Розробка уроку з математики для дітей з особливими освітніми потребами (3 клас)
Тема: Додавання і віднімання чисел до 1000
Мета уроку:
Ознайомити учнів із дією додавання та віднімання чисел до 1000.
Розвивати навички швидкого розв'язування задач.
Формувати вміння застосовувати набуті знання на практиці через ігри та завдання.
Розвивати концентрацію уваги та пам'ять.
Обладнання:
Картки з числами.
Різнокольорові фішки.
Плакати з таблицями додавання і віднімання.
Зошити для письмових завдань.
Хід уроку:
1. Організаційний момент (5 хвилин)
Вітання з учнями.
Коротке введення в тему уроку: «Сьогодні ми будемо додавати та віднімати числа до 1000. Ці навички допоможуть нам розв'язувати цікаві задачі та швидше виконувати обчислення».
2. Актуалізація опорних знань (10 хвилин)
Вчитель на дошці пише приклади додавання та віднімання на одиничні картки (наприклад, 236 + 452, 567 - 231).
Учні разом з учителем проговорюють кожен етап розв'язку:
Як додавати числа по одній цифрі.
Як правильно віднімати десятки і одиниці.
Вчитель дає короткі пояснення для кожного етапу.
3. Пояснення нового матеріалу (10 хвилин)
Пояснення правил додавання та віднімання чисел до 1000 з переходом через десятки та сотні.
Вчитель дає приклади на дошці і демонструє на картках:
Додавання чисел: як працювати з десятками та сотнями, коли потрібно додавати більше 10 або більше 100.
Віднімання чисел: як зменшити число, враховуючи десятки та одиниці.
4. Практична частина (15 хвилин)
Групова робота (5 хвилин):
Учні працюють у парах, виконуючи завдання на картках. Кожна пара отримує картку із завданням на додавання або віднімання чисел до 1000.
Приклад завдання: «Знайди суму чисел 423 + 586», «Відніми 134 від 700».
Ігрове завдання (5 хвилин):
Клас поділяється на дві команди. На дошці вивішуються приклади з додаванням і відніманням.
Кожна команда по черзі вибирає приклад і за допомогою фішок на дошці швидко обчислює результат.
Перемагає команда, яка правильно виконає більше завдань.
Індивідуальні завдання (5 хвилин):
Учням роздаються картки з практичними завданнями для виконання індивідуально в зошитах.
Приклад завдання: «Розв'яжи приклади: 482 + 157, 635 - 217, 754 + 138».
5. Підсумок уроку (5 хвилин)
Вчитель підводить підсумки уроку: «Що ми сьогодні вивчали? Як швидко додавати та віднімати числа до 1000?»
Запитання для учнів: «Яке завдання було для вас найскладнішим? Як ви подолали труднощі?»
Заключне слово вчителя: «Молодці, сьогодні ви чудово працювали. Завдяки навичкам додавання і віднімання чисел, ви зможете швидше вирішувати задачі в повсякденному житті».
Завдання для домашнього опрацювання:
Виконати 10 прикладів на додавання та віднімання чисел до 1000 в зошитах.