Урок з баскетболу для учнів 8-го класу.
Тема: Удосконалення техніки кидка м’яча в корзину.
Задачі уроку: 1. Повторити техніку передачі м’яча однією та двома руками в русі.
2. Удосконалювати техніку кидка м’яча в корзину після ведення та подвійного кроку.
3.Вчити техніки рухових дій захисника.
4. Сприяти розвитку швидкісно-силових якостей та спритності.
Обладнання: баскетбольні м’ячі, фішки, секундомір, свисток. Місце проведення: спортивна зала.
№ з/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І |
Підготовча частина |
15 хв. |
|
|
1. Шикування в одну шеренгу, рапорт чергового, привітання, повідомлення завдань уроку. |
1,5 хв. |
Перевірити наявність та охайність спортивної форми. |
|
2. Правила поведінки та техніки безпеки під час виконання фізичних вправ. |
15сек. |
Чітко виконувати вправи за командою вчителя. |
|
3. Вимірювання ЧСС за 10 сек. |
20 сек. |
Готовність організму до роботи на уроці. |
|
4. Організаційні вправи: - перешиковування з однієї шеренги в три та навпаки; - повороти на місці: ліворуч, праворуч, кругом; - перешиковування з однієї колони в три, чотири і навпаки. |
2 хв. |
Звернути увагу на дотримання правильних інтервалів та дистанції, чіткість виконання поворотів. |
|
5. Різновиди ходьби; - на носках, руки на поясі; - ходьба на п’ятках, руки за головою; - ходьба на внутрішній стороні ступні, руки на поясі; - ходьба на зовнішній стороні ступні, руки за головою;
|
1 хв. |
Вправи на формування правильної постави. Спину тримати прямо, ноги в колінах підігнути і звести. Спину тримати прямо, голову не нахиляти, дивитися прямо. |
|
6. Біг: - у повільному темпі; - з поворотами на 360 градусів через ліве плече; - з поворотами на 360 градусів через праве плече; - зі зміною напряму руху; - зупинкою та зміною напряму руху; -приставними кроками правим боком уперед, руки на поясі; -приставними кроками лівим боком уперед, руки на поясі; - спиною уперед, руки працюють, як при звичайному бігові; - біг стрибками з ноги на ногу; - біг з прискоренням; - у чергуванні з стрибками.
|
1 хв. |
Зміна напряму руху, виконувати за сигналом. Вправу виконувати по «змійці», зупинка, відновлення та зміна руху виконується за сигналом. Вправа сприяє розвиткові координації рухів.
Погляд спрямований у напрямку руху через ліве або праве плече. Під час поштовху максимально допомагати руками.
Швидкість максимальна, вправу виконувати по діагоналі баскетбольного майданчика. |
|
7. Стрибки: - на лівій нозі, руки на поясі; - стрибки на правій нозі, руки на поясі; - стрибки на двох ногах, руки на поясі. |
1 хв. |
Вправу виконувати за сигналом, кожен різновид – почергово один за одним. |
|
8. Вправа на відновлення дихання. 1. Руки вгору – вдих. 2. Руки вниз – видих. |
15 сек. |
Погляд спрямований на кисті рук. |
|
9. Перешиковування з однієї колони у дві. |
30 сек. |
Інтервал та дистанція два кроки. |
|
10. Загально розвиваючі вправи у парах. А) В. п.: о. с., стоячи спиною один до одного, руки опущені вздовж тулуба вниз. 1- 2 руки через сторони вгору, піднятись на носках. 3 – 4 – В. п. б) В. п.: о. с., стоячи обличчям один до одного, прямі руки опущені вниз. 1 – руки через сторони вгору, ліву ногу назад на носок. 2-в. п. 3 – руки через сторони вгору, праву ногу назад на носок. 4 – в. п. в) В. п.: о. с., стоячи обличчям один до одного, прямі руки в сторони. 1 – нахил тулуба ліворуч, ліву ногу в сторону на носок. 2 – в. п. 3 – нахил тулуба праворуч, праву ногу в сторону на носок. 4 – в. п. г) В. п.: о. с., стоячи обличчям один до одного, руки прямі на плечах партнера, ноги нарізно. 1 – 3 нахили ліворуч (праворуч). 4 – в. п. д) В. п.: о. с., стоячи обличчям один до одного , руки прямі на плечах партнера, ноги нарізно, нахил уперед. 1 – 3 – пружні нахили уперед. 4 – в. п. е) стоячи обличчям один до одного, руки прямі на плечах партнера, ноги нарізно, нахил уперед. 1 – поворот тулуба ліворуч 2 – в. п. 3 – поворот тулуба праворуч 4- в. п. є) В. п.: о. с., стоячи обличчям один до одного. 1 – 3 – один учень виконує пружні нахили вперед, другий підсилює нахили надавлюванням руками на лопатки партнера. 4 – в. п. ж) В. п.: о. с., стоячи спиною один до одного, руки вгорі. 1 – 3 – нахил уперед, підняти партнера на спину. 4 – в. п. з) В. п.: о. с., стоячи спиною один до одного, взявшись руками під лікті 1 – 2 – присісти. 3 – 4 в. п. і) В. п.: о. с., сидячи на підлозі, ноги нарізно, впертись ступнями, триматись за руки. 1 – 4 – колові рухи тулубом ліворуч, 5 – 8 – колові рухи тулубом праворуч. Ї) В. п.: о. с., сидячи на підлозі, ноги нарізно, впертись ступнями, триматись за руки. 1 – 2 – нахил уперед (назад). 3 – 4 –в. п. к) В. п.: о. с., стоячи обличчям один до одного, руки на плечах. 1 – 2 – одночасні стрибки вперед (назад), 3 – 4 в. п. |
5 хв. 6 – 7 р.
6 – 7 р.
9 – 10 р.
9 – 10 р.
7 – 8 р.
7 – 8 р.
7 – 8 р.
8 – 9 р.
9 – 10 р.
8 – 9 р.
8 – 9 р.
9 -10 р. |
Виконувати на місці. |
|
11. Вимірювання ЧСС за 10 сек. |
20 сек. |
Готовність організму учнів до основної частини уроку. |
ІІ |
Основна частина |
25 хв. |
|
|
1. Ведення м’яча лівою та правою рукою бігом. |
2 хв. |
Виконується швидкісне ведення. |
|
2. Ведення м’яча поперемінно лівою та правою рукою. |
2 хв. |
Виконувати вправу в уповільненому темпі, голова піднята. |
|
3. Передачі м’яча в русі: - двома руками від грудей; - пряма після подвійного кроку; - з відскоком від підлоги; - однією рукою; - знизу; - від плеча. |
6 хв. |
Вправи виконувати в парах. Виконувати на відстані 3 – 4 м. від партнера. Виконувати на відстані 5 – 6 м. від партнера.
|
|
4. Кидки м’яча в корзину після подвійного кроку з різних боків від щита: - праворуч; - ліворуч; - прямо. |
6 хв. |
Виконувати потоковим методом. |
|
5. Техніка стійки захисника. |
1 хв. |
Уважно стежити за показом вправи вчителем і повторювати за ним. |
|
6. Переміщення захисника. |
2 хв. |
|
|
7. Вправи на відпрацьовування переміщень захисника. Захисник зустрічає гравця, який веде м’яч і перешкоджає веденню. |
3 хв. |
Вправу виконувати в парах. |
|
8. Ігрові комбінації на відпрацьовування техніки ведення, передач та кидків у корзину. |
3 хв. |
Вправу виконувати по троє. |
|
9. Вправа на розвиток спритності – «човниковий біг», чотири підходи по 9 м |
2 хв. |
Кожна шеренга виконує вправу почергово одна за одною. |
ІІІ |
Заключна частина |
5 хв. |
|
|
1. Перешиковування з колони по три в шеренгу. |
20 сек. |
Перешиковування від першого до останнього. |
|
2. Вправа на увагу. Учні ведуть м’ячі, за умовним сигналом виконують вправу. |
2 хв. |
Один короткий свисток – зупинитися; один довгий – продовжити рух; два короткі – рух у протилежному напрямку. |
|
3.Вправа на відновлення дихання. - зробити повільно повний вдих затримати повітря. - коротким і сильним поштовхом видихнути через губи, складені трубочкою, не надуваючи щік. |
15 сек. |
Спеціальні дихальні вправи, вправа корисна при потребі «провітрювання» легенів. |
|
4. Вимірювання ЧСС за 10 сек. |
20 сек. |
Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. |
|
5. Підсумок уроку, виставлення оцінок. |
1, 5 хв. |
Відзначити кращих учнів, дати рекомендації тим, хто відстає. |
|
6. Домашнє завдання. |
30 сек. |
Відпрацьовувати «човниковий біг» |
|
7. Правила поведінки під час виходу зі спортивної зали. |
10 сек. |
Виходити зі спортивної зали звичайним кроком, не порушуючи строю, тримаючи дистанцію. |