Комунальний заклад «Гімназія №34»
Кам’янської міської ради
Розробка уроку з курсу
Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ
Тема: Що робити, коли заблукаєш. Моделювання ситуації пошуку, допомоги якщо заблукав. Загубився, відстав від класу.
Мета: Розвивати здатність орієнтуватись у складних ситуаціях; спонукати до виконання правил поведінки в автономній ситуації у населеному пункті; виховувати уважність, обережність, сміливість.
Обладнання: збірка оповідань, мультимедійна презентація, картки й плакати.
Хід уроку
І. Організаційно-мотиваційний.
Всі сідайте тихо діти,
Домовляймось не шуміти,
Гарно руку підіймати,
Та знання мерщій хапати.
1. Робота із загадкою.
Я і в місті, і в селі.
Обабіч мене стоять будинки
Великі й малі
(Вулиця)
2. Ситуація очікування.
- Діти, на якій вулиці ви живите?
- Чи можете ви заблукати на своїй вулиці?
- В нашому місті багато вулиць. І кожна з них приховує небезпеку.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми будимо вчитися орієнтуватися в складних ситуаціях, дізнаємось до кого треба звертатись по допомогу, якщо заблукаєш або загубився.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Читання й обговорення уривку з оповідання В. Волкова «Дзвонять! Відкрийте двері», «Білий сумний собака».
2. Гра «Мікрофон».
3. Вивчення правил поведінки
- Ситуація «обговорення».
- Рольова гра «Я заблукав».
- Мультимедійна презентація
Запам’ятайте до кого можна звернутися по допомогу.
На вулиці. Попроси допомоги у полісмена, або у водія громадського транспорту.
У магазині: підійди до касира чи охоронця й скажи, що ти загубився.
У метро: звернись до чергового по станції.
4. – Як можна попросити про допомогу? до кого треба звернутися?
- Що слід розповісти про себе?
Висновок: Якщо ви заблукали, слід попросити допомоги в тих, хто в цих місцях працює. Але при цьому треба знати свою домашню адресу, телефони батьків і рідних. Можна зателефонувати безкоштовно в поліцію (т. 102) й розповісти що з тобою трапилось.
Музична пауза
V. Узагальнення та систематизація набутих знань.
1. Гра «Подивись, подумай, поясни», (Потрібно вибрати картки з персонажами до яких можна звернутись по допомогу).
2. Гра-підказка у русі. «Що мені робити, якщо я загубився?».
3. Тестування «Так чи ні».
VI. Підсумок уроку.
VII. Рефлексія.