Тема уроку. Додавання і віднімання в межах 10 000.
Мета уроку. Систематизувати основні знання учнів про додавання і віднімання чисел в межах 10 000; перевірити, як учні засвоїли теоретичний матеріал та як вміють застосовувати його на практиці; оцінити досягнення учнів в опануванні вивченої теми; закріплювати вміння учнів розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати розумові операції, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, класифікувати, розмірковувати; розвивати логічне мислення; коригувати вимову; виховувати почуття взаємодопомоги, інтерес до знань.
Обладнання. Мультимедійний проектор, екран, презентація етапів уроку, завдання-картки, індивідуальні картки.
Тип уроку. Узагальнення і систематизації знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Перевірка наявності підручників і зошитів.
II. Перевірка домашнього завдання.
Гра «Кодування». Відповідь «числа».
547; 2836; 455; 792; 9000; 309; 8041; 18; 270; 3333;264; 601.
Прочитайте числа. Назвіть найменше число. Назвіть найбільше число. Назвіть сусідів числа 9000. Назвіть розряди у числі 2836. До якого класу належить це число. Пригадайте, які числа називаються парними? Які непарні? Запишіть у зошиті тільки парні числа. Розкладіть число 8041 на розрядні доданки і запишіть у зошиті.
492=400+90+2
605=600+50+5
7070=7000+70
8493=8000+400+3
III. Удосконалення знань і вмінь.
Сьогодні ми узагальнимо знання по темі «Додавання і віднімання чисел в межах 10 000».
Правило 1. При письмовому додаванні багатоцифрових чисел додаємо спочатку одиниці до одиниць, десятки до десятків, сотні до сотень і т. д.
Як називаються числа при додаванні? Чи зміниться сума, якщо поміняти місцями доданки?
Правило 2. Від перестановки доданків сума не змінюється.
Яка арифметична дія протилежна додаванню (+)?
Правило 3. При письмовому відніманні одиниці записують під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями і т. д.
Назвіть компоненти дії віднімання: зменшуване, від’ємник і різниця.
542+6315= 8704+675=
2709+3453= 6437+2376=
8746-6513= 9073-4859=
Як перевірити чи правило ми знайшли суму та різницю.
Робота за підручником с.21 №85
Знайти значення виразу.
4137+(8742-5621)=
(4084+2475)-6308=
Порахувати скільки геометричних фігур на малюнку.
IV. Підсумок уроку.
5. Відеопрезентація.
V. Домашнє завдання.
1. Завдання на картках: кругові приклади. Виконати додавання і перевірити дією віднімання.