Тип уроку: інтегрований урок повторення та систематизазії знань. Форма проведення: урок-гра. Інтеграція: предмет «Географія». Обладнання: карта України, роздатковий матеріал, " чорний ящик ", степ-платформи, гімнастичні палиці, гімнастичні мати. Форми: розповідь учителя, бесіда, робота в групах, завдання – дослідження. Методи: «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Вікторина», «Незакінчене речення». Завдання 1.Виконувати фізичні вправи з модуля «Гімнастика». 2.Вміти працювати в групах, командах. 3.Аналзувати та оцінювати діяльність однокласників. 4.Виконувати вправи оздоровчих систем. Місце проведення: спортивна зала. Час проведення: 45 хвилин.
Інтегрований урок з географії та фізичної культури у 8 класі з теми «Гімнастика»
Мета:
Навчальна
Формувати предметні компетентності
Здоров`язбережувальна компетентність – здатність учня застосовувати в умовах конкретної ситуації сукупність здоров`язбережувальних компетенцій, дбайливо ставитися до власного здоров`я інших людей.
Навчально-пізнавальну (компетентність рухової дії) – розширювати руховий досвід, вдосконалювати навички життєво необхідних рухових дій, використовувати їх у повсякденній та ігровій діяльності.
Особистісну – розширювати функціональні можливості організму дитини через цілеспрямований розвиток основних фізичних якостей і природних здібностей;
Розвивальна
Розвивати ключові компетентності:
Інформаційно-цифрова компетентність – використовувати цифрові пристрої для навчання техніки рухових навичок, фізичних вправ, оцінювання власного стану, моніторингу рухової активності.
Математична компетентність – здійснювати самооцінювання власного фізичного стану, здійснювати підрахунок та аналізувати ЧСС у стані спокою та під час фізичних навантажень.
Уміння вчитися впродовж життя – шукати, аналізувати та систематизувати інформацію у сфері ф/к та спорту.
Ініціативність та підприємливість – боротися, здобувати чесну перемогу та з гідністю приймати поразку, контролювати свої емоції, організовувати свій час і мобілізувати ресурси, оцінювати власні можливості в процесі рухової діяльності
Екологічна грамотність і здорове життя – свідомо ставитися до власного та здоров’я інших; організовувати гру чи інший вид рухової діяльності.
Виховна
Виховувати відповідальність за своє та життя оточуючих;
Усвідомлювати важливість фізичної діяльності впродовж життя для самореалізації особистості;
Прагнення до потреби постійного фізичного вдосконалення.
Реалізація наскрізних ліній:
Екологічна безпека та сталий розвиток (НЛ - 1) – бути готовими брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь; вміти проводити різні форми рухової активності в умовах природного середовища.
Здоров’я і безпека (НЛ - 2) – формувати навички самоконтролю в процесі занять ф/к, дотримуватись правил безпечної поведінки під час уроків, змагань та інших форм фізичного виховання; навчатися бути духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінним членом суспільства, який здатний дотримуватися ЗОЖ і формувати безпечне життєве середовище.
Тип уроку: інтегрований урок повторення та систематизазії знань.
Форма проведення: урок-гра.
Інтеграція: предмет «Географія».
Обладнання: карта України, роздатковий матеріал, " чорний ящик ", степ-платформи, гімнастичні палиці, гімнастичні мати.
Форми: розповідь учителя, бесіда, робота в групах, завдання – дослідження.
Методи: «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Вікторина», «Незакінчене речення».
Завдання
1.Виконувати фізичні вправи з модуля «Гімнастика».
2.Вміти працювати в групах, командах.
3.Аналзувати та оцінювати діяльність однокласників.
4.Виконувати вправи оздоровчих систем.
Місце проведення: спортивна зала.
Час проведення: 45 хвилин.
№ |
Зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
1. Шикування в одну шеренгу |
До 1 хв |
|
Вимірювання ЧСС 1 за 10 с І. Орієнтація, мотивація діяльності, бесіда. Повідомлення завдань уроку, мети.
Сьогодні ми будемо повторювати та узагальнювати вправи з теми «Гімнастика». Чекаю від вас уваги, допомоги, старання. А чого чекаєте ви від мене? |
|
80-100 уд./хв
Відповіді учнів
|
|
ІІ. Цілереалізація 2.1. Загальнорозвивальні вправи з гімнастичними палицями: |
5 хв |
|
|
• В. П. — стійка (0. С), палиця внизу. 1 — стати навшпиньки, палиця вгору; 2 — опуститися, палиця на лопатки; 3 — стати навшпиньки, палиця вгору; 4 — В. П.; |
4-6 разів |
Перешикуватися у дві шеренги, узяти |
|
• В. П. — стійка ноги нарізно, палиця затиснута за спиною в ліктях. 1 — пово- |
4-6 разів |
Ноги в колінах не згинати. |
|
• В. П. — те саме. 1-3 — пружинисті нахили назад; 4 — В. П.; 5-8 — те саме з нахилом уперед; |
6-8 разів |
Із великою амплітудою. |
|
• В. П. — 0. С, палиця вгорі. 1-3 — нахилитися ліворуч, опускаючи праву руку, кінцем палиці торкнутися підлоги збоку; 4 — В. П.; 5-8 — те саме в інший бік; |
6-8 разів |
У повільному темпі. |
|
• В. П. — те саме, палиця внизу-позаду. 1 — присісти на носках, затиснути палицю під колінами; 2 — руки вперед долонями всередину; 3 — узяти палицю до рук; 4 — В. П.; |
12-14 разів |
Тулуб тримати прямо. |
|
• В. П. — стійка ноги нарізно, палиця внизу. 1 — просунути ліву ногу через палицю, переступити вперед; 2 — те саме правою ногою; 3-4 — те саме, переступаючи назад; |
4-6 разів |
Утримувати рівновагу. |
|
• В. П.— 0. С, палиця внизу. 1 — перестрибнути вперед через палицю; 2 відпускаючи ліву руку, набути В. П. |
4-6 разів |
Під час стрибка коліна піднімати до грудей |
|
Вимірювання ЧСС 2 за 10 с |
|
110-120 уд./хв |
|
|
2.2.Степ-аеробіка |
7 хв |
Учні виконують кардіо-тренування на степ-платформах. |
Вимірювання ЧСС 3 за 10 с
|
|
120-140 уд./хв |
|
2.3.Інтерактивна вікторина 1. Яку кількість обласних центрів має Україна? 2. Поклади якої корисної копалини в Україні є найбільшими? 3. Назвіть найвищу гору України. 4. Яка річка в Україні є найбільшою? 5. Де знаходиться географічний центр України? |
3 хв |
Використовуючи картки, учитель сканує варіанти відповідей учні за допомогою смартфона. |
|
Основна частина |
3.1.Конкурс 1: "Чорний ящик". Естафета. 1-й учасник виконує перекид вперед - лягти на гімнастичну лаву, проповзти, підтягуючись руками (одночасно) -перекат в упор присівши; перекид вперед -виконує завдання і повертається до команди, передає естафету наступному і т.д. |
4 хв |
Команда повинна відгадати, що знаходиться у чорному ящику і викласти назву на фліпчарті, при цьому виконуючи естафету. Текст для команди 1 Цей виріб є традиційним одягом українців. Їх носили як жінки, так і чоловіки. У жіночому варіанті найдавніший вишитий елемент був рукав, а саме його верхня частина — «полик». З часом вони набули регіональних відмінностей. Так, на лівому березі Дніпра вони не мали комірця, а зав'язувалися шнурком, на правому березі −мали комірець, часом стійку (Сорочка). Текст для команди 2 Найдавніший загальнослов'янський варіант незшитого стегнового одягу. Була відома майже на всій території України і мала локальні варіанти оформлення. Переважно складалася з двох вузьких пілок вовняної саморобної тканин. На Подніпров'ї була у вигляді двох шматків товстого неваляного однотонного сукна різної ширини, частіше чорного та синього кольорів (Запаска). |
3.2.Конкурс 2: Україна – єдина країна. Естафета. 1-й учасник проповзає по гімнастичному мату - виконує стрибки через лавку ноги разом - повзе по мату ; виконує завдання з географії і повертається до команди, передає естафету наступному і т.д. |
4 хв |
Завдання з географії. На контурній карті України потрібно відзначити обласні центри. |
|
3.3.Конкурс 3: Географічна пошта. Естафета. 1-й учасник повзе карачки по гімнастичній лавці- прокочується боком по гімнастичному мату - виконує завдання з географії і повертається до команди, передає естафету наступному і т.д. |
4 хв |
Завдання з географії. Плином принесло сумку з поштою. Треба її вірно розкласти. Одна команда відбирає об'єкти, що відносяться до паливних корисних копалин, інша – до рудних. |
|
Вимірювання ЧСС 4 |
|
120-130 уд./хв |
|
3.4.Конкурс 4: Багатий світ України. Естафета. 1-й учасник робить перекиди назад по гімнастичному мату, пробігає по гімнастичній лаві, пролазить в обруч - виконує завдання і повертається до команди, передає естафету наступному і т.д. |
4 хв |
Завдання для команд:учасникиберуть наліпки з зображеннями флори та фауни України та розклеюють їх на карту. Розклеїти картки на карту України. |
|
3.5.Конкурс 5: Українські народні ігри. Кожна команда показує домашнє завдання - народну гру. |
7 хв |
Гра «Хлібчик» Всі, хто бажає грати, беруться за руки і стають попарно (пара за парою) на якійсь відстані від гравця, в якого нема пари. Він і є "хлібчиком".
- Печу-печу хлібчик! (Вигукує хлібчик)
Гра «Стрибунці – горобці» |
|
|
|
|
|
ІV. Рефлексійно-оцінюючий етап. 4.1. Підведення підсумків Ми сьогодні з вами подорожували рідною Україною. Що нового ми дізнались? Які вправи ми виконували на уроці? Тобто, скажіть, будь ласка, ті навички, які ми здобуваємо у школі (на різних предметах) вони потрібні в житті? |
|
Відповіді дітей |
|
4.2.Конкурс 6 «Я люблю тебе, Україно!» |
2 хв |
На кольоровій долонці написано назву культурної пам’ятки України. Задання кожного учня: наклеїти долоньку та знайти місцезнаходження пам’ятки на карті України. |
|
4.3. Оцінювання дітей. |
1 хв |
|
|
4.4. Рефлексія - Які емоції викликав цей нестандартний урок? - Що сподобалось? - З яким ще уроком ви хочете провести урок ф/к? |
1 хв |
Відповіді дітей |
|
4.5 Повідомлення домашнього завдання. |
1 хв |
Підібрати улюблені музичні твори. |