Розробка уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» для 1 класу «Почуття людини, емоції»

Про матеріал
ознайомити учнів з поняттям «емоції», «настрій людини», розкрити їх значення та вплив на здоров’я; вчити розпізнавати різні види почуттів та емоцій, необхідність їхнього вираження з метою створення дружніх взаємин з однолітками, дорослими людьми, усвідомлювати свої та чужі емоції, правильно їх оцінювати та вчитись їх контролювати; розвивати спостережливість, уміння працювати в групі, висловлювати свої думки; виховувати повагу, доброзичливість до оточуючих.
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»

для 1 класу

«Почуття людини, емоції»

(Савченко О. Я. Типова освітня програма. 1-2 клас)

 

 

Виконала:

учитель початкових класів

вищої категорії,

вчитель-методист

ОЗ «Хорольська гімназія

Хорольської міської ради

Лубенського району

Полтавської області»                                                                        

Жиленко Діана Іванівна

 

 

 

 

 

Хорол - 2022

 

 

Тема: Почуття людини. Емоції.

Мета: ознайомити учнів з поняттям «емоції», «настрій людини», розкрити їх значення та вплив на здоров’я; вчити  розпізнавати різні види почуттів та емоцій, необхідність їхнього вираження з метою створення дружніх взаємин з однолітками, дорослими людьми, усвідомлювати свої та чужі емоції, правильно їх оцінювати та вчитись їх контролювати; розвивати спостережливість, уміння працювати в групі,висловлювати свої думки; виховувати повагу,доброзичливість до оточуючих.

Обладнання: презентація до уроку, смайлики для вираження свого настрою, плакатконверти для роботи в групі з картинками, що зображають дії людей для покращання собі настрою, цеглинки LEGO, чисті аркуші паперу.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

    1. Ранкове коло.

    Вітання.

Доброго ранку,  сонечко!

Доброго ранку,земле!

Доброго ранку тобі!

Доброго ранку мені!

Доброго ранку всім!

Дружно станемо в коло

Хай усмішки наші сяють навколо!

У мене гарний настрій дуже

Посміхнись і ти , мій друже!

-Подаруйте посмішки один одному в знак привітання!

2.Щоденні новини.

-День сьогодні зимовий, чудовий! Про нього розкаже нам класний черговий!

( Сьогодні 6 лютого. Лютий – це останній місяць зими. День тижня- …., пора року- зима, погода-….)

- Правильно, сьогодні 6 лютого. А що ви знаєте про число 6? (Шість материків на планеті; за легендою, Бог за шість днів створив землю)

- Чим цікавий для вас сьогоднішній день? (6 лютого  - День відмови від мобільного телефону).

3. Рефлексія «Квітка»

 Педагог: Теплий сонячний промінь упав на землю й зігрів насіннячко, що лежало там. Із насіннячка проклюнувся паросток, а з нього виросла чудова квітка. Буяє квітка на сонці, тягнеться до тепла і світла кожною своєю пелюсточкою, повертає голівку за сонцем.

Діти виконують різні рухи: сідають навпочіпки, голову і руки опускають, потім голову підіймають, розпрямляють тулуб, руки підіймають – квітка розквітла; голову трохи відкидають назад і повертаються – квітка повертається за сонцем.  

Обговорення:

Які відчуття під час вправи?

Який настрій під час вправи?

4. Вправа « Мій настрій сьогодні»

- На планшети прикріпіть смайлик, що символізує ваш настрій. Покажіть.

( Вчитель бере до уваги тих дітей , у кого поганий настрій)

ІІ. Актуалізація знань.

1. Бесіда.

- Що відчуваєте, коли вам все вдається? (радість, впевненість,піднесення, захват)

-А коли програєте в грі, чи у вас не вдається поробка? ( сум, роздратування, злість).

- А коли вітаєте маму зі святом? (любов, повагу, вдячність)

- Ви переживаєте різні почуття в залежності від життєвих ситуацій.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні  на уроці  ми поговоримо про наші почуття і емоції, будемо вчитись їх оцінювати  і контролювати, дізнаємось як можна покращити собі настрій.

ІV.Вивчення нового матеріалу.

1. Вправа « Мозковий штурм»

- Бесіда: «Що таке настрій?»

 Настрій – це емоційний стан людини, коли вона почувається відповідно до певної ситуації. Настрій змінюється дуже часто. Він може бути позитивний і негативний.

Від чого залежить настрій? ( від обставин та емоцій, які переживає людина)

Через настрій людина виражає своє ставлення до всього,що відбувається в житті.

2.Визнач емоцію. Учитель демонструє н слайдах емоції, а діти їх називають.

3. Гра «Засели будинки»

- У перший будинок поселимо позитивні емоції, які допомагають нам працювати, взаємодіяти з іншими людьми, а у другий негативні  що заважають нам, пригнічуючи здоров’я та скорочуючи життя.

I                                                    II

Доброта                                      Злість               

 Надія                                          Жадність

Радість                                        Ненависть                           

Любов                                         Страх

  Повага                                         Сум                              

- Діти, а в якому будинку ви хотіли б жити?

4. Робота з підручником.( с. 14-15)

 -Що відчувають діти, зображені на малюнках?

- Чи знайомі вам ці почуття?

5. Робота в зошиті с.12

6. Гра « Дзеркало». Робота в парах.

-Покажіть один одному емоцію яку виражає:

Зайчик, що побачив вовка ( страх);

осінню дощову хмару ( сум);

грайливе кошенятко (веселість);

два півники, що б’ються ( злість);

собака, який зустрів господаря  ( радість).

 -Які емоції виглядають гарно?

-А які ні?

-Тобто емоції є позитивні і негативні. Але всі вони є важливими у житті людини і допомагають нам реагувати на певні обставини нашого життя.

7. Вправа з цеглинками LEGO.

-Візьміть до рук червону і зелену цеглинки. Якщо емоція позитивна - піднімаєте зелену цеглинку, якщо негативна - червону.

Примітка: після підняття цеглинок, вчитель коментує значення кожної емоції і житті людини

- радість – емоція, що допомагає нам у спілкуванні, взаємодії, стимулює до дії;

- страх – захищає нас у незнайомих обставинах;

- обурення – виражає наше ставлення до когось чи чогось;

- цікавість – стимулює працездатність та пізнання нового;

- відраза – захищає нас у незнайомих обставинах;

- злість – демонструє наше незадоволення, програш.

8. Вправа « Папірець».

- Уявіть, що цей листок - це гарний  настрій  вашого друга, рідних, людей, що поруч з вами.

Візьміть до рук цей  листок  і зібгайте його. Своїми необдуманими вчинками ми можемо зіпсувати цей настрій. Оцей клубок паперу - зіпсований  нами настрій. А тепер спробуйте розправити клубок. Чи став він таким яким був - гладеньким?

Ми повинні  вчитись контролювати свої емоції, бо від цього можуть постраждати наші близькі і ми самі. Наші відносини з ними можуть зіпсуватися.

Запам’ятайте, злитися –  не страшно, і у деяких ситуаціях навіть потрібно, а погано бути завжди злим.

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

1. Вправа « Я зрозумів, що……»

2. Робота з планшетом настрою. Діти  сигналізують ним про зміну чи не зміну настрою впродовж уроку.

3.Гра « Подаруй посмішку»

-Я хочу подарувати вам посмішку. Зловіть її. Прикрасьте нею своє обличчя.

Ви – молодці!

4.«Вежа з цеглинок»

Діти в групах складають вежу з цеглинок. Червона цеглинка - було нецікаво, нічого не зрозумів; жовта - байдуже; зелена – було цікаво, все зрозумів!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Проблеми розвитку та корекція емоційної сфери молодшого школяра / Упоряд. О. А. Атемасова. — Х.: Вид-во «Ранок», 2010. - 176 с
  2. Я досліджую світ : підруч. інтегр. курсу для 1 кл. закл. загал, серед, освіти (у 2-х ч.): Ч. 2/ Н. М. Бібік, Г. П. Бондарчук. — Харків : Вид-во «Ранок», 2018. — 80 с. : іл.
  3. Я досліджую світ : робоч. зошит інтегр. курсу для 1 кл. закл. загал, серед, освіти (у 2-х ч.): Ч. 2/ Н. М. Бібік, Г. П. Бондарчук. — Харків : Вид-во «Ранок», 2018. — 64 с. : іл.

 

docx
Додано
9 вересня 2022
Переглядів
2826
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку