Розробка уроку з курсу «Природознавство» 5клас Світлові явища

Про матеріал

Дати загальне уявлення про джерела світла та їх типи, звернути увагу на планетарну роль Сонця; сформувати уявлення про джерела світла та їх різноманітність; продовжувати розвивати практичні навички учнів, уміння робити самостійні висновки; виховувати любов до природи та власного здоров'я.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка  уроку з курсу «Природознавство» 5клас

Світлові явища

 

 

 

 

 

 

 

Виконала

Клименко Світлана Сергіївна

Учитель біології

СЗШ № 18

Оболонського району м. Києва

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Київ

Мета: дати загальне уявлення про джерела світла та їх типи, звернути увагу на планетарну роль Сонця; сформувати уявлення про джерела світла та їх різноманітність; продовжувати розвивати практичні навички учнів, уміння робити самостійні висновки; виховувати любов до природи та власного здоров’я.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Доброго ранку діти. Сьогодні на нашому уроці присутні гості, будь ласка, привітайте їх. Добре сідайте. Сьогодні на уроці ми відкриємо ще одну таємницю природи; познайомимося з новими видатними іменами великих учених; продовжимо розвивати навички роботи в групах, будемо висловлювати свої думки та вислуховувати інших, а також вивчимо декілька нових правил збереження свого здоров’я.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

На минулому уроці ми почали вивчати тему « Явища природи» Давайте нагадаємо.

1. Що таке явища природи? Що таке фізичні явища? ( Слайд 1)

2. Які ми знаємо види фізичних явищ? ( слайд 2)

3. Треба допомогти паровозику доїхати до свого будиночку.  Паровозик має зупинитися на кожній станції яка має свою назву. Але опиниться він на станції лише в тому випадку коли ми правильно дамо визначення кожному поняттю. Слайд 3

ІІІ Актуалізація навчальної діяльності.

Діти перед початком вивчення нової теми мені потрібні два добровольці. Одному ми зав’язуємо очі, а іншому не дозволяємо торкатися предметів руками. Перед обома учнями однаковий предмет. Як ви гадаєте, який з учнів дасть більше інформації про предмет той, який не може торкатися, чи той який не може його бачити, але може вивчати руками?

 

Правильно діти. Завдяки очам людина отримує 90% інформації з навколишнього середовища. Як ви вважаєте, з допомогою чого ми бачимо? Світло! Сонце, місяць, ліхтарик, світлячки й ще багато інших тіл, які випромінюють світло, - про це ми й поговоримо на уроці. Тема сьогоднішнього уроку Світлові явища Слайд 4

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Сьогодні ми з вами будемо працювати в групах. Кожна група має назначити собі керівника. У вас на партах є алгоритм , з допомогою якого ми будемо вивчати нову тему.  . Приступаємо до першого алгоритму .( Слайд 5)

На дошці ви бачите тіла. Випишіть собі тіла які випромінюють світло?

 

Давайте  видалимо тіла які не випромінюють світло.

 Отже тіла які випромінюють світло називаються  -  джерела світла.

 

Подивіться на ці тіла: сонце чи багаття, зорі та електрична лампа. Чим вони відрізняються?

 

Правильно джерела світла бувають природні та штучні. Переходимо до  другого завдання за алгоритмом. Заповнюємо табличку. Я читаю вам слова а ви розподіляєте їх у два стовпчики: природні  та штучні джерела світла.

Слова диктанту. Сонце, свічки, комахи, лампа, зорі, екран телевізора, блискавка, включений мобільний телефон, бактерії.  Перевірка слайд 6

 

Діти тепер потрібно визначитись Що таке світло та світлові промені?

Для цього відкрийте підручник на сторінці 50  і виконайте третє завдання за алгоритмом.

Виконується завдання для перевірки слайд 7

 

Я прошу одного учня вийти до дошки і намалювати сонечко. Зверніть увагу ми малюємо сонце у вигляді кола від якого в різні боки розходяться прямі лінії сонячні промені. І це правильно бо світло поширюється від джерела світла прямолінійно у всі боки. Проте воно не може проникати через непрозорі предмети. Згадайте як цікаво на стіні отримувати різні фігурки, що з’являються, коли на шляху світлових променів поставити руку. Ми з вами можемо спостерігати тінь. Слайд 8

 

Давайте зробимо простий дослід. Опускаємо ложку у склянку з водою. Придивіться уважно , чи не здається вам ложка  зігнутою в тому місті, де вона входить в воду?

 

Це пояснюється тим, що вода має меншу прозорість порівняно з повітрям, тому швидкість світлової хвилі у воді уповільнюється, промені заломлюються під час переходу з одного середовища в інше.

 

Наші очі – це вікна у світ. Щоб не погіршити зір, потрібно дотримуватися певних гігієнічних вимог, давайте спробуємо скласти пам’ятку гігієнічних правил для профілактики погіршення зору. На дошці та у ваших алгоритмах є пам’ятка з профілактики погіршення зору, але деякі слова з речень зникли, спробуємо відновити ці правила. Виконуємо четверте завдання з алгоритму . Слайд 9

 

А зараз давайте зробимо зарядку для очей. Допоможе нам в цьому Карлсон. Потрібно поглядом слідкувати за ним.. Отже увага на екран.

Кліп зарядка для очей

 Біле світло – видиме  випромінювання сонця. Але ж чому ми бачимо світ таким барвистим? Виявляється біле світло здатне розкладатися на складові частини.

Вперше склад сонячного світла дослідив англійський учений Ісаак Ньютон у 1666 році. Він складається із семи кольорів.  Ньютон назвав ці кольори спектром.  Тож наступне завдання для вас це записати основні кольори спектра.  Вам в цьому допоможе підручник на сторінці 51. слайд 11

 

Давайте розділимось на дві команди і складемо у належному порядку спектр.

(Робота біля дошки).

Запам’ятати кольори спектру можна  за допомогою такого віршика ( Слайд 12)

 

Чому ж ми бачимо предмети кольоровими. Для  цього попрацюйте в групах з підручником на стр. 52. Приступаємо до шостого алгоритму. ( Слайд 13 -14).

 

Сонце є не тільки джерелом світла, а ще і джерелом життя. Не дарма наші пращури складали пісні та обряди, у центрі який було Сонце. Наші пращури східні слов’яни називали сонце Ярило. Сонце малювали на своїх хатинах, одежі, носили прикраси з його зображенням, вишивали його на рушниках, відображали на зброї та знаменах. Порівнювали вроду та гарні риси характеру неодмінно із сонцем.

І досі матусі всього світу кажуть своїм дітям « Ти моє сонечко».

Дітям видаються аркуші паперу.  Дуже часто діти користуються на уроках шпаргалками. Ось і зараз я вам пропоную написати  шпаргалку. В якій ви складете одне питання для іншої групи?

 

Зверніться до сьомого завдання алгоритму , у результаті правильного виконання тесту ви отримаєте слово, яке покаже якість вивчення вами матеріалу.

Запишіть домашнє завдання.

 

 

 

doc
Додано
14 січня 2019
Переглядів
2198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку