Розробка уроку з музичного мистецтва для 1 класу на тему "Звуки музичні та шумові"

Про матеріал
Розробка уроку з музичного мистецтва для 1 класу на тему "Звуки музичні та шумові" за програмою "На крилах успіху".
Перегляд файлу

Тема: Музика – мистецтво звуків. Звуки навколо нас. Звуки музичні й шумові.

Мета:

  • Навчальна: зацікавити учнів уроками музики; ознайомити з емоційним змістом музики; правилами слухання і співу; дати поняття «музичні та шумові звуки», розпочати формування вмінь сприймати та виконувати музику;
  • Розвивальна: розвивати творчу уяву, фантазію учнів;
  • Виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики.

Музичний матеріал: Музичні загадки «Музичні інструменти»;  М.Ровенко «Ми - першокласники»; поспівка «Продзвенів дзінок».

Обладнання: мультимедійна презентація, комп’ютер.

 

                                         Перебіг  уроку:

І Організаційний момент

  1. Перевірка готовності класу до уроку. 
  2.  Музичне привітання.
  • Сьогодні розпочався ваш перший музичний урок! Пролунав дзвінок. На початку привітаймося! Але наше привітання буде особливим, таким, як і наш урок. Послухайте його.

Музичне вітання Початок уроку - YouTube

  • Що особливого у нашому привітанні?

ІІ Мотивація навчальної діяльності

  • Мабуть, ви ще у дитячому садочку дуже любили музичні заняття, де виконували пісні, танцювали, слухали музику. Тепер ви подорослішали, прийшли до школи, де на вас знову чекають цікаві зустрічі зі світом музичного мистецтва. Ми вирушимо у подорож до музичних казок, де почуємо музику природи, спів пташок і т.д.

 

ІІІ Основна частина  

  1.           Засвоєння нових знань
  • Сьогодні лаксики мені повідомили, що бачили в автобусі юнака із якимись пристроями у вухах. Він виконував рухи, ніби пританцьовував. Їх цікавить питання, що це могли бути за пристрої і для чого вони призначені? /навушники, щоб слухати музику/
  •  А ви можете пояснити лаксикам, що таке музика?
  • Спробуємо розібратися! Прослухайте, що таке музика.

                 

                              Перегляд відеоматеріалу

 

- Які звуки лунають навколо вас? (Звуки транспорту тощо)

У довкіллі існують різні шумові звуки. Це — голоси тварин, комах, різні сигнали та дзвінки.

- Якщо ви потрапите у ліс, у парк, то що можна там почути? (Голоси пташок, шелестіння листочків, гілочок, дерев, дзюрчання води)

Звуки скрізь є: в лісі, в полі 

В небесах, що сни колишуть,

І на вулиці, і в школі, 

Звуки вкрались навіть в тишу.

 

Усе це — тріск, кроки, гуркіт, шарудіння — шумові звуки.

 

Годинник цокає: цок-цок! І стільки звуків день у день

Колеса б’ють: тук-тук!           Луна навколо нас,

У-у, у-у! — реве гудок,           Що можна скласти сто пісень

Такий тривожний звук.            І заспівати враз!

 

А ще бувають звуки музичні. Їх створила людина.

Коли вона заспівала, виникла МУЗИКА. Відтоді ці звуки називають музичними.

                                    

                               

                             Перегляд відеоматеріалу

 Словникова робота

 

Музичні звуки виникають, коли люди співають або грають на музичних інструментах.

3.2.  Завдання №1

         Робота з ілюстрацією.

 

  • Розгляньте світлини на сторінці 45. Кого і що зображено на світлинах?
  • Що спільного на цих світлинах? /кожен видає звук/
  • А які ж це звуки? /шумові і музичні/
  • Олівцем зеленого кольору наведіть зображення – шумових звуків, а звуки музичні – синім /обговорення відповідей/.
  • Намалюйте того, що видає звуки музики у кружечку ліворуч, а звуки природи – праворуч /презентація результатів роботи/.

  3.3.Завдання №2

         Робота з ілюстрацією.

 

  • Що об’єднує усі світлини у завданні? Чи відомі вам зображені артисти?
  • Позначте ті з них, де музику виконують за допомогою голосу та поясніть свій вибір.
  • Як можуть називатися музичні твори, які виконують зображені артисти? /пісня/

 

 IV Вокально-хорова робота

4.1. Розспівування

     -  Придумайте мелодію поспівки та заспівайте її.

Продзвенів дзвінок,

                                                  Почнемо урок.

                                                  Добрий день!

 

  • Поміркуйте, як слід поводитися під час співу.

 

 

4.2. Розучування пісні М.Ровенко «Ми - першокласники» (робота над поставою, одночасним початком співу)

 

  • На уроках ми також з вами будемо співати. Але для цього спочатку треба підготувати інструмент – голос. Важливо робити це правильно.
  • Ми з вами виробимо для лаксиків правила співу та самі будемо їх дотримуватися.

  

                       Презентація «Правила співу»

 

  • Отож, пропоную вам послухати пісню «Ми – першокласники»
  • Про кого/що співається у пісні?
  • Який настрій вона викликає?

 

 

 Нові портфелики,

А в них - букварики.

Не так то просто

Серед друзів нас знайти.

 

Приспів.

Ми - першокласники,  |

Ми - однокласники,   |

О, як нам весело     |

Гуртом до школи йти! | (2)

 

Ми пишем палички,

Крючечки, галочки.

Складаєм літери

До купки у склади.

 

Приспів.

 

Малюєм пташечки,

Квітки-ромашечки,

Співаєм весело,

Ти, пісенько, лети!

Приспів.

V  Слухання музики

         Робота з ілюстрацією.

  • Подивіться на завдання №2 і скажіть за допомогою чого виконують музичні твори інші зображені на світлинах артисти? /за допомогою музичних інструментів/
  • Пропоную послухати  «Музичні загадки», де ви почуєте звучання музичних інструментів. А звучання музичних інструментів – це і будуть… музичні звуки.
  • Під час слухання музики також існують правила.
  • Музику потрібно слухати у тиші
  • Музику потрібно слухати уважно

                                           Перегляд відеоматеріалу

  • Чи відрізняються між собою загадки музичні та загадки без музики?
  • Що між ними спільного?

                                  Гра «Впіймай в долоньки»

  • А зараз пограємо у гру «Відгадай звуки: музичні чи шумові», послухавши їх звучання.  

VI  Підсумок уроку

  • Чи сподобалася вам наша перша зустріч із музикою?
  • Ви усі добре попрацювали на уроці та вже, напевно, зможете пояснити лаксикам, що таке музика, чим звуки музики відрізняються від звуків природи!
  • 3 якою піснею ми ознайомилися на уроці?
  • Про що розповіла нам пісня «Ми - першокласники»?
  • Які правила співу та слухання музики ви запам’ятали?

 

 Щоб зрозуміти та полюбити музику — одного уроку замало. То­му слухайте музику завжди, співайте разом із батьками та однокласниками — у школі, удома, на відпочинку!

 

docx
Додав(-ла)
Мельник Ольга
Додано
19 серпня
Переглядів
291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку