Урок з Громадянської освіти "Конфлікти"

Про матеріал
Розробка містить цікавий матеріал, ігри, самостійну роботу, практичну роботу,різі цікаві ситуації,використано метод "Мікрофон", метод Ассоціативний кущ", метод "Шкала думок"
Перегляд файлу

Тема: Конфлікти.

Мета: ознайомити з поняттям «конфлікт», навчити учнів знаходити шляхи розв’язування конфліктних ситуацій, удосконалювати навички спілкування, розвивати уміння запобігати конфліктам, виховувати культуру спілкування, бажання творити добро.

Тип уроку:комбінований

Хід уроку

І. вступне слово вчителя

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Учні презентують свої міні-твори «Суспільство без стереотипів

 

Ввічливих слів не одне і не два,

Знай, пам’ятай ці чудо – слова!

- Молодці, ви гарно справилися з цим завданням. Яблука – плоди дерева. Крім чудового смаку яблука володіють дуже корисними і цілющими (лікувальними) властивостями. Яблука самий звичний фрукт в нашій країні і дуже приємно, що саме яблука вкрай корисні й необхідні для нашого здоров'я. Корисні і лікувальні властивості яблук пояснюються їх цілющим складом. У яблуках містяться вітаміни С, В1, В2, Р, Е, каротин, калій, залізо, марганець, кальцій, пектини, цукри, органічні кислоти. Отже, ми отримали заряд енергії здоров’я і з новими силами продовжуємо наш урок.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Розповідь вчителя + перегляд мультфільму «Пташка»

1.Створення проблемної ситуації

Перегляд уривка одного з відеороликів  «Мудрі казки. Справжній друг»

«Мудрі казки тітоньки Сови. Образливі слова»

 «Мудрі казки тітоньки Сови. Разом веселіше».

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=Herxrktu4hk

https://www.youtube.com/watch?v=kcOVvs8R9CU

https://www.youtube.com/watch?v=tw-5LgbcOqI

- Давайте спробуємо проаналізувати , що відбулося з лісовими друзями?

- Що трапилося з зайцем?

- Як це коментувала сорока?

- Що трапилося з білкою?

- Що робила сорока?

- Як би ви назвали ситуації,  в яку потрапили герої?

Мозковий штурм

  1. Що ви розумієте під поняттям « конфлікт»?
  2. Чи можна дати однозначне визначення «конфлікт»?
  3. Які є види конфліктів?

Робота над формуванням поняття

Конфлікт - це зіткнення окремих людей чи соціальних груп, що виражають різні, часом протилежні цілі, інтереси та погляди.

Робота зі схемою

Вправа «Мої дії в певній ситуації»

● Обговорення ситуації морального змісту за малюнком підручника.

6. Розгляд та обговорення ситуацій, вивчення утішалок  і мирилки

1. Гра «Стілець»

2учня, наввипередки, намагаються сісти на стілець.

- Як уникнути конфлікту?

Метод «Асоціативний кущ»

Які слова асоціюються зі словам «конфлікт»?

Вправа «На містку»

Уявіть, що ця лінія – навісний місток через глибоку ущелину. Його розгойдує вітер, а внизу вирує гірський потік. Цей місток такий вузенький, що на ньому не можуть розминутися двоє людей. Але одного разу, коли впав густий туман, на ньому зустрілося двоє перехожих…. Запропонуйте охочим стати посередині лінії і показати, як можна пройти по містку. Щоб не впасти у прірву.

Самостійна робота

Проаналізувати ситуацію та дати відповіді на запитання

Ситуація

На дворі мікрорайону був збудований баскетбольний майданчик, який влітку можна було використовувати для гри в теніс та баскетболу, а взимку - для гри у хокей. Коли обладнання стало непридатним, хлопці використовували майданчик для гри у футбол. Але одного разу баскетбол знову став дуже популярним, і половина хлопців двору, зібравши гроші,відновили баскетбольні щити. Саме тоді виник конфлікт: двір поділився на «футболістів» і «баскетболістів» - два ворожих табори.

Запитання

  1. Які варіанти рішень ви могли б запропонувати, щоб примирити ворожнечу хлопців?
  2. До якого варіанту, на ваш погляд, пристали б обидві сторони?

 

. Фізкультхвилинка  - релаксація

Повільна музика, під час якої вчитель дає поради , як подолати свій гнів.

Поради «Як подолати гнів»

 Відчувши наближення злості, заплющіть очі і полічіть до 10.

 Відчуваючи наближення гніву, подивіться на годинник та відкладіть спалах гніву на 15 хвилин. Так можна навчити контролювати себе.

 З’їжте щось солоденьке.

 Придумайте фрази, які могли б послабити ваш гнів.

 Почніть слухати спокійну музику.

 Подумайте про свою заповітну мрію.

 Уявіть, що вам в руки потрапила «чарівна» паличка.

Або перегляд уривка відео (з середини мультфільма)  «Корисні підказки 2. Битися чи не битися?»

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=J4kAWeNtKZ0

Робота з підручником с.66 - 67

Читання правил «Секрети спілкування»

Метод «Шкала думок»

Подумайте і запишіть одне слово – прикметник, який, на вашу думку,характеризує конфліктну особу.

Робота в групах

Співвіднести запропонований перелік девізів з відповідним стилем поведінки під час конфлікту

Девізи:

  1. Ніхто не виграє в конфлікті, тому я бажаю уникнути його» (Уникнення)
  2. «Щоб я переміг, ти повинен програти» (Конкуренція)
  3. «Щоб ти виграв, я повинен програти» (Пристосування)
  4. «Щоб кожен з нас щось  виграв, кожен з нас має щось програти» (Компроміс)
  5. «Щоб виграв я, ти повинен теж виграти» (Співробітництво)

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Практична робота

З’ясувати причини конфліктів у наведених ситуаціях, обравши відповідний варіант з числа наведених у дужках

(Відмінність інтересів,відмінність цінностей,відмінність у сприйнятті будь-чого або будь-кого,суперечність потреб, недолік ресурсів,дискримінація)

  1. Сім’я має один телевізор. Увечері через нього виникають суперечки:дружина хоче дивитися серіал, а чоловік спортивні передачі.
  2. Суперечка між вірянами та атеїстами щодо факту існування Бога
  3. Учні вирішили, що під час дискотеки музичним супроводом буде реп. Класний керівник категорично проти.
  4. Світові війни
  5. Сім’я виграла в лотерею гроші  і сперечається, що купити. Син хоче мопед, батько  - машину, а мати – нові меблі.
  6. До класу прийшов темношкірий новачок. З ним ніхто не хоче сидіти за однією партою, а парт не вистачає

V. Підсумки уроку

VІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати відповідний параграф
  2. Розробити «Кодекс поведінки»

 

 

 

docx
Додано
28 березня 2020
Переглядів
2330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку