілкування, уміння налагоджувати взаємодію під час роботи в парі, групі;

інформаційної: уміти здобувати з підручника необхідну інформацію, знаходити у тексті конкретні відомості;

здоров'язбережувальної: розпізнавати правильне і неправильне , обирати правильне;дотримуватись  правил  безпечної поведінки на уроці;

соціальної/громадянської: співпрацювати в парі, групі, планувати взаємодію з учасником спільної діяльності.

Обладнання: конверти з завданнями, «Посилка загадок», «Скринька прислів’їв»,  пазли з ілюстраціями до казок, логотипи телешоу, уривки з творів казок, різнокольорові долоньки, підручник з читання (автори Н. Кравцова, В. Ромашова, А. Савчук), «Швидкочитаночка», аркуші А3, клей

https://www.youtube.com/watch?v=k_F7EgTX24E

Форма проведення: урок – телепередача

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА


1. Організаційний момент

Нумо, діти, підведіться!

Один одному всміхніться.

Ось і дзвоник продзвенів

Для маленьких школярів,

Він покликав на урок

Усіх чемних діточок!


2. Психологічна настанова на урок. Вправа «Самоналаштування»

— Покладіть руки на парту, заплющте очі та повторюйте:

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я — творча особистість.

Я бажаю успіхів на уроці собі та всім однокласникам.

3. Інструктаж

- Сьогодні ми працюємо в групах. Це невеликі змагання інтелектуального характеру. Кожна команда обирає капітана. Капітан отримуватиме завдання, радиться з усіма учасниками,  якщо будете готові відповідати, піднімаєте долоньку, що лежить на вашому столі. За правильну відповідь команда отримуватиме бали. За порушення дисципліни – штраф.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

 Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку

— Дорогі діти, ще на початку ІІ семестру ми почали вивчати розділ з читання про щось маленьке, що містить багато розуму. Не підкажете, що ж це? Це казки! Ми знайомі з цим видом творчості ще з раннього дитинства. Та і в цьому розділі прочитали чимало казок. Сьогодні ми проведемо  урок  присвячений казкам. Ми узагальнимо й систематизуємо знання з розділу

« Казки маленькі та розуму в них багато». А проведемо ми урок у формі подорожі по різних телешоу. Ви, діти сучасні, тож, сподіваюся, урок мине цікаво і продуктивно. Починаємо просто зараз!

— Добрий день, шановні глядачі та учасники! В ефірі — телешоу « На гостини до казкової країни».  

Першою гостинно відкриває нам двері студія « Голос Діти» і пропонує прочитати, а тоді і заспівати пісеньку про країну казок.  

 Студія «Голос діти»»

Артикуляційні вправи « Щоб наш ротик був слухняний»

Ис – ис – ис – ходить хитрий …? (лис)

Ак – ак – ак – колючий …? (їжак)

Ня – ня – ня – маленьке …? ( кошеня)

Чок – чок – чок – розумний …? ( борсучок)

Ець – ець – ець – пухкенький …? (млинець)

Ок –ок  –ок – герої…? ( казок.)

https://www.youtube.com/watch?v=k_F7EgTX24E

Студія «Що? Де? Коли?»

- Дякую всім учасникам співочого шоу. Поки ми співали, надійшла посилка запитань від різних телепрограм.

МАСТЕРШЕФ                                             (Казка «Пухкенький млинець»)

Євген Клопотенко, який зараз є відповідальною особою за здорове харчування в закладах освіти надіслав лист – завдання:

Приготуйте  з цих інгредієнтів (молоко, олія, борошно, яйце) блюдо, за рецептом німецьких куховарів. Назвіть казку, вкажіть авторська чи народна.

МІНЯЮ ЖІНКУ                                   ( Казка « Як буря поміняла вивіски»)

Люди завжди мріють про те, чого у них не має. Інколи навіть міняються речами і навіть родинами.  За яких обставин відбувся цей обмін? (Вивіски: театр, перукарня, школа, корчма). Назвіть казку, вкажіть авторська чи народна

Я СОРОМЛЮСЯ СВОГО ТІЛА

Медичний проект для покращення та збереження здоров’я. Люди бувають незадоволені своєю зовнішністю. Інколи на це впливає здоров’я, інколи інші причини. Хто брав участь у цьому випуску телепередачі?( Ноги лося, лисиці, бик, індик). Назвіть казку, вкажіть авторська чи народна

(«Як Лось з Лисичкою ногами мінявся»)

ХАТА НА ТАТА

Найчастіше за порядок в домі та виховання дітей відповідає мама. А сьогодні татові треба визначити кому належать ці предмети та віддати власникам.  (Чоботи, ґудзик, сосиска). Назвіть казки, вкажіть авторські чи народні

( «Два чоботи – пара», « Казка про Ґудзик»)

- На табло оприлюднити результати гостин у студії «Посилка загадок»

Студія «Літературне дослідження»

- Багато з вас полюбляють детективи. Впевнена, що знаєте, хто такі капітан Гніздилов, Пес,  Особлива Слідча Агенція, Водна поліція. А сьогодні детективами побудете ви. Кожна команда отримає опис місця злочину чи злочинця. Вам треба відшукати в підручнику з читання , звідки взято цей уривок. (Вказати назву казки)

 - Засмучені, розійшлися вони, домовившись, що як і завжди побачаться біля печери.                                              (с. 68. Казка «Лихе слово не забувається»)

-  Ти дужчий від багатьох звірів, звалиш коня й вола. Але хто з нас двох сильніший – ти, великий, чи я, маленький?( с. 73 Казка «Ведмідь і черв’як» )

-  То твоя мама, а то  - моя! Вона буває дуже зла, як розгнівається…

(с. 66 Казка «Нерозумне кошеня»)

- А чи зможеш ти стояти на одній нозі і, заплющивши очі, співати?

(с. 64 Казка «Хитрий півень»)

Результати відвідин студії «Детективних розслідувань»

Студія «Танці з зірками» https://www.youtube.com/watch?v=igmrcvpw1N0&t=12s

Настав час порухатись разом з зірками сучасності.

Скринька народної мудрості 

- Кожна казка нас чогось навчає. Головну думку казки можна висловити за допомогою прислів’я чи приказки. Відновіть ці прислів’я та скажіть до яких казок вони належать.

аніж  шабля.  Глибше  лихе  гостра  ранить слово,

а  Мала  руйнує.  крапля,  скелю

сила   Де  допоможе  не  зможе , розум  допоможе.  там

і  лисом  лисами З  станеш. сам

Результати «Скриньки народної мудрості»

Студія «Маска»

- Часто в підручнику бувають ілюстрації до надрукованих творів. Щоб відчути зміст прочитаного ми, як наче, «заходимо в малюнок». А сьогодні малюнки треба впізнати та відновити. Складіть частинки пазлів та відновіть ілюстрацію до казки.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ

Студія «Підсумки дня»

- Ми відвідали кілька студій. Виконали всі завдання. Оголошення результатів гри.

 Вправа «Незакінчене речення»

·    Найбільше мені сподобалась казка про..

·    Мене здивувало, як...

·    Вчинки, що мені не подобаються...

·    Я придумав(ла) б інший заголовок до казки..

— А тепер заплющте оченята. https://www.youtube.com/watch?v=k_F7EgTX24E

Пам'ятаймо:      

Казка розуму навчає. Вчить добро в житті творити.      

І до чесності привчає...Тобто вчить, як в світі жити.

Н. Красоткіна

— Тож дружіть із казкою, вивчайте, переказуйте, складайте самі! А я прощаюся з вами, дякую за увагу! До нових зустрічей!

C:\Users\home\Desktop\hello_html_12c73a8a.jpgМалюнки на пазли

 

C:\Users\home\Desktop\hq720.jpg

C:\Users\home\Desktop\maxresdefault.jpg

C:\Users\home\Desktop\712AH7RzVXL._AC_SL1500_.jpgC:\Users\home\Desktop\chervyachok-risunok_24.jpg

docx
Додано
6 березня 2022
Переглядів
1066
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку