16.09. 2021
1 – Б
Тема: Змійка-грамотійка. Правила організації робочого місця на уроці. Матеріали, інструменти та пристосування, необхідні для роботи. Виготовлення закладки
Мета : Ознайомити учнів з основними напрямками трудової діяльності людини (природа, обслуговування себе й інших людей, інформаційні знаки, техніка, художні образи) і видами праці (розумова, фізична, художня); вчити орієнтуватися в зображеннях людей різних професій; формувати вміння раціонально організовувати робоче місце для трудової діяльності.
Обаднання: альбом-посібник «Маленький трудівничок». Трудове навчання . 1 клас/Роговська Л.І.- Тернопіль : Підручники і посібники, 2018.- 96 с.;картон, клей, ножиці, лінійка, гумка,кольорові нитки, стрази.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
І. Організаційний момент
1) Привітання
-
Добрий день учні! Сьогоднішній урок трудового навчаня проведу з вами я, а звати мене Даніелла Михайлівна.
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно –
2) Перевірка готовності учнів
Плине час хай недаремно.
За столи усі сідаймо
І урок наш починаймо.
-
Учні, я буду називати приладдя, які нам будуть необхідні для уроку, а ви уважно перевірте чи вони у вас є на парті.
-
Альбом-посібник
-
Картон
-
Клей
-
Ножиці
-
Лінійка
-
Гумка
-
Кольорові нитки
-
Стрази.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1) Створення проблемної ситуації.
Загадка:
Дуже я потрібна всім –
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу. (Книга)
-
Життя без книги уявити собі неможливо. Книга відкриває захоплюючий невідомий світ, розповідає про щось неймовірне або звичайне. Її читають, перегортають, повертаюся до прочитаних сторінок. А щоб швидше це зробити, користуються невеличкими помічниками.
-
Хто ці помічники? (Закладки)
-
Чим вони корисні? (З її допомогою зручніше читати книжки і знаходити в них потрібну сторінку)
-
З чого їх можна виготовити? (З кольорового паперу, картону, ниток…)
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
-
Отже, сьогодні ми будемо виготовляти закладку для книжки в вигляді змійки.
ІV. Мотивація навчальної діяльності
-
Учні, всі ви дивилися мультфільм «Фіксики», і знайомі з таким героєм, як Нолик. Сьогодні він завітав до нас в гості. Фіксик повідомив, що його сестричка Сімка загубилася в безладі підручників Дмитрика. Нулик приніс листа з побажаннями правильного поводження з підручниками і попросив , щоб я його вам зачитала.
(Витягую лист, та зачитую його учням)
1.Перш ніж книгу в руки брати, їх треба чисто вимити.
2.Книгу не перегинай, сторінок не розсипай.
3.В книгу ручку не клади, її життя на довше збережи.
4.Хочеш за обід сідати – залиш книгу відпочивати.
5.Щоб книзі життя зберегти, одяг ти їй підбери.
6.Сторінок не загинай, закладки виготовляй.
V. Вивчення нового матеріалу
1) Пояснення нового матеріалу
-
Праця - основа людського життя. Мільйони людей різних професій щодня виходять на роботу, щоб будувати красиві будинки, лікувати людей, створювати прекрасну музику, зводити мосТи, збирати врожаї.
-
Ось і ми з вами на уроках трудового навчання будемо вчитися працювати. А для цього нам знадобляться різноманітні матеріали та інструменти.
-
Як ви думаєте, які? (Ножиці, клей, кольоровий папір…)
-
Для того, щоб інструменти не губилися, навчимося правильно організовувати робоче місце. Отож, запам’ятайте! Матеріали та інструменти розкладають на робочому місці в зоні півкола, окресленого витягнутою рукою: ті, що використовуються - ближче до вас, решту - далі. З правого боку викладають ті матеріали, якими користуються правою рукою, ліворуч ті, які зручніше брати лівою рукою. Усе зайве зі столу прибирають.
-
Дуже важливо також дотримуватися правил безпеки праці:
-
перед початком роботи потрібно приготувати своє робоче місце;
-
переходити на друге робоче місце без дозволу вчителя забороняється;
-
коли вчитель звертається до всіх учнів - вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж;
-
перевірити справність інструментів особистого користування, наявність матеріалів;
-
роботу розпочинати лише з дозволу вчителя;
-
не можна працювати несправним і тупим інструментом;
-
використовувати інструмент слід лише за призначенням;
-
після роботи прибрати своє робоче місце.
2) Аналіз зразка виробу
-
Отже, ми виготовимо закладку, яка має назву «змійка-грамотійка».
-
Як думаєте чи знадобиться вона вам у майбутньому? (Так, ви будете її використовувати для своїх книг, або ж можете подарувати другу, подрузі, братикові, сестричці, мамі чи комусь іншому.)
-
Подивіться, будь ласка, на закладку, яка в мене в руках. Як гадаєте, з яких матеріалів вона складається? (Картон, нитки, стрази)
-
А яку форму має наша змійка? (Хвилясту)
-
А колір? (Різнокольорова)
-
За власним бажанням ви можете зробити її одного кольору, який вам більше до вподоби.
3) Визначення матеріалів та інструментів
-
Отже, хто запам’ятав, які на початку уроку я називала матеріали та інструменти? Та може їх перелічити? (Картон, клей, ножиці, лінійка, гумка, кольорові нитки, стрази)
-
Правильно! Для того щоб надати форму закладці нам знадобиться картон,ножиці, лінійка. А щоб її оформити, та надати їй естетичний вигляд ми використаємо: клей, нитки та стрази.
4) Інструктаж з виготовлення виробу
5) Повторний інструктаж
VI. Самостійна (практична) робота учнів
Під час практичної роботи учнів стежу за ними, та оремо за кожним. Якщо є потреба – допомагаю, провожу інструктаж.
VII. Аналіз учнівських робіт
Учні продовжують речення:
-
Мені легко далося…
-
Мені було важко …
-
Мені було незрозуміло …
-
Тепер я знаю, що …
-
Мене здивувало …
-
Я б хотів дізнатися, чому …
VIIІ. Підведення підсумків уроку
-
Що ми виготовляли на сьогоднішньому уроці? (Закладку)
-
А як ми її назвали? (Змійка-грамотійка)
-
Де ви будете її використовувати? (Поставимо в книгу, подаруємо друзям або рідним)
-
Які матеріали та приладдя вам знадобилися на цьому уроці? (Ножиці, клей, нитки, кольоровий папір та картон…)
-
А хто мені згадає, як правильно організовувати робоче місце? (Матеріали та інструменти розкладають на робочому місці в зоні півкола, окресленого витягнутою рукою: ті, що використовуються - ближче до вас, решту - далі. З правого боку викладають ті матеріали, якими користуються правою рукою, ліворуч ті, які зручніше брати лівою рукою. Усе зайве зі столу прибирають.)
ІХ. Прибирання робочих місць