Розробка уроку з дизайну та технологій 1 клас "Змійка-грамотійка. "

Про матеріал
Мета: Ознайомити учнів з основними напрямками трудової діяльності людини (природа, обслуговування себе й інших людей, інформаційні знаки, техніка, художні образи) і видами праці (розумова, фізична, художня); вчити орієнтуватися в зображеннях людей різних професій; формувати вміння раціонально організовувати робоче місце для трудової діяльності.
Перегляд файлу

16.09. 2021

1 – Б

Тема:  Змійка-грамотійка. Правила організації робочого місця на уроці. Матеріали, інструменти та пристосування, необхідні для роботи. Виготовлення закладки

Мета : Ознайомити учнів з основними напрямками трудової діяльності людини (природа, обслуговування себе й інших людей, інформаційні знаки, техніка, художні образи) і видами праці (розумова, фізична, художня); вчити орієнтуватися в зображеннях людей різних професій; формувати вміння раціонально організовувати робоче місце для трудової діяльності.

Обаднання: альбом-посібник «Маленький трудівничок».  Трудове навчання . 1 клас/Роговська Л.І.-  Тернопіль : Підручники і посібники, 2018.- 96 с.;картон, клей, ножиці, лінійка, гумка,кольорові нитки, стрази.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку:

І. Організаційний момент

1) Привітання

  • Добрий день учні! Сьогоднішній урок трудового навчаня проведу з вами я, а звати мене Даніелла Михайлівна.

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля парти станем чемно –

2) Перевірка готовності учнів

Плине час хай недаремно.

За столи усі сідаймо

І урок наш починаймо.


  • Учні, я буду називати приладдя, які нам будуть необхідні для уроку, а ви уважно перевірте чи вони у вас є на парті.

  • Альбом-посібник
  • Картон
  • Клей
  • Ножиці
  • Лінійка
  • Гумка
  • Кольорові нитки
  • Стрази.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

1) Створення проблемної ситуації.

Загадка:

Дуже я потрібна всім –

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу. (Книга)

  •  Життя без книги уявити собі неможливо. Книга відкриває захоплюючий невідомий світ, розповідає про щось неймовірне або звичайне. Її читають, перегортають, повертаюся до прочитаних сторінок. А щоб швидше це зробити, користуються невеличкими помічниками.
  •   Хто ці помічники? (Закладки)
  • Чим вони корисні? (З її допомогою зручніше читати книжки і знаходити в них потрібну сторінку)
  • З чого їх можна виготовити? (З кольорового паперу, картону, ниток…)

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

  • Отже, сьогодні ми будемо виготовляти  закладку для книжки в вигляді змійки.

ІV. Мотивація навчальної діяльності

  • Учні, всі ви дивилися мультфільм «Фіксики», і знайомі з таким героєм, як Нолик. Сьогодні він завітав до нас в гості.  Фіксик повідомив, що його сестричка Сімка загубилася в безладі підручників Дмитрика. Нулик  приніс  листа  з побажаннями правильного поводження з підручниками і попросив , щоб я його вам зачитала.

Картинки по запросу фіксик нолик

(Витягую лист, та зачитую його учням)

1.Перш ніж книгу в руки брати, їх треба чисто вимити.

2.Книгу не перегинай, сторінок не розсипай.

3.В книгу ручку не клади, її життя на довше збережи.

4.Хочеш за обід сідати – залиш книгу відпочивати.

5.Щоб книзі життя зберегти, одяг ти їй підбери.

6.Сторінок не загинай, закладки виготовляй.

V. Вивчення нового матеріалу

1) Пояснення нового матеріалу

  • Праця - основа людського життя. Мільйони людей різних професій щодня виходять на роботу, щоб будувати красиві будинки, лікувати людей, створювати прекрасну музику, зводити мосТи, збирати врожаї.
  • Ось і ми з вами на уроках трудового навчання будемо вчитися працювати. А для цього нам знадобляться різноманітні матеріали та інструменти.
  •  Як ви думаєте, які? (Ножиці, клей, кольоровий папір…)
  •  Для того, щоб інструменти не губилися, навчимося правильно організовувати робоче місце. Отож, запам’ятайте! Матеріали та інструменти розкладають на робочому місці в зоні півкола, окресленого витягнутою рукою: ті, що використовуються - ближче до вас, решту - далі. З правого боку викладають ті матеріали, якими користуються правою рукою, ліворуч ті, які зручніше брати лівою рукою. Усе зайве зі столу прибирають.
  • Дуже важливо також дотримуватися правил безпеки праці:
  • перед початком роботи потрібно приготувати своє робоче місце;
  • переходити на друге робоче місце без дозволу вчителя забороняється;
  • коли вчитель звертається до всіх учнів - вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж;
  • перевірити справність інструментів особистого користування, наявність матеріалів;
  • роботу розпочинати лише з дозволу вчителя;
  • не можна працювати несправним і тупим інструментом;
  • використовувати інструмент слід лише за призначенням;
  • після роботи прибрати своє робоче місце.

2) Аналіз зразка виробу

  • Отже, ми виготовимо закладку, яка має назву «змійка-грамотійка».
  • Як думаєте чи знадобиться вона вам у майбутньому? (Так, ви будете її використовувати для своїх книг, або ж можете подарувати другу, подрузі, братикові, сестричці, мамі чи комусь іншому.)
  • Подивіться, будь ласка, на закладку, яка в мене в руках. Як гадаєте, з яких матеріалів вона складається? (Картон, нитки, стрази)
  • А яку форму має наша змійка? (Хвилясту)
  • А колір? (Різнокольорова)
  • За власним бажанням ви можете зробити її одного кольору, який вам більше до вподоби.

3) Визначення матеріалів та інструментів

  • Отже,  хто запам’ятав, які на початку уроку я називала матеріали та інструменти? Та може їх перелічити? (Картон, клей, ножиці, лінійка, гумка, кольорові нитки, стрази)
  • Правильно! Для того щоб надати форму закладці нам знадобиться картон,ножиці, лінійка. А щоб її оформити, та надати їй естетичний вигляд ми використаємо:  клей, нитки та стрази.

4) Інструктаж з виготовлення виробу

01_7379.jpg

5) Повторний інструктаж

VI. Самостійна (практична) робота учнів

Під час практичної роботи учнів стежу за ними, та оремо за кожним. Якщо є потреба – допомагаю, провожу інструктаж.

VII. Аналіз учнівських робіт

Учні продовжують речення:

  1. Мені легко далося…
  2. Мені було важко …
  3. Мені було незрозуміло …
  4. Тепер я знаю, що …
  5. Мене здивувало …
  6. Я б хотів дізнатися, чому …

 

VIIІ. Підведення підсумків уроку

  • Що ми виготовляли на сьогоднішньому уроці? (Закладку)
  • А як ми її назвали? (Змійка-грамотійка)
  • Де ви будете її використовувати? (Поставимо в книгу, подаруємо друзям або рідним)
  • Які матеріали та приладдя вам знадобилися на цьому уроці? (Ножиці, клей, нитки, кольоровий папір та картон…)
  • А хто мені згадає, як правильно організовувати робоче місце? (Матеріали та інструменти розкладають на робочому місці в зоні півкола, окресленого витягнутою рукою: ті, що використовуються - ближче до вас, решту - далі. З правого боку викладають ті матеріали, якими користуються правою рукою, ліворуч ті, які зручніше брати лівою рукою. Усе зайве зі столу прибирають.)

ІХ. Прибирання робочих місць

 

docx
Додано
24 березня 2022
Переглядів
4991
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку