1
Розробка уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»
для 1 класу
«Почуття людини, емоції»
(Савченко О. Я. Типова освітня програма. 1-2 клас)
Виконала:
учитель початкових класів
вищої категорії,
вчитель-методист
ОЗ «Хорольська гімназія
Хорольської міської ради
Лубенського району
Полтавської області»
Жиленко Діана Іванівна
Хорол - 2022
Тема: Почуття людини. Емоції.
Мета: ознайомити учнів з поняттям «емоції», «настрій людини», розкрити їх значення та вплив на здоров’я; вчити розпізнавати різні види почуттів та емоцій, необхідність їхнього вираження з метою створення дружніх взаємин з однолітками, дорослими людьми, усвідомлювати свої та чужі емоції, правильно їх оцінювати та вчитись їх контролювати; розвивати спостережливість, уміння працювати в групі,висловлювати свої думки; виховувати повагу,доброзичливість до оточуючих.
Обладнання: презентація до уроку, смайлики для вираження свого настрою, плакатконверти для роботи в групі з картинками, що зображають дії людей для покращання собі настрою, цеглинки LEGO, чисті аркуші паперу.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
1. Ранкове коло.
Вітання.
Доброго ранку, сонечко!
Доброго ранку,земле!
Доброго ранку тобі!
Доброго ранку мені!
Доброго ранку всім!
Дружно станемо в коло
Хай усмішки наші сяють навколо!
У мене гарний настрій дуже
Посміхнись і ти , мій друже!
-Подаруйте посмішки один одному в знак привітання!
2.Щоденні новини.
-День сьогодні зимовий, чудовий! Про нього розкаже нам класний черговий!
( Сьогодні 6 лютого. Лютий – це останній місяць зими. День тижня- …., пора року- зима, погода-….)
- Правильно, сьогодні 6 лютого. А що ви знаєте про число 6? (Шість материків на планеті; за легендою, Бог за шість днів створив землю)
- Чим цікавий для вас сьогоднішній день? (6 лютого - День відмови від мобільного телефону).
3. Рефлексія «Квітка»
Педагог: Теплий сонячний промінь упав на землю й зігрів насіннячко, що лежало там. Із насіннячка проклюнувся паросток, а з нього виросла чудова квітка. Буяє квітка на сонці, тягнеться до тепла і світла кожною своєю пелюсточкою, повертає голівку за сонцем.
Діти виконують різні рухи: сідають навпочіпки, голову і руки опускають, потім голову підіймають, розпрямляють тулуб, руки підіймають – квітка розквітла; голову трохи відкидають назад і повертаються – квітка повертається за сонцем.
Обговорення:
Які відчуття під час вправи?
Який настрій під час вправи?
4. Вправа « Мій настрій сьогодні»
- На планшети прикріпіть смайлик, що символізує ваш настрій. Покажіть.
( Вчитель бере до уваги тих дітей , у кого поганий настрій)
ІІ. Актуалізація знань.
1. Бесіда.
- Що відчуваєте, коли вам все вдається? (радість, впевненість,піднесення, захват)
-А коли програєте в грі, чи у вас не вдається поробка? ( сум, роздратування, злість).
- А коли вітаєте маму зі святом? (любов, повагу, вдячність)
- Ви переживаєте різні почуття в залежності від життєвих ситуацій.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми поговоримо про наші почуття і емоції, будемо вчитись їх оцінювати і контролювати, дізнаємось як можна покращити собі настрій.
ІV.Вивчення нового матеріалу.
1. Вправа « Мозковий штурм»
- Бесіда: «Що таке настрій?»
Настрій – це емоційний стан людини, коли вона почувається відповідно до певної ситуації. Настрій змінюється дуже часто. Він може бути позитивний і негативний.
Від чого залежить настрій? ( від обставин та емоцій, які переживає людина)
Через настрій людина виражає своє ставлення до всього,що відбувається в житті.
2.Визнач емоцію. Учитель демонструє н слайдах емоції, а діти їх називають.
3. Гра «Засели будинки»
- У перший будинок поселимо позитивні емоції, які допомагають нам працювати, взаємодіяти з іншими людьми, а у другий негативні що заважають нам, пригнічуючи здоров’я та скорочуючи життя.
I II
Доброта Злість
Надія Жадність
Радість Ненависть
Любов Страх
Повага Сум
- Діти, а в якому будинку ви хотіли б жити?
4. Робота з підручником.( с. 14-15)
-Що відчувають діти, зображені на малюнках?
- Чи знайомі вам ці почуття?
5. Робота в зошиті с.12
6. Гра « Дзеркало». Робота в парах.
-Покажіть один одному емоцію яку виражає:
Зайчик, що побачив вовка ( страх);
осінню дощову хмару ( сум);
грайливе кошенятко (веселість);
два півники, що б’ються ( злість);
собака, який зустрів господаря ( радість).
-Які емоції виглядають гарно?
-А які ні?
-Тобто емоції є позитивні і негативні. Але всі вони є важливими у житті людини і допомагають нам реагувати на певні обставини нашого життя.
7. Вправа з цеглинками LEGO.
-Візьміть до рук червону і зелену цеглинки. Якщо емоція позитивна - піднімаєте зелену цеглинку, якщо негативна - червону.
Примітка: після підняття цеглинок, вчитель коментує значення кожної емоції і житті людини
- радість – емоція, що допомагає нам у спілкуванні, взаємодії, стимулює до дії;
- страх – захищає нас у незнайомих обставинах;
- обурення – виражає наше ставлення до когось чи чогось;
- цікавість – стимулює працездатність та пізнання нового;
- відраза – захищає нас у незнайомих обставинах;
- злість – демонструє наше незадоволення, програш.
8. Вправа « Папірець».
- Уявіть, що цей листок - це гарний настрій вашого друга, рідних, людей, що поруч з вами.
Візьміть до рук цей листок і зібгайте його. Своїми необдуманими вчинками ми можемо зіпсувати цей настрій. Оцей клубок паперу - зіпсований нами настрій. А тепер спробуйте розправити клубок. Чи став він таким яким був - гладеньким?
Ми повинні вчитись контролювати свої емоції, бо від цього можуть постраждати наші близькі і ми самі. Наші відносини з ними можуть зіпсуватися.
Запам’ятайте, злитися – не страшно, і у деяких ситуаціях навіть потрібно, а погано бути завжди злим.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
1. Вправа « Я зрозумів, що……»
2. Робота з планшетом настрою. Діти сигналізують ним про зміну чи не зміну настрою впродовж уроку.
3.Гра « Подаруй посмішку»
-Я хочу подарувати вам посмішку. Зловіть її. Прикрасьте нею своє обличчя.
Ви – молодці!
4.«Вежа з цеглинок»
Діти в групах складають вежу з цеглинок. Червона цеглинка - було нецікаво, нічого не зрозумів; жовта - байдуже; зелена – було цікаво, все зрозумів!
Список використаних джерел