Розробка уроку з математики на тему :
Число та цифра 6. Таблиця додавання і віднімання числа 6 .
Підготувала вчитель
початкових класів
Кошиль Євгенія Миколаївна
Тема : «Число та цифра 6. Таблиця додавання і віднімання числа 6 «
Мета : формувати поняття про число 6, склад числа ; учити подавати число 6 у вигляді суми двох доданків ; учити користуватися знаками додавання і віднімання , термінами « вираз», « значення виразу»; учити розв язувати рівності так позначати їх знаками «=»,» «, « «; удосконалювати навички лічби в межах 6; розвивати логічне мислення , увагу, спостережливість ; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: набір математичних матеріалів( геометричні фігури, цифри), картки для парної роботи, ноутбук, відеозаписи , шість цеглинок LEGO , інтерактивна дошка .у дітей на парта олівці та фломастери.
Тип уроку : інтерактивний урок
Освітні галузі: математична, мовно-літературна.
Хід уроку
I.Вступна частина
1.Організація класу
Дзвоник всім нам дав наказ –
До роботи швидше , клас!
Попрацюємо старанно,
Щоб сказати у кінці.
Що у нашім дружнім класі
Діти прости молодці!
-У нас на уроці діє правило : - На уроці не гукай ,
Математика
2. Віршовані задачі
- А зараз я пропоную вам розвязати незвичайні задачі. Слухайте уважно та нічого не пропускайте, бо мої задачі віршовані.
- Дітки , у вас на партах лежать картки з цифрами, за допомогою яких ви будете давати відповідь.
(слайди з віршованими задачами) діти показують відповіді на картках з цифрами .
- Скажіть мені будь ласка , а які дії виконувались під час розв язання задач? (додавання і віднімання)
3. Визначення істинних і хибних суджень. Гра « Так чи Ні?»
- А ви любите грати в ігри?
- Ось зараз ми пограємо в таку гру .Я буду називати вам різні судження ( вони будуть правдиві або ні) і як що вони будуть правдиві ,ви будете плескати в долоні.
Раз, два, три початок гри :
- За числом 3 слідує число 4 (оплески
- Число 4 –це 1 та 1- ні
- Щоб отримати число 5 потрібно до 2 додати 3( оплески)
- 3 дорівнює 3( оплески)
- 2 і 4 є сусідами числа 3 (оплески)
- Число 2 – це попереднє до числа 5 -ні
-Добре, а скажіть мені ,що саме допомагає запам ятати ця гра? (склад числа
-А ось ми це і перевіримо.
II.Основна частина
1.Актуалізація складу чисел. « Засели будиночки» .
Робота в парах.
-Будь ласка , візьміть листи на партах з будиночками , це незвичайні будиночки в них живуть числа .які входять до складу таких чисел як 2.3.4.5. На це завдання вам 3 хвилини. Час пішов.
-Так бачу ,що ви впорались. Молодці, а тепер перевіримо чи все у вас правильно.(на дошці слайд з заповненими будиночками)
-Подивіться на дошку та порівняйте відповіді.
-Прочитайте склад числа у вигляді прикладу на додавання.
-Ви добре попрацювали час трішки відпочити.
Фізкультхвилинка
) Відео (
2.Дітки, а як ви вважаєте математика це цікава наука? Так ,звичайно.
---І ми зараз це з вам доведемо . Я буду задавати вам запитання ,а відповідь ви будете викладати за допомогою ЛЕГО.
\\\\\\ Скільки кольорів у світлофора? 3
\\\\\\\ Скільки крил у птаха? 2
\\\\\\Скільки лап у кішки? 4
\\\\\ Скільки місяців осені? 3
\\\\\ Скільки пальців у вас на одній руці? 5
\\\\\ Покладіть на парту 3 цеглинки . Тепер додайте ще 3. Скільки отримали разом? –Який арифметичний знак нам знадобиться, аби записати приклад? ( додати або +). Складіть приклад і найдіть його значення. ( три додати три дорівнює шість).
3 . Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні ми продовжимо вивчати число 6 . Давньогрецький математик і філософ Піфагор
вважав число 6 дивовижним. Числа 1.2.3. – це три послідовні числа Після їх додавання одержимо 6. Перевіримо це : покладіть 1 цеглинку ліворуч і 3 цеглинки праворуч; а в центрі 2 . Усього їх 6.
4.Формування поняття про число 6.
-Подивиться , на мій годинник .
-Котру годину показує він? Шість годин.
-Це геометрична фігура шестикутник ,що має шість сторін, шість кутів.
-Лего конструктор з яким ми сьогодні працюємо складається з 6 цеглинок.
5.Ознайомлення з цифрою 6.
-Гра « Асоціації»
-Подивіться на цифру 6. На що вона схожа? (Відповіді дітей)
- Ось послухайте невеличкий віршик про не
Цифра 6, як бегемотик ,
Має кругленький животик.
Ну ,а шийка ,як дуга,
Вліво зігнута вона .
-А на що ви перетворите цифру 6? Об єднайтесь в пари, Візьміть олівці або фломастери та пофантазуйте. У вас є 3 хвилини .
-Дуже добре . А хто бажає розповісти на ,що саме схожа його цифра 6? ( відповіді дітей)
- Молодці , фантазуєте ви гарно , а ось подивимось які ви уважні. Чи знайдете ви цифру 6 ,, яка заховалась серед інших чисел. Так ,як ви сидите у групах то і попрацюйте в групах, а чия група впорається перша ви піднімете всі руки до гори.
- Скільки ви знайшли шісток?( відповіді дітей
6.Робота з розв язання виразів.
А давайте уявимо , що ми стали учасниками великих перегонів. Ви зараз оберите собі автомобіль , на якому братимете участь в авторалі. Беріть листки з завданнями. Оберайте авто , обведіть його.
І поїхали.
Потрібно за 4 хвилини розв язати всі.
Ви втомились? Так . мабуть треба відпочити
Фізкультхвилинка
))Відео(
Читання
1.Опрацювання казки « Ріпка» -Чи знаєте ви казку в якій кількість героїв була цифра 6? А я вам підкажу. Це « Ріпка»
- Ось послухайте уважно
1.Читання учителем( супровід слайдами
2.Читання « ланцюжком»
3.Бесіда про прочитанне
- Хто посадив ріпку? (дід
-Яка виросла ріпка?( велика превелика
- Що дід робив з ріпкою? (тягнув з землі
- Чи зміг витягнути? (ні
- Кого першою покликав на допомогу?(бабу
- Чи змогли вони витягнути?( ні
- А хто прийшов потім?(внучка
- Як звали внучку(МАрушка
- А кого позвала внучка ?(собачку
- А собачка? (кішку
- А кішка?) мишку
- А скільки було героїв в казці? 6
III.Заключна частина. Рефлексія.
Складіть його із цеглинок ЛЕгО.